Energicznie i ekonomicznie z VW
Zastanawiasz się nad kupnem Volkswagena Polo, Golfa, Golfa Plusa, lub Varianta? Teraz możesz już wybrać w tych modelach wyjątkowo ciekawą jednostkę, która mimo małej pojemności 1,2 l. jest wyjątkowo energiczna i pozwala na oszczędności w żużyciu paliwa.
Nam nowe Polo z silnikiem 1.2 TSI zapewni energiczną jazdę gdziekolwiek chcesz. |
![]() |
fot. VW
|
W polskich salonach Volkswagena dostępne są już samochody z nowym silnikiem 1.2 TSI o mocy 105 KM. Aby jednostka ta, co prawda z bezpośrednim wtryskiem benzyny, lecz mimo stosunkowo niewielkiej pojemności skokowej, nie pozostawała w tyle za większymi silnikami pod względem mocy i momentu obrotowego, wyposażono ją w turbosprężarkę. Dzięki niej maksymalny moment obrotowy 175 Nm jest dostępny już przy 1.550 obr./min. Przykładowo nowe Polo z tą jednostką przyspiesza do 100 km/h w 9,7 sekundy, a prędkość maksymalna tego modelu wynosi 190 km/h. Średnie zużycie paliwa tego samochodu plasuje się na poziomie 5,3 l/100 km
1.2 TSI zapewnia moc 105 KM. |
![]() |
fot. VW
|
Udoskonalanie małych, lecz mocnych silników z serii TSI polega między innymi na optymalizacji pod względem tarcia i konsekwentnemu dążeniu do obniżenia masy, które nie ogranicza się tylko do zastosowania aluminiowego korpusu silnika. Zalety te znalazły uznanie już u „większego brata” – 1.4 TSI, który od 2006 roku, przez trzy kolejne lata wyróżniany był prestiżowym tytułem „Engine of the Year”.
Nasz test VW Polo m.in z silnikiem 1.2 ale bez turbodoładowania przeczytasz tu.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: