Dziewiąty zlot Master Truck

Kolejna, 9. już edycja zlotu Master Truck odbędzie się w dniach 19-21 lipca 2013. Tuż przed jubileuszem 10-lecia organizatorzy powracają do historii zlotu, przybliżając jego datę do daty imienin patrona wszystkich kierowców – Dnia Świętego Krzysztofa.

Z roku na rok impreza nabiera rozmachu, a organizatorzy co rusz szykują nowe atrakcje.

Oczywiście najważniejsze są tuningowane ciężarówki, od których wszystko się zaczęło, jednak oprócz nich na zlocie będzie można podziwiać także inne maszyny. Dlatego też impreza przybrała nawet nową, bardziej rozwiniętą nazwę – Międzynarodowego Zlotu Tuningowanych Pojazdów Ciężarowych, Pomocy Drogowych, Pojazdów Pożarniczych, Militarnych i Specjalnych oraz Pojazdów Amerykańskich, Vanów i Oldtimerów.

Kenworth W900A
fot. materiały organizatora

Przedstawicieli tych wszystkich grup będzie można podziwiać na imprezie, która po raz kolejny odbędzie się na Autodromie Delta mieszczącym się na terenie lotniska Aeroklubu Opolskiego w Polskiej Nowej Wsi pod Opolem. Pojazdy będą eksponowane nie tylko w formie wystaw statycznych, bowiem nie zabraknie widowiskowych pokazów maszyn w ruchu. I to nie tylko tych wymienionych w nowej nazwie, bowiem zlot obfitować będzie także w motocykle – których jeźdźcy są co roku witani przez organizatorów z otwartymi ramionami i nieodpłatnie wpuszczani na teren imprezy. Widowiskowy stunt motocyklowy będzie punktem piątkowego programu, a w następne dwa dni publiczność będzie mogła podziwiać trial motocyklem po wrakach samochodów.

Na obszernym specjalnie zaaranżowanym areale będą przeprowadzane efektowne pokazy jazd maszynami terenowymi – zarówno ciężarowymi, jak i quadami na kołach i gąsienicach. A skoro już przy gąsienicach jesteśmy – warto wspomnieć o maszynach budowlanych i militarnych. Tegoroczną niezwykłą atrakcją zlotu będą towarzyszące mu manewry wojskowe Tarcza 2013, które w ramach Master Trucka zostaną przeprowadzone na pobliskim poligonie wojskowym w miejscowości Winów.

Model Scania „Tiger”
fot. materiały organizatora

Uczestnicy zlotu będą mieli niepowtarzalną okazję zobaczenia między innymi dwóch przepięknych ciężarówek, które na zlot przyjadą aż ze Skandynawii. Pierwsza z nich to cudnie błyszczący, stylowy Peterbilt należący do Geir Arne Andersena z Norwegii. Druga – dla odmiany cała matowa – przypłynie do Niemiec wraz z gośćmi zlotu z Finlandii. Będzie to prawdziwy Show Truck – czarny Kenworth W900A Jussi Lopponena.

Oprócz wspomnianego Kenwortha i Peterbilta na zlocie znajdą się prawdziwe asy tuningu ciężarowego – zdobywcy wiodących lokat na najważniejszych europejskich zlotach. Na dzień dzisiejszy swoją obecność organizatorom potwierdzili: Ristimaa Trucking, który zaprezentuje znanego już uczestnikom opolskiego zlotu „Tigera”; firma Karhuline, która zaprezentuje mroczny pojazd o nazwie „Fear of the Dark”, będzie także pochodząca z warsztatu mistrza Svempy Berghendala i jego firmy Svempas pomarańczowa ciężarówka Skane Edition. Zapowiedzieli się też uczestnicy ze Szwecji. Pierwszy z nich to znany publiczności – imponujący zestaw „Las Vegas” należący do firmy Pierr Hall’s Transport AB. Natomiast druga ciężarówka płynąca promem z Nynäshamn – to całkowita nowość na polskim zlocie, „Indianka” z firmy T Gahnes Akeri, zachwycająca odwzorowaniem, namalowanej na karoserii pojazdu, twarzy indiańskiej squaw, która wygląda jak żywa.

Najnowsze

Dagmara Kowalczyk piąta podczas II rundy Poland Trophy Dragon Winch Extreme

W miniony weekend zakończyła się kolejna odsłona rajdu przeprawowego Poland Trophy Dragon Winch Extreme. Doskonale spisała się na niej Dagmara Kowalczyk – dziennikarka TVN Turbo, pilotowana przez Wojciecha Głowackiego. Załoga czerwonego Jeepa Wranglera zajęła piąte miejsce w klasie Advance.

Impreza rozgrywana w okolicach Mogilna, Trzemeszna i Witkowa okazała się niezwykle wymagająca dla ludzi i sprzętu.  Załogi startujące w imprezie miały do pokonania prolog, cztery nocne i cztery dzienne odcinki specjalne o sporym stopniu trudności. Nie zabrakło błota, wody i zdradliwych trawersów. Czyli tego, co off-roadowcy lubią najbardziej.

fot. Tomasz Bartkowiak

Dagmara Kowalczyk: W Mogilnie, na drugiej rundzie rajdu Poland Trophy Dragon Winch Extreme, zapowiadano prawdziwy „Mordor”. I rzeczywiście – litości nie było. Błoto wciągnęło nas po same klamki, woda z brunatnego bajora zalała po pas, a balansowanie na stromych trawersach powodowało ciarki na plecach. Razem z moim pilotem, Wojciechem Głowackim, walczyliśmy jak lwy – zgodnie z naszą zasadą: unikać błędów i jechać z głową. Cztery odcinki w nocy, cztery w dzień, szybki, zgrabny prolog i tradycyjnie – świetna, off-roadowa ekipa. Pilot sporo nabiegał się z liną, Jeep jechał jak po sznurku, a kierowca tradycyjnie zbierał kolejne, cenne doświadczenia. I wreszcie wyniki – 5. miejsce w klasie Advance! (klasie samochodów z dwiema elektrycznymi wyciągarkami). Gdyby parę miesięcy temu ktoś powiedział mi – wystartujesz w “Polandzie”, pewnie potraktowałabym to jako niezły żart. Stąd ogromna radość z wyniku, bo Poland Trophy Dragon Winch Extreme to już kawałek poważnej i trudnej przeprawy, na której łatwo wypada się z gry. Dziękuję moim partnerom:  Dragon Winch oraz Bush Taxi i Profender oraz stacji TVN Turbo. To dzięki Wam mogę realizować swoje marzenia.

Najnowsze

Mercedes i Pirelli z… reprymendą

Międzynarodowy Trybunał FIA uznał zespół Mercedesa winnym i ukarał reprymendą oraz wykluczeniem z tegorocznych testów młodych kierowców.

Trybunał orzekł, że zespół Mecedesa dopuścił się złamania artykułu 22. regulaminu sportowego F1. Również Pirelli, które nie podlega pod FIA, zostało ukarane reprymendą. Kara jest wynikiem odkrycia przez zespół Red Bull Racing faktu, iż Mercedes i wspomniana firma oponiarska przeprowadziły potajemne testy – przejechanie aż 1000 kilometrów – z użyciem tegorocznego bolidu oraz specjalnych mieszanek opon w Hiszpanii tego roku, co jest niezgodne z regulaminem.

fot. Pirelli

Jak stwierdził Trybunał, nie ma możliwości udowodnienia, czy testy, w których brali udział etatowi kierowcy teamu z Brackley, przyniosły jakieś korzyści czy też nie. Zastanawiający jest również fakt, że w czasie potajemnych testów ani Lewis Hamilton, ani Nico Rosberg nie używali kasków z charakterystycznymi malowaniami, zastąpiwszy je białymi.

Jedno w tej całej sprawie jest zabawne – testy prawdopodobnie przyniosły korzyści i to małym kosztem. A jak stwierdził jeden z fanów F1 :”Korzyści są, kary nie ma. A wykluczenie z testów młodych kierowców? Pewnie Mercedes teraz się śmieje, że małym nakładem sił osiągnęli więcej niż inni”.

Najnowsze

Awantura o Maxi

Na Facebooku rozgorzała dyskusja na temat światowej kariery kartingowej Maxi Czyszek. Kilku zawodników zarzuca jej spreparowanie przebiegu własnej kariery. Ona sama wszystkiemu zaprzecza.

Internauci piszą: „Problem w tym, że cudowne dziecko polskiego kartingu jest całkowicie anonimową osobą wśród zawodników kartingowych i całego otoczenia. Przypadek? Wielką tajemnicą pozostaje kariera i osiągnięcia tej pani. Na nasze grzeczne prośby o wyjaśnienie, skąd samozwańcze tytuły, zostaliśmy zbanowani z jej oficjalnej strony, a nasze wpisy usunięte”.

Zarzucają zawodniczce, że podała w jednym z wywiadów, że jest mistrzynią świata World Karting Champions Series, a w innym wywiadzie czytamy: „Poprzedni sezon to udział w dwóch rundach WKCS i zwycięstwo tych mistrzostw w kategorii Senior, trzecia runda się nie odbyła”.

Maxi odpowiada w oficjalnym oświadczeniu: „Nigdy nie powiedziałam o mistrzostwie świata, jest to po prostu śmieszne, ponieważ nawet nie startuję w zawodach tak wysokiej rangi, a gdyby była to prawda, to z pewnością byłoby o tym głośno w świecie kartingu. Sprzeczna informacja pojawiła się w jednej z publikacji, lecz nie jest to autoryzowane i nie podpisuję się pod tym”.

Wywiad w „Słowie Sportowym” z kontrowersyjnym fragmentem
fot. fanpage Maxi Czyszek

Internauci są także zdziwieni, że nie można nigdzie znaleźć żadnej informacji o takowej serii, jedyna strona internetowa na darmowym hostingu (wkcs.net46.net) była uboga i już została zawieszona. A w słowach kluczowych miała same odniesienia do zawodniczki.

Wyniki zawodów, które otrzymano od Maxi w PDF, zostały wg nich spreparowane: „Niestety te wyniki są stworzone własnoręcznie i ktokolwiek mógł sobie cos takiego wyprodukować. Do tego nie ma na wynikach daty zawodów, wiec nie można nawet sprawdzić, czy faktycznie się wtedy odbyły”.

Maxi odpowiada: „Co do KCS (…) jest to nieoficjalna seria, tworzona ,,przez kierowców dla kierowców”. Nic więc dziwnego, iż nie widnieje w kalendarzu, a mimo to organizacja przewyższa niektóre pucharowe zawody zatwierdzone przez CIK. Jeździmy sami dla siebie, a zadowolenie kierowców potwierdza sukces wydarzenia. Nie potrzebujemy wielkiej otoczki, której się doszukujecie”.


Zawodniczka wspominała w wywiadzie, że na sezon 2013 nawiązała współpracę z niemieckim teamem GP Racing Germany i planuje wspólne starty w Mistrzostwach NAKC lub SAKC. Internauci także podważyli tę informację, gdyż nie ma jej w składzie tego zespołu na 2013 rok.

Maxi odpowiada: „Brak umowy z teamem? Wystarczy zapytać obie strony, aby potwierdzić tę informację. Nie zawsze jednak jest tak, że można zrealizować wszystkie plany. Wypowiadacie się na ten temat, nie mając żadnej wiedzy”.

Skan z Vroom Magazyne no. 136
fot. fanpage Maxi Czyszek

I podsumowuje:

„Ta cała nagonka na moją osobę jest dość żałosna i bezpodstawna. Nigdy nie robiłam z siebie wielkiego mistrza i nie szukam sensacji, a skoro chcecie załatwiać sprawę publicznie, to proszę bardzo. Jest to jedyna oficjalna informacja na ten temat”.

A internauci dodają swoich kilka zdań: „Podsumowując, można to określić w dość jednoznaczny sposób – bardzo efektowny PR, który nie ma żadnych podstaw. Jak widać są na tym świecie osoby, które lubią ściemniać i kręcić tylko po to, aby być postrzeganym jako lepsi. Sami oceńcie, czy jest to postawa godna mistrza: zacieranie wszelkich śladów, blokowanie i usuwanie wpisów internautów z pytaniami i prośbą o wyjaśnienie sprawy, nagłe odwracanie kota ogonem, i wypieranie się wszelkich „osiągnięć”, brak jakichkolwiek oficjalnych informacji, wyników, czy nawet relacji z zawodów, wprowadzanie w błąd dziennikarzy… Lista takich „dojrzałych” zachowań w przypadku tej pani jest długa. Najbardziej jednak boli to, że wspomniana Maxi wymyśliła sobie swoją serię wyścigową, w której ogłosiła się mistrzem świata. Oczywiście żadne potwierdzenia tego faktu nie istnieją. Jest nam przykro, że taka sytuacja ma miejsce w kartingu, gdyż na pewno nie jest ona krokiem w przód dla tego sportu. Z chęcią skonfrontowalibyśmy swoje poglądy z Maxi na żywo, ale zgadujemy, że takie spotkanie nie będzie miało miejsca, bo sama zainteresowana nie będzie chciała się ponownie ośmieszyć.”

Najnowsze

Rozgrzewka Chevroleta przed powrotem na oscarową galę

Co roku dziesiątki milionów telewidzów oglądają ceremonię wręczenia Oscarów. Przez kolejne pięć lat podczas oscarowej nocy gwiazd Chevrolet będzie reklamował swoje popularne modele.

W ramach powrotu na oscarową galę firma Chevrolet zwróciła się do niezależnych filmowców, którzy chcieliby opowiedzieć prostą historię przedstawiającą życie w podróży. Wybrany spot reklamowy zostanie wyemitowany w stacji ABC podczas gali wręczenia Oscarów.

Dzięki współpracy z globalną społecznością artystyczną MOFILM, firma Chevrolet będzie miała szansę dotrzeć do szerokiego grona twórców filmowych, których zadaniem jest przygotowanie krótkich filmów przedstawiających życie w podróży. Uprzednio firma wykorzystała crowdsourcing przy produkcji spotu reklamowego „Happy Grad” z 2012 roku.

Po raz pierwszy w ramach współpracy Chevroleta i stowarzyszenia MOFILM projektom spotów przyjrzy się panel gwiazd i ekspertów branży filmowej, w którego skład wejdą producent Jon Landau (Oscar za filmy Titanic i Avatar), nominowany do Oscara reżyser, producent, pisarz oraz aktor, Spike Lee, a także Linus Karlsson, prezes oraz dyrektor kreatywny agencji Commonwealth.

Projekt rozpocznie się w czerwcu i zakończy w listopadzie 2013 roku, a twórcy, którzy chcieliby uzyskać ocenę panelu ekspertów zobowiązani są zgłosić swoje scenariusze do 16 sierpnia 2013 roku. Wybrany spot może zostać wyświetlony na kanale ABC podczas Oscarowej gali w niedzielę 2 marca 2014 roku.

Najnowsze