Dziewczyny z warsztatu Jack’s Custom w trasie po Polsce

Latem 2013 r. w trasę po wyselekcjonowanych klubach i barach w Polsce rusza team dziewczyn z warsztatu Jack’s Custom. Bywalcy tych miejsc będą mieli szansę dowiedzieć się co muszą zrobić, aby stać się właścicielem  jedynego w swoim rodzaju Dodge’a Charger’a.

Dziewczyny z warsztatu Jack’s Custom w trasie po Polsce
fot. Brown Forman Polska

Ten potężny muscle car z 1973 r., o mocy ponad 300 koni mechanicznych, powróci na szosę dzięki ekipie Jack’s Custom, która doprowadziła go do stanu z czasów świetności. Teraz team Jack’s Custom szuka prawdziwych fanów Jack’a , którzy w życiu nie idą na łatwiznę i nie godzą się na kompromisy.

Team promocyjny odwiedzi miejsca znane z tego, że bywają tam ludzie o nieposkromionej naturze. Dziewczyny serwują Jack’a – whiskey z Tennessee. Opisują historię Dodge’a,
i zachęcają do udziału w konkursie, który toczy się na www.facebook.com/jackdanielspolska.
Ci, którzy się wkręcą, będą mogli zdobyć koszulkę z limitowanej edycji Jack’s Custom.

Kto jest sprawca całego zamieszania?
Destylarnia Jack Daniel’s jest najstarszą oficjalnie zarejestrowaną destylarnią w USA. Jej właścicielem był Jasper Newton Daniel, człowiek, który większość swojego życia poświęcił na doskonalenie procesu produkcji whiskey. Destylarnia zlokalizowana w miasteczku Lynchburg, w stanie Tennessee do dziś znajduje się w Narodowym Spisie Miejsc Historycznych USA. Są tam wytwarzane: Jack Daniel’s Old No.7 Tennessee Whiskey, Gentleman Jack i Jack Daniel’s Single Barrel. Dystrybutorem produktów marki Jack Daniel’s w Polsce jest Brown Forman Polska i to właśnie oni wpadli na pomysł restaurowania unikalnego auta. Nadal trwają prace – które mają przywrócić dawny blask amerykańskiemu krążownikowi szos.

Dziewczyny z warsztatu Jack’s Custom w trasie po Polsce
fot. Brown Forman Polska

Najnowsze

Gosia Rdest na Brands Hatch GP

Na położonym w okolicy Londynu torze Brands Hatch GP odbyły się trzy kolejne rundy BRDC Formula 4 Championship, w których tradycyjnie już wystartowała Gosia Rdest.

Małgorzata Rdest w swoim samochodzie.
fot. materiały prasowe

Polka wszystkie biegi finałowe ukończyła w drugiej połowie stawki natomiast powiększyła swoja przewagę w zainicjowanym przez organizatora konkursie Who Zooms Award czyli, dla najczęściej wyprzedzającego zawodnika na torze.

„Choć wynik nie był powalający uważam weekend za udany – powiedziała Rdest – przede wszystkim dlatego, że spędziłam go za kółkiem swojego bolidu i w gronie ludzi kochających motorsport podobnie jak ja. Same wyścigi wyglądały podobnie do tych Oulton Park czyli znowu sporo wyprzedzania i walki na torze, którą naprawdę bardzo lubię. Podziękowania należą się oczywiście dla zespołu Douglas Motorsport, dla rodziców za wsparcie i przyjaciół oraz fanów za kciuki, które ściskali za mnie.

Gosia obecnie znajduje się na 17. miejscu w 26. osobowej stawce. Kolejny wyścig odbędzie się na legendarnym torze Silverstone GP już 18. sierpnia.

Najnowsze

GP Indii oficjalnie wyrzucone z kalendarza F1 na 2014 rok

Niedawno pisałyśmy o potencjalnym usunięciu Grand Prix Indii z kalendarza Formuły 1. Wczoraj potwierdzono tę informację.

Tor w Indiach.
fot. Pirelli

Decyzja o usunięciu Grand Prix Indii z kalendarza F1 na sezon 2014 nie oznacza, że nie może się w przyszłości pojawić. Jak się okazuje, Bernie Ecclestone od początku był za propozycją rozgrywania wyścigu w pierwszej części sezonu, jednak promotorzy Jaypee Sports International zgodzili się jedynie na październik.

Niestety rozegranie wyścigu pod koniec sezonu 2014 oraz na początku 2015 nie byłoby możliwe.

– Kiedy podpisywaliśmy pięcioletnią umowę z Jaypee zależało nam na organizacji wyścigu w pierwszej połowie sezonu, jednak oni woleli październik – powiedział Ecclestone na łamach agencji IANS. Zgodziliśmy się wówczas, ale wygląda na to, że w 2015 runda odbędzie się wcześniej.

Szef F1 stwierdził również, że ulokowanie wyścigu w początkowej fazie będzie korzystniejsze dla wszystkich, ponieważ nie będzie trzeba przenosić się z kontynentu na kontynent.

– Będziemy musieli ulokować Indie obok czterech rund w rejonie Azji i Pacyfiku – potwierdził Ecclestone.

Najnowsze

Cathy Derousseaux pilotką na rajdzie Montagne Noire

Role się odwróciły. Cathy Derousseaux, która gościnnie startuje w polskich rajdach u boku Aleksa Zawady, tym razem została przewodniczką polskiego kierowcy podczas francuskiego Rajdu Montagne Noire.

Cathy Derousseaux u boku Aleksa Zawady.
fot. www.mszracing.pl

26. lipca odbył się dwudniowy Rajd Montagne Norie – impreza rozgrywana w południowej Francji. Do rajdu zgłosiło się aż 151. załóg, z czego 11. w klasie R3 w której wystartował polsko-francuski duet.

Celem zagranicznego startu było przede wszystkim zebranie nowych doświadczeń przez młodego kierowcę. Francuskie drogi wysoko stawiają poprzeczkę, są bardzo kręte, mają szerokie jak i bardzo wąskie partie. Momentami trasy są bardzo przyczepne, a gdy zmienia się rodzaj asfaltu – łatwo stracić panowanie nad autem. Imprezę rozpoczęły dwa odcinki nocne, których Aleks nie jechał nigdy wcześniej.

Film z nocnego odcinka:

Cathy Derousseaux oprowadza Aleksa po „własnym podwórku” rajdowym:

– Jestem bardzo zadowolona i jest trochę śmiesznie, bo będąc w Polsce tak naprawdę nie znałam prawie nikogo. A tu jest odwrotnie – ja znam prawie wszystkich, za to Aleks ma trochę trudniej (śmiech). To fajne, że mogę przedstawić Aleksa moim znajomym, nie tylko rajdowym. ale także organizatorom i różnym przedstawicielom. (…) Jestem bardzo dumna, że mogę pracować z tak dobrym, polskim zespołem w swoim kraju. Jestem chyba pierwszą pilotką, która tak zrobiła…

Cathy i Aleks byli pod wielkim wrażeniem organizacji rajdu i całego zaplecza. A mimo spokojnej i typowo treningowej jazdy, załoga MSZ Racing ukończyła tą trudną imprezę na 16. miejscu w klasyfikacji generalnej i wysokim 4. w klasie R3.

Najnowsze

Odcinek południowej obwodnicy Warszawy dostępny!

W nocy ze środy na czwartek 31 lipca/ 1 sierpnia został otwarty długo wyczekiwany odcinek obwodnicy stolicy. Dla ruchu otwarty zostanie fragment Konotopa – Aleja Krakowska.

Odcinek południowej obwodnicy Warszawy dostępny
fot.  Bilfinger Infrastructure S.A.

Kolejny, odcinek od Al. Krakowskiej łączący z POW II, będzie dostępny z końcem sierpnia, po uzyskaniu finalnych odbiorów. Głównym wykonawcą inwestycji jest Bilfinger Infrastructure S.A.

To bardzo ważna inwestycja dla mieszkańców południowych oraz zachodnich dzielnic Warszawy i podwarszawskich miejscowości. POW to strategiczny projekt infrastrukturalny dla Warszawy, który wpisuje się w rozwój krajowego systemu dróg ekspresowych i autostrad. Odcinek łączący węzeł Konotopa (końcowy fragment zachodniej części autostrady A2) z węzłem Lotnisko realizuje konsorcjum firm Bilfinger Infrastructure, Mosty Łódź i Intercor.

Kierowcy będą mieli do dyspozycji  docelowo około 10,5 kilometrowy odcinek, narazie jest to 7 kilometrów. Trasa składa się z 3 pasów w każdą stronę. Wybudowanych zostało 24 obiektów mostowych. Wykonano 3 przejść dla zwierząt.  Trasa jest zabezpieczona 97 km barierek ochronnych typu stalowo-linowego. Kierowcy będą mogli poruszać się z prędkością 100 i 80 km/h.

Budowa POW w liczbach (jednocześnie zakres robót oddawanych do użytkowania – około 75%):

Roboty drogowe:

  • Konstrukcja drogi to 2 dwie jezdnie, ~10,5 km długości;
  • Zlokalizowano  3 węzły drogowe (Al. Jerozolimskie, Opacz, Al. Krakowska);
  • Nawierzchnie bitumiczne 700 000 m2 i (400 000 mg);
  • Roboty ziemne 3 300 000 m3;
  • Podbudowa z kruszywa 760 000 m2;
  • Wzmocnienie podłoża 560 000 m2;
  • Bariery drogowe 97 km;
  • Ekrany akustyczne 18 km;

Roboty mostowe:

24 obiekty inżynierskie, w tym:

  • 20 wiaduktów (o długościach 16,8m do 395m, o łącznej powierzchni 56 970m2;
  • 2 tunele (170 m, 63,10 m);
  • 2 kładki dla pieszych (43,50 m; 63,00 m);

Roboty branżowe:

  • Sieci wodociągowe w zakresie średnic 63 – 1000mm o łącznej długości 4339 m;
  • Sieci kanalizacji sanitarnej w zakresie średnic 90 – 800 mm o łącznej długości 1 300 m;
  • Sieci kanalizacji deszczowej w zakresie średnic 150 – 1800 mm o łącznej długości 36 000 m;
  • Sieci gazociągowe w zakresie średnic 40 – 400 mm o łącznej długości 5200 m;
  • Przebudowa urządzeń energetycznych –WN 110 o łącznej długości 793 m i WN 220 L=1 380 m;
  • Przebudowa urządzeń energetycznych – linie NN i SN  kablowe o łącznej długości 40 000 m i napowietrzne L=1 500 m;
  • Urządzenia energetyczne oświetleniowe – linie kablowe o łącznej długości 86 500 m;
  • Instalacje teletechniczne – kanalizacja 55 000 m, światłowody 65 000 m i kable miedziane 17 000 m;
  • Urządzenia bezpieczeństwa ruchu – bariery  97 300 m, oznakowanie poziome na powierzchni 43 000 m2 i oznakowanie pionowe w postaci znaków i konstrukcji bramowych o łącznej ilości 2 000 szt.

Najnowsze