Ekskluzywny fotelik dla dziecka od Volvo

Nie tylko rodzice, ale teraz również dzieci będą mogły w pełni korzystać z dobrodziejstw oferowanych przez segment premium. Volvo zaprezentowało koncepcyjny fotelik o nazwie Excellence Child Seat Concept.

Ten designerski fotelik został stworzony dla rodziców, którzy chcą podróżować ze swoimi dziećmi i zapewnić im maksymalny komfort oraz bezpieczeństwo.

Fotelik jest montowany w miejscu pasażera z przedniego rzędu. Odwrócony tyłem do kierunku jazdy ma miejsce na pieluchy, papierowe ręczniki, a także torbę.

Volvo rekomenduje rodzicom przewożącym swoje pociechy taki kierunek siedzenia, najdłużej jak to tylko możliwe, a co najmniej do 3-4. roku życia. Wszystko z powodu nieproporcjonalnego ciężaru głowy i wagi w stosunku do reszty ciała oraz siły mięśni szyi. 

Nad projektem czuwał Tisha Johnson, który jest szefem odpowiedzialnym za design wnętrza samochodów w Volvo Cars. Podkreśla on, że alternatywne układy siedzeń będą coraz ważniejszą kwestią w trakcie projektowania samochodów. Szczególnie, gdy coraz popularniejsze będą autonomiczne pojazdy. 

Pierwszy fotelik dziecięcy, który umożliwiał pozycję odwrotną do kierunku jazdy pojawił się w 1964 roku w modelu PV544.

 

Najnowsze

Ekspres do kawy dla miłośników MINI

Dla miłośników spotkań w gronie przyjaciół przy kawie, MINI przygotowało ekspres do kawy Nescafe Dolce Gusto Genio 2 Mini.

Dla niektórych kawa to obowiązkowy punkt poranka, ale większości kojarzy się po prostu z czasem dla siebie. W trakcie intensywnego dnia pozwala na chwilę zapomnieć o wszystkim i odprężyć się. Towarzyszy nam kiedy realizujemy trudne zadania, rozmawiamy o ważnych tematach. Jest świetnym dopełnieniem spotkań zarówno tych formalnych, jak i prywatnych. Często przy filiżance małej czarnej celebrujemy sukcesy.

W ciągu dnia wypełnionego zadaniami często zapominamy o tym, jak ważne i zdrowe dla naszego organizmu jest robienie sobie przerw.

Połączenie doświadczenia marki Krups i wiedzy kawowych ekspertów marki Nescafe sprawiło, że powstał ekspres, który pomimo niewielkich rozmiarów wytwarza ciśnienie aż 15 barów – to pozwala uzyskać efekt doskonale zaparzonej kawy. Można też przygotować całą gamę ciepłych lub zimnych kaw i napojów: od intensywnego Espresso, przez delikatne Latte Macchiato, po rozgrzewającą czekoladę czy orzeźwiający, zimny napój herbaciany. To zasługa specjalnych kapsułek, z naturalną, mieloną kawą.

Aby wykorzystać w pełni czas wakacji (urlopy, wycieczki weekendowe, wypady za miasto czy po prostu jazdę po zatłoczonych ulicach), warto ruszyć w drogę z pyszną kawą – świetnie sprawdzą się kubki termiczne dostępne wraz z ekspresem.

Najnowsze

Gosia Rdest w Volkswagen Golf Cup na Lausitzringu

W nadchodzący weekend zawodnicy rywalizujący w Volkswagen Golf Cup spotkają się na torze Lausitz w niemieckiej Bawarii, gdzie odbędzie się trzecia runda międzynarodowego serialu. Dla jedynej kobiety w stawce, Gosi Rdest, będzie to trzeci pod rząd weekend wyścigowy, do Golfa przesiądzie się z Audi TT.

Trzecia runda VWGC zostanie rozegrana m.in. w towarzystwie cieszącej się dużą popularnością wśród niemieckich kibiców serii ADAC GT Masters. Zawodnicy będą się  więc ścigać przy pełnych trybunach. Bawarski tor jest już dobrze znany Gosi Rdest, która  debiutowała na nim w BMW Talents Cup, a w ubiegłym roku w pucharowym Golfie wywalczyła dobre, 8 i 9 miejsce. W tym roku rywalizować będzie z 24 zawodnikami. Pierwszy wolny trening zaplanowany jest na piątek na godzinę 14:35. Sobota będzie dla kierowców niezwykle pracowita, na tor wyjadą aż trzy razy. Na rozgrzewkę zaplanowano dla nich drugi wolny trening o 8:00, o godzinie 13:25 odbędą się kwalifikacje, które zadecydują o kolejności pól startowych do obu wyścigów. Pierwsze zawody zostaną rozegrane o 17:00. Niedzielny wyścig odbędzie się o 13:35.

Cieszę się z kolejnego weekendu wyścigowego, jestem coraz bardziej rozjeżdżona. Do Golfa przesiadam się niemal wprost z Audi TT, którym w ostatni weekend podróżowałam po Norisringu w Norymberdze podczas rundy Audi Sport TT Cup. To będzie ciekawe doświadczenie. Poziom w Golfie jest bardzo wyrównany, od początku sezonu jeździmy bardzo ciasno. Tak pewnie będzie i tym razem, pozostali zawodnicy również  mieli krótką przerwę od ścigania w Golfie. Tor Lausitz bardzo lubię, to niesamowity obiekt, który robi wrażenie nie tylko na kibicach. Ścigamy się tutaj w owalu. Zapowiada się upał, w takich warunkach pogodowych wytrzymałość i dobre przygotowanie fizyczne będą szczególnie ważne. To moje mocne strony, więc ściganie w wysokiej temperaturze mnie nie przeraża – Gosia Rdest.

Do wrześniowych rund WSMP zgłosiło się ponad 130 samochodów!

Gosia Rdest to jedyna Polka, która w sezonie 2015 regularnie startuje w wyścigach płaskich. Zawodniczkę można oglądać w tym roku aż w dwóch seriach: Volkswagen Golf Cup i Audi Sport TT Cup. Przygodę ze sportem motorowym rozpoczynała w kartingu, gdzie w sezonie 2011 wywalczyła tytuł Mistrza Polski w klasie KF2. Gosia rywalizowała też w BRDC Formula 4 – brytyjskich mistrzostwach Formuły 4, gdzie była jedyną kobietą w stawce, a sezon ukończyła z nagrodą Who Zooms Award za największą ilość wyprzedzeń w sezonie. Jako jedna z 12 kobiet została zaproszona przez VW Motorsport i Komisję Kobiet w Motosporcie FIA na eliminacjację Pucharu Scirocco R-Cup. Jej autorytetami są:  Aryton Senna i Jerzy Kukuczka. W sezonie 2014 Gosia przesiadła się z singleseaterów do samochodów turystycznych i rywalizowała w Volkswagen Castrol Cup. Wzięła też gościnny udział w rundach VW Scirocco R-Cup na Red Bull Ringu i VW Polo R Cup na Buddh International Circuit, gdzie wywalczyła kolejno 2, 4 i 6 miejsce. Sezon 2015 rozpoczęła od 24-godzinnego wyścigu w Dubaju.

Najnowsze

Sebastien Ogier liderem superoesu „Mikołajki” w Rajdzie Polski

Rywalizacja na trasie Lotos 72. Rajdu Polski rozpoczęła się od przejazdu widowiskowego superoesu „Mikołajki”, do którego załogi tradycyjnie startowały w parach.

Na tej liczącej 2,50 km próbie najszybszy okazał się urzędujący mistrz świata Sébastien Ogier. Kierowca ekipy Volkswagen Motorsport o pół sekundy wyprzedził niesionego dopingiem lokalnych kibiców Roberta Kubicę (Ford Fiesta RS WRC). Trzecia lokata przed jutrzejszymi oesami należy do Andreasa Mikkelsena, który na kilka dni przed LOTOS 72. Rajdem Polski przedłużył swój kontrakt z fabrycznym zespołem Volkswagena. „Bardzo lubię ten rajd i mam nadzieję na odniesienie kolejnego zwycięstwa” – powiedział po ukończeniu pierwszej próby Sébastien Ogier. „Nie nastawiam się na zajęcie konkretnego miejsca. Moim celem jest dobra jazda, później zobaczymy na co nas stać. Wiem, że polscy kibice oczekują ode mnie dobrego występu, ale musimy być realistami. Ze względu na ograniczenia budżetowe, mamy niewielkie szanse w starciu z fabrycznymi ekipami” – dodał Robert Kubica.

Wśród licznej grupy zawodników zgłoszonych do mistrzostw WRC 2 na inaugurującej zawody próbie najszybszy był francuski kierowca Stéphane Lefebvre (Citroën DS3 R5). W kategorii JWRC stawce przewodzi Quentin Gilbert (Citroën DS3 R3T).

Czwartkowy poranek 2 lipca stał pod znakiem przejazdu odcinka testowego zlokalizowanego na liczącej 3,5 km próbie „Faszcze”. Podczas trzeciego przejazdu najlepszy czas zanotował urzędujący mistrz świata Sébastien Ogier. Drugi rezultat uzyskali ex aequo trzej kierowcy: Andreas Mikkelsen, Jari-Matti Latvala oraz faworyt lokalnych kibiców, Robert Kubica. Polski kierowca był najszybszy na dwóch przejazdach odcinka testowego i dopiero za trzecim podejściem jego rezultat poprawił Ogier. Wydarzeniem tej próby był wypadek Krisa Meeke (Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team). Zwycięzca kwietniowego Rajdu Argentyny zaliczył dachowanie na pierwszym zakręcie tzw. shakedownu. Mechanicy francuskiej ekipy zdołali szczęśliwie naprawić samochód i pochodzący z Irlandii Północnej Meeke bez większych problemów przystąpił do dalszej rywalizacji. „Około 100 metrów po starcie próby na lewym zakręcie jechałem na czwartym biegu. Zbyt mocno przyciąłem pobocze i samochód zaczął dachować. Co dziwne obrałem identyczną linię jak na poprzednich przejazdach. Prawdopodobnie auto wpadło w koleinę i to było przyczyną wypadku” – komentował Meeke.

Sebastien Ogier najszybszy, Robert Kubica drugi na odcinku testowym Rajdu Polski – galerię i opis z odcinka testowego zobaczysz tu.

W piątek 3 lipca zaczyna się walka na prawdziwych odcinkach specjalnych. Rozpocznie ją 13-kilometrowa próba „Górkło”. Co ciekawe fragment tego oesu (pod nazwą „Paprotki”) będzie przejeżdżany również w sobotę. Tym razem zawodnicy pokonają go w przeciwnym kierunku.

Po odcinku „Górkło” załogi udadzą się w pobliże granicy z Rosją, gdzie zlokalizowana jest próba „Gołdap” (14,75 km). Następnie w harmonogramie znajdują się dwie próby – „Babki” (14,65 km) oraz najdłuższy i zarazem debiutujący w Rajdzie Polski odcinek „Stańczyki” (39,12 km). Piątkową rywalizacje zakończy ponowny przejazd superoesu Mikołajki. W sumie jutro zawodnicy będą mieli do pokonania nieco ponad 150 km oesowych a pierwsza załoga zjedzie do parku zamkniętego tuż po godz. 19.00.

LOTOS 72. Rajd Polski – wyniki po OS 1:

1. Sébastien Ogier (FRA)/Julien Ingrassia (FRA) Volkswagen Polo R WRC 1min 43.9

2. Robert Kubica (POL)/Maciej Szczepaniak (POL) Ford Fiesta RS WRC + 0.5

3. Andreas Mikkelsen (NOR)/Ole Flene (NOR) Volkswagen Polo R WRC + 0.6

4. Martin Prokop (CZE)/Jan Tomanek (CZE) Ford Fiesta RS WRC + 1.5

5. Jari-Matti Latvala (FIN)/Miikka Anttila (FIN) Volkswagen Polo R WRC + 2.0

6. Ott Tanak (EST)/Raigo Molder (EST) Ford Fiesta RS WRC + 2.4

7. Stéphane Lefebvre (FRA)/ Stéphane Prevot (B) Citroën DS3 R5 + 2.6

8. Pontus Tidemand (S)/Emil Axelsson (S) Skoda Fabia R5 + 2.7

9. Thierry Neuville (BEL)/Nicolas Gilsoul (BEL) Hyundai i20 WRC + 2.8

10. Dani Sordo (E)/Marc Marti (E) Hyundai i20 WRC + 2.9

Wypowiedzi przedrajdowe czołowych kierowców Rajdu Polski 2015
Zawodniczki Rajdu Polski 2015 – dowiesz się o nich tutaj.
Portrety zawodników w strefie serwisowej Rajdu Polski 2015 zobaczysz tu
.
Przedrajdowe testy Roberta Kubicy obejrzysz na zdjęciach tu.
Galerię zdjęć z testów zespołów Skody i Volkswagena zobaczysz tu
.
Testy Jari-Matti Latvala przed Rajdem Polski tutaj.
Testy Andreasa Mikkelsena przed Rajdem Polski 2015 – fotoreportaż tu.
Wypowiedzi Roberta Kubicy i Krzysztofa Hołowczyca przed Rajdem Polski 2015 przeczytasz tu.
Jakimi autami poza WRC będą rywalizować zawodnicy Rajdu Polski? Dowiesz się tu.
O serii JWRC na Rajdzie Polski oraz harmonogramie relacji w Polsacie przeczytasz tu.

Najnowsze

Wypowiedzi przedrajdowe czołowych kierowców Rajdu Polski 2015

Robert Kubica, Krzysztof Hołowczyc, Mads Østberg, Kevin Abbring, Ott Tanak, Andreas Mikkelsen, Sander Parn, Henri Haapamaki, Osian Pryce odpowiadają o swoim nastawieniu przed Rajdem Polski.

Wypowiedzi Roberta Kubicy

Robert, to twoja domowa impreza. Czy już nie możesz się doczekać? Jakieś nerwy przed startem?
Witam wszystkich. To dla mnie dobra okazja, by ponownie konkurować w zawodach międzynarodowych. Nieczęsto mogę startować w Polsce i to jest dobre dla polskiego sportu i wszystkich fanów. Najlepsi kierowcy w najlepszych samochodach na polskich odcinkach. Uważam, że jest to dobre, zarówno z mojego punktu widzenia, jak i kibiców.

Co myślisz na temat tegorocznych, nowych odcinków?
Pierwszy raz byłem tutaj w 2013 roku, podczas rundy mistrzostw Europy. W tym roku oesy zostały zmienione w stosunku do zeszłego roku. Jednakże jest kilka podobieństw do 2013. Odcinki z 2014 różniły się szerokością i zostały rozbudowane. W porównaniu do przeszłości, teraz jest znacznie szybszy i trudniejszy rajd. To jest lepsze, ponieważ samochody WRC są wymagające i szybko niszczą drogi. To lepsze dla samochodów znajdujących się z tyłu.

Czy jesteś zadowolony ze swojego tegorocznego tempa?
W tym roku, miało miejsce wiele nieprzewidzianych sytuacji. To duży sukces być tutaj. Po kilku problemach, przed Argentyną i po Meksyku, podjęliśmy ogromny wysiłek by dalej jeździć w WRC. Jesteśmy małym zespołem z małym budżetem i próbujemy być najlepsi jak tylko to możliwe. Było zbyt dużo błędów. Inną sprawą jest używanie opon Pirelli, a inne zespoły korzystają z opon innych producentów. Czasem jest to zaletą, czasem wadą. Polskie trasy nie powinny być aż tak nagrzane, ale wygląda na to, że jest to najcieplejsze lato od 30 lat. Niższa temperatura bardziej nam sprzyja.

Co powiesz o swoim zespole?
To nie jest łatwe z logistycznego punktu widzenia i nie było łatwe do wykonania. Jeśli znajdziesz się takim położeniu, w jakim my się znaleźliśmy w tym sezonie, nie jest to proste. Próbujemy być lepszymi. Otrzymaliśmy pomoc techniczną od ludzi z M-Sportu. Wszyscy ludzie spisali się świetnie i dziękujemy im za ciężką pracę. W kalendarzu mamy trzy tygodnie przerwy pomiędzy rajdami. Prawda jest taka, że zawsze musimy się spieszyć. Każdy próbuje dać z siebie wszystko.

Czy to oznacza,  że zostaniesz w rajdach na dłużej?
To zależy. Jesteśmy prywatnym zespołem i nie mamy dużego budżetu na cały rok. Przy tej okazji chciałbym podziękować moim polskim partnerom, Lotosowi i Grupie Azoty za ich wsparcie za trzeci rok. Potrzeba dużego zaplecza finansowego, aby móc rywalizować na najwyższym poziomie. By poczynić krok na przód, musimy wybiegać myślami w przyszłość. O przyszłym roku musimy zacząć myśleć bardzo szybko. Nie chciałbym się znaleźć w tej sytuacji ponownie. Dołączenie do rajdu bez testów i większego rozeznania nie jest łatwe. Musimy usiąść i się zastanowić, co można zrobić. Z mojej strony nie jestem w stanie, by konkurować na równi z innymi. Nadal jestem kierowcą wyścigowym i wciąż myślę w ten sposób.

Wypowiedzi Andreasa Mikkelsena

Andreas od ostatniego rajdu świętowałeś urodziny, oraz przedłużyłeś kontrakt z Volkswagenem.
Przede wszystkim to wspaniałe uczucie. Volkswagen uwierzył we mnie w 2012 roku i dał szansę, abym prowadził ich samochód na kontrakcie juniorskim,  pozwolił mi rozwijać się w WRC. To przyniosło sukces dla obu stron. Bardzo dziękuję za tę szansę. W interesie nas wszystkich jest kontynuacja tego. Jestem bardzo szczęśliwy, że jestem częścią najlepszej rajdowej ekipy.

Czy nowy kontrakt oferuje dodatkowe zabezpieczenie? Czy możesz teraz zwolnić tempo?
W Szwecji byłem blisko zwycięstwa. Myślę, że Polska i Szwecja są podobne i mam szansę na pierwsze zwycięstwo. Walczyliśmy z Sebem (Ogierem) na równi i zyskaliśmy przewagę nad innymi, ale to my popełniliśmy błąd. Jesteśmy szybcy i przy odrobinie szczęścia, mamy dobrą pozycję by walczyć o pierwsze miejsce. Potrzeba zaangażowania i dobrego tempa. Jeden mały błąd sprawia, że tracisz prędkość i nie jesteś w stanie wygrać odcinka. W Polsce czasy  odcinków będą zbliżone. Może będą różnice na dłuższych próbachh. Ten rajd opiera się bardziej na szybkości niż przetrwaniu.

Wypowiedzi Madsa Østberga

Mads, czy czujesz się pewnie przed Rajdem Polski?
Tak. Rajd Polski odpowiada skandynawskim kierowcom, radzą sobie tu całkiem dobrze. Mam dobre przeczucia i odbyłem niezły rekonesans.

Dlaczego Rajd Polski odpowiada skandynawskim kierowcom?
Drzewa wyglądają podobnie…

Czy jesteś przygotowany, aby pokonać konkurencję i podjąć ryzyko?
Nie wiem. Mamy teraz inną sytuację w zespole i musimy zastanowić się nad tym, co się wydarzy. Nie mieliśmy okazji porozmawiać. Jestem całkiem pewny siebie pomimo braku testów przed tym rajdem.

Masz na myśli przejazd Krisa Meeke’a  podczas shakedownu? Czy możesz zwyciężyć?
Na ten moment trudno powiedzieć. Nie mamy za sobą odpowiednio dużo testów, a bez tego nie możemy konkurować w rajdach WRC. Takie są fakty. Musimy wiedzieć, że mamy plan testów na najbliższe rajdy. Przed tym nie możemy skupiać się na wygranej.

Wypowiedzi Otta Tanaka

Ott odbyłeś asfaltowe testy w Sanremo? Czy są jakieś podobieństwa pomiędzy Polską a Estonią?
Tak, to była całkiem miła i duża przyjemność jeździć w Sanremo. Dobrze się bawiłem. Odcinki w Estonii są całkiem podobne. Ale tylko raz ukończyłem tam rajd. Tak jak powiedział Mads,  charakter odcinków i drzewa są zbliżone do skandynawskich.

Czy zaatakować od początku rajdu?
W Polsce nie ma innego wyjścia. To mniej więcej pierwszy rajd, kiedy nie musisz martwić się o opony. Odcinki są szybkie i płynne i to jeden z rajdów, podczas którego kierowcy jadą najszybciej jak to możliwe. Zrobiłem postępy od Portugalii, moje obecne ulepszenia odpowiadają mi i teraz mogę prowadzić w takim stylu jakim chcę. Czuję się bardziej zrelaksowany w samochodzie. Mam nadzieję walczyć o podium.

Kierowcy WRC 2

Krzysztof, wiele razy startowałeś w tym rajdzie? Jakie są Twoje przemyślenia?

Kiedy otrzymałem informację o Rajdzie Polski, bardzo ucieszyłem się, że będę mógł tu być i konkurować z młodzikami w mojej domowej imprezie. Lubię ten rajd.

Co sądzisz o odcinkach specjalnych?
Są naprawdę szybkie. Kilka odcinków wymaga techniki i są one zazwyczaj wszędzie płaskie i wspaniałe dla widzów. Wszyscy będą chcieli utrzymać w dobrym stanie opony na następny dzień. W piątek mamy do przejechania osiem odcinków specjalnych bez serwisu. To jest styl Dakaru i to mi pomoże…

Co chcesz osiągnąć?
Jak widzicie, są miejsca gdzie znajdują się 30 może 40 metrowe skoki. Liczba kibiców jest duża i należy upewnić się, czy uda się skręcić prze nimi. Masz wtedy nadzieję, że nie ma tam żadnych szalonych fotografów. Utrzymanie bezpieczeństwa nie jest łatwym zadaniem dla organizatorów. Są oni skupieni na zorganizowaniu tego rajdu w odpowiedni sposób. Sądzę, że wszystko jest wykonane perfekcyjnie.

Jesteś zaangażowany w rallycross i czy zamierzasz wystartować w Dakarze ponownie?
Kiedy jesteś w takim wieku jak ja, czujesz, że czas płynie szybko. RallyX to dobra zabawa dla mnie. Ekscytująca dla mnie jest utrzymanie toru jazdy po starcie i osiągnięcie pierwszego zakrętu, gdzie nie ma miejsca dla dwóch aut.  Wykonałem dobrą pracę, by stanąć na podium Dakaru w tym roku, ale obiecałem mojej rodzinie, że skończę z Dakarem. Mój kręgosłup został uszkodzony w dwóch miejscach, a doktor powiedział mi, że powinienem znaleźć coś prostszego. Dlatego jestem tutaj na Rajdzie Polski!

Wypowiedzi Sandera Parna

Jak dostosowujesz się do samochodów R5?
To mój drugi rajd z Drive DMACK i M-Sportem w WRC i mój trzeci rajd w R5, ale w Sardynii wypadłem z gry. Teraz spędzam dość czasu w aucie. Czuję się pewniejszy siebie niż podczas Rajdu Portugalii. Odcinki są bardziej odpowiednie dla mnie, tak jak w Estonii. Podczas tego rajdu dla mnie jest trochę łatwiej utrzymać prędkość z konkurencją w WRC 2. To mój drugi rok z rzędu tutaj. W Drive DMACK wygrałem w ubiegłym roku w Polsce. Na szczęście mogę wykorzystać teraz doświadczenie z zeszłego roku.

Czy przeprowadziliście jakieś testy?
Aktualnie, nie przejechałem żadnych kilometrów. Zasadniczo, dwa tygodnie temu wykonaliśmy właściwy test z Markko Martinem w Estonii i udało nam się znaleźć stabilność na ten rajd. Nie jeździłem dłużej niż cały, jeden dzień. Na dodatek mieliśmy poniedziałkowy test w Polsce z M-Sport and DMACK. Czułem się bardzo dobrze i shakedown także wypadła całkiem nieźle. Jednakże nie jechałem na maksymalnym tempie.

W WRC 2 jest silna konkurencja, prawda?
WRC 2 konkurencja utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie z wieloma kierowcami. W ubiegłym roku było ich 12, teraz jest 30. Nie jest łatwo, są tutaj bardzo szybcy i młodzi kierowcy. Ciężko utrzymać dobre tempo. Nie wystartowaliśmy jeszcze, ale mam nadzieję, że ostatecznie będziemy wyżej niż w Portugalii i Sardynii.

Kierowcy WRC 3 – Junior WRC

Wypowiedzi Henriego Haapamaki

Jakie masz odczucia co do tego rajdu?
Nie mogę doczekać się Polski. Czuję się tak samo jak przed Finlandią. Lubię szybkie drogi, a teraz wszystko jest dobrze.

Czy przeprowadziłeś jakieś testy?
Zrobiliśmy około 200km w niedzielę. Samochód jest w dobrym stanie i spisuje się dobrze. Portugalia nie była moim najlepszym rajdem. Nie pokazałem tam swoich umiejętności i było to dla mnie trudne. Przejazd przez koleiny był trudny, ale rezultaty całkiem  niezłe. Teraz nie muszę jechać tak szybko, by rozbić samochód , muszę użyć głowy. Chcę wygrać ten rajd, ponieważ jest to mój styl jazdy.

Wypowiedzi Osian Pryce

Osian, w Portugalii ustanowiłeś kilka niesamowitych czasów. Byłeś na prowadzeniu, a później nastąpiła katastrofa.  Czy mimo wszystko byłeś zadowolony z takiego obrotu spraw?
Byliśmy nieco zaskoczeni i otwarci, ale byłem zdumiony tym, że miałem kilka najlepszych czasów.  Ale nie wszystko potoczyło się po naszej myśli. Portugalia jest teraz za nami, ale ten rajd przypomina mi rajd na Łotwie gdy miałem 16 lat.  Drogi są podobne. Chcę przenieść to doświadczenie.

Czy czujesz przez to dodatkową presję na sobie?
Postępowaliśmy w ten sam sposób w Portugalii. Nie uzyskaliśmy idealnych czasu, ale tym razem mamy nadzieję trzymać się planu i stanąć na podium.

Zawodniczki Rajdu Polski 2015 – dowiesz się o nich tutaj.

Portrety zawodników w strefie serwisowej Rajdu Polski 2015 zobaczysz tu.

Przedrajdowe testy Roberta Kubicy obejrzysz na zdjęciach tu.

Galerię zdjęć z testów zespołów Skody i Volkswagena zobaczysz tu.

Testy Jari-Matti Latvala przed Rajdem Polski tutaj.

Testy Andreasa Mikkelsena przed Rajdem Polski 2015 – fotoreportaż tu.

Wypowiedzi Roberta Kubicy i Krzysztofa Hołowczyca przed Rajdem Polski 2015 przeczytasz tu.

Jakimi autami poza WRC będą rywalizować zawodnicy Rajdu Polski? Dowiesz się tu.

O serii JWRC na Rajdzie Polski oraz harmonogramie relacji w Polsacie przeczytasz tu.

Sebastien Ogier najszybszy, Robert Kubica drugi na odcinku testowym Rajdu Polski – galerię i opis z odcinka testowego zobaczysz tu.

Najnowsze