Erika Detota na podium USCR – film

Erika Detota zaczęła sezon Rajdowych Mistrzostw Ameryki  (USCR) na podium. Pierwsza runda - Rajd Nowego Jorku  miała miejsce w okolicach miasta Walton Monticello (NY).

Detota i Hanson podczas pierwszej rundy Rajdowych Mistrzostw Ameryki.
fot. z archiwum zawodniczki

Pierwszym wyzwaniem dla Eriki było zrobienie swoich własnych notatek podczas zapoznania z trasą, które odbyło się przed imprezą. Do tej pory zawodniczka miała tylko możliwość modyfikowania tych, które dostała od organizatora. W tym zadaniu Detote wspierał, mentor Travis Hanson, który był podekscytowany siedząc na prawym fotelu.

– Chcę pomóc Erice utrzymać dobre tempo jazdy oraz podpowiedzieć jej jak w efektywny sposób może wykorzystać swoje umiejętności. Cieszę się, że osiągnęliśmy założony cel – powiedział nie kwestionowany lider USCR Travis Hanson.

Rajd nie należał do najłatwiejszych. Drogi były bardzo zdradliwe, ponieważ miejscami pokryte były mieszanką piasku i śniegu. Detota i Hanson jechali bardzo dynamicznie, dzięki czemu mieli okazję powalczyć o pierwszą pozycję. Jednak uszkodzenie przewodów paliwowych pod koniec drugiego dnia kosztowało ich startę, aż 10 minut.  Ostatecznie załoga zajęła trzecie miejsce w klasie 2WD.

– Po kilku niepowodzeniach w całym rajdzie jestem bardzo zadowolona, że udało nam się zająć trzecią pozycję. Pragnę podziękować naszym fanom za wspacie – powiedziała Erika po zakończonym rajdzie.

Najnowsze

Chic Riders ™ – kolekcja dla motomaniaczek!

Chic Riders ™  to najgorętsza kobieca społeczność motocyklowa utworzona w Stanach Zjednoczonych. Za sprawą gwiazdy stuntu Jessici Main od jakiegoś czasu może się także poszczycić swoją własną linią  prostych, ale wymownych ubrań.

Kolekcja Jessici Main jak sama zaznacza skierowana jest do motomaniaczek, które chcą wyglądać interesująco, a jednocześnie podkreślić fakt, że kobiety też jeżdżą na motocyklach. Bawełniane bluzy, koszulki, topy no i stringi można spersonalizować według własnego uznania. Trzon kolekcji stanowią rozmaite i bardzo wymowne naszywki, nalepki oraz nadruki, które można kupić za niecałe 3 dolary.

Wzory dostępne w kolekcji Chic Riders ™. Obok naszywek na zdjęciu w lewym górnym roku, znalazły się też stringi, które można kupić za niecałe 8 dolarów.

Chociaż czerń według projektantki jest wyznacznikiem elegancji, kolekcja jest dostępna również w bieli. Panie z pewnością ucieszy fakt, że wszystkie ubrania można kupić w pełnej rozmiarówce.

Prawdziwe piękno tkwi w prostych formach. Niby tak niewiele – typowy top ozdobiony z przodu emblematem, a jednak pozwala się wyróżnić z tłumu. Cena również nie wygórowana –  13.99 dolara.

Kolekcja ubrań niezwykle aktywnej gwiazdy stuntu, została stworzona z myślą nie tylko o ładnym wyglądzie, ale też o wygodzie wszystkich motomaniaczek. Dzięki temu ubrania są wykonane z wysokiej jakości materiałów, które doskonale dopasowują się do ciała i po prostu świetnie się je nosi.

Jessica Main swoją kolekcję kieruje do kobiet o silnym charakterze, które chcą zarówno wyglądać ładnie i elegancko, a zarazem czuć się swobodnie. Koszulki, które można kupić za 15.99 dolara mają też być platformą do prezentowania swoich poglądów.

Ubrania z linii Chic Riders ™ można zamówić poprzez stronę internetową: http://shop.chicriders.com

Za jedyne 21.99 dolara można też kupić miękką w dotyku, nie krępującą ruchów bluzę z kapturem, która doskonale sprawdzi się podczas chłodniejszych dni lub wieczorów.

Najnowsze

Johanna Long – pierwsza dwudziestka zdobyta!

Johanna Long startująca Toyotą Tundra z numerem 20 ukończyła wyścig na torze Martinsville na 18. pozycji - najlepszej jak dotąd w swojej karierze.

Martinsville Speedway
fot. nascar.com

– Byliśmy totalnie wyluzowani podczas tego wyścigu. Moja ekipa nie tylko zadbała o moje dobre samopoczucie, ale również doskonale przygotowała auto, dzięki czemu po raz pierwszy nie bałam się bezpośrednio atakować w zakrętach. Uwielbiam zawody krótkodystansowe i czuje się tu jak ryba w wodzie. Kiedy usłyszałam w słuchawkach, jak szef zespołu mówi mi, żebym jechała agresywniej, poczułam, że w końcu przyszedł czas stanąć do walki jak równy z równym – powiedziała po wyścigu Johanna.

Long walczyła dzielnie do ostatniej sekundy. Jednak nie było łatwo, ponieważ cały czas starowała z zewnętrznej linii toru. Poza tym dodatkowym utrudnieniem był zły stan nawierzchni, która pokryta

Johanna w Toyota Tundra z numerem 20 na torze Martinsville Speedway po zaciętej walce o wewnętrzną linię.
fot. johannalong.com

była ogromną ilością zużytej gumy oraz drobnych kamyków.

– Nie jest tak łatwo wyjść na dobrą pozycję jeśli startujesz z zewnętrznej linii. Chociaż próbowałam atakować bardzo ciężko było mi uniknąć bezpośredniego kontaktu z innymi autami. Na dodatek przez zanieczyszoną nawierzchnię wpadłam w lekki poślizg. To kosztowało mnie spadek o kilka pozycji. Z drugiej strony cieszę się, bo to była dla mnie dobra szkoła jak zapanować nad autem. Nie zapominajmy, że ja się ciągle uczę. Jestem dumna, że mimo wszystko skończyłam w pierwszej dwudziestce.

Starland – szef teamu jest dumny z postępów swojej podopiecznej:

– Johanna naprawdę pokazała, że może walczyć o pierwszą dziesiątkę. To był jej pierwszy prawdziwy powrót na tor w tym sezonie, dlatego tym bardziej cieszy mnie, że pokazałalepsze wykończenie i pewny siebie styl jazdy.

Teraz zespół przygotowuje się do startu na torze Nashville Superspeedway, który będzie miał miejsce 22 kwietnia.

Najnowsze

Marta Sawoniewicz – z PR Kia do Suzuki

Motoryzacyjna pasja ewidentnie uzależnia kobiety. Także te, które rozpoczęły swoją karierę w branży samochodowej u polskich importerów aut. Marta Sawoniewicz, najpierw pracowała dla Kia, od kwietnia zaczeła pracę w Suzuki. Pod jej opieką są wszelkie pojazdy: samochody, motocykle, quady.

Marta Sawoniewicz
fot. Suzuki

Od kwietnia tego roku Marta Sawoniewicz obejmie stanowisko specjalisty do spraw PR w Suzuki Motor Poland. Będzie odpowiedzialna za komunikację wszystkich grup produktowych – samochodów, motocykli i quadów oraz relację z dziennikarzami. 

Pasjonuję się wszystkim co jest związane z motoryzacją – zwłaszcza wyścigami samochodowymi mówi o sobie Marta Sawoniewicz.

Aktywny tryb życia to jej druga pasja – uwielbia żeglarstwo, narciarstwo, taniec i  podróże.

Gratulujemy rozwoju motoryzacyjnej kariery!

Najnowsze

Kierowcy F1 w trosce o bezpieczeństwo na drogach

Od kilku lat Formuła 1 oficjalnie walczy o bezpieczeństwo na drogach. Wszystkie zespoły na przednim skrzydle reklamują akcję „Make Roads Safe" - uczyńmy drogi bezpiecznymi. Jednak wbrew pozorom, sponsorzy zespołów F1 podobną troskę wykazywali już kilka lat wcześniej.

Zaczęło się od walki z niewątpliwą plagą dróg – nie tylko w Polsce – kierowcami na podwójnym gazie. Z kampanią przeciwko jeździe po pijanemu wystąpili mistrzowie świata – Mika Hakkinen i Lewis Hamilton. Akcję rozpoczęto w 2008 roku – pomysł podchwycił wtedy jednen ze sponsorów McLarena, producent whisky – Johnny Walker. Całość nazwano „Join The Pact – Never Drink and Drive” (tłum: przyłącz się do paktu: nigdy nie jeździj po alkoholu). Kampania obejmowała pokazy na całym świecie, gdzie znani kierowcy promując trzeźwość za kierownicą jednocześnie jeździli bolidami przed tłumami zgromadzonych. Po jednym z takich wydarzeń powstała nawet plotka o domniemanym powrocie Miki Hakkinena do Formuły 1 (Fin jeździł wówczas samochodem F1 McLarena z 2007 roku). Całemu projektowi towarzyszyła akcja w internecie; stworzono też aplikację na Facebooku, gdzie ludzie z całego świata mogli dołączyć do paktu.

Mika Hakkinen promuje trzeźwość.
fot. youtube

Niedługo po sukcesie tego przedsięwzięcia, również sponsorzy Ferrari postanowili uruchomić własny projekt. Firmy Martini i Bacardi rozpoczeły kampanię „Drink Responsibly” (tłum: pij rozsądnie), a hasłem przewodnim akcji była sentencja „Because Driving and Drinking don’t mix” (tłum: bo picie i jazda nie powinny się mieszać). Niebawem do kampanii dołączył producent samochodów Maseratti; twarzą projektu został Michael Schumacher. Niemiec wystąpił na kilku konferencjach poświęconych rozsądnemu używaniu napojów alkoholowych i nakręcił kilka spotów reklamowych. Najbardziej znany, to przejażdżka w Maserati GranTurismo S z pasażerem – brytyjskim mistrzem barowym – Salvatore Calabrese, który próbował w czasie jazdy zrobić drinka, w czym Schumacher swoją jazdą skutecznie przeszkadzał.  W ten nieco żartobliwy sposób pokazano, że jazda samochodem nie powinna mieć nic wspólnego z piciem alkoholu.

Trzecią kampanią były filmy promocyjne firmy ubezpieczeniowej Allianz. Ich twarzą został ówczesny kierowca Williamsa (Allianz był kiedyś sponsorem Williamsa) Nico Rosberg. W spotach kierowca przedstawiał w dosadny sposób, co może grozić człowiekowi podczas wypadku z niezapiętymi pasami, albo jak na koncentrację i uwagę kierowcy wpływa wypicie zaledwie jednego kufla piwa. Pod tym względem była to najbardziej kompleksowa akcja, ponieważ poruszała nie tylko problem pijanych kierowców, ale również innych aspektów bezpieczeństwa za kierownicą. Aktualnie firma Allianz odtwarza wszystkie swoje filmy z roku 2009 z nową scenerią – aktualnie są partnerem nowego zespołu Nico Rosberga – Mercedes GP Petronas.

Od dwóch lat istnieje też czwarta kampania, promowana przez cała Formułę 1, a nie pojedynczych kierowców, czy zespoły. To projekt „Uczyńmy drogi bezpiecznymi”, który ma za zadanie lobbing nie tylko za bezpieczeństwem kierowców, ale również pieszych czy motocyklistów. Jego głównym celem jest próba poprawy wszystkiego, co związane z bezpieczeństwem na drogach. Od zeszłego roku, oragnizacja, która zajmuje się koordynacją tych działań posiada mandat UE, a na ich stronie internetowej można znaleźć długą listę firm i organizacji związanych z motoryzacją i sportem, które akcję popierają. Wśród nich są między innymi FIA (zarządzająca całą pulą serii motorowych, w tym F1), rzesza automobilklubów z całego świata, wiele organizacji transportowych, a nawet FC Barcelona – jeden z najsłynniejszych klubów piłkarskich.

Szczegółowe informacje na temat poszczególnych akcji, można znaleźć pod następującymi adresami:

Make Roads Safe: http://www.makeroadssafe.org/

Join The Pact: http://jointhepact.com

Drink Responsibly: www.championsdrinkresponsibly.com/

Ponadto polecamy następujące filmy opisujące akcje Allianz, Join The Pact i Drink Responsibly:

Join The Pact

Drink Responsibly

Allianz & Nico Rosberg

Najnowsze