Emirates SkyWheels – transport samochodu samolotem

Linie lotnicze Emirates postanowiły wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, szczególnie tych pochodzących z Bliskiego Wschodu. Podróżując do Europy będzie można nadać samochód wraz z bagażem w ramach nowej usługi.

W krajach Bliskiego Wschodu nie brakuje wielbicieli supersamochodów, którzy uwielbiają zabierać je ze sobą nawet na kilkudniową podróż do jednej z europejskich stolic. Dlatego linie Emirates postanowiły wykorzystać koniunkturę i uruchomiły nową usługę przeznaczoną dla najbardziej wymagających klientów. 

Emirates SkyWheels to oferta dla najbardziej zamożnych klientów, którzy są zainteresowani transportem samochodu na dużą odległość. Jest skierowana nie tylko dla właścicieli nowych supersamochodów, ale także zabytkowych maszyn.

Usługa obejmuje transport pojazdu z lotniska i na lotnisko. Linie Emirates oferują 150 lokalizacji na 6 kontynentach. Oczywiście nie zabrakło na liście najbardziej popularnych destynacji w Europie, Azji i Ameryce. Linie Emirates udostępniają 250 samolotów, z czego 15. to typowo towarowe maszyny. Pozostałe mogą transportować w jednym czasie pasażerów i samochody. SkyWheels sprawdzi się także w przypadku zakupu samochodu za granicą czy konieczności wysłania go do serwisu, który znajduje się daleko. W ramach usługi wliczono ubezpieczenie.

Zobaczcie film, który prezentuje jak w praktyce wygląda taka usługa. Jeden z blogerów motoryzacyjnych, MrJWW, wysłał Zondę F z Dubaju do Bolonii.

Najnowsze

Ford Mustang dla małoletniego kierowcy

W dzisiejszych czasach dzieci mogą dużo łatwiej rozwijać pasję do motoryzacji od najmłodszych lat, czego serdecznie im zazdrościmy. Ford przy współpracy z Fisher-Price pokazał nową zabawkę na czterech kółkach, czyli Mustanga dla najmłodszych.

Miniaturowy Mustang Power Wheels jest dostępny w kolorze niebieskim lub różowym. Dopracowano go z uwzględnieniem wszystkich najważniejszych szczegółów stylistycznych, a do tego samochód jest wyposażony w system kontroli trakcji i stabilności. 

Na wyposażeniu standardowym znajduje się głośnik, który imituje dźwięk jednostki V8. Im szybciej auto jedzie, tym bardziej donośnie brzmi. Gdy młody kierowca znudzi się warkotem widlastej ósemki, może podłączyć własną muzykę poprzez wejście AUX.

{{ tn(13167) left }}Mustang jest wyposażony w system Smart Drive, który zadba o to, żeby koła nie buksowały podczas jazdy. W razie potrzeby odetnie moc z silnika elektrycznego, gdy dojdzie do zagrożenia dachowaniem. Silnik elektryczny w małym Mustangu pozwala na dynamiczne przyspieszanie oraz bezpieczne hamowanie na krótkim dystansie.

Rodzice mogą ustawić za pomocą elektrycznego ekranu dotykowego maksymalną prędkość samochodu od 1,6 do 8 km/h. Wyświetlacz pokazuje również stopień naładowania baterii. 

Power Wheels Mustang trafi do sprzedaży już w grudniu tego roku. Nie wiemy, czy będzie dostępny w Polsce, ale za granicą został wyceniony na 359 dolarów. Jak na zaawansowaną zabawkę cena nie wydaje się zbyt wygórowana.https://www.youtube.com/watch?v=EzwbhnaBX7M 

Najnowsze

Korzystasz z telefonu w czasie jazdy?

Kierowcy korzystający z telefonu komórkowego podczas jazdy samochodem są prawdziwą plagą. Problem coraz częściej dotyczy także motocyklistów.

Jazda na motocyklu wymaga dużej koncentracji. W przeciwieństwie do samochodu, kierowca nie jest chroniony przez karoserię, a jeden błąd wystarczy, żeby stracić kontrolę nad maszyną i spowodować kolizję lub upadek. 

W sieci pojawił się film, na którym możemy zobaczyć motocyklistę korzystającego z telefonu w czasie jazdy. W pewnym momencie próbuje zmienić piosenkę w odtwarzaczu, co zwykle zajmuje kilka sekund. W czasie, gdy nie zwraca uwagi na drogę, motocykl dojeżdża do krawężnika.

Po upadku jego kamera nadal nagrywa całą sytuację. Inni uczestnicy ruchu zatrzymują się i próbują mu pomóc wzywając pogotowie oraz policję. Upadek wygląda niegroźnie, lecz mimo odpowiedniego stroju ochronnego, kierowca motocykla złamał obojczyk. Przez kilka miesięcy może zapomnieć o jeździe na motocyklu. 

Czy naprawdę warto korzystać z telefonu podczas jazdy tak ryzykując? Zobaczcie sami…

Najnowsze

Powstaje Wielkopolskie Muzeum Motoryzacji w Szreniawie

Wielkopolskie Muzeum Motoryzacji powstaje w Szreniawie. Wspólny projekt będzie zrealizowany przez Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie oraz Automobilklub Wielkopolski.

List intencyjny w sprawie powołania nowego muzeum zostanie podpisany 29 listopada 2016 roku o godz. 11.00 w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Sygnatariuszami listu będą dyrektor Muzeum Narodowego Rolnictwa dr Jan Maćkowiak i prezes Automobilklubu Wielkopolski Robert Werle. Złożenie podpisów odbędzie się w obecności Marszałka Województwa Wielkopolskiego Marka Woźniaka.

W nowym Muzeum zobaczymy wspaniałe zabytkowe samochody i motocykle ze zbiorów wielkopolskich kolekcjonerów, ale także eksponaty muzealne ze Szreniawy.

Godne tradycje
Tradycje motoryzacyjne Wielkopolski są znakomite, chociaż mało znane. Wiadomo jednak, że to w Poznaniu powstał w 1904 roku pierwszy na ziemiach polskich automobilklub założony przez Polaków (mimo niemieckojęzycznej nazwy) „Motor Club Posen”, w poznańskim salonie sprzedaży firmy FIAT w 1919 roku po raz pierwszy użyto legendarnej później nazwy „Polski Fiat”, a w Opalenicy w 1929 roku wyprodukowano pierwszy polski motocykl o nazwie „Lech” (zdjęcie powyżej). Warto dodać także, że w Poznaniu zaprojektowano i w 1972 roku uruchomiono produkcję innowacyjnego samochodu rolniczego „Tarpan”. Rok później powstał tutaj jeden z pierwszych w Polsce klubów miłośników zabytkowej motoryzacji, który w 1983 roku w podpoznańskim Suchym Lesie otworzył pierwsze w Polsce muzeum o tej tematyce. W późniejszym czasie muzeum to (działające pod patronatem Automobilklubu Wielkopolski) nie miało własnej siedziby, mieszcząc się między innymi w wynajmowanym pomieszczeniu pod poznańska Kaponierą. Parę lat temu część swoich zbiorów wielkopolscy kolekcjonerzy pokazywali w Galerii poznańskiego Dworca Głównego. A zbiory te są znakomite, a wśród nich są eksponaty, które z radością włączyłyby do swojej kolekcji najważniejsze światowe muzea motoryzacji. Tak narodził się pomysł stworzenia w pobliżu Muzeum Narodowego Rolnictwa w Szreniawie nowego Muzeum. Wszystko wskazuje na to, że kłopoty poznańskiego środowiska oldtimerowego skończą się dzięki porozumieniu Automobilklubu Wielkopolski i Muzeum Narodowego Rolnictwa w Szreniawie, na mocy którego Automobilklub Wielkopolski sfinansuje budowę Muzeum Motoryzacji, zaś zarządzać nim będzie szreniawskie Muzeum. Zarządzanie budową nowego muzeum stanowi więc dobry przykład partnerstwa publiczno – prywatnego.

Do muzeum samochodów parową ciuchcią
Wielkopolskie Muzeum Motoryzacji, bo taka ma być nazwa nowej instytucji, będzie się składać z czterech modułów: wystawy stałej, pokazującej historię motoryzacji, przestrzeni dla wystaw czasowych, ekspozycji samochodów rolniczych ze zbiorów Muzeum Narodowego Rolnictwa w Szreniawie oraz warsztatu, w którym zwiedzający na własne oczy będą mogli zobaczyć obsługę lub prace konserwatorskie nad zabytkowym pojazdem. Silny rys edukacyjny ma być bowiem znakiem rozpoznawczym nowej instytucji. Według inicjatorów powołania nowego Muzeum, powinno ono reprezentować zasługi i tradycję motoryzacyjną naszego regionu, a także ukazywać, jak wielką rolę odegrała motoryzacja w historii rolnictwa i – szerzej – w całej kulturze technicznej.

Atutami nowej instytucji będą także świetna lokalizacja tuż przy drodze krajowej nr 5 i obok prężnie działającego szreniawskiego Muzeum Rolnictwa, ale także sposoby dojazdu. Chcąc zobaczyć klasyczne auta i motocykle będzie można dotrzeć
do muzeum własnym współczesnym pojazdem, ale także pociągiem ciągnionym przez… zabytkowy parowóz, obsługujący trasę kolejową Poznań – Wolsztyn. Nowe Muzeum ma zatem szansę stać się ważnym obiektem turystyki kulturowej, w szczególności kultury technicznej, nie tylko na mapie Wielkopolski, ale także całego kraju.

Najnowsze

Bosch łączy motocykle z siecią

System integracji smartfonów z samochodami działa już od kilku lat. Teraz mySPIN został przystosowany do jednośladów.

Dzięki temu rozwiązaniu motocykliści, za pomocą aplikacji, mogą między sobą wymieniać informacje chociażby o korkach i objazdach. Na etapie opracowywania systemu zwracano szczególną uwagę na to, aby uniknąć rozproszenia uwagi kierowców podczas jazdy i tym samym zadbać o bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Gdy smartfon zostaje podłączony do motocykla, to za pomocą przycisków na wyświetlaczu i pokrętła przy kierownicy można korzystać z zawartości telefonu – kontaktów, kalendarza i ulubionych aplikacji. mySPIN jest w pełni kompatybilny zarówno ze smartfonami z systemem Android jak i z systemem iOS.

Uniwersalny w zastosowaniu
System mySPIN jest na tyle uniwersalny, że producent motocykla może określić, które aplikacje mają być wykorzystane w motocyklu, dodając je do tzw. białej listy*. W razie potrzeby można ją aktualizować i rozszerzać. Korzystając z funkcji analizowania aplikacji, producenci mogą również identyfikować aplikacje, które są częściej wykorzystywane i w ten sposób zoptymalizować swoją ofertę dla klientów. mySPIN jest połączony zarówno z magistralą CAN motocykla jak i z chmurą danych, wspierając w ten sposób szereg funkcji. Na przykład, jeśli poziom paliwa w zbiorniku jest niski, kierowca może być z wyprzedzeniem informowany o najbliższych stacjach paliw. Oprócz tego mySPIN może być wykorzystywany jako bezpośredni kanał komunikacji między motocyklistami a producentami, co może wpływać na jakość świadczonych usług serwisowych.

Współpraca przy aplikacjach z dwoma partnerami
Bosch ogłosił, że przy aplikacjach dostępnych poprzez mySPIN będzie współpracował z dwoma partnerami: REVER i Genius Maps. REVER zapewnia szeroką gamę funkcji przeznaczonych dla motocyklistów, od funkcji śledzenia trasy, poprzez self-service analytics aż po connected motorcycle communities, czyli motocyklową społeczność połączoną siecią. Genius Maps oferuje nawigacje zoptymalizowane pod kątem jednośladów, które umożliwiają błyskawiczne obliczanie trasy, jej planowanie w trybie offline oraz korzystanie z aplikacji tesktowych.

Bosch, rozwijając mySPIN, udostepnił e-mail kontaktowy developer.myspin@bosch.com, który przeznaczony jest dla programistów, fanów jednośladów oraz dla każdej osoby, która chce się podzielić nowymi pomysłami na aplikacje dla motocykli i rowerów oraz innych zastosowań w segmencie PowerSport. Zakres aplikacji dostępnych poprzez mySPIN jest stale rozszerzany na szczeblu lokalnym, regionalnym i globalnym. *) biała lista (ang. whitelist) to zbiór aplikacji, stron internetowych lub danych, określanych jako „godne zaufania”.

Najnowsze