Ewa Wójtowicz wicemistrzynią Polski!

W ubiegły weekend Ewa Wójtowicz wystartowała w ostatniej rundzie Górskich Wyścigowych Mistrzostw Polski. Na trasie Bieszczadzkiego Wyscigu Górskiego w Załużu pokonała wszystkich rywali w klasie i została wicemistrzynią Polski!

– Z Załuża wracam z ogromnym uśmiechem. Tak zadowolona z występu w GSMP jeszcze nie byłam. Udało mi się zdobyć wysokie 4 miejsce w grupie A i wygrać dwa razy klasę A 1600 – co zapewniło mi tytuł wicemistrza Polski – mówi Ewa po wyścigu.

Ewa Wójtowicz na trasie GSMP jedzie po zwycięstwo.
fot. Jacek Kutta

Ewa walczyła od samego początku, wygrywając podjazdy treningowe i kolejne, już wyścigowe.
– Po sobotniej rundzie moja konkurencja wiedziała, że chcę wygrać i nie poddam się bez walki. W osiągnięciu tego celu bardzo pomógł mi świetnie przygotowany przez moich mechaników samochód, który trzeba było jedynie przetrzeć z kurzu przed następnym podjazdem – wspomina.

Zawodniczka mogła liczyć na wsparcie swojego mentora:
– Mojego tytułu nie zdobyłabym bez Daniela Palonki, który jest moim trenerem i skutecznie stara mi się przekazać swoje wszystkie umiejętności za kierownicą. Jak widać nadaje się na nauczyciela – mówi.

Po udanym sezonie, pora na podziekowania:
– Chciałabym podziękować przede wszystkim moim Rodzicom za wsparcie finansowe. Bez ich pomocy żaden z moich startów nie miałby miejsca. Kolejne podziękowania kieruję dla moich niezawodnych mechaników- chłopaków z Palonka Rally Sport. Na koniec podziękowania dla najliczniejszej grupy osób – dla moich kibiców. Bez Waszej obecności zawody nie miałby takiego klimatu. Dzięki, że jesteście z nami na dobre i złe.

Niestety zawodników GSMP czeka teraz przymusowy urlop:
– Jedyne z czego jestem niezadowolona to fakt, że był to już ostatni wyścig w tym sezonie… Czeka nas teraz długa przerwa i przygotowywanie planów na następny sezon – podsumowuje zawodniczka.

Najnowsze

Podsumowanie VII rundy Pucharu Kobiet Motocaina.pl

W niedzielę odbyła się VII runda Pucharu Kobiet Motocaina, na starcie stanęły dwie kobiety, które od początku roku rywalizują w naszym pucharze, czyli: Magdalena Becella i Aleksandra Czuryło-Wośko.

Magda Becella
fot. Andrzej Browarny

Magdalena Becella w Hondzie Civic zajęła 3 pozycję w klasie, zostawiając w tyle 7 męskich rywali i wygrała klasyfikację kobiet:
– Rywalizacja była bardzo zacięta, miałam dość mocno obsadzoną klasę i nie spodziewałam się, że wyjeżdżę podium. Wściekła jestem, bo niepotrzebnie zahaczyłam oponę na drugiej pętli i dostałam 5 sekundową karę. Na moje szczęście, przeciwnicy też popełnili ten błąd i udało się zakończyć zawody na satysfakcjonującym mnie, 3 miejscu – wspomina Magda. 

Pogoda była pochmurna:
– Tym razem cieszę się, że nie padało, ponieważ mam słabe opony i wolałam, żeby było sucho. Przednia zabawa, trasa urozmaicona, wszystko fajnie przygotowane i dość sprawnie poszło – podsumowuje Magda. 

Ola Czuryło
fot. Andrzej Browarny

Aleksandra Czuryło-Wośko zajęła 6 miejsce w klasie i 2 w klasyfikacji kobiet, ale nie obyło się bez przygód:
– Przyjechaliśmy z bardzo dobrym nastawieniem, dopóki nie znałam liczby startujących zawodników (liczyłam, że tym razem postaram się zawalczyć o 3 miejsce w klasie), lecz kiedy zobaczyliśmy 12 zawodników na liście – bardzo realnie oceniłam, że jeżeli będzie to pierwsza piątka, to będę bardzo zadowolona! I faktycznie po pierwszym przejeździe byliśmy na 5 miejscu, ze stratą jedynie 3 sekund do pierwszego miejsca. Myślę, że byłabym w stanie poprawić ten czas o co najmniej te 3 sekundy, chodź nie ukrywam, że i tak bardzo mnie cieszył obecny wynik. 

Nie było jednak tak pięknie, ponieważ juz na pierwszym okrążeniu drugiego przejazdu, po wyjściu z łuku za dużym rondem, coś się stało z autem i tuż przed eską obróciło nas o 180 stopni. Potem nie mogłam odpalić Corsy, co bardzo wyprowadziło mnie z równowagi. Myślałam już, by zakończyć przejazd, bo bałam się że znowu coś strzeliło w oponach (a tych nie chciałam zniszczyć, bo nowiutki zakup). Szybko

Nagrodzone zawodniczki.
fot. Andrzej Browarny

jednak podjęłam decyzję, że dojadę bardzo ostrożnie do końca, żeby mieć zaliczony przejazd. Ciężko było mi na początku powrócić do rytmu, co skutkowało dwukrotnym potrąceniem  opon, czego nawet nie spostrzegłam. Ostatecznie zajęłam 6 pozycję co i tak sądzę, że po takich przygodach było dobre! – wspomina Ola. 

Stan techniczny Corsy stoi pod znakiem zapytania:
– Wciąż nie wiem co się stało, gdyż Corsa pojechała na warsztat i czekam na diagnozę. Pewna jestem jednak, że nie przeszkodzi nam to w wystartowaniu w kolejnej eliminacji i może wtedy uda się zawalczyć, a także zdobyć nowe umiejętności (które staram się wciąż zdobywać, także na treningach – gdzie mogę liczyć na cenne rady, które są mi bardzo pomocne). Podsumowując – jak zawsze świetnie się bawiliśmy!
– mówi zawodniczka. 

Kolejna eliminacja Pucharu Kobiet Motocaina.pl już 17 października. Przypominamy, że do startu wystarczy posiadać prawo jazdy, sprawny technicznie samochód, ubezpieczenie OC i NNW oraz dużo chęci do wspólnej zabawy. Zapraszamy!

Najnowsze

Puchar Świata Enduro Kobiet FIM rozstrzygnięty

W pierwszy weekend jesieni, w malowniczej miejscowości Noiretable we Francji odbyły się dwie ostatnie rundy pierwszego w historii Pucharu Świata Enduro Kobiet FIM. Rywalizacja od samego początku dostarczała wielu emocji i zapowiadała interesującą walkę o podium.

Ludivine Puy
fot. Celestyna Kubus

Podczas rund rozgrywanych w trzech krajach: we Włoszech, Polsce i Francji na starcie stanęło w sumie piętnaście zawodniczek z całego świata m.in. z Francji, Australii, Niemiec, Finlandii.

Pierwszą liderką klasyfikacji generalnej została Francuzka Ludivine Puy i to właśnie zawodniczka Gas Gas nie oddała prowadzenia aż do ostatniej rundy – została pierwszą w historii mistrzynią.
– Przygotowywałam się z myślą o tych ostatnich zawodach. Muszę przyznać, że pochodzę z regionu Picardy i jazda w błocie nie jest dla mnie żadnym problemem. Jeżdżę już od wielu lat  i to jest mój pierwszy tytuł w tej dyscyplinie. To jest nagroda dla moich rodziców, mojej rodziny i moich sponsorów. Jestem z siebie bardzo dumna i mam nadzieję być numerem jeden jeszcze przez długi czas – powiedziała po zawodach mistrzyni świata Ludivine Puy.

Blandine Dufrene
fot. Celestyna Kubus

Ze zmiennym szczęściem walczyła w zawodach koleżanka z teamu popularnej „Lulu”, filigranowa Francuzka Blandine Dufrene. Miała lepsze i gorsze starty, trzykrotnie stawała na podium i w ostatecznym rozliczeniu udało zajęła drugą lokatę w generalce. 

Jako trzecia została sklasyfikowana najstarsza z całej stawki, Niemka Heike Petrick. Ta najbardziej doświadczona zawodniczka spośród wszystkich uczestniczek pokazała, że wciąż może walczyć o najważniejsze trofeum i nie musi mieć kompleksów przed dużo młodszymi koleżankami. Warto też wspomnieć o startach wielokrotnej Mistrzyni Świata w trialu – Laili Sanz. Hiszpanka udowodniła, że również w rajdach enduro radzi sobie całkiem nieźle. Podobnie Finka Vanja Kollman, która m.in. w Kwidzyniu (relację z tej rundy przeczytasz tutaj.) stanęła na drugim stopniu podium.

Heike Petrick
fot. Celestyna Kubus

Pierwszy sezon Pucharu Świata Enduro Kobiet FIM pokazał, że kobiece enduro stoi na bardzo wysokim poziomie, że dziewczyny nie odpuszczają i każda z nich stara się pokonać nawet te najtrudniejsze przeszkody. Mimo, że podczas każdej z rund mogły przejeżdżać  nieco łatwiejszą, wytyczoną specjalnie dla nich przez organizatorów trasą, wybierały profesjonalne przejazdy. Nie obyło się bez wywrotek i kłopotów z motocyklami, ale nie było też żadnych poważnych kontuzji.

Już w kolejnym sezonie możemy liczyć na jeszcze bardziej zacięta walkę i coraz większą liczbę rywalizujących ze sobą zawodniczek. Możemy jedynie żałować, że na starcie nie zobaczymy żadnej Polki…

2010 MAXXIS FIM ENDURO WORLD CHAMPIONSHIP

Pos. Rider Total ITA POL FRA
1 PUY Ludivine 143 18 25 25 25 25 25
FRA GAS-GAS
2 DUFRENE Blandine 116 25 16 22 20 18 15
FRA GAS-GAS
3 HEIKE Petrick 106 12 20 20 16 16 22
DEU KTM
4 KOLLMAN Vanja 103 15 15 18 22 15 18
SWE KTM
5 BOUISSON Stéphanie 87 22 14 14 14 11 12
FRA YAMAHA
6 SANZ Laia 80 16 22 22 20
ESP HM-HONDA
7 ROSSAT AUDREY 72 20 18 16 18
FRA GAS-GAS
8 GIMBERT Marion 57 14 12 20 11
FRA KTM
9 PARKER Alison 50 11 11 15 13
AUS YAMAHA
10 BERREZ Juliette 30 14 16
FRA TM
11 BERGMAN Sanna 28 13 15
SWE
12 FOURNEL Géraldine 26 12 14
FRA KTM
13 RIAT Delphine 26 13 13
CHE YAMAHA
14 SAPPINO Anna 26 13 13
ITA HM-HONDA
15 BALDUZZI Emanuela 20 10 10

Najnowsze

Wyprzedaż w sklepie Vespy

Masz Vespę lub inny skuter i zależy Ci na wyszukanym stylu? Teraz niektóre oryginalne kaski, czy wybrane modele z kolekcji ubrań i gadżetów tej włoskiej marki możesz kupić w promocyjnych cenach na jesiennej wyprzedażayw ichniejszym sklepie internetowym.

fot. Vespa
fot. Vespa

Urocze skorupy kasków Vespy wykonane są z odpornych na zadrapania i przetestowanych pod kątem wypadków materiałów. Niektóre z nich wykończone są świetnej jakości skórą, która zdobi ich najczęściej dotykane elementy. Przyjemne wnętrze wyścieła hypoalergiczny materiał.

Cała kolekcja kasków na skuter ma skorupy otwarte. Różnią się stylem, kształtem i oczywiście barwą lakierowania lub grafiką. Na ten rok skupiono się głównie na eleganckich, modnych w tym sezonie kolorach – grafitowym, brązowym, czy srebrno-zielonym, lecz najpopularniejsze okazały się grafiki z narodowymi barwami krajów: Brazyli, Włoch, Wielkiej Brytanii, czy USA.

fot. Vespa
fot. Vespa

 

 

 

 

 

W sklepie Vespy warto też poszukać damskiej kolekcji t-shirtów, bluz, kurtek i torebek na ramię. Zakupy zrobisz tutaj.

Najnowsze

Zmysłowe usta reklamują Forda – film

Co mają wspólnego pełne, kobiece usta z Fordem Edge? Niewiele, choć zamysł był typowy - przykuć uwagę. Na wargach - tak jak na załamaniach naskórka - wypisane są komendy, których możesz użyć sterując głosowo nowym, amerykańskim modelem.

Reklama nowego Forda powiela opinię, że kobiety, seks i samochody idą w parze – takie obrazki zawsze intrygują, ekscytują, bywają kontrowersyjne, ale z puntu widzenia marketingowca mają jedną zaletę – zawsze przykuwają uwagę. A przecież o to chodzi!

fot. Ford

W przypadku reklamy modelu Ford Edge chodzi też o komunikat wypisany na soczystych wargach – nowy Edge rozumie 10 000 komend głosowych. To rzeczywiście dużo. Wśród tych „zmysłowych” napisów, a co za tym idzie wśród tychże komend głosowych znajdziemy m.in. „find spa” (znajdź spa), lub: „find nearest ice cream shop” (znajdź najbliższy sklep z lodami). I tak jak wyobrażamy sobie nagły atak chęci na lody, to już natychmiastową ochotę na skorzystanie ze spa nie bardzo… Za to bardzo przydatne, ostatnio także Amerykanom, będzie polecenie „find fuel prices” (pokaż ceny paliwa)…

A o co naprawdę chodzi? O MyFord Touch – system rozrywki, nawigacji i sterowania urządzeniami głosowymi za pomocą komed głosowych. Resztę dowiesz się z filmu.

 

Najnowsze