
Dwa wyścigi Formuły 1 w Meksyku? Władze F1 nie wykluczają takiej możliwości
Wydawałoby się, że możliwość organizacji Grand Prix Formuły 1 w swoim kraju to wystarczający powód do szczęścia i dumy. Zwłaszcza, że konkurencja jest spora i co chwila, jakieś Grand Prix wpada i wypada z kalendarza rywalizacji najszybszych kierowców świata. Nie wszystkim jednak jeden wyścig u siebie wystarcza.
Jak donosi meksykański portal Refoma, narodził się pomysł, aby w Meksyku odbywały się nie jedno, jak dotychczas, a dwa Grand Prix Formuły 1. Do tej pory kierowcy ścigali się na Autódromo Hermanos Rodríguez, torze położonym w mieście Meksyk. Nowy tor miałby powstać w Cancun, popularnym kurorcie położonym nad Morzem Karaibskim.
Pomysłodawcą organizacji drugiego GP w Meksyku jest Antonio Perez Garibay, polityk i biznesmen oraz ojciec Sergio Pereza – kierowcy zespołu Red Bull Racing. Inwestycja ma również wsparcie lokalnych władz. Podczas Grand Prix Węgier Antonio Perez Garibay spotkał się z oficjelami z FIA oraz Formuły 1, przedstawiając im swoją propozcyję:
To całkowicie nowy projekt i zaczynamy od pustej kartki. Na początek będą listy poparcia, ale cały pomysł został dobrze przyjęty. Jest grupa inwestorów chcąca tego projektu. Ludzie z Formuły 1 byli bardzo zainteresowani. Będziemy rozmawiać.
Kiedy Formuła 1 mogłaby zawitać do Cancun?
Wyścig w Cancun mógłby się odbyć najwcześniej w 2024 roku. Jak wyznał Perez, Jean Todt oraz Stefano Domenicali powiedzieli mu, że będzie to możliwe najwcześniej w 2024 roku.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!