Karolina Chojnacka

Elektryczne mogą być też skutery wodne – zobaczcie Narke The Electrojet

Podczas gdy Tesla zrewolucjonizowała transport elektryczny na lądzie, Narke robi to samo na wodzie.

Narke The Electrojet to bardzo zaawansowana prywatna jednostka pływająca zasilana w 100% energią elektryczną. To chyba najbardziej elegancki skuter wodny na świecie, który znacznie przewyższa standardy branżowe pod względem komponentów, wymiarów i rozwiązań technicznych.

Narke The Electrojet jest zarejestrowany jako mała łódź rekreacyjna, i można nim pływać po chronionych jeziorach i zatokach, gdzie zwykłe skutery wodne nie są dozwolone.

Narke The Electrojet

Przeczytaj też: Tesla ochroni przed bronią biologiczną?

Narke The Electrojet posiada opracowany samodzielnie, chłodzony wodą, trójfazowy silnik asynchroniczny oraz akumulator litowo-jonowy. Moc Narke The Electrojet wynosi 95 KM i na jednym ładowaniu można nim śmigać po wodzie przez około 2 godziny.

Korpus kompozytowy wzmocniony włóknem węglowym zapewnia wyjątkowo elegancki wygląd, wspierany przez dostosowywalny inteligentny wyświetlacz, który pokazuje między innymi poziom naładowania, przebytą odległość, odległość do portu czy temperaturę wody.

Narke The Electrojet

Narke The Electrojet jest przeznaczony dla tych, którzy oprócz pasji do sportów wodnych, dzielą także pasję do ochrony środowiska, technologii i designu. Narke reprezentuje najnowszą generację pojazdów elektrycznych, a jego rozpowszechnienie może pomóc chronić nasze wody dla przyszłych pokoleń.

Przeczytaj też: Tesla automatycznie nagrywa wypadek drogowy

Najnowsze

Przywileje dla użytkowników samochodów elektrycznych. Co trzeci Polak byłby gotów za nie płacić!

66% ankietowanych Polaków chętnie korzystałoby z przywilejów, jakie daje posiadanie samochodu elektrycznego – wynika z badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen. Bylibyście gotowi zapłacić za możliwość jazdy po bus pasach i za inne przywileje?

Zgodnie z zapisami zawartymi w ustawie o elektromobilności, właściciele samochodów elektrycznych mogą legalnie jeździć po buspasach oraz parkować za darmo w płatnych strefach. Do tych przywilejów dołączy możliwość przemieszczania się po tzw. strefach czystego transportu, gdy te powstaną w centrach polskich miast. Można sądzić, że świadomość tych udogodnień nie jest szczególnie wysoka, biorąc pod uwagę, że aż 57% Polaków nigdy nie słyszało o zielonych tablicach rejestracyjnych, które wydawane są właścicielom samochodów elektrycznych. To jeden z wniosków płynących z najnowszego badania przeprowadzonego przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen, w którym zbadano podejście Polaków do przywilejów związanych z posiadaniem samochodu elektrycznego.

Większość Polaków chciałaby mieć przywileje, jakie posiadają właściciele aut elektrycznych

66% ankietowanych Polaków chciałaby mieć możliwość jeżdżenia buspasami i parkowania za darmo w płatnych strefach (zdecydowanie tak – 32%; raczej tak – 34%). 17% nie jest zainteresowana takimi przywilejami (13% raczej nie; 4% zdecydowanie nie). Widać tu różnice w podziale na poszczególne grupy badanych. Legalnym jeżdżeniem po buspasach i darmowym parkowaniem w płatnych strefach częściej zainteresowani są mężczyźni niż kobiety (69% do 62%) oraz ludzie młodzi niż starsi (25-34 lata – 73%; powyżej 55 lat – 63%).

Przywileje dla użytkowników samochodów elektrycznych. Co trzeci Polak byłby gotów za nie płacić!

Dla niemal co trzeciego ankietowanego Polaka (31%) przywileje te są na tyle atrakcyjne, że byliby gotowi płacić abonament za ich posiadanie. Jak dużo?

• do 100 zł miesięcznie – 64% odpowiedzi,
• do 200 zł miesięcznie – 16% odpowiedzi,
• do 300 zł miesięcznie – 9% odpowiedzi,
• do 400 zł miesięcznie – 6% odpowiedzi,
• do 500 zł miesięcznie – 3% odpowiedzi,
• powyżej 500 zł miesięcznie – 2% odpowiedzi.

Oznacza to, że co piąty ankietowany (20%), który byłby skłonny płacić abonament za jeżdżenie buspasami i darmowe parkowanie w płatnych strefach, deklaruje że mógłby przeznaczać na to powyżej 200 zł miesięcznie. Co ciekawe, możliwość posiadania wspomnianych przywilejów bardzo wyraźnie wpływa na deklarowaną decyzję zakupową.

Przywileje a wybór konkretnego samochodu

Badani zostali poproszeni o wyobrażenie sobie, że podejmują decyzję o zakupie nowego samochodu i mają do wyboru dwa auta tej samej klasy. Różnią się tym, że jedno z nich jest o 40% droższe, ale daje możliwość legalnego jeżdżenia buspasami oraz bezpłatnego parkowania w płatnych strefach. Które z tych aut by wybrali? Pytanie w żaden sposób nie sugerowało, że w przypadku droższego auta mowa jest o samochodzie elektrycznym – chodziło o sprawdzenie, jak istotne przy wyborze samochodu mogą być przywileje z nim związane. Aż 17% ankietowanych wybrało auto o 40% droższe, które daje wspomniane przywileje, a 27% badanych zaznaczyło odpowiedź „trudno powiedzieć” (tańszy, zwykły samochód wybrało 56% respondentów). Należy podkreślić, że w pytaniu nie zawarto innych korzyści związanych z eksploatacją samochodu elektrycznego, m.in. środowiskowych czy tych dotyczących niższych kosztów eksploatacji.

Przywileje dla użytkowników samochodów elektrycznych. Co trzeci Polak byłby gotów za nie płacić!

W kolejnym pytaniu, w którym doprecyzowano, że samochód o 40% droższy jest autem elektrycznym („Wyobraź sobie, że podejmujesz decyzję o zakupie nowego samochodu i masz do wyboru dwa auta tej samej klasy. Jedno z tych aut to zwykłe auto, a drugie jest elektryczne i 40% droższe, ale daje możliwość legalnego jeżdżenia buspasami oraz bezpłatnego parkowania w płatnych strefach. Które z tych aut wybierzesz?”), odsetek ankietowanych, który je wybrał, był jeszcze wyższy i wyniósł 24% (42% wybrało zwykłe auto, a 34% osób zaznaczyło odpowiedź „trudno powiedzieć”).

Polacy o przywilejach dla właścicieli samochodów elektrycznych

Jak już wspomniano, 66% ankietowanych Polaków chciałoby mieć możliwość legalnego jeżdżenia buspasami i bezpłatnego parkowania w płatnych strefach. A jak oceniają te przywileje, jeśli odnosi się je do innych kierowców? Niespełna połowa (45%) popiera prawo dające takie korzyści właścicielom samochodów elektrycznych. Prawie co trzeci (31%) nie jest zwolennikiem takich przywilejów dla kierowców aut na prąd, a 24% zaznaczyło odpowiedź „trudno powiedzieć”.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Peugeot przedstawia idealny pomysł na świąteczny prezent dla dziecka

Tym prezentem jest... rower!

Peugeot Cycles wspiera dzieci od najmłodszych lat dzięki rowerkom spacerowym J12. Te nowe rowery bez pedałów przypadną do gustu najmłodszym cyklistom i ich rodzicom dzięki atrakcyjnemu wzornictwu i wesołym kolorom, a także komfortowi jazdy. Z nim bardzo małe dzieci nauczą się łapać równowagę, przy okazji świetnie się bawiąc. Rowerki są dostępne z nowoczesną ramą w kolorze żółtym, pomarańczowym, zielonym khaki, ciemnoszarym lub białym.

Peugeot Cycles

Modele „Legend Junior” swoim ponadczasowym stylem wprowadzają w swobodę jazdy na rowerze dzieci w wieku od dwóch do sześciu lat. Są praktyczne, wyposażone w wolne koło, aby cieszyć się pierwszymi spacerami oraz w stabilizatory dla większego spokoju. Rowery są solidne i lekkie z aluminiową ramą, wyposażone w hamulce „V-Brake” dla maksymalnego bezpieczeństwa.

Peugeot Cycles

Dwa rowery górskie „Junior Mountain” przeznaczone są dla młodych poszukiwaczy przygód do 12 roku życia. Są wyposażone w amortyzowany przedni widelec, karbowane opony i urządzenie zapobiegające wykolejeniu Shimano.

Peugeot Cycles

Przeczytaj też: Ponadczasowe zegarki dla fanów motoryzacji od Peugeota

A po pierwszych przyjemnych doświadczeniach z dwoma kółkami od Peugeota, kto wie? Może następnym krokiem będą trochę większe, cztery kółka od francuskiego producenta?

Najnowsze

Ładowarki GreenWay Polska – dostępne w leasingu dla przedsiębiorców

GreenWay Polska i Europejski Fundusz Leasingowy przygotowały ofertę leasingowania stacji ładowania samochodów elektrycznych.

Z propozycji mogą skorzystać w szczególności zarządcy nieruchomości biurowych czy handlowych, przedstawiciele sektora HoReCa, czy dealerzy samochodowi.

Sukcesywnie rozwijamy ofertę biznesową, dostosowujemy ją do potrzeb rynku i naszych klientów – mówi Aleksander Czapczyk, Dyrektor Działu Sprzedaży GreenWay Polska. Celem jest maksymalna dostępność naszej sieci ładowarek dla kierowców pojazdów elektrycznych, jak również infrastruktury do ładowania dla przedsiębiorców, którzy rozwijają elektromobilną flotę lub usługi z tym związane oraz chcą zwiększyć atrakcyjność swojej oferty dla klientów.

W procesie przygotowania leasingu stacji ładowania, GreenWay odpowiedzialny jest za część dotyczącą doboru urządzeń i wszystkich aspektów technicznych, natomiast EFL przygotowuje ofertę finansowania wybranego sprzętu. Klient może kontaktować się w tej sprawie zarówno z GreenWay, jak i z EFL. Dodatkowo klient będzie mógł skorzystać z innych usług GreenWay związanych ze stacjami ładowania – od budowy przyłącza zasilającego stację, po instalację, odbiory UDT, zarządzanie stacjami i świadczenie usług ładowania.

Dzięki temu rozwiązaniu, przedsiębiorcy zyskują możliwość bardziej efektywnego zarządzania kosztami poniesionymi na wdrożenie elektromobilności. Wierzymy, że takie rozwiązania odpowiedzą na oczekiwania naszych partnerów oraz klientów, tym samym przyczyniając się do zwiększenia zainteresowania elektryfikacją swoich flot i obiektów – dodaje Aleksander Czapczyk.

Ekologia to silny, globalny trend, mocno wpisujący się w codzienne życie. Jest także coraz ważniejszy w biznesie, najczęściej tym większym. Jednak duże przedsiębiorstwa wytyczają trendy i narzucają mniejszym graczom wymogi związane z dbaniem o środowisko. W tę strategię wpisuje się elektromobilność. Choć, jak wynika z naszego najnowszego raportu „Zielona energia w MŚP. Pod lupą”, zdecydowana większość polskich przedsiębiorców z sektora MŚP jeździ pod prąd – tylko 5 proc. małych i 1 proc. średnich firm posiada w swojej flocie auta elektryczne, mikrofirmy nie mają ich w ogóle. Bo jak wskazują wyniki naszego badania, aż 75 proc. firm wskazuje brak dostępu do stacji ładowania jako jedną z największych barier powstrzymujących przed decyzją o ekoaucie. I właśnie dlatego przygotowaliśmy wspólnie z GreenWay Polska ofertę, w ramach której klient otrzyma kompleksową ofertę stację ładowania i jej finansowanie. Liczymy, że takie ekonomiczne rozwiązanie umożliwi wielu podmiotom dołączenie do grona EKOodpowiedzialnych – powiedział Wojciech Przybył, Członek  Zarządu EFL.

Najnowsze

Polskie drogi są najniebezpieczniejsze w Europie – gorzej jest tylko w Rumunii i Bułgarii!

W latach 2016-2019 na polskich drogach średnio śmierć poniosło 12 osób na miliard przejechanych kilometrów. To najwyższy wskaźnik zgonów w Europie. W Norwegii po przebyciu tej samej odległości dochodziło jedynie do dwóch wypadków śmiertelnych.

Polska znalazła się również na trzecim miejscu w Europie pod względem średniej liczby zgonów na drogach na 1 mln mieszkańców. Niebezpieczniej jest jedynie w Rumunii i Bułgarii.

Polska ma najwyższy wskaźnik zgonów na drogach w Europie W latach 2016-2019 na polskich drogach doszło do największej liczby wypadków śmiertelnych w Europie na miliard przebytych kilometrów. W Polsce i Chorwacji ryzyko śmierci za kierownicą jest 4-krotnie wyższe niż w Norwegii, Szwajcarii czy Szwecji – wynika z raportu ETSC.

W raporcie ETSC przeanalizowano również średni poziom śmiertelności na drogach na milion mieszkańców w 2019 r. Najwięcej osób śmierć za kierownicą ponosi w Rumunii (96) i Bułgarii (90), a także w Polsce (85). Natomiast średnia zgonów we wszystkich 27 przebadanych krajach wynosi 51 na 1 mln mieszkańców.

Wskaźnik śmiertelności na polskich drogach należy do najwyższych w Europie. Jednocześnie kierowcy nie mający ważnej polisy OC ryzykują nie tylko własnym życiem, lecz także innych uczestników ruchu drogowego. Obecnie Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) od dwóch nieubezpieczonych sprawców wypadków drogowych dochodzi zwrotu należności na rekordową kwotę około 1,4 mln zł.

Żródło: Rankomat.pl

Najnowsze