Karolina Chojnacka

Fabienne Wohlwend na podium w Ferrari Challenge!

Zawodniczka z Lichtensteinu zaliczyła wyjątkowo udany występ na torze Circuit de Catalunya pod Barceloną.

W drugiej rundzie europejskiej serii Ferrari Challenge Fabienne Wohlwend pokazała prawdziwą klasę!

W obu wyścigach klasy Trofeo Pirelli, które rozegrały się na torze Circuit de Catalunya pod Barceloną, Wohlwend finiszowała na podium, zajmując trzecie miejsca.

Fabienne Wohlwend na podium w Ferrari Challenge!

Przeczytaj też: Miejsce, gdzie w żyłach płynie nam benzyna, a nie krew… czyli czemu każdy motomaniak powinien odwiedzić Maranello

Emanuele Maria Tabacchi utrzymał pozycję lidera w klasie Trofeo Pirelli po zajęciu w Barcelonie dwóch drugich miejsc i najszybszym okrążeniu w Wyścigu-2. Ma 15 punktów przewagi nad Thomasem Neubauerem i Fabienne Wohlwend, oboje mają po 45 punktów.

Podczas gdy Neubauerem zdominował kataloński weekend, młoda zawodniczka z Liechtensteinu dzięki dwóm trzecim miejscom włączyła się do walki o tytuł.

Kolejne zawody Ferrari Challenge odbędą się w weekend 1-2 sierpnia w Portimão w Portugalii.

Przeczytaj też: Parada Ferrari na torze Silverstone

Najnowsze

Odświeżona Kia Rio zadebiutuje z miękką hybrydą. Ile będzie kosztować w Polsce?

Po 4 latach od debiutu, czwarta generacja Kii Rio doczekała się odświeżenia. Czego możemy się spodziewać? Miękkiej hybrydy pod maską, lepszego wyposażenia w standardzie i... wyższej ceny. Czy mimo to Rio będzie nadal jednym z najbardziej lubianych modeli samochodów w segmencie B?

Oferta Rio po faceliftingu obejmuje 3 standardowe wersje wyposażenie – M, L i GT Line – oraz wersję limitowaną Business Line. Ta ostatnia bazuje na  Rio w wersji L, której  cena wynosi od 60 990 zł i dodatkowo jest wyposażona w elementy o łącznej wartości 8 500 zł. Promocyjną cenę pakietu Business Line ustalono na 5 000 zł. Na pokładzie Kia Rio z tym pakietem znajdują się takie elementy wyposażenia jak m.in. reflektory i tylne lampy w technologii LED, podgrzewane – kierownica oraz przednie fotele, 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów, system otwierania i uruchamiania samochodu bez użycia kluczyka, przyciemniane szyby tylne oraz regulacja wysokości fotela pasażera.

Zgodnie z oczekiwaniami klientów marki Kia podstawowym silnikiem Rio pozostała 1,2-litrowa, czterocylindrowa, wolnossąca jednostka napędowa, którą w ramach faceliftingu popularnego modelu poddano znacznym modyfikacjom. Cena wersji M z tym silnikiem wynosi 51 490 PLN i jest o 2 500 zł wyższa w porównaniu z ceną modelu sprzed liftingu. Do wersji L trzeba dopłacić 9 500 zł, do topowej – GT Line – 21 000 zł.

Odświeżona Kia Rio zadebiutuje z miękką hybrydą. Ile będzie kosztować w Polsce?

4 000 zł dopłaty wymaga przesiadka do Rio napędzanego 100-konnym silnikiem 1.0 T-GDi z nowej rodziny Smartstream, który zapewnia znacznie lepsze osiągi niż jednostka podstawowa. Silnik ten jest wyposażony w zaawansowany system zmiennego sterowania czasem otwarcia zaworów (CVVD) i może współpracować z sześciobiegową przekładnią mechaniczną lub z dwusprzęgłową skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach. Dopłata do przekładni z dwoma sprzęgłami, która pracuje w trybie automatycznym, wynosi 6 000 zł.

Na szczycie gamy silników do nowego Rio znajduje się hybrydowy zespół napędowy typu mild hybrid z instalacją o napięciu 48V, na który składają się turbodoładowana jednostka napędowa 1.0-TGDi, silnik elektryczny o mocy 10 kW oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 10 Ah. Maksymalna moc zespołu napędowego z rodziny EcoDynamics+ wynosi 120 KM, a maksymalny moment obrotowy 200 Nm (z przekładnią dwusprzęgłową). Rio z układem napędowym typu mild hybrid i mechaniczną skrzynią biegów wyposażoną w sprzęgło sterowanie elektrycznie („clutch by wire”) kosztuje od 59 990 zł.

Odświeżona Kia Rio zadebiutuje z miękką hybrydą. Ile będzie kosztować w Polsce?

Kia Rio po faceliftingu będzie dostępna również z wcześniej oferowanymi benzynowymi jednostkami napędowymi, które poddano licznym modyfikacjom w celu zwiększenia ich wydajności i obniżenia emisji dwutlenku węgla. Gama silników odświeżonego Rio będzie obejmowała benzynowe jednostki napędowe „Smartstream” – nową 1,0-litrową, 100-konną T-GDi oraz nową 1,2-litrową, wolnossącą o mocy 84 KM z wtryskiem paliwa typu Dual Port.

Pod koniec trzeciego kwartału w ofercie pojawi się również Rio wyposażone w instalację LPG. 

Odświeżone Rio wciąż ma łatwo rozpoznawalną dla samochodów marki Kia osłonę chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa, ale węższą niż dotychczas, dopasowaną rozmiarami do osadzonego niżej i szerszego zderzaka, w którym znajdują się lampy przeciwmgielne. Subtelne zmiany sprawiły, że przednia część samochodu jest teraz bardziej obła i nadaje Rio bardziej zdecydowany wygląd na drodze. Wybrane wersje Rio po faceliftingu są wyposażone w nowe, LED-owe reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej.

W kabinie odświeżonego Rio wprowadzono wiele modyfikacji, przede wszystkim zastosowano jeszcze lepszej jakości materiały i nowe technologie, aby poprawić ogólną jakość wykonania oraz by pasażerowie mogli czuć się jak w samochodzie wyższej klasy niż segmentu B. Najbardziej widocznymi zmianami są nowy, większy niż dotychczas 8-calowy panoramiczny ekran dotykowy oraz 4,2-calowy wyświetlacz między zegarami o wyższej rozdzielczości w zestawie wskaźników.

Odświeżona Kia Rio zadebiutuje z miękką hybrydą. Ile będzie kosztować w Polsce?

Model w wersji GT-Line jest oferowany z czarnym, jednobarwnym wnętrzem z białymi kontrastowymi lamówkami i przeszyciami na siedzeniach oraz z deską rozdzielczą wykończoną w sposób imitujący włókno węglowe.

Odświeżone Rio może być wyposażone w liczne najnowsze, zaawansowane systemy asystujące, jak system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, pojazdów i – co należy do nowości – także rowerzystów (Forward Collision-Avoidance Assist – FCA), asystent utrzymania pasa ruchu (Lane Keeping Assist – LKA), system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy (Driver Attention Warning – DAW) i system monitorowania martwego pola w lusterkach (Blind Spot Collision Warning – BCW).

Najnowsze

Skoda Enyaq iV – premiera coraz bliżej. Kiedy zobaczymy w pełni elektryczny SUV od czeskiego producenta?

Premiera nowego elektrycznego SUV-a Skody już coraz bliżej. Model Enyaq będzie zbudowany na modułowej platformie MEB. Gdzie i kiedy odbędzie się oficjalna prezentacja?

W pełni elektryczny SUV jest pierwszym seryjnym pojazdem producenta opartym na modułowej platformie dla pojazdów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen. Skoda ujawnia pierwsze zdjęcia sylwetki samochodu, zapowiadając premierę, która odbędzie się 1 września w Pradze.

Enyaq iV dostępny będzie z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Kierowcy będą mogli wybrać także spośród trzech rozmiarów akumulatorów oraz pięciu poziomów mocy. Akumulatory nowego modelu Enyaq iV będzie można szybko i komfortowo naładować z mocą do 125 kW. Pojazd zaoferuje do 500 kilometrów zasięgu.

Krótka część przednia i wydłużona linia dachu sugerują dynamikę pojazdu, oferując jednocześnie dużą ilość miejsca – cechę typową dla samochodów Skody. Nowy SUV ma podobnie przestronne wnętrze jak inny SUV z portfolio marki – Kodiaq.

Najnowsze

Pandemia COVID-19 wciąż odciska piętno na przemyśle oponiarskim

Według Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO), na podstawie danych Europejskiego Związku Producentów Opon i Gumy (ETRMA), w pierwszym półroczu 2020 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali spadek sprzedaży na rynek we wszystkich segmentach opon.

Przemysł oponiarski powoli wraca do normalnego funkcjonowania, po okresie mocno zachwianego działania w związku z pandemią COVID-19. Drugi kwartał 2020 roku był zdominowany przez intensywne wysiłki przemysłu oponiarskiego mające na celu reakcję na bezpośrednie i pośrednie skutki pandemii. Większość producentów opon wdrożyło plany działania, które uwzględniały tę wyjątkową sytuację i gdzie nadrzędnym priorytetem wciąż pozostało zdrowie i bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników. Jednocześnie dołożyliśmy wszelkich starań, aby spełniać potrzeby wszystkich naszych klientów. Biorąc pod uwagę te szczególne warunki rynkowe, wyniki drugiego kwartału – a szczególnie z czerwca – wykazywały jednak pozytywną zmianę trendu sprzedaży. Ponieważ jest to globalny rynek, jego odbudowa nie zależy tylko od poprawy sytuacji gospodarczej poszczególnych krajów europejskich. Działamy wszyscy w systemie naczyń połączonych i międzynarodowych łańcuchów dostaw. Niewątpliwie, w kontekście drugiego półrocza, potrzebne są przygotowane z wyprzedzeniem plany rządowych działań wspierających oraz dobrze przemyślane strategie działań uwzględniających zarówno bezpieczeństwo epidemiczne, jak i gospodarcze – mówi Andrzej Włodarczyk, prezes Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.

W pierwszym półroczu 2020 roku odnotowaliśmy dwucyfrowe spadki sprzedaży we wszystkich segmentach opon. Głęboki kryzys w Europie sprawił, że odłożono w czasie zakupy nowych gum – zarówno dla samochodów prywatnych, jak i we flotach. Jest to szczególnie widoczne w wynikach sprzedaży opon do samochodów lekkich dostawczych oraz SUV, których sprzedaż jeszcze w drugim kwartale 2020 roku spadła o odpowiednio 41 i 35% w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku. Drugi kwartał zaczął się od katastrofalnych wyników, które jedynie lekko się poprawiły w niektórych kategoriach. Przesunięcie sezonu wymian spowodowało, że dopiero pod koniec drugiego kwartału sprzedaż opon letnich i całorocznych wzrosła. Jednak, patrząc na perspektywę całego kwartału, spadki są bardzo dotkliwe – wskazuje Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO.

Europejski rynek opon wciąż na minusie
Po średnio 33 dniach wstrzymania produkcji z powodu pandemii większość producentów opon w Europie powoli ją wznawiała w maju, kiedy poszczególne kraje łagodziły obostrzenia. W rezultacie pod koniec drugiego kwartału widoczny był niewielki trend wzrostowy sprzedaży opon. To, czy ten trend się utrzyma, okaże się w najbliższych miesiącach. 

Europejski przemysł oponiarski z zadowoleniem przyjmuje wszystkie działania, które zostały już podjęte na szczeblu europejskim i w poszczególnych krajach w celu złagodzenia skutków kryzysu i oczekuje dodatkowych programów stymulujących i wspierających pomyślne ożywienie gospodarcze.

Pełne uzdrowienie sektora oponiarskiego jest jeszcze daleko przed nami. Na razie możemy mieć tylko nadzieję, że rynek się ustabilizuje w drugiej połowie roku. Niestety, spodziewamy się, że nadal będziemy widzieć dwucyfrowe spadki sprzedaży we wszystkich segmentach do końca 2020 roku – komentuje Fazilet Cinaralp, sekretarz generalna Europejskiego Związku Producentów Opon i Gumy (ETRMA).

 

Najnowsze

Karolina Chojnacka

„The FIA Girls on Track – Virtual Experience” – poznaj lepiej świat motorsportu i zadaj pytanie Susie Wolff!

„The FIA Girls on Track - Virtual Experience” to nowa inicjatywa online Komisji FIA ds. Kobiet w Motosporcie, która ma zapewnić unikalne spojrzenie w ekscytujący świat sportów motorowych tysiącom młodych dziewcząt na całym świecie.

Nowa inicjatywa „The FIA Girls on Track – Virtual Experience” stanowi uzupełnienie tradycyjnych wydarzeń Girls on Track. Internetowa i interaktywna wersja programu ma połączyć młodzież z wieloma odnoszącymi sukcesy w motorsporcie kobietami, które podzielą się swoimi doświadczeniami i będą starały się inspirować, bawić i kształcić następne pokolenia kobiet w sportach motorowych.

Przeczytaj też: Dwie Polki w programie „FIA Girls on Track Rising Stars”

Udostępniane na żywo, na różnych platformach Komisji FIA ds. Kobiet w Motosporcie, konferencje i webcasty wielu osobistości ze świata sportów motorowych, zademonstrują młodym dziewczętom szeroki wachlarz możliwości zawodowych dostępnych w tym sporcie.

„The FIA Girls on Track - Virtual Experience” – poznaj lepiej świat motorsportu i zadaj pytanie Susie Wolff!

Pierwszym gościem czatu na żywo na Instagramie będzie Susie Wolff, ambasadorka Komisji FIA ds. Kobiet w Motosporcie, była zawodniczka DTM i kierowca testowy zespołu Williamsa w Formule 1, założycielka organizacji Dare To Be Different i szefowa zespołu Venturi Racing w Formule E.

Przeczytaj też: Susie Wolff: To było dla mnie osobiste wyzwanie, aby zostać szefem zespołu

To rzadka okazja, aby samodzielnie zadać Susie Wolff nurtujące nas pytania, więc jej nie przegapcie!

23 lipca (czwartek) o godzinie 17:00 live chat na Instagramie Komisji FIA ds. Kobiet w Motosporcie: TUTAJ.

O co spytalibyście szefową zespołu Formuły E?

Najnowsze