Elektromobilność coraz bardziej przyciąga Polaków. Czy to skutek możliwych dopłat do samochodów elektrycznych?
Elektromobilność w Polsce cieszy się coraz większą popularnością. Kierowcy, wraz z postępującym upowszechnieniem tej technologii, informacjami o możliwym wsparciu, są coraz bardziej zainteresowani pojazdami napędzanymi energią elektryczną. Zmianie ulega także podejście firm do elektromobilności, które otwierają się na zerową emisję i chętnie o tym mówią.
Na zlecenie PSPA (Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych) „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przygotował raport podsumowujący przekaz medialny na temat elektromobilności. Dane zebrano z ponad 1 100 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.
Do połowy 2016 roku zdecydowana większość informacji o elektromobilności wiązała się z komunikacją marek motoryzacyjnych. Plany rządowe dotyczące zrównoważonego transportu zmieniły jednak ten trend. Inicjatywy rządowe szły w parze z wielomilionowymi inwestycjami realizowanymi przez koncerny motoryzacyjne, operatorów infrastruktury ładowania, jak również inne podmioty zaangażowane w rozwój zrównoważonego transportu. W rezultacie, w kolejnych dwóch latach odnotowano ogromny wzrost publikacji poświęconych elektromobilności.
Wyraźne zainteresowanie tematem elektromobilności w latach 2015-2018 wykazywały również źródła regionalne. Tu przyrost wyniósł aż 603 proc. W roku ubiegłym najaktywniejsze były media w województwie śląskim (1 417 materiałów), mazowieckim (1 195), małopolskim (1 084) i dolnośląskim (1 007). Najrzadziej temat podejmowano w województwie lubuskim (215). Media regionalne informowały przede wszystkim o lokalnych inwestycjach w infrastrukturę dla samochodów elektrycznych, car sharingu i problemach zanieczyszczenia powietrza.
Najczęściej przywoływaną w mediach marką samochodową w kontekście elektromobilności w analizowanym okresie była Tesla – 13,6 tys. publikacji. Na 2. miejscu uplasował się Volkswagen – 13,1 tys., a za nim BMW – 12,4 tys. Jednak jeśli wzięlibyśmy pod uwagę tylko miniony 2018 rok, pozycję BMW na podium zająłby Nissan. Ta marka opublikowała także najwięcej komunikatów prasowych w kontekście elektromobilności (165) – zwłaszcza na temat modelu Leaf – stanowiły one aż 35 proc. wszystkich informacji kierowanych przez nią do mediów w latach 2015-2018. Drugie miejsce pod względem częstotliwości przekazów zajęło Renault (102 informacje). Podium zamknął Volkswagen (73), w pierwszej piątce znalazły się również Audi (65) i BMW (41).
Analiza tematyki komunikatów prasowych 15 najbardziej medialnych marek wykazała przewagę informacji produktowych – o modelach w ofercie lub samochodach koncepcyjnych (44 proc.). Poza opisem produktu poruszano zagadnienia technologiczne, kwestie korporacyjne oraz sportowe.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Nie jakoś nadal nie pociąga, nawet z dopłatami elektryk wychodzi drożej niż moje tivoli. A jednak benzynę o wiele łatwiej zatankować, bo stacji dużo. Z elektrykiem trzeba się nakombinować aby w czasie podróży znaleźć ładowarkę.