Ekaterina kontra Inessa – klasyfikacja Ladies’ Trophy
Drugą rundę Ladies’ Trophy podczas Rajdu Liepaja wygrała Inessa Tushkanova. Jej główna rywalka Ekaterina Stratieva w nowym Subaru - rajdu nie ukończyła.
Rajd na Łotwie był od początku pechowy dla Ekateriny. Przez problemy ze skrzynią biegów udało jej się przejechać, jedynie 50 kilometrów w nowej rajdówce przed startem.
– Bardzo się cieszymy z nowego auta, jednak jest to jednocześnie bardzo trudne doświadczenie. Ten samochód bardzo różni się od mojego Citroëna C2R2, w którym mam wieloletnie doświadczenie. Ale było miło, jak szło mi coraz lepiej w szybkich zakrętach, a za dużo tracę jeszcze na tych wolniejszych. Carmen bardzo mnie wspiera w trudnych momentach, ale potrzebna mi jeszcze praktyka w jeździe Subaru, by nabrać pewności siebie – mówiła Ekaterina przed rajdem.
| Ekaterina STRATIEVA |
![]() |
Na rajdzie poszło zawodniczkom słabo – najpierw fala problemów technicznych, a tuż przed metą odcinka piątego, samochód się zapalił! Oby następnym razem było lepiej.
| Nasz wywiad z Inessą Tushkanovą o rajdach, motocyklach i sesji w Playboyu przeczytasz tu. |
Główna rywalka Ekateriny – Inessa Tushkanova w Mitsubishi Lancerze Evo X wygrała drugą rundę Ladies’ Trophy bez większych przygód i ma nadzieję, że ten wynik oraz wsparcie ERC i Eurosportu przekona jej sponsora do sfinansowania kolejnych startów w tym cyklu.
A mało brakowało, by nie doszło do startu Inessy na Łotwie, bo podczas Arctic Lapland Rally, rozgrywanego pod koniec stycznia, zawodniczka wypadła z trasy, dachowała i mocno zniszczyła swoją rajdówkę. Jednak dzięki wsparciu organizatorów ERC i sponsora udało się zorganizować nowe auto.
| Inessa TUSHKANOVA |
![]() |
Do tej pory klasyfikacja kobiet po dwóch rundach Ladies’ Trophy obejmuje jedynie trzy zawodniczki:
1. Martina DANHELOVÀ (CZE) 3 punkty
2. Inessa TUSHKANOVA (UKR) 3 punkty
3. Ekaterina STRATIEVA (BGR) 2 punkty
Mamy nadzieję, że po zimowych rajdach, na kolejne rundy zgłosi się więcej zawodniczek. Najgorętsza będzie zapewne rywalizacja Ekateriny i Inessy. Bo Martina z Czech, która wygrała rundę pierwszą, startuje już o wiele słabszym samochodem (Renault Clio), a ten sezon traktuje jedynie treningowo, przed zaplanowanym, pełnym cyklem Ladies’ Trophy w 2015 roku.
| Martina DANHELOVÀ (z prawej). |
![]() |
Najnowsze
-
-10°C i niemy diesel na parkingu. Winne są nie świece, a ten zapomniany element
Gdy słupek rtęci spada poniżej -10°C, twój diesel może przestać być samochodem, a stać się drogą bryłą lodu. Okazuje się, że za 9 na 10 porannych koszmarów odpowiada ten sam, lekceważony przez kierowców element. -
Opony to za mało. Te 2 płyny w aucie decydują o bezpieczeństwie zimą. Sprawdź przed wyjazdem!
-
Niebezpieczne „mikołajki” pod maską: na 8 z 10 płynów do spryskiwaczy nie można polegać
-
Świąteczny prezent od Forda: hybrydowy van, który ratuje zwierzęta. Zobacz, jak działa „112 dla zwierząt
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?



Zostaw komentarz: