Karolina Chojnacka

Esmee Hawkey wystartuje w DTM!

Esmee Hawkey będzie drugą kobietą w tegorocznej stawce DTM, obok Sophii Flörsch.

Esmee Hawkey wystartuje w DTM! Była zawodniczka W Series, będzie reprezentować barwy zespołu T3 Motorsport za kierownicą Lamborghini Huracana GT3. Partnerem z ekipy Hawkey będzie Esteban Muth. Esmee będzie drugą kobietą w tegorocznej stawce DTM, obok Sophii Flörsch.

23-letnia Brytyjka podczas zeszłotygodniowych, prywatnych testów na Monzy miała okazję zapoznać się z autem, który będzie nosiło biało-czarne barwy ROKiT, firmy, która sponsoruje również kobiecą serię wyścigową, W Series:

Nie mogę doczekać się rozpoczęcia startów. DTM to prestiżowa seria z bogatą historią, więc jest to naprawdę ekscytujące.

Ogromne podziękowania dla ROKiT i T3 Motorsport za umożliwienie tego. ROKiT po raz kolejny udowadnia, że jest postępową i myślącą przyszłościowo organizacją, która umożliwiła mi zrobienie kolejnego kroku w mojej karierze.

Sophia Flörsch i Esmee Hawkey będą pierwszymi kobietami w stawce DTM od czasów Susie Wolff i Rahel Frey w sezonie 2012.

Najnowsze

Paula Lazarek

Rage Rally – luksusowy rajd rozpocznie się na Torze Słomczyn. Za kierownicą m.in. Rajdowy Felix, Kickster oraz Mariusz „Jose” Olejnik

Rage Rally to niepowtarzalne wydarzenie dla miłośników motoryzacji i pasjonatów superszybkich aut klasy premium, w których żyłach zamiast krwi płynie benzyna, a ich serca biją w rytm pracy silników na najwyższych obrotach.

Już 30 czerwca 2021r. w hotelu Narvil w Serocku pod Warszawą spotkają się posiadacze szybkich, luksusowych samochodów, skąd wystartują w 5-dniową pełną emocji i niespodzianek podróż do Gdańska. Rage Rally rozpocznie się na Torze Słomczyn, a następnie dwuosobowe załogi wyruszą w pełną emocji trasę przez Mazowsze oraz Warmię i Mazury.

Po drodze odwiedzą Hotel Afrodyta SPA w Radziejowicach, Hotel Krasicki w Lidzbarku Warmińskim oraz Autodrom w Słomczynie, który będzie wisienką na torcie pod względem niespodzianek i konkursów. Na trasie spotkają się właściciele m.in. Ferrari, Porsche czy Lamborghini. Auta tej klasy mają coraz większą rzeszę fanów i coraz częściej pojawiają się na polskich ulicach.  

W Rage Rally weźmie udział około 40 samochodów należących do znanych osób ze świata moto-sportu, mediów, kultury, znanych ze swojego uwielbienia dla motoryzacji, min. Stanisław Karpiel
– Bułecka, Krzysztof „Jankes” Jankowski, Rajdowy Felix, Kickster, Mariusz „Jose” Olejnik, Hi_5, Sandra Kubicka. 

Zwieńczeniem wydarzenia będzie gala finałowa w Sopocie, którą poprowadzi Krzysztof „Jankes” Jankowski. Zwycięzca tegorocznej edycji Rage Rally uhonorowany zostanie szczególną nagrodą, będącą jednocześnie dziełem sztuki. Będzie to puchar wykonany przez Galerię Figur Stalowych, zaprojektowany przez artystę – Batoona Sentkiewicza.

Tegoroczna edycja Rage Rally wspiera działalność charytatywną Fundacji One Day, założonej przez Monikę Krzyżanowską, która powstała, aby wspierać młodzież i dzieci z domów dziecka i placówek opiekuńczo-wychowawczych. Tym samym, motywacja do dobrej zabawy staje się jeszcze większa i satysfakcjonująca.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Nowe BMW serii 4 Gran Coupé – większe, ładniejsze i… „hybrydowe”! Wiemy, ile kosztuje!

To już druga generacja BMW serii 4 Gran Coupé. Do wyboru kierowców jest między innymi BMW M440i xDrive Gran Coupé z 6-cylindrowym rzędowy silnikiem benzynowym o mocy 374 KM. Ponadto w chwili wprowadzenia na rynek oferowane będą dwa 4-cylindrowe silniki benzynowe i jeden 4-cylindrowy silnik wysokoprężny.

Czterodrzwiowe coupé w segmencie premium klasy średniej to trzeci, obok Coupe i Cabrio, wariant nadwozia nowego BMW serii 4. Jak zapewnia niemiecki producent nowe BMW serii 4 Gran Coupé łączy w sobie typową dla marki radości z jazdy, sportową elegancję i nowoczesną funkcjonalność na co dzień i w podróży.

BMW serii 4 Gran Coupé
BMW serii 4 Gran Coupé, fot. materiały prasowe / BMW

BMW serii 4 Gran Coupé – design

Wyrazista, pionowo ustawiona atrapa chłodnicy BMW (którą jedni kochają, a drudzy nienawidzą), płaskie reflektory, dynamicznie rozciągnięta sylwetka, opływowa linia dachu, mocny tył – co tu dużo ukrywać, BMW serii 4 Gran Coupé prezentuje się świetnie.

BMW serii 4 Gran Coupé
BMW serii 4 Gran Coupé, fot. materiały prasowe / BMW

Nowe BMW serii 4 Gran Coupé wyraźnie urosło.  Samochód jest od swojego poprzednika o 143 mm dłuższy, 27 mm szerszy i 53 mm wyższy. Rozstaw osi zwiększył się o 46 mm. Czworo drzwi, pięć pełnowymiarowych siedzeń, więcej miejsca na nogi – czego chcieć więcej? Dużego bagażnika? Proszę bardzo, pojemność bagażnika można zwiększyć z 470 do 1290 l.

BMW serii 4 Gran Coupé – silniki

Dostępne będą dwa silniki benzynowe w układzie R4, jeden w układzie R6 oraz jeden czterocylindrowy diesel. Benzynowy silnik o pojemności 2 litrów zagości w dwóch wersjach: 420i, która oferuje 184 KM mocy i 300 Nm momentu obrotowego, oraz 430i, oferuje 245 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Pierwszy wariant przyspiesza do „setki” w 7,9 sekundy, a drugi w 6,2 sekundy. Wersja z silnikiem diesla – 420d -generuje 190 KM i 400 Nm momentu. Do 100 km/h rozpędza się w 7,3 sekundy.

BMW serii 4 Gran Coupé
BMW serii 4 Gran Coupé, fot. materiały prasowe / BMW

BMW M440i xDrive Gran Coupe ma pod maską rzędową szóstkę o mocy 374 KM, oferującą 500 Nm momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h rozpędza się zaledwie w 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Technologia mild hybrid ma optymalizować szybkość reakcji i wydajność 6‑cylindrowego rzędowego silnika benzynowego i 4-cylindrowego silnika wysokoprężnego. 48-woltowy alternator odwracalny ma wytwarzać dodatkowy zastrzyk mocy rzędu 11 KM, a dodatkowy akumulator rozszerza możliwości odzysku i magazynowania energii hamowania.

BMW serii 4 Gran Coupé
BMW serii 4 Gran Coupé, fot. materiały prasowe / BMW

BMW serii 4 Gran Coupé – cena

Za najtańszy wariant, czyli BMW 420i Gran Coupé, z 2-litrową jednostką benzynową o mocy 184 KM, automatyczną przekładnią, trzeba zapłacić 199 600 złotych. Ceny BMW 430i Gran Coupé zaczynają się od 222 600 złotych. Wersja z silnikiem diesla o mocy 190 KM do wydatek od 214 500 złotych. Ceny BMW M440i xDrive Gran Coupé zaczynają się od 320 000 złotych.

Najnowsze

Rowerzysta uderzył przejeżdżające auto. Poczuł się panem drogi?

Na ulicach można spotkać różnych uczestników ruchu, którzy zachowują się w sposób… niewłaściwy. Wśród nich są tacy o bardzo indywidualnym rozumieniu przepisów i reagujący agresywnie, jeśli ktoś zachowuje się wbrew ich imaginacjom.

Autorem filmiku jest rowerzysta, który nagrał swojego kolegę „po fachu”, gdy ten uderza przejeżdżające auto. Na szczęście nic się nie stało i lusterko tylko się złożyło, ale bez wątpienia był to akt agresji. Co tak zdenerwowało tego cyklistę?

Rowerzysta poważnie uszkodził auto i próbował uciec. Później nie było lepiej

Ano to, że jadące przeciwległym pasem Volvo zatrzymało się, żeby przepuścić pieszą, a kierowca Suzuki jadący z naprzeciwka tego nie zrobił. Zatrzymywanie się, ponieważ po drugiej stronie ulicy stoi pieszy jest dosyć niestandardowym zachowaniem, choć zyskującym na popularności. Przepisy go jednak nie przewidują i nie nakładają obowiązku zatrzymania się na kierowcę jadącego z naprzeciwka.

Kto policzy ile wykroczeń popełnił ten rowerzysta jednym manewrem?

Agresywny rowerzysta miał na ten temat inne zdanie, zaczął już wtaczać się na ulicę i zdenerwował się, że kierowca Suzuki nie uznał jego pierwszeństwa, które w jego wyobraźni mu się należało. Następnie rowerzysta przejechał po przejściu dla pieszych, skręcił tuż przed nosem pieszej i pojechał dalej ulicą.

Najnowsze

Paula Lazarek

3 dni ścigania i ponad 180 zgłoszeń – wyścigowy sezon na Torze Poznań właśnie się rozpoczyna!

W drugi weekend czerwca na jedynym w Polsce torze z homologacją FIA zobaczymy zawodników rywalizujących o tytuły w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, a także FIA CEZ oraz TCR Eastern Europe.

Przerwa między sezonami trwała od października, ale liczba zawodników, różnorodność serii i ciekawych samochodów powinna wynagrodzić kibicom wielomiesięczne oczekiwanie na wyścigi na Torze Poznań. Organizatorzy WSMP dobrze wykorzystali czas między sezonami. Tor Poznań przeszedł kolejne modyfikacje, a najważniejszą z nich jest zamontowanie nowego systemu monitoringu, który pozwala sędziom śledzić przebieg zawodów na każdym centymetrze toru.

“Nitkę toru chwalili najlepsi kierowcy na świecie jak Robert Kubica czy Michael Schumacher, ale cały czas poprawiamy infrastrukturę, bo chcemy, by ten obiekt był jak najlepszą wizytówką. Dlatego w tym roku zamontowaliśmy nowy system monitoringu, który składa się z 69 kamer, więc sędziowanie będzie ułatwione. Poprawi to też bezpieczeństwo na torze, a w planach mamy jeszcze nowe trybuny” – mówi Bartosz Bieliński, prezes Automobilklubu Wielkopolski.

Jeszcze więcej pucharów

W dniach 10-13 czerwca  na Torze Poznań ścigać się będą kierowcy z różnych części Europy, a szczególnie interesująco zapowiada się rywalizacja w ramach pucharów markowych – takich serii w ramach WSMP jest coraz więcej. W harmonogramie debiutują dwa nowe puchary – Trofeo di Serie, w którym ścigać się będą Fiaty 500 (będzie ich osiem), oraz Mazda MX-5 Cup Poland (siedem samochodów). 

W Poznaniu zobaczymy puchary o ugruntowanej już marce. Po mistrzostwo Polski pojadą zawodnicy w ramach najliczniej obsadzonego 318IS Cup PL, gdzie zgłoszono aż 18 aut z broniącym tytułu Marcinem Lempertem na czele. 14 samochodów zobaczymy w Ecumaster Super S Cup, gdzie tytułu broni Bartosz Alejski. Trzeci sezon z rzędu w zawodach wezmą udział kierowcy Toyota Racing Cup – do pierwszego wyścigu zgłoszono sześć aut. Oczywiście, wyścigowy weekend w Poznaniu nie mógłby się odbyć bez kultowego już Maluch Trophy, gdzie rywalizować będzie 13 aut.

Tradycyjnie nie zabraknie też zawodników w najmocniejszych autach klasy GT, których w ramach WSMP wystartuje aż 10, a wśród nich będą dwa Mercedesy AMG GT3, siedem Porsche 911 GT3 Cup oraz Lamborghini Huracan.

Mocna obsada długiego dystansu i międzynarodowe ściganie

Punktem kulminacyjnym soboty będzie pierwszy w sezonie wyścig Mistrzostw Polski Endurance. Rozgrywana w dwugodzinnym formacie rywalizacja w poprzednich sezonach przyciągała ponad 20 aut. I nie inaczej jest w tym sezonie. Aż 28 samochodów zgłoszono do pierwszej rundy MPE, a będzie to okazja by znów podziwiać jedne z najszybszych wyścigowych konstrukcji, czyli Radicale SR 8 w starciu z autami klasy GT3. Mocno obsadzona jest klasa D4 2000, gdzie pojedzie aż dziewięć aut, oraz Ecumaster Super S Cup, w którym zobaczymy aż osiem Mini.

W czerwcowy weekend dodatkowych emocji dostarczą kierowcy startujący w FIA CEZ oraz TCR Eastern Europe. Zagranicznych zgłoszeń jest aż 62, z czego najwięcej w kategorii TCR, gdzie pojedzie aż 18 kierowców. Co ważne, będzie to też szansa do zobaczenia polskich kierowców, koncentrujących się na zagranicznych startach. Marcin Jedliński jest liderem rywalizacji GT zarówno w wyścigach sprinterskich jak i Endurance w ramach ESET Cup oraz FIA CEZ, Jakub Wyszomirski od lat ściga się w kategorii TCR w międzynarodowym towarzystwie.

Najnowsze