Dwa światy – Touareg Race i Gold Edition
Tegoroczny Rajd Dakar bezapelacyjnie należał do Volkswagena. Touaregi zdominowały całe podium. Producent z Wolfsburga ma więc powód do świętowania i postanowił wykorzystać tę okazję na salonie samochodowym w Katarze.
| Choć to teoretycznie ten sam samochód, wersja Touareg Gold Edition… |
![]() |
|
fot. VW
|
Niemiecki producent zaprezentował dwa całkiem skrajne i w zasadzie nie mające ze sobą wiele wspólnego Touaregi. Pierwszy z nich to wersja prawie taka, jaką widywaliśmy na trasach rajdu terenowego. Druga to zwykła, cywilna wersja Touarega nazwana Gold Edition. Jak już sama nazwa wskazuje, samochód wyróżnia 24-karatowe złoto, które pokryło 22-calowe felgi aluminiowe, relingi dachowe, grill, listwy ochronne, emblematy, listwy okienne i tylny próg. Reszta samochodu została polakierowana białym kolorem Magic Morning. Oczywiście, również we wnętrzu na elementach tapicerki znajdziemy szlachetny 24-karatowy metal. Ciekawe, ile trzeba będzie zapłacić za tą unikalną wersję… Zapewne dla szejków będzie to akurat stanowiło najmniejszy problem.
Drugi koncepcyjny Touareg to wersja bardzo podobna do tej, która uczestniczyła w Dakarze, jednak nieco ucywilizowana. Na szczęście, producent nie zrezygnował z klatki bezpieczeństwa, ani wyczynowych
| … z Touaregiem Race ma niewiele wspólnego. |
![]() |
|
fot. VW
|
wręcz możliwości samochodu, bo są one wciąż bardzo spore. By umożliwić kierowcy w miarę komfortową jazdę po asfalcie założono jedynie nieco większe felgi BBS (18 cali zamiast 16). Za napęd odpowiada zmodyfikowany 2.5 litrowy turbodiesel o mocy 310 KM. Samochód, którego karoseria zbudowana jest z lekkich materiałów kompozytowych polakierowano na ten sam biały kolor, co wersję Gold Edition, a w oczy najbardziej rzucają się takie elementy jak ogromny wlot powietrza, duży prześwit auta i przycięte zderzaki. Co ciekawe, samochód ma mieć homologację drogową. Prawdziwie rajdowe jest też wnętrze Touarega Race – nie ma tu miejsca na złoto, udogodnienia – jest to, co potrzebne – klatka, sportowe fotele Recaro, specjalnie przygotowana konsola środkowa i przede wszystkim terenowe możliwości samochodu.
Obydwie skrajne wersje Tuaregów prezentują się interesująco, tylko którą wybrać?
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?


Zostaw komentarz: