Paula Lazarek

Ferrari 296 GTB Assetto Fiorano – zobaczcie zdjęcia!

Ferrari otwiera nowy rozdział w swojej historii prezentując model 296 GTB, który wprowadza do gamy modelowej hybrydowy układ napędowy z silnikiem V6.

La Squadra nie  tylko gościła Ferrari 296 GTB w Katowicach, ale również zaprezentowała samochód szerszej  publiczności podczas La Squadra Spotted: Warsaw. Jest to cykl wydarzeń w plenerze o charakterze  otwartym, podczas których spotykamy się z pasjonatami motoryzacji i fotografii, aby wspólnie  porozmawiać na temat otaczających nas samochodów, a także wykonać im zdjęcia w przygotowanej  przestrzeni. Kolejne wydarzenie z tego cyklu odbędą się już wkrótce w kolejnych polskich miastach. 

Dla samochodu wybrano nazwę, która łączy jego całkowitą pojemność skokową (2992 cm3) i liczbę  cylindrów, z dodatkiem akronimu GTB (Gran Turismo Berlinetta) zgodnie z tradycją Ferrari, aby  podkreślić zmieniającą epokę znaczenia tego nowego silnika dla Maranello.

Podobnie jak w przypadku SF90 Stradale, dla klientów, którzy chcą maksymalnie wykorzystać  ekstremalną moc i osiągi samochodu, szczególnie na torze, 296 GTB jest również dostępny z  pakietem Assetto Fiorano, który obejmuje lekkie funkcje i modyfikacje aerodynamiczne. To właśnie  egzemplarz z tym pakietem mogliśmy podziwiać w Katowicach. Samochód w kolorze Grigio Ferro skradł serca wszystkich osób obecnych na premierze. 

Pierwszym Ferrari z silnikiem V6 montowanym z tyłu był model 246 SP w 1961 roku, który wygrał  Targa Florio zarówno w tym samym roku, jak i w 1962. Również w 1961 roku Ferrari zdobyło swój  pierwszy tytuł konstruktorów w Mistrzostwach Świata Formuły 1 dzięki modelowi 156 F1, napędzanej  silnikiem V6 120°.

Ferrari po raz pierwszy zainstalowało turbosprężarki między rzędami cylindrów  silnika w 126 CK w 1981 roku, a następnie w 126 C2 w 1982 roku, który stał się pierwszym  samochodem z turbodoładowaniem, który zdobył tytuł Mistrza Świata Konstruktorów Formuły 1. Rok  później ten sam tytuł zdobył model 126 C3. Wreszcie, od 2014 roku we wszystkich samochodach  Formuły 1 zastosowano turbohybrydową architekturę V6. 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze