Elektryczne skutery na Kongresie Green Power

Marzeniem każdego kierowcy jest niski rachunek na stacji benzynowej, każdego ekologa środek transportu, który nie emituje spalin. Czy możliwe jest, aby 1 km kosztował 1 gr, a poziom dwutlenku węgla wynosił 0 g? Owszem, jeśli poruszasz się elektrycznym skuterem!

Czy wizyta na stacji benzynowej może być już tylko wspomnieniem? Okazuje się, że tak – przykładem są elektryczne skutery – E – max 90 S i 110 S, które będzie można zobaczyć podczas II Kongresu Energii Odnawialnej Green Power 6 i 7 października w Warszawie.

Skuter elektryczny MINI.
fot. Frendl

Jedną z głównych zalet skutera E – max, jest niska cena jego eksploatacji. Jeśli założymy, że koszt prądu to 30 gr za kWh, a spalanie wynosi 3 kWh/100km, za każdy przejechany kilometr użytkownik elektrycznego skutera płaci1 grosz. Dla porównania, skuter spalinowy zużywa 4 l/100 km, co przy średniej cenie paliwa na poziomie 4,50 PLN, daje 18 groszy za kilometr. 

„Niewątpliwe, podróż takim skuterem, jest podróżą w stylu „eko”. Podczas jazy nie emitujemy do atmosfery szkodliwych spalin, więc na każdy przejechany kilometr przypada 0 g CO2. Świadczy to o świadomym i odpowiedzialnym podejściu do środowiska naturalnego i idealnie wpisuje się w ideę II Międzynarodowego Kongresu Energii Odnawialnej Green Power” – mówi Agnieszka Rup – Wasilewska z Fundacji REO, współorganizator Kongresu. 

Skutery E – max serii S są wyposażone w baterie sylikonowe, pozbawione efektu pamięci. Dzięki zastosowaniu tej technologii skuter może być doładowywany wielokrotnie bez potrzeby całkowitego wyładowania akumulatora, co do tej pory stanowiło problem dla użytkowników. Średni czas ładowania skuterów wynosi od 3 do 5 godzin. 

Nadchodzący II Międzynarodowy Kongres Green Power 2010 będzie doskonałym miejscem by zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami proekologicznymi w dziedzinie motoryzacji, ale przede wszystkim okazją do wymiany doświadczeń i szansą na dyskusje o rynku OZE z czołowymi postaciami z branży energetyki odnawialnej w Polsce i na świecie. Na uczestników kongresu czekają panele dyskusyjne, interaktywne debaty, które obejmą zagadnienia z zakresu polityki, biznesu, nauki, nowych technologii oraz poszczególnych źródeł energii odnawialnej.

Kongres odbędzie się w dniach 6-7 października w Hotelu Hilton. Więcej informacji na temat programu II Międzynarodowego Kongresu Green Power 2010 znajduje się pod adresem: www.kongresgreenpower.pl

Najnowsze

BMW GS Challenge

Wszyscy fani enduro mogą teraz poćwiczyć na największym poligonie wojskowym w Europie. Świetnie przygotowane trasy, szutry, podjazdy, strumienie i przepiękne widoki to jesienna przygoda w stylu BMW GS Adventure. Dodatkowo testy, nauka jazdy, instruktorzy oraz ekstremalne wyzwania dla chętnych.

fot.BMW

Chcesz sprawdzić swoje umiejętności offroadowe na motocyklu BMW? A może się dopiero ich nauczyć? Nic prostszego. Wystarczy się zgłosić, a rzesza fanów motocykli typu GS, ale też innych terenowych sprzetów bawarskiej marki, stanie na wysokości zadania.

„Kwatera gółwna” została zlokalizowana na Pomorzu, w północno-zachodniej Polsce. BMW GS Challange odbędzie się w dniach 15-17 października w Drawsku Pomorskim, w bezpośrednim sąsiedztwie miasta i poligonu wojskowego (tam znajduje się OW Relax). Ośrodek posiada bazę noclegową w postaci kilkunastu domków, parking, kąpielisko. Wszystkie trasy enduro poprowadzone są bezpośrednio z bazy na teren poligonu. Istnieje możliwość parkowania przyczep.

Aby zarejestrować się na tegoroczną edycję BMW GS Motocykl Challenge należy dokonać elektronicznej rejestracji stronie www.bmw-gsmotocyklchallenge.pl

Zapowiada się ekstremalny weekend dla każdego motocyklisty niezależnie od umiejętności!

Sprawdź lokalizację na mapie.

Najnowsze

Polacy zmieniają opony na zimowe

Według najnowszego badania PENTOR, przeprowadzonego na zlecenie organizatorów akcji „Ciśnienie pod kontrolą" - Michelin oraz Statoil, znaczna większość polskich kierowców decyduje się na zmianę opon letnich na zimowe. Jedynie 17% właścicieli samochodów nie dokonuje takiej zmiany.

fot. Michelin

Jak pokazują przeprowadzone pod koniec sierpnia ogólnopolskie badania Pentor* 80% polskich kierowców zmienia opony na zimę. Kierowcy są także coraz bardziej świadomi korzyści płynących z dostosowania rodzaju opon do warunków atmosferycznych. Aż 75% respondentów deklarujących zmianę opon twierdzi, że robi to, ponieważ czuje się bezpieczniej jeżdżąc w okresie zimowym na oponach dostosowanych do tej pory roku. Drugim najbardziej popularnym powodem jest większy komfort jazdy. Według 48% badanych auto lepiej trzyma się drogi, a 25% kierowców deklaruje, że na zimowych oponach lepiej im się prowadzi pojazd. 

W kwestii świadomości różnic technologicznych pomiędzy oponami zimowymi a letnimi, jedynie 11% badanych wiedziało, że opony zimowe zawierają mieszankę specjalnych składników, która dostosowana jest do niskich temperatur. 

Badania pokazują także, że wśród osób, które nie decydują się na sezonową zmianę opon (17% wszystkich badanych) głównymi argumentami są kwestie ekonomiczne. Dla niektórych osób taka wymiana jest za droga (6,12%). Warto zaznaczyć, że tylko 3,4% kierowców uważa, że jest to niepotrzebny wydatek. 

fot. Michelin

Ogólnym trendem widocznym w badaniach jest bardzo wysoka świadomość korzyści wynikających ze zmiany opon na zimę wśród Polaków. Kierowcy zdają sobie sprawę z tego, że dbając o właściwy typ ogumienia nie tylko zapewniają sobie większy komfort jazdy i bezpieczeństwo, ale też tym samym oszczędzają opony letnie, co sprawia, że będą im one służyły przez dłuższy czas. 

Akcja „Ciśnienie pod kontrolą” Michelin trwa od 4 do 8 października, na 30 wybranych stacjach Statoil w całej Polsce. Pracownicy Michelin i Statoil sprawdzają ciśnienie w oponach i udzielają porad dotyczących utrzymywania prawidłowego ciśnienia i wymiany opon na zimowe, a pracownicy sieci Euromaster mierzą głębokość bieżników opon. Ponadto wolontariusze PCK mierzą chętnym ciśnienie tętnicze.  

* Badania zostały przeprowadzone w dniach 23-30 sierpnia 2010 za pomocą techniki wywiadów bezpośrednich. Celem badania była identyfikacja czynników wpływających zdaniem kierowców na bezpieczeństwo i ekonomikę jazdy.

Najnowsze

Intermot – targi motocyklowe – już od środy!

Zanim napiszemy relację z najważniejszych w Europie targów motocyklowych z niemieckiej Kolonii, kilka informacji organizacyjnych. Jak dotrzeć, ile trzeba zapłacić za bilet i w ogóle... czy warto?  

fot. Koeln Messe

Absolutnie warto! Na terenie olbrzymiego Koeln Messe (centrum wystawowego Kolonii – ponad 110 000 m2) swoje stoiska zaprezentuje więcej niż 1000 wystawców z 1500 marek związanych z motocyklami, skuterami, atv, akcesoriami do nich, czy oprawą (turystyka, szkoły jazdy). Wśród nich zobaczymy 3 firmy z Polski (Mottowear produkujący dzinsowe spodnie na motocykl, Arkus & Romet Group, Delta Defence Poland).

Wystawa potrwa od 6 do 10 października i zgromadzi tradycyjnie rzesze fanów jednośladów. Będą mieli oni okazję nie tylko poznać nowości firm na przyszły sezon, ale także przyszłość branży. Tegoroczny Intermot zorganizowano bowiem pod hasłem „Intermot e-motion”, mającym nawiązywać do zbliżającej się do jednośladów ery napędów elektrycznych. Już od jakiegoś czasu wielu producentów prezentuje swoje pomysły na alternatywne do benzyny zasilanie – na zakończonym w ten weekend salonie samochodowym w Paryżu można było obejrzeć premiery e-skutera marki MINI i e-Smart (napiszemy o tym wkrótce). W Intermot wezmie udział – w  segmencie producentów elektrycznych jednośladów – ponad 120 firm, m.in.: Bionx, Biretco, derby cycle, emax, Flyer Biketec, Gepida, GOVECS, Heinz Kettler, Mavizen, PG Trade, riese + müller, Sachs i Vectrix.

fot. Koeln Messe
fot. Koeln Messe

Na Intermot 2010 wystawią się oczywiście najwięksi liderzy branży m.in. Aprilia, BMW, Derbi, Ducati, Harley-Davidson, Honda, Kawasaki, KTM, Kymco, Peugeot, Piaggio, Suzuki, Triumph, Vespa, Yamaha oraz mnóstwo firm akcesoryjnych.

Na odwiedzających targi 9 paźdzernika czeka też nie lada atrakcja – Freestyle Moto Cross Show „Suzuki Night of the Jumps”.

Targi otwarte są dla zwiedzających od 8 rano do 18.00 wieczorem (8/10 do 20.00). Dzieci do 11 roku życia nie płacą za wejście, młodzież między w wieku 12-17 lat płaci jedynie 2.50 euro, studenci 6 euro, a dorośli 14 euro.

Na wystawie nie zabraknie skuterów.
fot. Koeln Messe
Cała hala poświęcona została małoletnim adeptom dwóch kółek i rozwijaniu ich pasji.
fot. Koeln Messe

Najnowsze

Anna Dereszowska w rajdowym Porsche – galeria i filmy

Znana aktorka Anna Dereszowska weszła w skład RMF Caroline Team, do którego dyspozycji oddano Porsche Cayenne S. Zawodnicy zespołu będą nim startować w rajdach w kraju i zagranicą.

fot. RMF Caroline Team

Anna Dereszowska jest jedyną kobietą w składzie. Będą jej towarzyszyć w sumie czterech samochodach Porsche: Rafał Płuciennik, Albert Gryszczuk, Aleksander Fazi Szandrowski, Sławek Gajewski, Przemek Niemyjski, Michał Krawczyk, Igor Klaja oraz Piotr Zelt.

Aktorka miała już okazję ćwiczyć swoje umiejętności w terenie w zeszłym roku. Startowała razem z Darią Widawską w Baja Gothica (czytaj także tutaj). Trenowała swoje umiejętności w Małym Dakarze, czyli XVI Rajdzie Drezno-Wrocław, ale mogła także doświadczyć emocji jazdy bolidem Formuły 1. Najbliższy rajd z udziałem Anny Dereszowskiej to RMF Marrocco Challange.

Zapewne równie szybko jeździć będą zawodnicy RMF Caroline Team w Pucharze Świata FIA oraz na krajowym podwórku. W sumie w planach startowych RMF Caroline Team w 2011 roku jest 12 ekstremalnych rajdów.

World Cup for Rally-Raids 2011 (FIA)
Abu Dhabi Desert Challenge (Zjednoczone Emiraty Arabskie)
Rally de Tunisie (Tunezja)
Lisbonne-Estoril-Marrakech (Portugalia-Maroko)
Pharaons Rally (Egipt)
Saudi Hail Baja (Arabia Saudyjska)
Italian Baja (Włochy)
Baja España (Hiszpania)
Baja Portugal (Portugalia)
Hungarian Baja (Węgry)
pozostałe
Great Escape Rally (Polska, Żagań)
Baja Gothica (Polska, Toruń)
Transgothica (Polska, Toruń-Bytów)
RMF Morocco Challenge (Maroko)

Porsche RMF Caroline Team
Klasa: FIA T2
model – Cayenne S

fot. RMF Caroline Team

pojemność skokowa –  4806,2 cm3
układ i liczba cylindrów – V8
moc maksymalna – 385 KM
maksymalny moment obrotowy – 500 Nm przy 2800  obr./min
Skrzynia biegów
ręczna, 6 -biegowa
Skrzynia rozdzielcza ZF
Mosty napędowe
przedni: ZF
tylny: ZF
blokada mechanizmu różnicowego: wielopłytkowa cierna
Koła jezdne
felgi rozmiar: 18 z ogumieniem rozmiar 265/65/18
Zawieszenie przód i tył OHLINS
Układ hamulcowy BREMBO

Masy, wymiary, objętości
masa własna – 2110 kg
długość – 4788 mm
rozstaw osi – 2855 mm
rozstaw kół – 1924 mm
prześwit poprzeczny -350 mm
objętość zbiornika paliwa – 100L+3

Najnowsze