
Extreme E będzie się ścigać na Sardynii!
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, już w październiku Sardynia będzie gościć czwartą rundę Extreme E.
Z powodu pandemii COVID-19 organizatorzy wyścigów Extreme E byli zmuszeni odwołać południowoamerykańskie rundy na zakończenie sezonu. Z powodu niebezpiecznego wirusa nie odbędą się Amazon X Prix w brazylijskim stanie Pará i Glacier X Prix na Ziemi Ognistej. Obydwie rundy przesunięto na przyszły rok. Włodarze serii postanowili się jednak nie poddawać i rozpoczęto prace nad uzupełnieniem kalendarza pierwszego, historycznego sezonu serii wyścigów elektrycznych aut off-road’owych.
Extreme E poinformowało, że uzyskano wstępne porozumienie w sprawie przeprowadzenia elektryzującej rywalizacji na Sardynii. Island X Prix miałoby się w terminie 23-24 października. Byłaby to pierwsza europejska runda Extreme E – po odwiedzeniu przez zespoły i kierowców Arabii Saudyjskiej, Senegalu i Grenlandii.
Pomysł wspierają prezydent Sardynii, Christian Solinas oraz Automobile Club d’Itali). Plany są obecnie finalizowane.
Extreme E, seria wyścigów elektrycznych aut off-road’owych, chce wykorzystać swoją platformę sportową do osiągnięcia dwóch ważnych celów: zwiększenia świadomości ludzi na temat kryzysu klimatycznego i roli mobilności opartej na czystej energii oraz rozprawienia się z istniejącymi w sportach motorowych uprzedzeniami dotyczącymi płci.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?