Dr Ewa Łabno-Falęcka z Mercedes-Benz nagrodzona

Dr Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor komunikacji Mercedes-Benz Polska, odebrała nagrodę w kategorii „Thinking Out of the Box” w konkursie Mediarun na Dyrektora Marketingu Roku.

Dr Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor komunikacji Mercedes-Benz Polska
fot. Mercedes-Benz

Kapitula doceniła projekt i program oferowany przez Stację Mercedes na warszawskim Powiślu za innowacyjną, przyjazną, estetyczną i kulturalną  formę obecności marki w przestrzeni miejskiej. „Nieoczekiwanie Mercedes w parku nam nie przeszkadzał” – podsumowała w laudacji Kalina Janicka, general manager Clear Channel.

Konkurs nagradza marketerów za ponadprzeciętne strategie marketingowe zrealizowane w 2013 roku. W tym roku wyróżniono firmy w kategoriach: Grand Prix Firmy, Instytucje i organizacje, nagroda zespołowa, osobowość roku w kategoriach: m.in: launch/rebranding roku oraz właśnie „Thinking Out of the box”. W skład kapituły konkursu Mediarun wchodzi 41 ekspertów.

Najnowsze

102-letnia Edith Pittenger w IndyCar!

Niedawno na torze Indianapolis Motor Speedway odbył się słynny wyścig Indianapolis 500, będący jednym z największych wydarzeń sportowych w Stanach Zjednoczonych. Na miejscu pasażera jednej z wyścigówek zasiadła 102-letnia kobieta.

Zanim wyścig się rozpocznie, na torze zwykle odbywają się imprezy dedykowane fanom sportów motorowych. Chętni mogą na przykład przejechać się po słynnym, owalnym torze w dwumiejscowym bolidzie IndyCar.

Z takiej możliwości skorzystała… 102-letnia Edith Pittenger, która zajęła miejsce pasażera na pokładzie specjalnie przygotowanego auta. Za jego kierownicą usiadł Mario Andretti – legenda wyścigów Indianapolis 500, Daytona 500 i Formuły 1.

Pani Pittenger połknęła wyścigowego bakcyla już sześć lat temu, gdy w wieku 96 lat po raz pierwszy wyjechała na tor w towarzystwie profesjonalnego kierowcy Arie Luyendyka, zostając tym samym najstarszą osobą, która pokonała okrążenie Indianapolis Motor Speedway.

„Świetnie się bawiłam! Możemy to powtórzyć?”, powiedziała uradowana Edith po zakończeniu przejażdżki. Gratulujemy zapału i życzymy spełnienia kolejnych motoryzacyjnych marzeń.

Źródło: Mototarget

Najnowsze

Zawodniczki w Rajdzie Karkonoskim

Rajd Karkonoski rozegra się w dniach 30 maja - 1 czerwca i będzie 3-cią rundą dwóch, rajdowych cykli - RSMP i RPP. Na trasach łącznie zobaczymy 88 załóg, a wśród nich na rajdowych odcinkach rywalizować będą trzy kobiety.

Tym razem zawodnicy RSMP i RPP wyruszą jednocześnie w piątek wieczorem (17.45) z Placu Piastowskiego w Jeleniej Górze. Sobotnie odcinki także razem pokonają, ale już w niedzielę na trasach pozostanie, jedynie stawka RSMP. Do Rajdowych Sam. Mistrzostw Polski zgłosiło się 40 załóg (w tym 1 kobieta w roli pilota), a rywalizować w ramach Rajdowego Pucharu Polski będzie 48 załóg (w tym jedna kobieta za kierownicą i jedna pilotka).

Po ceremonii startu odbędzie się widowiskowy odcinek po ulicach miasta (Zabobrze). Kolejne 6 OS-ów będzie do przejechania w sobotę, a 4 w niedzielę. Metę zawodnicy RPP osiągną w sobotę o 19.14 na Placu Piastowskim, a RSMP w niedzielę o 16.41. Prawdopodobnie trudne odcinki rajdu i konkurencja, nie będą jedynymi przeszkodami z którymi zawodnicy będą musieli się zmierzyć. Przez ostatnie dni nieobliczalna jest także pogoda, więc trafny dobór typu opon na weekendowe odcinki – może mieć kluczowe znaczenie.

Katarzyna Wojtiuk
fot. Marcin Hennek

Jedyną kobietą w stawce RSMP będzie Katarzyna Wojtiuk, która zupełnie niedawno rozpoczynała rajdową karierę, a już dostała okazję do sprawdzenia się w pełno-wymiarowym starcie. Zobaczymy ją u boku Szymona Rusina w BMW 320i z numerem 41.

– Pod koniec zeszłego sezonu myślałam, że w 2014 roku fajnie by było pojechać w pełnym cyklu RPP. Kompletnie się nie spodziewałam, że w połowie sezonu uda mi się, lecieć już RSMP (śmiech). W lutym br. dowiedziałam się, że być może zastąpię „na prawym” Pawła Ferdka u Szymona Rusina w BMW 320i. Spięłam się mocno, by ukończyć brakujące rajdy, do międzynarodowej licencji uprawniającej do Mistrzostw Polski i udało się! Były to dwa 3-cio ligowe rajdy na Śląsku – Rajd Mikołowski (z Przemkiem Wróblem w Peugeocie 206), gdzie zajęliśmy 2. miejsce i Rajd Zamkowy (z Michałem Janasem w CC), gdzie wygraliśmy swoją klasę. Z Szymonem jadę nie pierwszy raz, także spodziewajcie się szybkiej i efektownej jazdy! Standardowo jadę po kolejną, tym razem, aż 180-cio kilometrową, rajdową lekcję – trzymajcie mocno kciuki w nadchodzący weekend – mówi Kasia przed rajdem.

Klaudia Temple
fot. Marcin Hennek

A jedyną kobietę za kierownicą – Klaudię Temple zobaczymy w Hondzie Civic z numerem 143. Tym razem na prawym fotelu zasiądzie Kamil Wróbel:

– W 29 Rajdzie Karkonoskim na moim prawym fotelu usiądzie Kamil Wróbel – startowaliśmy razem dwa razy z różnym skutkiem, ale współpraca układała się nam bardzo dobrze. W klasie 9 frekwencja nie jest zachwycająca, mamy jednak świadomość, że walka o dobrą lokatę z tak szybkimi zawodnikami nie będzie łatwa. Na pewno nie odpuścimy i będziemy walczyć do końca – mówi Klaudia.

Katarzyna Pytel-Majkowska
fot. Marcin Hennek

Pilotka Katarzyna Pytel-Majkowska pozostała w rodzinie, bo z prawego fotela Klaudii Temple przesiadła się do rajdówki jej taty. Kasię i Marka Temple zobaczymy w Hondzie Civic z numerem 120:

– Jeszcze zanim wystartowałam z Klaudią, miałam propozycję jazdy z jej tatą, a rajd Karkonoski będzie dla nas pierwszym, wspólnym startem (oprócz testów). Ten rajd jest na pewno trudny i w opisie, i w pokonywaniu tras. Bardzo wymagający dla kierowcy i pilota. Ale, jestem dobrej myśli i z uśmiechem się pakuję – mówiła Kasia przed wyjazdem.

Wszystkie potrzebne informacje o rajdzie i jego wyniki – można znaleźć oficjalnej stronie zawodów: www.rajdkarkonoski.pl . Zapraszamy do spędzenia weekendu w rajdowej atmosferze!

Najnowsze

Ania i Kasia kierowcami bolidu Shell Eco-marathon

Iron Warriors Team to grupa studentów z Politechniki Łódzkiej, którzy pracują nad najnowszym projektem SKN Miłośników Motoryzacji: bolidem EcoArrow II. Kierowcami tego pojazdu są dwie drobniutkie dziewczyny, studentki Politechniki Łódzkiej - Ania i Kasia.

Kasia Dubec
fot. fanpage zespołu

Głównym celem zespołu jest zbudowanie i udoskonalanie bolidu, który przejedzie jak najdłuższy dystans na 1 litrze paliwa w europejskiej edycji konkursu Shell Eco- marathon. Jego prowadzenie powierzono dwóm studentkom.

Kasia studiuje architekturę wnętrz oraz jest zapalonym kierowcą samochodu, natomiast Ania studiuje mechanikę i budowę maszyn, na co dzień jeździ motocyklem. Prowadzenie bolidu podczas zawodów jest niesamowitym wyzwaniem oraz ciekawym doświadczeniem ze względu na specyfikację tego pojazdu. Jazda bolidem nie należy do najłatwiejszych, ponieważ pozycja jest leżąca. Rywalizacja jednak sprawia, że jazda daje dużo radości. Do przejechania jest 16,117 kilometrów w ciągu 39 minut.

W tegorocznych zawodach dziewczynom udało się osiągnąć zasięg 264 kilometrów na 1 litrze paliwa. W tym roku w zawodach Shell Eco-marathon wystartowało 10 drużyn z Polski, z czego nie wszystkie zostały dopuszczone do głównych zawodów. Bolid Eco Arrow II pomyślnie przeszedł kontrolę techniczną.

Obie studentki postawiły sobie za cel rozpowszechnienie zawodów Shell Eco-marathon oraz pokazanie, że niskie i drobne dziewczyny w sporcie motorowym mogą znaleźć swoje miejsce. Ich zdaniem niski wzrost nie dyskwalifikuje ich jako zawodniczek a nawet, jak w przypadku jazdy bolidem, jest wyjątkowo wskazany.

Fanpage teamu, na którym można znaleźć więcej informacji na temat drużyny oraz zawodów jest tutaj: https://www.facebook.com/IronWarriorsTeam

Objechać równik na 12 litrach paliwa!
Podczas zawodów ustanowiono nowe rekordy wydajności energetycznej – można objechać równik na 12.5 litrach paliwa!

Anna Markiewicz
fot. fanpage zespołu

Zaszczytne drugie miejsce w kategorii Urban Concept zajął zespół Studenckiego Koła Aerodynamiki Pojazdów działającego przy Politechnice Warszawskiej. Swoim pojazdem o nazwie PAKS poprawili zeszłoroczny wynik z 334,2 do 376,46 kilometrów przejechanych na jednym litrze benzyny. Pierwsze miejsce zajęli konkurenci z francuskiego liceum Louis Delage pokonując 468,85 km na jednym litrze paliwa, a trzecie belgijski zespół z University Of Mons z wynikiem 189.08 km/1 l.

Polskie wyniki zostały również poprawione w kategorii prototypów. Zespół Smart Power z Politechniki Śląskiej przejechał ponad 30 km więcej na 1 kWh (487 km na w stosunku do 454,5 z roku poprzedniego).

Tegoroczna, jubileuszowa 30. edycja konkursu odbyła się w dniach 15 – 18 maja. Po miesiącach przygotowań, 198 zespołów z 27 krajów dało z siebie wszystko podczas trzydniowych zmagań na ulicach Rotterdamu. Rywalizacja odbywała się w dwóch kategoriach: futurystycznej Prototype i konwencjonalnej UrbanConcept. Zgodnie z założeniami konkursu, przez kilka dni, zespoły podejmowały próby przebycia jak najdłuższej trasy na równowartości jednego litra paliwa. Własnoręcznie zaprojektowane i wykonane samochody wykonały stałą liczbę okrążeń wokół toru przy zadanej prędkości, a organizatorzy obliczyli efektywność energetyczną każdego z pojazdów.  Nagrody przyznane zostały zespołom, które przebyły największy dystans na ekwiwalencie jednego litra paliwa lub jednej kilowatogodziny.

Z roku na rok studenci przesuwają granice konstrukcyjnych możliwości. Francuski zespół Microjoule z liceum Saint-Joseph La Joliverie, zwycięzcy w kategorii prototypów zasilanych paliwem poprawili swój zeszłoroczny wynik o 11% – przejeżdżając 3,314.9 km na jednym litrze paliwa. Francuzi mogą pochwalić się również najlepszym wynikiem w grupie pojazdów Urban Concept zasilanych paliwem -468.85 przejechanych kilometrów na jednym litrze paliwa. Do kategorii tej należą pojazdy, które swoimi gabarytami oraz funkcjonalnością mają przypominać auta poruszające się po miejskich drogach.

Jedną z innowacji zasługujących na szczególną uwagę jest pojazd zbudowany przez portugalski zespół AERO@UBI – nie posiada on kierownicy a sterowany jest poprzez ruchy ciała kierowcy.

O Shell Eco-marathon
Shell Eco-marathon to jeden z najbardziej innowacyjnych konkursów studenckich odbywający się co roku w Europie, Ameryce i Azji. Zespoły ze szkół średnich oraz uczelni wyższych z całego świata, stają przed wyzwaniem zaprojektowania, zbudowania i przetestowania najbardziej wydajnych pod względem energetycznym pojazdów. Zwycięża drużyna, która pokona najdłuższy dystans na ekwiwalencie jednego litra paliwa.

W 2014 roku miał już miejsce w Azji i Ameryce:

  • azjatycka edycja Shell Eco-marathon, 6-9 lutego 2014 roku, Manila, Filipiny
  • amerykańska edycja Shell Eco-marathon: 24-27 kwietnia 2014 roku, Huston,Stany Zjednoczone

Najnowsze

Przyszłość opon to inteligentny bieżnik

Jak można przeczytać w raporcie futurologicznym, kierowcy samochodów wyścigowych przyszłości będą mieć do dyspozycji inteligentne opony. Będą one dostosowywać się do potrzeb kierowcy i toru, co całkowicie zmieni dynamikę sportów motorowych.

Według autora raportu, możemy spodziewać się wprowadzenia materiałów plastycznych, takich jak żele polimerowe, dzięki którym opony będą zmieniać kształt i wielkość, dostosowując się do typu wyścigu i charakterystyki toru, nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych. W miarę zużywania się opony, na jej powierzchni będzie można na żądanie aktywować warstwy mikroskopijnych kolców, które zwiększą przyczepność i ułatwią pokonywanie najtrudniejszych zakrętów.

Renomowany futurolog dr Ian Pearson wierzy również, że grafen stanie się jednym z najważniejszych materiałów w sporcie motorowym, ponieważ wnosi on ogromny potencjał zmian w konstrukcji opon. „Płatki grafenu zawarte w składzie opon nie tylko dadzą znakomitą przyczepność, ale także pozwolą zwiększyć powierzchnię kontaktu z drogą” – powiedział I. Pearson.

Dunlop Future Race Car Challenge – jaka jest przyszłość opon w sporcie motorowym?
fot. Dunlop

Raport, o którym mowa, to początek analizy przyszłości sportu motorowego przez Dunlopa. Uruchamiając program Dunlop Future Race Car Challenge, marka oponiarska zachęca fanów oraz entuzjastów motosportu do dzielenia się przemyśleniami i pomysłami na temat tego jako mogą wyglądać za 125 lat pojazdy wyścigowe.

„125 lat temu to nie kierowca ani inżynier, ale weterynarz John Boyd Dunlop wynalazł oponę pneumatyczną. Być może dlatego, że potrzebny był ktoś spoza branży, żeby wynaleźć coś tak przełomowego” – powiedział Jean-Felix Bazelin, dyrektor generalny Dunlop Motorsport w Europie, zachęcając fanów do udziału w kształtowaniu przyszłości sportu motorowego. „Moim zdaniem opona przyszłości będzie oponą inteligentną. Będzie komunikować się z kierowcą, menedżerem zespołu, samochodem i publicznością” – dodał J. Bazelin.

Do przedsięwzięcia dołączył wiodący projektant techniki lotniczej i kosmicznej BAE Systems, producent ekologicznych pojazdów wyścigowych GreenGT oraz wiodący twórcy systemu KERS Flybrid Automotive (obecnie w ramach Grupy Torotrak).

Najnowsze