Fatalna strategia Ferrari i McLarena
Jeśli ktoś sądzi, że Formula 1 jest nudna, to powinien obejrzeć dzisiejsze kwalifikacje. Dostarczyły one wielu emocji i kilku niespodzianek, zwłaszcza w teamach Ferrari i McLaren.
Mokrzy, ale szczęśliwi. |
fot. Mercedes GP
|
Kwalifikacje do GP Malezji były dziś istną loterią nie tylko ze względu na kapryśną aurę. Dwa zespoły
z czołówki podjęły bardzo ryzykowną decyzję. Wygląda na to, że szefowie Ferrari i McLarena źle zinterpretowali prognozy pogody i wypuścili swoich kierowców na tor zdecydowanie za późno. Nad torem pojawiła się – zapowiadana zresztą – ulewa.
W trakcie Q1 były momenty, kiedy widoczność spadała praktycznie do zera. W ten sposób na kompletnie zalanym torze Fernando Alonso, Lewis Hamilton i Felipe Massa „zagwarantowali” sobie odpowiednio pozycje startowe do GP Malezji od 19. do 21. miejsca Tego jeszcze nie było! Gorsze wyniki uzyskali tylko kierowcy HRT i Virgin. Do tego Jenson Button nie opanował swojego bolidu w jednym z zakrętów i utknął w żwirowym poboczu. W efekcie nie mógł już wziąć udziału w następnych częściach kwalifikacji i wystartuje jutro z 17. pola. Kto był autorem strategii na te kwalifikacje w teamach Ferrari i McLaren? Tego nie wiemy, ale była ona naprawdę zadziwiająca!
Zalany malezyjski tor. |
fot. Mercedes GP
|
Fantastycznie wyglądała natomiast sytuacja Roberta Kubicy. Renault właściwe poprowadziło rozgrywkę i kierowcy tego zespołu wyjechali na samym początku sesji, co umożliwiło im uzyskanie bardzo dobrych czasów. Polak miał najlepszy wynik, a Vitaly Petrov 4. Robert Kubica przez chwilę prowadził w tabeli czasów. W Q2 bardzo szybko przejechał swoje ostatnie okrążenie pomiarowe na przeschniętym w niektórych miejscach torze, gwarantując sobie 2. wynik tej sesji. Vitaly Petrov miał nieco mniej szczęścia, kiedy na minutę przed zakończeniem pomiaru z 10. pozycji zepchnął go Michael Schumacher.
Do 3. części kwalifikacji wszyscy kierowcy ruszyli wyposażeni w tzw. opony full wet – na mokrą nawierzchnię. Za pędzącymi bolidami unosiły się pióropusze wody. Polak wyjechał z pitlane jako pierwszy i już początkowe okrążenie pomiarowe rozpoczął rekordem w 1. sektorze toru. Niestety, na skutek rzęsistego deszczu sędziowie postanowili wstrzymać przejazdy i pojawiła się czerwona flaga. Po wznowieniu sesji Robertowi Kubicy udało się uzyskać 6. czas.
W całym tym zamieszaniu sensacją jest zakwalifikowanie się do Q3 kierowcy BMW Sauber Ferrari – Kamui Kobayashi. W pierwszej dziesiątce znaleźli się także obydwaj kierowcy zarówno zespołu Williamsa, jak i Force India. Ponownie, wewnętrzne współzawodnictwo kierowców Mercedes GP wygrał Nico Rosberg. Michael Schumacher musiał zadowolić się 8 miejscem.
Nie dziwi natomiast świetna dyspozycja zawodników Red Bull. Mark Webber wystartuje jutro z pierwszej linii, a Sebastian Vettel z drugiej. Tylko czy ich bolidy nie zawiodą?
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Liczba okrążeń |
1 |
6 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
1:51.886 |
1:48.210 |
1:49.327 |
18 |
2 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:52.560 |
1:47.417 |
1:50.673 |
22 |
3 |
5 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
1:47.632 |
1:46.828 |
1:50.789 |
19 |
4 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:49.479 |
1:47.085 |
1:50.914 |
21 |
5 |
10 |
Nico Hulkenberg |
Williams-Cosworth |
1:49.664 |
1:47.346 |
1:51.001 |
22 |
6 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1:46.283 |
1:46.951 |
1:51.051 |
19 |
7 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1:50.301 |
1:48.371 |
1:51.511 |
21 |
8 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:52.239 |
1:48.400 |
1:51.717 |
24 |
9 |
23 |
Kamui Kobayashi |
1:48.467 |
1:47.792 |
1:51.767 |
21 |
|
10 |
15 |
Force India-Mercedes |
1:49.922 |
1:48.238 |
1:52.254 |
21 |
|
11 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1:47.952 |
1:48.760 |
– |
15 |
12 |
22 |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber-Ferrari |
1:47.153 |
1:48.771 |
– |
14 |
13 |
16 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
1:48.945 |
1:49.207 |
– |
15 |
14 |
17 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
1:48.655 |
1:49.464 |
– |
16 |
15 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1:52.875 |
1:52.270 |
– |
16 |
16 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1:52.398 |
1:52.520 |
– |
13 |
17 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:52.211 |
– |
– |
3 |
18 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1:52.884 |
– |
– |
6 |
19 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:53.044 |
– |
– |
8 |
20 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:53.050 |
– |
– |
8 |
21 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:53.283 |
– |
– |
7 |
22 |
20 |
Karun Chandhok |
HRT-Cosworth |
1:56.299 |
– |
– |
9 |
23 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1:57.269 |
– |
– |
9 |
24 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1:59.977 |
– |
– |
4 |
Najnowsze
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
7 grudnia już po raz XVI odbędą się warszawskie MotoMikołajki.pl -
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
DACIA DUSTER ZDOBYWA TYTUŁ CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
LEXUS RC SKOŃCZYŁ 10 LAT. PIERWSZE COUPE Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM I WERSJA RC F Z SILNIKIEM V8
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Zostaw komentarz: