Erik Buell Racing po raz drugi bankrutuje
Smutna wiadomość dla wszystkich fanów amerykańskiej marki. Po raz kolejny producent sportowych motocykli spod znaku Erik Buel Racing (EBR) zamyka działalność. To już drugi raz w ciągu dwóch ostatnich lat.
Firma EBR nie ma w ostatnim czasie dobrej passy. Po pierwszym upadku wydawało się, że wszystko wróci na dobre tory. Jednak kilka dni temu firma zapowiedziała zakończenie wszystkich operacji. Klienci mogą być spokojni, ponieważ gwarancje będą nadal ważne, a firma zapewni dostęp do serwisu i części zamiennych.
Erik Buell Racing należał kilka lat temu do firmy Harley-Davidson, ale po jakimś czasie marka została wydzielona. W 2013 roku spółka Hero MotoCorp przejęła 49,2 proc. udziałów w EBR Motorcycles za 25 mln dolarów. Nowy inwestor przeprowadził restrukturyzację i wzmocnił dział R&D.
Jakiś czas później firma ogłosiła sprzedaż motocykli i skuterów pod marką Hero na terenie Ameryki Północnej. W międzyczasie Buell wprowadził na rynek dwa motocykle – 1190 RX oraz 1190SX. Maszyny były doceniane za osiągi, ale nie pomogły w ustabilizowaniu sytuacji finansowej producenta przez co w niedługim czasie Buell upadł.
Spółka Liquid Asset Partners przejęła wtedy część Erik Buell Racing zajmującą się produkcją motocykli, a w międzyczasie poszukiwała inwestora, który pozwoli wznowić produkcję. W zeszłym roku wszystko wskazywało na to, że sytuacja się ustabilizowała, a marka przetrwa recesję.
Kilka dni temu zza wielkiej wody dotarły do nas informacje o tym, że Erik Buell Racing ponownie składa broń.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: