Karolina Chojnacka

DS 7 Crossback Louvre, czyli sztuka podróżowania

DS Automobiles we współpracy z Luwrem daje nowy początek związkowi między kulturą a sztuką podróżowania.

Luwr, dawna rezydencja królewska w Paryżu, od 1793 roku funkcjonuje jako muzeum, prezentując zwiedzającym najpiękniejsze dzieła sztuki na świecie. Podzielony na osiem działów Luwr, mieści ponad 35 000 powszechnie znanych i podziwianych dzieł sztuki, takich jak Mona Lisa, Nike z Samotraki czy Wenus z Milo. Luwr jest najczęściej odwiedzanym muzeum na świecie.

Od momentu powstania w 2015 roku DS Automobiles jest mecenasem Luwru i ich relacji opartej na łączeniu dziedzictwa i nowoczesności w celu budowania przyszłości. Dzięki temu partnerstwu DS Automobiles oferuje teraz DS 7 Crossback w ekskluzywnej, limitowanej edycji „Louvre”.

DS 7 Crossback posiada specjalne naszywki „Louvre” umieszczone na masce, przednich drzwiach i tylnej klapie. Obramowania szyb są podkreślone czarnym połyskiem, podobnie jak relingi dachowe i listwa tylnych lamp. Wewnątrz samochodu słynny wzór piramidy, zaprojektowanej przez Ieoh Ming Pei stojącej na dziedzińcu Luwru, jest subtelnie wyświetlany w trójwymiarowym obrazie na wlotach powietrza, desce rozdzielczej oraz przez wytłoczenie na pokrywie ze skóry Nappa w centralnym schowku.

Miłość do sztuki i kultury przejawia się w tym samochodzie na wiele nowych i ekskluzywnych sposobów. DS 7 Crossback Louvre zachęca podróżników do odkrywania najbardziej kultowych dzieł z najpiękniejszego muzeum na świecie.

Wybrane dzieła sztuki są wyświetlane na dużym, 12-calowym centralnym ekranie dotykowym o wysokiej rozdzielczości. Od samego początku każda praca jest również przekształcana w źródło inspiracji poprzez możliwość słuchania podcastu trwającego około czterech minut, który ujawnia wszystkie jego sekrety (dostępny w języku francuskim, angielskim, niemieckim, hiszpańskim i włoskim). 182 prace zostały wybrane przez zespoły z Luwru i DS Automobiles do reprezentowania każdej kolekcji i działu.

Dodatkowo każdy właściciel DS 7 Crossback Louvre  otrzymuje kartę „Friends of the Louvre”, która gwarantuje mu nieograniczony wstęp do muzeum na wystawy kolekcji stałych i czasowych, a także do muzeum narodowego Eugène-Delacroix, z pierwszeństwem wejścia do Luwru przez przejście Richelieu.

DS 7 Crossback Louvre, czyli sztuka podróżowania

Aby wnieść sztukę podróżowania na jeszcze wyższy poziom, DS 7 Crossback Louvre jest oferowany w wersji z dwoma hybrydowymi jednostkami napędowymi typu plug-in o mocy 300 koni mechanicznych (napęd na 4 koła) lub 225 koni mechanicznych (napęd na 2 koła) i emisji CO2 od 36 do 38 g/km i zużyciu paliwa poniżej 1,7 litra/100 km w cyklu mieszanym. W trybie całkowicie elektrycznym o zerowej emisji, zasięg może wynosić 58 kilometrów zgodnie ze standardem WLTP. Wersja o mocy 300 koni mechanicznych może osiągnąć 100 km/h w 5,9 sekundy i pokonuje 1000 metrów w ciągu 25,9 sekundy.

W ofercie są również silniki benzynowe o mocy 180 i 225 koni mechanicznych oraz diesel o mocy 180 koni mechanicznych.

Bazując na specyfikacji Grand Chic i DS Inspiration Opera Art. Basalt Black, symbolizującym francuskie doświadczenie motoryzacyjne, DS 7 Crossback Louvre łączy w sobie liczne przykłady wyposażenia high-tech z luksusem. Samochód w wersji standard posiada DS Connected Pilot, autonomicznym systemem jazdy na poziomie 2, zawieszenie DS Active Scan, sterowane kamerą, DS Active LED Vision, zapewniające responsywne oświetlenie, a także liczne pomoce dla kierowcy, w tym rozszerzone rozpoznawanie znaków drogowych, aktywne wykrywanie martwego pola, ostrzeżenie kierowcy o ostrzeżeniu za pomocą kamery i ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu oraz ogrzewanie, masujące i chłodzone przednie siedzenia oraz podgrzewana przednia szyba.

Limitowana edycja DS 7 Crossback Louvre będzie sprzedawana w 18 krajach na całym świecie, w Europie, Afryce, Ameryce Południowej i Azji.

Najnowsze

Honda CBR500R – „kieszonkowa rakieta” otrzymała agresywny, sportowy restyling na rok modelowy 2021. Dane techniczne

Szybka, oszczędna, przystępna cenowo i wyposażona w komplet owiewek Honda CBR500R pojawiła się na rynku w 2013 roku. Model popularny jest wśród motocyklistów, którzy dojrzeli do przesiadki z mniejszego jednośladu. Oferuje emocje korzystania ze sportowego motocykla na co dzień, jednocześnie zapewniając rozsądne koszty eksploatacji. Co zmieni się w roku modelowym 2021?

Wygląd CBR500R charakteryzują kontrasty kątów i powierzchni – od bardzo delikatnych, po bardzo muskularne – od obudowy reflektora, aż po siedzenie. Regulowana kierownica (clip-on) jest teraz montowana poniżej przekonstruowanej górnej półki, a kierowca będzie pochylony nieco bardziej do przodu, w porównaniu z siostrzanymi modelami CB500.

Silnik o mocy 35 kW pozwala użytkować CBR500R kierowcom dysponującym prawem jazdy kategorii A2. Napęd korzysta z udoskonaleń układu dolotowego, wydechowego i rozrządu, jakie wprowadzono w modelu z 2019 r., a które podniosły moc i moment obrotowy o 4% w zakresie 3000‑7000 obr/min w porównaniu z poprzednim modelem. Dodano też sprzęgło antyhoppingowe.

W zestawie wskaźników LCD znajdziemy funkcje wyświetlenia rekomendacji zmiany biegu na wyższy i oznaczenia aktualnie załączonego biegu. Całe oświetlenie wykorzystuje technologię LED.

Zestaw wskaźników LCD informuje o aktualnie załączonym biegu i wyświetla rekomendacje ewentualnej zmiany go na wyższy. Wskaźnik zmiany biegu jest ustawiony na domyślną wartość 8 750 obrotów na minutę, ale punkt ten można regulować w krokach co 250 obr/min w zakresie 5 000 – 8 750 obr/min.

Rama główna ze stalowych rurek o średnicy 35 mm jest lekka i mocna, z dobrze dostrojoną sprężystością, dającą wiele informacji zwrotnych kierowcy przy zmianie nawierzchni. Kształt i położenie wsporników silnika, a także zrównoważona sztywność ramy zmniejszają przenoszone na nią drgania.

Honda CBR500R -

Rozstaw osi wynoszący 1 410 mm oraz kąt pochylenia główki ramy 25,5° i wyprzedzenie 102 mm gwarantują sprawne i precyzyjne kierowanie. Centralizacja masy przy silniku znajdującym się blisko osi obrotu wahacza zapewnia zwrotność, a optymalny rozkład masy na przednie i tylne koło jest gwarancją stabilności. Masa własna wynosi 192 kg.

Pozostawiono niską pozycję siedzenia na poziomie 785 mm, dzięki czemu CBR500R jest bardzo łatwy do opanowania, a pozycja kierowcy zapewnia wygodną jazdę niezależnie od jego wzrostu. Ogólne wymiary to 2 080 mm x 755 mm x 1 145 mm, z prześwitem 130 mm. Zbiornik paliwa mieści 17,1 litra łącznie z rezerwą, co dzięki wyjątkowo niskiemu zużyciu paliwa zapewnia zasięg rzędu 480 km.

Przedni widelec teleskopowy o średnicy 41 mm, ze 120-milimetrowym skokiem zapewnia wygodną i kontrolowaną jazdę, dbając o doskonałe wyczucie przyczepności przedniej opony. Jednorurowy amortyzator tylny (jak w przypadku maszyn sportowych o większej pojemności) z tłokiem o dużej średnicy, zapewnia doskonałą reakcję zawieszenia i kontrolę temperatury. Zastosowano 5-stopniową regulację napięcia wstępnego sprężyny działającej poprzez sztywny stalowy wahacz skrzynkowy, który otrzymał tłoczone stalowe końcówki regulacji łańcucha. Napęd jest przenoszony przez łańcuch 520.

Lekkie, 17-calowe koła z odlewu aluminiowego wykorzystują drążone ramiona o przekroju w kształcie litery „Y”. Przednia obręcz ma szerokość 3,5 cala i funkcjonuje w parze z oponą 120/70-ZR17, a na tylną obręcz 4,5 cala zakładana jest opona 160/60-ZR17. Pojedyncza przednia tarcza hamulcowa „wave” o średnicy 320 mm i dwutłoczkowy zacisk hamulcowy dobrze współpracują z tylną tarczą 240 mm i z jednotłoczkowym zaciskiem hamulcowym. ABS jest wyposażeniem standardowym.

Zestrojony z myślą o posiadaczach prawa jazdy kategorii A2 silnik napędzający CBR500R to chłodzona cieczą, dwucylindrowa, 8-zaworowa rzędowa jednostka napędowa o charakterystyce gwarantującej przyjemną jazdę. Zapewnia ona dobrze przemyślaną równowagę między gabarytami i możliwościami, entuzjastycznie wkręcając się na wysokie obroty, aż po obroty maksymalne. 

Honda CBR500R -

Mimo że dotychczasowy silnik świetnie sprawował się już od najniższych obrotów, rocznik 2019 uzyskał lepsze przyspieszenia dzięki zwiększeniu mocy i momentu obrotowego w zakresie niskich i średnich obrotów. W zakresie 3000-7000 obr/min uzyskano wzrost o 4% dzięki modyfikacji faz rozrządu. Zamknięcie zaworów przyspieszono o 5°, a wznios zwiększono o 0,3 mm do 7,8 mm.

Wtrysk paliwa systemu PGM-FI wykonuje teraz mniej więcej prosty strzał w strumień powietrza przepływającego przez komorę powietrzną i korpusy przepustnic, w roku 2019 przesunięto akumulator dalej od tyłu kanału wlotowego skrzynki zasysu powietrza, aby zwiększyć jego przepływ. Tłumik ma podwójne rury wylotowe odpowiadające za sportowy brzmienie. Moc maksymalna 35 kW pojawia się przy 8600 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 43 Nm występuje przy prędkości obrotowej 6500 obr/min.

SILNIK

 

Typ

Rzędowy, dwucylindrowy, chłodzony cieczą

Pojemność skokowa

471 cm3

Liczba zaworów na cylinder

4

Średnica cylindra i skok

67 mm x 66,8 mm

Stopień sprężania

10,7:1

Dopuszczalna Maksymalna

35 kW przy 8 600 obr/min

Dopuszczalna Moment obrotowy

43 Nm przy 6 500 obr/min

Pojemność układu smarowania

3,2 l

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

PGM FI

Zbiornik paliwa

17,1 l (z rezerwą)

Zużycie paliwa (cykl WMTC)

28,6 km/litr

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Pojemność akumulatora

12 V 7,4 Ah

Moc alternatora

25 A przy 2 000 obr/min

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

Mokre wielopłytkowe

Typ skrzyni biegów

6-biegowa

Przełożenie główne

Łańcuchowa

RAMA

 

Typ

Stalowa dwubelkowa rurowa (diament)

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2080 mm x 755 mm x 1145 mm

Rozstaw osi

1410 mm

Kąt pochylenia kolumny

25,5 stopni

Wyprzedzenie

102 mm

Wysokość siedziska

785 mm

Prześwit

130 mm

Masa własna

192 kg

ZAWIESZENIE

 

Przednie

Konwencjonalny widelec teleskopowy 41 mm, regulacja napięcia wstępnego

Tył

System Pro-Link z pojedynczym amortyzatorem, 5-stopniowa regulacja napięcia wstępnego, wahacz stalowy o przekroju skrzynkowym

KOŁA

 

Przednie

Aluminiowe, odlewane wieloramienne

Tył

Aluminiowe, odlewane wieloramienne

Obręcz przednia

17 x MT 3,5

Obręcz tylna

17 x MT 4,5

Opona przednia

120/70ZR–17M/C

Opona tylna

160/60ZR–17M/C

Hamulce

 

Układ ABS

Dwukanałowy

Przednie

Pojedyncza tarcza typu wave 320 mm, dwutłoczkowy zacisk hamulcowy

Tył

Pojedyncza tarcza typu wave 240 mm, dwutłoczkowy zacisk hamulcowy

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

 

Zespół wskaźników

Cyfrowy prędkościomierz, cyfrowy obrotomierz, podwójny licznik przebiegów dziennych, cyfrowy wskaźnik poziomu paliwa i wskaźnik zużycia paliwa, zegar cyfrowy, wskaźnik załączonego biegu

System zabezpieczeń

HISS (Honda Intelligent Security System)

Reflektory

Mijania 7.6 W. Drogowy 12,8 W.LED

 

Najnowsze

Honda CB500F 2021 – „mini-myśliwiec” przeznaczony dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2. Dane techniczne

Naked – CB500F, w formie zbliżonej do obecnej, wprowadzony został na rynek w 2013 roku wraz z modelem adventure – CB500X i w pełni obudowanym modelem CBR500R. Motocykle te dowiodły, że jedna ze sprawdzonych receptur Hondy na popularny motocykl nie straciła na aktualności. Jaka to receptura?

Model CB500F na rok 2019 otrzymał bezkompromisową stylistykę, która dodatkowo uwypukla jego techniczne i mechaniczne detale, wprowadzając także szereg ulepszeń, które jeszcze skutecznie zwiększają przyjemność jazdy. W 2020 roku jedna z najpopularniejszych maszyn Hondy otrzyma nową grafikę, dwa nowe rzucające się lakiery i homologację EURO5.

Silnik CB500F o mocy 35 kW pozwala korzystać z motocykla kierowcom posiadającym prawo jazdy kategorii A2. Napęd otrzymał udoskonalenia układu dolotowego, wydechowego i rozrządu, jakie wprowadzono w modelu z 2019 r., a które w zakresie 3000‑7000 obr/min podniosły jego moc i moment obrotowy o 4% w porównaniu z poprzednim modelem. Dodano też sprzęgło antyhoppingowe.

W zestawie wskaźników LCD znajduje się funkcja wyświetlenia rekomendacji zmiany biegu na wyższy i oznaczenia aktualnie załączonego biegu. Całe oświetlenie wykorzystuje technologię LED. Chociaż zarówno silnik, jak i podwozie pozostają niezmienione w modelu na rok 2021, który uzyskał homologację EURO5, atrakcyjność nowego rocznika podnoszą dwa nowe jaskrawe lakiery.

Stożkowa kierownica pozwala na intuicyjne wyczucie motocykla i kontrolę jazdy. Zestaw wskaźników LCD informuje o aktualnie załączonym biegu i wyświetla ew. rekomendację zmienienia go na wyższy. Wskaźnik zmiany biegu jest ustawiony na domyślną wartość 8 750 obrotów na minutę, ale punkt ten można regulować w krokach co 250 obr/min w zakresie 5000-8750 obr/min.

Stalowa dwubelkowa rama (diament) z rur o średnicy 35 mm pozostała niezmieniona na rok 2020. Jest lekka i mocna, z dobrze dostrojoną sprężystością, dająca wiele informacji zwrotnych kierowcy przy zmianie nawierzchni. Kształt i położenie wsporników silnika, a także zrównoważona sztywność ramy zmniejsza też przenoszone na nią drgania.

Rozstaw osi wynoszący 1410 mm oraz kąt pochylenia główki ramy 25,5° i wyprzedzenie 102 mm gwarantują sprawne i precyzyjne kierowanie. Centralizacja masy przy silniku znajdującym się blisko osi obrotu wahacza zapewnia zwrotność, a optymalny rozkład masy na przednie i tylne koło jest gwarancją stabilności. Masa własna wynosi 189 kg.

Pozostawiono niską pozycję siedzenia na poziomie 785 mm, dzięki czemu CB500F jest bardzo łatwy do opanowania, a neutralna pozycja kierowcy zapewnia wygodną jazdę niezależnie od jego wzrostu. Ogólne wymiary to 2080 mm x 790 mm x 1060 mm, z prześwitem 145 mm. Zbiornik paliwa mieści 17,1 litra łącznie z rezerwą, co dzięki wyjątkowo niskiemu zużyciu paliwa, wynoszącemu 3,5 l/100 km, zapewnia zasięg rzędu 480 km.

Zestrojony z myślą o posiadaczach prawa jazdy kategorii A2, silnik napędzający CB500F to chłodzona cieczą dwucylindrowa, 8-zaworowa rzędowa jednostka napędowa, zapewniająca dobrze przemyślaną równowagę między gabarytami i możliwościami, o charakterystyce gwarantującej przyjemną jazdę, entuzjastycznie wkręcająca się na wysokie obroty, aż po obroty maksymalne. 

Mimo że dotychczasowy silnik świetnie sprawował się już od najniższych obrotów, model z roku 2019 uzyskał lepsze przyspieszenia dzięki zwiększeniu mocy i momentu obrotowego w zakresie niskich i średnich obrotów. W zakresie 3000-7000 obr/min uzyskano wzrost o 4% dzięki modyfikacji faz rozrządu. Zamknięcie zaworów przyspieszono o 5°, a wznios zwiększono o 0,3 mm do 7,8 mm.

Wtrysk paliwa systemu PGM-FI wykonuje teraz mniej więcej prosty strzał w strumień powietrza przepływającego przez komorę powietrzną i korpusy przepustnic. W roku 2019 przesunięto akumulator dalej od tyłu kanału wlotowego skrzynki zasysu powietrza, aby zwiększyć jego przepływ. Tłumik ma podwójne rury wylotowe odpowiadające za sportowe brzmienie. Moc maksymalna 35 kW pojawia się przy 8600 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 43 Nm występuje przy prędkości obrotowej 6500 obr/min.

SILNIK

 

Typ

Rzędowy, dwucylindrowy, chłodzony cieczą

Pojemność skokowa

471 cm3

Średnica cylindra i skok

67 mm x 66,8 mm

Stopień sprężania

10,7: 1

Moc maksymalna

35 kW przy 8 600 obr/min

Maks. moment obrotowy

43 Nm przy 6 500 obr/min

Pojemność układu smarowania

3,2 l

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

PGM FI

Zbiornik paliwa

17,1 l (z rezerwą)

Zużycie paliwa (cykl WMTC)

28,6 km/litr

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Pojemność akumulatora

12 V 7,4 Ah

Moc alternatora

23,4 A/2000 obr/min

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

Mokre wielopłytkowe

Typ skrzyni biegów

6-biegowa

Przełożenie główne

Łańcuchowa

RAMA

 

Typ

Stalowa dwubelkowa rurowa (diament)

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2080 mm x 790 mm x 1060 mm

Rozstaw osi

1410 mm

Kąt pochylenia kolumny

25,5 stopni

Wyprzedzenie

102 mm

Wysokość siedziska

785 mm

Prześwit

145 mm

Masa własna

189 kg

ZAWIESZENIE

 

Przednie

Konwencjonalny widelec teleskopowy 41 mm, regulacja napięcia wstępnego

Tył

System Pro-Link z pojedynczym amortyzatorem, 5-stopniowa regulacja napięcia wstępnego, wahacz stalowy o przekroju skrzynkowym

KOŁA

 

Przednie

Aluminiowe, odlewane wieloramienne

Tył

Aluminiowe, odlewane wieloramienne

Obręcz przednia

17 x MT 3,5

Obręcz tylna

17 x MT 4,5

Opona przednia

120/70ZR–17M/C

Opona tylna

160/60ZR–17M/C

Hamulce

 

Układ ABS

Dwukanałowy

Przednie

Pojedyncza tarcza typu wave 320 mm, dwutłoczkowy zacisk hamulcowy

Tył

Pojedyncza tarcza typu wave 240 mm, dwutłoczkowy zacisk hamulcowy

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW
I UKŁAD ELEKTRYCZNY

 

Zespół wskaźników

Cyfrowy prędkościomierz, cyfrowy obrotomierz, podwójny licznik przebiegów dziennych, cyfrowy wskaźnik poziomu paliwa i wskaźnik zużycia paliwa, zegar cyfrowy, wskaźnik załączonego biegu

System zabezpieczeń

HISS (Honda Intelligent Security System)

Reflektory

Mijania 4,8 W Drogowy 12 W LED

Najnowsze

Honda CB500F, CBR500R i CB500X – popularne motocykle w nowych grafikach i opcjach kolorystycznych. Zobaczcie zdjęcia!

Trio Hondy o pojemności 500 cm3, CB500F, CBR500R i CB500X, będzie dostępne w Europie jesienią w nowych opcjach kolorystycznych. Od momentu wprowadzenia na rynek tria CB/CBR w 2013 roku, Honda sprzedała ponad 92 000 sztuk tych motocykli. Zobaczcie najnowsze zdjęcia!

Honda CB500F, CBR500R i CB500X – trio motocykli niezwykle popularnych zarówno wśród młodych, jak i doświadczonych kierowców, będzie dostępne w Europie jesienią, w nowych grafikach i opcjach kolorystycznych, z homologacją EURO5.

Naked – CB500F – otrzymuje dwa nowe, jaskrawe lakiery: Candy Caribbean Blue Sea i Candy Moon Glow Yellow, a sportowy CBR500R zyska na atrakcyjności dzięki nowej, rzucającej się w oczy grafice i oznakowaniom, które podkreślą jego wyścigowe dziedzictwo. Honda CB500X, reprezentująca klasę adventure, otrzyma czerwoną ramę pomocniczą w hołdzie dla modelu CRF1100L Africa Twin.

Honda CB500F, CBR500R i CB500X - popularne motocykle w nowych grafikach i opcjach kolorystycznych. Zobaczcie zdjęcia!

Badania Hondy, przeprowadzone na reprezentatywnej próbie, wskazują na atrakcyjność tych trzech maszyn w różnych grupach klientów. Aż 46% właścicieli CB500F i 29% właścicieli CBR500R to początkujący kierowcy, z czego odpowiednio 30% i 35% nie przekroczyło 24 roku życia, co świadczy o ważnej roli obu modeli we wprowadzaniu nowych motocyklistów do świata jednośladów.

Z drugiej strony, 90% właścicieli CB500X to doświadczeni kierowcy, co dowodzi wszechstronności i atrakcyjności kompaktowego przedstawiciela klasy adventure, o stylistyce kojarzonej z wytrzymałością w różnych warunkach, z zawieszeniem o długim skoku, 19-calowym przednim kołem i wyprostowaną pozycją kierowcy.

Honda CB500F, CBR500R i CB500X - popularne motocykle w nowych grafikach i opcjach kolorystycznych. Zobaczcie zdjęcia!

Wszystkie trzy dające radość z jazdy, oszczędne maszyny, napędzane dynamicznym silnikiem 500 cm3 nadal dostępne są w wersji o maksymalnej mocy 35 kW, która pozwala korzystać z nich posiadaczom prawa jazdy kategorii A2.

Motocykle spełniają też normę emisji EURO5, która od 1 stycznia 2020 roku wprowadziła znacznie surowsze wymogi w porównaniu z EURO4. Dotyczą one znacznej redukcji dozwolonego poziomu emisji tlenku węgla, zmniejszenia całkowitej emisji węglowodorów o ponad 40%, skuteczniejszego wykrywania przerw zapłonu oraz wprowadzenia limitu emisji cząstek stałych.

Honda CB500F, CBR500R i CB500X - popularne motocykle w nowych grafikach i opcjach kolorystycznych. Zobaczcie zdjęcia!

Od momentu wprowadzenia na rynek tria CB/CBR w 2013 roku, Honda sprzedała w Europie ponad 92 000 egzemplarzy tych motocykli. Około 48% wielkości tej sprzedaży przypadło na roadster CB500F, ok. 33% – na maszynę klasy adventure CB500X, a 18% – na przedstawiciela świata wyścigów CBR500R. Każdy z tych modeli zajmuje swoje miejsce w odrębnej grupie należącej do bogatej linii produktów Hondy. 

Kompaktowe wymiary i przyjazne maniery tria „pięćsetek” sprawiają, że są on łatwe do opanowania, a zatem nadają się zarówno do codziennego użytkowania, jaki i doskonalenia umiejętności jazdy.

Najnowsze

Volkswagen Caddy California z mini kuchenką oraz dachem panoramicznym – ideał na camping?

Model Caddy California to niewątpliwie następca wielofunkcyjnego Caddy Beach, każdy najdrobniejszy szczegół tego samochodu został przemyślany, przeprojektowany i przebudowany na nowo. Sprawdzamy, co kryje w sobie ten wszechstronny, kompaktowy kamper!

Caddy California powstał na bazie Caddy piątej generacji. Jest zatem pierwszym kamperem wykorzystującym benefity modułowej platformy konstrukcyjnej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB): najnowsze rozwiązania techniczne i znaczny przyrost przestrzeni. Nowy kompaktowy kamper produkowany jest w Polsce, w fabryce Volkswagen Poznań. Zakłady te są jedynymi na świecie, w których od początku do końca budowane są modele Caddy i Crafter oraz bazujące na nich samochody kempingowe.

Volkswagen Caddy California z mini kuchenką oraz dachem panoramicznym - ideał na camping?

Caddy California o długości 4501 mm pojawi się na rynku jeszcze przed końcem tego roku, natomiast wersja z większym rozstawem osi – o długości 4853 mm, w roku 2021.

Samochód zachwyca przemyślanymi do ostatniego szczegółu rozwiązaniami. Wśród nich jest np. nowe rozkładane łóżko. Dzięki talerzowym sprężynom i wysokiej jakości materacowi, jego konstrukcja zapewnia tak samo wysoki komfort snu jak łóżka w T6.1 California i Grand California. Łóżko jest bardzo duże. Jego wymiary to 1980 x 1070 mm. Po złożeniu zmniejsza się jednak do jednej trzeciej długości. Podczas gdy w poprzednim modelu drugi rząd siedzeń był częścią konstrukcji łóżka, teraz już tak nie jest. Dlatego przed podróżą siedzenia w drugim rzędzie można bardzo łatwo wyjąć.

Volkswagen Caddy California z mini kuchenką oraz dachem panoramicznym - ideał na camping?

Opcjonalna mini kuchnia w Caddy California to nowa funkcja, atrakcja i unikalna cecha w tej klasie samochodów kempingowych. Umieszczona jest z tyłu, po lewej stronie przestrzeni ładunkowej, pod łóżkiem, a po otwarciu tylnej klapy można ją łatwo wysunąć. Podniesiona klapa tylna zapewnia również ochronę przed deszczem podczas gotowania. Nowa kuchenka wysuwana jest z tylnej części pojazdu, daje więc stojącemu na zewnątrz gotującemu optymalny dostęp do niej i możliwość gotowania na stojąco. Mini kuchnia składa się z dwóch części.

W górnej części znajduje się jednopalnikowa kuchenka gazowa z osłoną przed wiatrem i poręczną półką. Natomiast w dolnej, wysuwanej części znajduje się pojemnik na sztućce oraz dodatkowe miejsce do przechowywania naczyń i prowiantu. W tylnej części kuchni znajduje się bezpiecznie zamykana, wentylowana skrzynia na butlę gazową (ciężar wypełnienia butli ok. 1,85 kg). 

Volkswagen Caddy California z mini kuchenką oraz dachem panoramicznym - ideał na camping?

Caddy California może być opcjonalnie skonfigurowany z dużym panoramicznym dachem. W nocy szklany dach o powierzchni 1,4 m2 daje wspaniały widok na gwiazdy, a w dzień zalewa wnętrze światłem. Kolejna nowość: nowy, modułowy system namiotowy1, który można połączyć z Caddy California. Ponieważ namiot ten jest układem właściwie wolnostojącym, może być również używany oddzielnie, bez połączenia z autem. W razie potrzeby namiot można powiększyć poprzez dodanie kabiny sypialnej. W taki sposób tworzy się wystarczająco dużo miejsca dla rodziny i całego jej wyposażenia kempingowego.

Volkswagen Caddy California z mini kuchenką oraz dachem panoramicznym - ideał na camping?

Wśród technicznych nowości, w które wyposażono Caddy California, są najnowszej generacji systemy wsparcia kierowcy, takie jak Travel Assist – system pozwalający na częściowo zautomatyzowaną jazdę w pełnym zakresie prędkości. Inna nowość: Trailer Assist – również pozwalający na częściowo zautomatyzowane, a przez to niezwykle ułatwione manewrowanie pojazdem z przyczepą. W nowym Caddy California dostępnych będzie w sumie dziewiętnaście różnych systemów wsparcia kierowcy.

Volkswagen Caddy California z mini kuchenką oraz dachem panoramicznym - ideał na camping?

Silniki montowane w Caddy California – nowe turbo diesle TDI – są zrównoważone środowiskowo. Dzięki podwójnemu katalizatorowi SCR i dzięki podwójnemu wtryskowi AdBlue, emisja tlenków azotu (NOx) jest znacznie ograniczona w porównaniu z poprzednim modelem. Na początku silniki TDI będą dostępne w dwóch wersjach mocy: 75 KM i 122 KM. Caddy California będzie również dostępny z napędem na wszystkie koła (4MOTION), co jest świetną alternatywą dla standardowego napędu na przednią oś.

Najnowsze