Ducati zaprezentowało nowe modele: Panigale V4 R, Multistrada 950 i Hypermotard 950

To był wieczór pełen emocji. 9 różnych motocykli, trzy zupełnie nowe modele, kilka nowych wersji oraz malowań, a także rower elektryczny! W niedzielę, 4 listopada, na dwa dni przed rozpoczęciem mediolańskich targów EICMA, Ducati zaprezentowało nowości w ofercie na 2019 rok.

Premiery motocykli były połączone z Global Dealer Conference – międzynarodowym spotkaniem dealerów Ducati, które zgromadziło 734 przedstawicieli z 91 krajów. Kluczowe wydarzenie, czyli prezentacja nowości, które co roku jest wyjątkowym scenicznym show, było transmitowane na żywo w Internecie, za pośrednictwem strony internetowej Ducati. 

Bardzo mocny Superbike (zdjęcie powyżej)
Bez wątpienia premierą, która najbardziej zachwyciła odbiorców był wyczekiwany model Panigale V4 R. Motocykl powstał przy ścisłej współpracy z projektantami oraz inżynierami, pracującymi dla Ducati Corse.

W porównaniu do poprzedniej wersji R, w której jednostką napędową był silnik Desmosedici Stradale o pojemności 1103 ccm, w tym przypadku zastosowano jednostkę Desmosedici Stradale R o pojemności 998 ccm (dostosowaną do udziału w wyścigach World Superbike). Motocykl dysponuje mocą 221 KM (162 kW) przy 15 250 obr./min. To o 2250 obr./min. więcej niż w wersji V4 o pojemności 1103 ccm. Przy doposażeniu superbike’a w wydech Akrapovič, moc wzrasta aż do 234 KM przy 15 500 obr./min.

Jednostka napędowa jest najmocniejszą fabryczną w historii Ducati, a przy tym spełniająca normę Euro4. To motocykl, który niemal prosto z salonu może wjechać na tor i ścigać się w Superbike! 100% sportowego DNA Ducati. Świadczą o tym nowa i jeszcze lepsza aerodynamika z bocznymi „lotkami” zaczerpniętymi bezpośrednio z Ducati startujących w MotoGP oraz kolejne dwa nowe systemy elektroniczne, zaprojektowane z myślą o zmaganiach na torze.

Pierwszym z nich jest PIT Limiter (PIT), pozwalający zaprogramować wybraną prędkość do regulaminowego przejazdu przez pit-lane. Dostępne są prędkości od 40 do 80 km/h. Po wcześniejszym zaprogramowaniu, odpowiednią prędkość ustawia się poprzez naciśnięcie jednego przycisku.

Drugim jest Lap Timer GPS (DLT). Lap timer pozwala  dokładniej analizować czasy przejazdów poszczególnych okrążeń. Wyposażony jest w funkcję „najlepsze okrążenie”, która automatycznie informuje zawodnika o najszybszym przejeździe podczas danej sesji. Oprócz czasu przejazdu, zapisywane są także inne parametry, np.: maksymalne obroty i prędkość rzeczywista, a nawet stopnie nachylenia w zakrętach.

Masa motocykla „na sucho” wynosi 172 kg, co w połączeniu z jego mocą, generuje mnóstwo sportowych doznań!  

„Mała Multi”
Prawdziwa gratka dla miłośników turystyki motocyklowej – Ducati Multistrada 950, dostępna również w wersji S, to kolejna tegoroczna nowość. Motocykl został zaprojektowany, aby dostarczyć użytkownikowi maksimum komfortu podróżowania, a także radości z jazdy. Posiada bogaty pakiet systemów elektronicznych, m.in. Ducati Skyhook Suspension, który na bieżąco, podczas jazdy, konfiguruje ustawienia zawieszenia pojazdu; Ducati Quick Shift, wspomagający zmianę biegów w górę i w dół; Bosch Cornering ABS, zapewniający bezpieczne hamowanie w zakrętach; w pełni LED-owe oświetlenie, a także 5-calowy kolorowy wyświetlacz, pozwalający na intuicyjne korzystanie z systemów.

Niepokorny Hypermotard
„Fun bike” Ducati w nowym wcieleniu. Hypermotard to motocykl, który niebezpiecznie podnosi stężenie adrenaliny we krwi! Od teraz dostępny w wersji 950 oraz 950 SP. Hypermotard 950 jest o 4 kg lżejszy od swojego poprzednika. Jednostką napędową jest silnik Testastretta 11° o pojemności 937 ccm, który dostarcza 114 KM mocy. Pakiet elektroniki zawiera m.in. kontrolę trakcji (Ducati Traction Control EVO), działający w zakrętach ABS (Bosch Cornering ABS), system ograniczający podnoszenie się przedniego koła w trakcie dynamicznego startu, jak również umożliwiający ustawienie poziomu, pozwalającego na kontrolę maksymalnego unoszenia się koła (Ducati Wheelie Control). W wersji SP użytkownik ma do dyspozycji m.in. zawieszenie Öhlins oraz kute koła Marchesini.

1260 powodów do radości! 
Zaprezentowany w 2010 roku Ducati Diavel przeszedł modernizację. Podczas tegorocznych premier, został zaprezentowany nowy Diavel ze zwiększoną pojemnością, w wersji standardowej oraz wersji S. Silnik to Testastretta DVT1262, generujący moc 159 KM przy 9500 obr./min. oraz 129 Nm przy 7500 obr./min. Ducati zmieniło również ramę motocykla, która teraz ma gwarantować jeszcze bardziej stabilne i komfortowe prowadzenie. Wersja S otrzymała m.in.; zawieszenie Öhlins z przodu i z tyłu, a także Ducati Quick Shift up & down. Poza tym, obie odmiany Diavela nafaszerowane są wieloma systemami, które czuwają nad bezpieczeństwem oraz pozwalają w pełni korzystać z jego mocy.

To nie wszystko
Oprócz motocykli, Ducati przedstawiło nowe wersje doskonale znanych modeli. Jedną z nich jest Panigale V4 S Corse, nawiązujący malowaniem nadwozia do pojazdów Ducati z MotoGP. Ucieszą się także fani modelu Monster, ponieważ model 821 zyskał nową wersję – Stealth. Nowe malowania z kolei otrzymały modele: XDiavel, Monster 797 i SuperSport.

Na scenie wczorajszego wieczoru pojawiły się także wcześniej już pokazane motocykle marki Scrambler Ducati: Desert Sled, Cafe Racer i Full Throttle, a także Multistrada 1260 Enduro.

Nie tylko motocykle
Jednym z pierwszych pojazdów, który pojawił się na scenie był rower elektryczny MIG-RR, zaprojektowany przez firmę Thok E-bikes we współpracy z Aldo Drudi Performance – firmy odpowiedzialnej za design wielu produktów Ducati. Sercem pojazdu jest 250-watowy silnik Shimano Steps E8000, a za komfort jazdy odpowiada zawieszenie FOX Factory Kashima. Ponadto rower został wyposażony w 29-calowe koła z przodu i 27-calowe z tyłu, kierownicę wykonaną z karbonu, a także przekładnię Shimano XT. Baterię o pojemności 504 Wh zamontowano na dole ramy, aby zapewnić optymalne położenie środka ciężkości.

Aktualna gama motocykli Ducati:

Modele Superbike:

959 Panigale

959 Panigale Corse

1299 Panigale R Final Edition

Panigale V4

Panigale V4 S

Panigale V4 S Corse (nowa wersja)

Panigale V4 Speciale

Panigale V4R (nowy model)

Modele Hypermotard:

Hypermotard 950 (nowy model)

Hypermotard 950 SP (nowy model)

Modele Diavel:

Diavel 1260 (nowy model)

Diavel 1260  S (nowy model)

Modele XDiavel:

XDiavel (nowe malowanie)

XDiavel S

Modele Multistrada:

Multistrada 950 (nowy model)

Multistrada 950 S (nowy model)

Multistrada 1260

Multistrada 1260 S

Multistrada 1260 S D|Air

Multistrada 1260 S Pikes Peak

Multistrada 1260 Enduro (nowy model)

Modele Monster:

Monster 797 (nowe malowanie)

Monster 797+ (nowe malowanie)

Monster 821

Monster 821 stealth (nowa wersja)

Monster 1200

Monster 1200 S

Monster 1200 R

Monster 1200 25° Anniversario

Modele Supersport:

SuperSport (nowy kolor)

SuperSport S

Źródło: informacja prasowa Inter Cars

Najnowsze

Chevy Impala w najnowszym teledysku O.S.T.R.

Muzycznie kawałek nawiązuje do klimatu zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych, które raperowi było bliskie od zawsze. Ostry razem ze swoją ekipą z Lowrider Polska Car Club z nostalgią wspomina ważne dla niego lata dziewięćdziesiąte i wczesne dwutysięczne, w których muzyki słuchało się jeszcze z kaset magnetofonowych.

Zakończenie przez O.S.T.R. trylogii składającej się z trzech ostatnich, niezwykle popularnych albumów to moment, w którym nasz największy polski raper, muzyk z zawodu i producent z zamiłowania postanowił sięgnąć do złotego okresu muzyki hip-hopowej. Przyszedł czas, by zaprezentować “Chevy Impala” – singiel i video będące ukłonem w stronę wszystkich miłośników klasycznych brzmień. Przy okazji, z wrodzoną błyskotliwością, puentuje sytuację we współczesnym rapie zestawiając ją ze swoimi wspomnieniami. 

W utworze “Chevy Impala” usłyszycie takiego Ostrego, na jakiego od dawna czekaliście i jakiego dawno nie słyszeliście. Za produkcję muzyczną utworu odpowiada Killing Skills, za gramofony DJ Haem. Autorem zdjęć do klipu jest Michał Kawecki, producentem Bartek Jankowski, a za współpracę reżyserską odpowiadają obaj panowie. Montaż i koloryzacja to dzieło Ziemowita Jaworskiego.

https://www.facebook.com/ostr.tabasko/

https://www.instagram.com/adam.ostr.ostrowski/

LOWRIDER POLSKA CAR CLUB
https://www.facebook.com/Lowrider.Polska/

Najnowsze

Pijany kierowca wjechał w dom

Policjanci zatrzymali 29-letniego kierowcę Audi, który w organizmie miał blisko 2 promile alkoholu. Chwilę wcześniej staranował płot i wjechał w budynek.

Do tego zdarzenia doszło 1 listopada około godziny 21:30 w jednej z miejscowości w gminie Lewin Brzeski. Wówczas dyżurny odebrał zgłoszenie na temat kierowcy Audi, który miał wjechać w budynek.

Wysłani na miejsce policjanci ustalili, że kierujący nie dostosował prędkości do panujących warunków drogowych i na łuku stracił panowanie nad pojazdem. Audi A3 staranowało ogrodzenie i wjechało w budynek. Na szczęście nikt postronny nie ucierpiał w tym zdarzeniu.

Jeszcze przed przyjazdem policjantów, kierowca sam wydostał się z samochodu. Badanie alkomatem wykazało, że mężczyzna w organizmie miał blisko 2 promile alkoholu. Policjantom tłumaczył, że jechał na groby do bliskich. Teraz grozi mu kara do 2 lat więzienia, grzywna i zakaz prowadzenia pojazdów.

Najnowsze

Wymusił pierwszeństwo, dostał „pouczenie” od kierowcy BMW

Zazwyczaj kierowcy udzielają „reprymendy” kierującym, którzy im się „narazili”. W tej sytuacji natomiast „interwencja” odbyła się w imieniu osoby trzeciej.

Kierujący Oplem Corsą widział wyraźnie, że jego pas się kończy i musi zjechać na prawy. Chciał jednak wcześniej wyprzedzić jak najwięcej aut, co zakończyło się bardzo nieładnym wymuszeniem pierwszeństwa na kierowcy auta z kamerą.

Po chwili Opla dogoniło BMW, z którego na światłach wyszło dwóch mężczyzn, aby kierującemu Corsą udzielić „pouczenia”. Z gestów można domyślić się, że chodziło właśnie o wymuszenie na aucie z kamerą. Co sądzicie o takiej „rycerskiej” postawie?

Najnowsze

Kierowca Jeepa ma pomysł na korki

Podobno duży może więcej, a kierowcy terenówek mogą wjechać wszędzie. Tak chyba uważa pewien kierowca Jeepa.

Nikt nie lubi stać w korkach, ale kiedy już w jakiś wpadniemy, nic na to nie jesteśmy w stanie poradzić. Zwykle znajdzie się jednak jakiś „pomysłowy” kierowca, któremu nie chce się czekać z innymi.

Tak jak ten kierowca Jeepa Wranglera. Najpierw wyprzedził korek pasem do zjazdu na stację benzynową, następnie przejechał przez wysepkę oraz przejście dla pieszych i pojechał dalej pasem rozbiegowym. Co sądzicie o takim zachowaniu?

https://www.youtube.com/watch?v=nkPKIBuPYs0

Najnowsze