Elektryczny samochód miejski kontra SUV – który byście wybrali?

Czy wprowadzanie na rynek elektrycznych SUV-ów może wpłynąć na zwiększenie sprzedaży samochodów zasilanych energią elektryczną? Na razie ich oferta jest ograniczona, co powoli zaczyna się zmieniać. Producenci rozumieją, że w gamie samochodów elektrycznych muszą mieć SUV-y. Dlaczego?

Na to pytanie częściowo odpowiada najnowsze badanie przeprowadzone przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen. Zdaniem ankietowanych osób SUV-y pod wieloma względami przewyższają innego rodzaju samochody osobowe. W pytaniu „Jakie są Twoim zdaniem największe przewagi samochodów typu SUV nad innymi typami samochodów?” 35% badanych wskazuje na większy komfort jazdy, 31% na większe bezpieczeństwo, 29% na przestronne wnętrza oraz lepszą widoczność i pozycję za kierownicą, a co piąty (21%) na uniwersalność. Tylko co dziesiąty ankietowany (9%) nie dostrzega przewag SUV-ów nad innymi samochodami.

Czy zatem poszerzenie oferty samochodów elektrycznych o elektryczne SUV-y mogłoby zwiększyć popularność samochodów elektrycznych w Polsce? 38% respondentów badania twierdzi, że raczej tak, a 14% – zdecydowanie tak, co daje skumulowany wynik odpowiedzi pozytywnych na poziomie 52%. 21% ankietowanych osób jest przeciwnego zdania (6% – „zdecydowanie nie”; 15% – „raczej nie”), a pozostali (27%) zaznaczyli odpowiedź „trudno powiedzieć”.

Z badania wynika również, że przy wyborze auta elektrycznego, to nie SUV-y są pierwszym wyborem, mimo ich przewag. Na pytanie „Jakiego rodzaju samochody elektryczne najbardziej cię przekonują i zachęcają do zakupu?” 40% badanych odpowiedziało, że są to małe samochody miejskie. SUV-y i crossovery wskazało 27% badanych (nieduży SUV lub crossover – 15%; średni lub duży SUV – 12%), a dla 23% najbardziej przekonujące okazują się średniej wielkości samochody kompaktowe. Kolejność wygląda inaczej, jeśli weźmie się pod uwagę zamiary tych ankietowanych, którzy planują zakup samochodu na prąd.

Rozważanie zakupu samochodu elektrycznego w najnowszym badaniu deklaruje co piąty ankietowany (21%). Wśród nich największą grupę (36%) stanowią ci, którzy rozważają zakup SUV-a (20% – nieduży SUV lub crossover, 16% – średni lub duży SUV). Zakup elektrycznego auta miejskiego rozważa 32%, a co czwarta osoba z tej grupy (25%) pod uwagę bierze średniej wielkości samochód kompaktowy. Pozostali rozważają zakup elektrycznej limuzyny (6%) lub innego typu pojazdu (1%).

Wynik osiągnięty przez SUV-y pokrywa się z danymi IBRM Samar, dotyczącymi sprzedaży nowych aut w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach tego roku, kiedy pandemia nie miała jeszcze wpływu na zachowania konsumenckie. Wynika z nich, że 40% wszystkich nowych samochodów wyjeżdżających z polskich salonów stanowiły właśnie SUV-y. Wygląda na to, że w przyszłości, gdy oferta samochodów elektrycznych będzie rozszerzona o modele ze wszystkich segmentów, upodobania Polaków względem aut na prąd będą zbliżone do obecnie panujących względem samochodów spalinowych – SUV-y będą jednym z najistotniejszych elementów oferty.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze