Dominika Orlik wraca do ścigania!

"Pisze do Was właśnie najszczęśliwsza dziewczyna na świecie! A jeśli zastanawiacie się skąd ta ilość endorfin we mnie, to już wyjaśniam" - pisze do nas zawodniczka motocyklowa Dominika Orlik.

Dominika Orlin wróciła po 8 miesiącach przerwy do startów w zawodach. Oto co do nas napisała.

„Od razu zostałam rzucona na głęboką wodę ( w przenośni i dosłownie… bo ogromnej kałuży, albo raczej małego jeziorka na trasie 1 rundy Pucharu Polski nie zabrakło! ) Przyznać się też muszę, że jadąc do Kalisz POMORSKIEGO gór się nie spodziewałam… ale, że życie lubi zaskakiwać to ku moim o333om ukazały się ogromne, kręte podjazdy… a co za tym idzie, w tym przypadku raczej jedzie… również i hardcorowe zjazdy miedzy drzewami, pełne kamieni i korzeni ( dobrze, że założyłam nowe gogle Vue od Foxa, które mają ogromną szybkę… bo inaczej ciężko by było ogarnąć je w całości wzrokiem 🙂 ) Najlepszym przykładem poziomu trudności było to, że w kilku klasach żaden zawodnik nie ukończył zawodów, a frekwencja piękniejszej strony enduro nie dopisała… za to dopisała pogada,  miła atmosfera i świetna organizacja zawodów…

Dopisała też moja forma o którą trosze333kę się obawiałam, ale z uśmiechem na twarzy melduję, że podołałam zadaniu i poszło mi lepiej niż się spodziewałam. O333ywiscie było kilka niespodzianek, takich jak kąpiel w w.w kałuży, kilku bliższych kontaktów z ziemią w celu sprawdzenia jej twardości (sprawdziłam na własnej skórze, momentami była nawet bardzo twarda, a 333asami tak miękka, że mój motocykl postanowił pozostać w niej na dłużej 🙂 ).  Ale właśnie za to kocham enduro… za wyzwanie, za niespodzianki, za kąpiele błotne, wycisk i uśmiech jaki maluje pod moim kaskiem!

Podsumowując, do domu wracam z zasłużonym pucharem za 2 miejsce, masą dobrych wspomnień i piachu w butach.

333asu na odpo333ynek jednak nie ma za dużo, bo już w czwartek mam trening przed 1 rundą…. PUCHARU POLSKI PITBIKE SUPERMOTO w którym wystartuję w tym roku!

Nowa dyscyplina, nowy teren…a właściwie asfalt, nowe wyzwanie, nowy motocykl YCF i nowe doświad333enia 🙂 Aż, że wszystko to uwielbiam, to nie mogę się do333ekać jazdy na tym małym (ale szalonym) motocyklu! To będzie ciekawy sezon.

Puchar Polski Enduro:

– Kalisz Pomorski   12/13 maja
– Wałbrzych           16/17 czerwca
– Malechowo         14/15 lipca
– Romanówka        25/26 sierpnia

Puchar Europy Enduro:

-Kielce                   15/16 września

Red Bull 111 Megawatt:

– Bełchatów          8/9 września

Puchar Polski Pit Bike Supermoto:

– Bydgoszcz           19 maja

– Toruń                     3 czerwca

– Koszalin                 8 lipca

– Koszalin         26 sierpnia

– Toruń             30 września

„Polski Dakar Mielno” :

-Mielno                  9/10 czerwca

 

Powodzenia!

Najnowsze

Ford apeluje do kierowców i rowerzystów, by „dzielili się drogą”

Coraz więcej osób korzysta z rowerów, naturalnym tego efektem jest rosnąca liczba drogowych spięć między kierowcami i rowerzystami w europejskich miastach. Chociaż infrastruktura zmusza użytkowników dróg do walki o przestrzeń, Ford wprowadza nową kampanię, mającą na celu poprawę bezpieczeństwa, ograniczenie zanieczyszczenia atmosfery i korków.

Projekt „Podziel się drogą” ma na celu promowanie porozumienia między użytkownikami dróg i akcentuje ideę firmy, zgodnie z którą umożliwienie bezpiecznego korzystania z rowerów większej liczbie osób – szczególnie w przypadku krótkich podróży – może przynieść korzyści wszystkim.

W tym celu Ford zaproponował wyjątkowe doświadczenie, wykorzystujące rzeczywistość wirtualną. „WheelSwap” umożliwia kierującym przekonanie się, jak bardzo uliczne cwaniactwo, zarówno rowerzystów jak i kierowców, może prowadzić do mrożących krew sytuacji i śmiertelnego zagrożenia dla innych użytkowników dróg. Wstępne badania pokazują, że wszyscy poddani eksperymentowi obiecywali po jego zakończeniu zmianę swoich zachowań.

„Jako ktoś, kto często podróżuje – zarówno na dwóch, jak i czterech kołach – doświadczyłem wielu frustracji i niebezpieczeństw, które spotykają na naszych drogach kierowców i rowerzystów” – powiedział Steven Armstrong, prezes i dyrektor generalny Ford of Europe, Middle East & Africa. „Bezpieczna integracja środowisk korzystających z coraz bardziej zróżnicowanych środków transportu jest kluczem do tego, aby nasze miasta stały się bezpieczniejsze i bardziej przyjazne dla wszystkich, teraz i w przyszłości”.

W Europie jest 250 milionów rowerzystów, a jedna na dwanaście ofiar śmiertelnych wypadków drogowych to kierowca roweru. Dzięki oczywistym korzyściom, jakie niesie jazda rowerami – dla zdrowia, czystości powietrza i przepustowości ulic, wiele miast aktywnie promuje ten środek transportu. Kampania zyskała już poparcie Sir Davida Brailsforda, który kieruje zespołem Team Sky, wygrywającym wielokrotnie w wyścigu Tour de France.

„Inicjatywa Forda jest bardzo na czasie. W Europie funkcjonuje jedna z największych na świecie społeczności rowerowych, a zmniejszająca się coraz bardziej przestrzeń drogowa czyni temat bezpieczeństwa coraz ważniejszym” – powiedział Sir David. „Ta kampania nie tylko zaprzęga do działania nowe technologie, ale także podkreśla potrzeby wspólnego szacunku i odpowiedzialności. Gdyby zarówno rowerzyści, jak i kierowcy poświęcili trochę więcej czasu na zrozumienie wzajemnych potrzeb, szybko zauważylibyśmy zmianę postaw i zachowań, co ostatecznie poprawiłoby bezpieczeństwo na drogach. Ford, jako lider w tej dziedzinie, może odegrać ważną rolę w osiągnięciu tego celu”.

Strategia mobilności Forda polega na dostarczaniu szerokiej gamy produktów i usług, które poprawiają wszystkie elementy systemu transportowego – pojazdy, infrastrukturę, łączność i usługi cyfrowe – aby w miastach przyszłości ludzie poruszali się swobodniej. Obejmuje to programy pilotażowe, takie jak car sharing i bike sharing, w ramach współpracy między Ford of Germany a Deutsche Bahn Connect GmbH, spółką zależną Deutsche Bahn AG; usługi transportu wahadłowego Chariot przeznaczone dla mieszkańców miast, którzy mieszkają w trudniej dostępnych miejscach, gdzie transport publiczny nie jest rozwinięty; inteligentne ławki, które jako punkty Wi-Fi i szybkiego ładowania zapewniają ciągłą łączność pieszym.

„WheelSwap” pozwala kierowcom spojrzeć z punktu widzenia rowerzysty, jaki stres niesie jazda obok zbyt blisko wyprzedzających samochodów, skręcających bez kierunkowskazu, czy otwierających nagle drzwi. Rowerzyści mogą w innej wersji wczuć się w sytuację kierowców samochodów, których otaczają rowery, przeskakujące na czerwonym świetle, jeżdżące pod prąd jednokierunkową ulicą i gwałtownie skręcające.

W początkowych badaniach w pięciu krajach europejskich wzięło udział ponad 1200 osób, a wśród tych, którzy doświadczyli „WheelSwap”, o 70 procent wykazało większą empatię wobec użytkowników drogi „z przeciwnej strony barykady”, niż w grupie, która nie oglądała scen filmu. Ponadto 91 procent deklarowało zmianę swoich przyzwyczajeń na drodze, a dwa tygodnie po doświadczeniu „WheelSwap” 60 procent badanych rzeczywiście zmieniło swoje codzienne drogowe nawyki.

Ford wdraża doświadczenia wirtualnej rzeczywistości w swoim bezpłatnym programie szkoleniowym Driving Skills for Life dla kierowców w wieku 17-24 lat. Na europejski projekt Ford Driving Skills for Life przeznaczono prawie 20 milionów dolarów. Jest to cykl praktycznych – bezpłatnych od 2013 roku – zajęć, które obejmują również rozpoznawanie zagrożeń, obsługę pojazdów oraz kontrolę nad prędkością i postrzeganie przestrzenne. Ford udostępnia filmy „WheelSwap” na YouTube, gdzie można znaleźć również przydatne wskazówki, jak zachować bezpieczeństwo na drodze.

„Nie ma skuteczniejszych sposobów zrozumienia cudzego punktu widzenia niż «wejście w jego buty», lub w tym przypadku, pedałowanie jego rowerem Empatia niesie ze sobą niezwykle silne emocje” – powiedział analityk zachowań Dan Berry, który pomógł opracować eksperyment.

W ubiegłym miesiącu Ford wprowadził na rynek zupełnie nowego Focusa  z systemem wykrywania rowerzystów znajdujących się na drodze lub w jej pobliżu, a także tych, którzy mogą wjechać na drogę przed pojazd. Układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i cyklistów automatycznie uruchamia hamulce, jeśli wykryje zagrożenie kolizją, a kierowca nie reaguje na ostrzeżenia.

Najnowsze

Karolina Pilarczyk w rękach policji!

„Jeżdżę na pełnym gazie i z dużą prędkością”- powiedziała Pilarczyk na spotkaniu z policją.

Wielkimi krokami zbliżają się wakacje, co oznacza wzmożony ruch na drogach. Dla policji to czas bardziej intensywnych kontroli drogowych i interwencji przy drogowych zdarzeniach, bowiem polscy kierowcy jeżdżą szybko i mało uważnie. A to prowadzi do wypadków, często ze śmiertelnym skutkiem. Jak temu zapobiegać, jak dotrzeć do kierowców aby zwolnili i jak poruszyć ich wyobraźnię aby wyprawa na wymarzone wakacje stała się bezpieczna, na specjalnym sympozjum zastanawiali się koordynatorzy ds. profilaktyki w ruchu drogowym z komend wojewódzkich policji oraz przedstawiciele Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Gościem specjalnym spotkania była kobieta, która paradoksalnie jeździ właśnie na pełnym gazie – Karolina Pilarczyk – podwójna Mistrzyni Europy w Drifcie.

– Na pełnym gazie i z dużą prędkością jeżdżę …ale tylko na torze sportowym. Na drogach zawsze przestrzegam przepisów ruchu drogowego. Dla mnie bezpieczeństwo zarówno na torze jak i na drodze to absolutna podstawa. Jako kierowca driftingowy jestem często prowokowana przez innych kierowców jadąc po drodze, żeby się z nimi, mówiąc potocznie pościgać. Oczywiście nigdy nie daję się sprowokować.  Uważam, że to głupota i brak wyobraźni, każdego takiego amatora szybkiej jazdy zapraszam na tor, tam możemy się sprawdzić – powiedziała Karolina Pilarczyk.

Policjanci z ciekawością słuchali o tym czym jest drifting i jak Karolinie udało się osiągnąć tak wiele w tym motorowym sporcie. Jak sami przyznają, wiedzą, że wzorów do naśladowania i autorytetów, które trafią do wyobraźni szczególnie młodych kierowców należy szukać właśnie w środowisku sportów samochodowych.

Brawa za inicjatywę dla policji i brawa dla Karoliny za chęć pomocy i przysłużenia się swoją osobą do bezpiecznych zachowań na drodze. Wszyscy na tym zyskamy, co poniektórzy może nawet… życie. Bądźmy bezpieczni na drogach!

Najnowsze

Gosia Rdest: czy wyścigi są dla dziewczyn? Jasne, że tak!

Gosii Rdest wtóruje prawie setka dziewczyn, które wzięły udział w eliminacjach The Girls on Track – Karting Challenge w miniony weekend w Tychach.

Pierwsze eliminacje akcji The Girls on Track – Karting Challenge za nami. W miniony weekend 26 – 27 maja w Tychach dziewczyny mogły spróbować swoich sił w slalomie kartingowym na specjalnie ustawionym torze. Akcja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem – w przeciągu dwóch dni eliminacji na linii startowej stanęła prawie setka kandydatek.

Każda z dziewcząt miała trzy przejazdy – pierwszy testowy, dwa kolejne na czas. Jury, składające się z członków Polskiego Związku Motorowego, wybrało osiem finalistek.  Zostały nimi Sara Kałuzińska, Marcelina Czepiel, Aleksandra Buziewicz, Alicja Gaj, Joanna Piwowarek, Natalia Lelek, Kinga Wójcik oraz Agnieszka Wysogląd.

Przy typowaniu kierowano się przede wszystkim najlepszym czasem przejazdu, ale także ogólnym wyczuciem przestrzennym, wykazanymi predyspozycjami i potencjałem. Tor był wymagający, tak by jak najlepiej ocenić umiejętności, ale dziewczyny dzielnie dawały sobie radę. Ważnym elementem decydującym była „rozmowa kwalifikacyjna”, odbywana w języku polskim lub angielskim. Zwracano uwagę na nastawienie, samozaparcie i motywację dziewczynek, tak by wybrać osoby, które naprawdę chcą realizować taką ścieżkę rozwoju i z pełnym zaangażowaniem będą gotowe na podjęcie motorsportowych wyzwań. „Dziewczyny prezentowały zróżnicowany, ale generalnie bardzo zadowalający poziom. Wśród kandydatek dało się zauważyć osoby wyróżniające się predyspozycjami i niesamowicie zmotywowane do ścigania” – ocenia Gosia Rdest. 

Nagrodą dla finalistek będzie udział w półrocznym szkoleniu treningowym pod okiem Gosi Rdest, ambasadorki akcji oraz najszybszej polskiej zawodniczki na torach wyścigowych w kraju i za granicą. W programie, opracowanym przy udziale zespołu ekspertów, znalazło się kilka bloków tematycznych, obejmujących między innymi warsztaty w zakresie doskonalenia techniki jazdy na torze, ćwiczenia na symulatorze, spotkania z trenerami i inspirującymi osobami ze świata motorsportu. Finalistki, biorące udział w szkoleniu, zyskują możliwość zakwalifikowania się do europejskiego finału akcji na torze Le Mans, w którym zmierzą się zawodniczki z ośmiu krajów.

Inicjatywa Girls on Track ma na celu zwiększenie uczestnictwa kobiet w sportach motorowych. Gosia Rdest mówi: „Na pytanie dlaczego jest tak niewiele kobiet w motorsporcie odpowiadam – bo nikt im świata wyścigów, takiej formy spędzania czasu nie pokazuje, nie zachęca do spróbowania. Nie jest to aktywność tradycyjnie postrzegana jako kobieca. Po to właśnie jest ta akcja.  Chcemy dziewczyny zachęcić, by spróbowały, dać im szansę sprawdzenia. Być może właśnie dzisiaj któraś z nich odkryła swoją życiową pasję, tak jak ja na torze kartingowym wiele lat temu, dokąd zabrał mnie tata”. 

Poparcie dla akcji Girls on Track wyraziło wiele osobowości ze świata polskiego motorsportu, w tym zawodniczki reprezentujące różne dyscypliny sportów motorowych. „To świetne uczucie widzieć, jak wokół akcji Girls on Track gromadzą się wspaniałe, pełne pozytywnej energii osoby. Szczególnie jestem szczęśliwa, gdy widzę solidarność kobiet polskiego motorsportu, które popierają ideę zachęcania innych dziewczyn do ścigania. Razem możemy sprawić, że będzie nas więcej” – mówi Gosia.

Inicjatywa The Girls on Track – Karting Challenge odbywa się pod honorowym patronatem Ministerstwa Sportu i Turystyki, a także FIA i PZM.

Ostatnia szansa, by wziąć udział w kwalifikacjach to eliminacje w Rzeszowie 11-12 sierpnia.

Partnerami akcji są: Motowizja, Motocaina, kart-shop.pl, SOS PZMot, PZM Travel, Gemini Park Tychy, TTSK K-Team Tarnów.

Więcej informacji: www.girlsontrack.pl

Najnowsze

Kartingowy slalom dla dziewczyn Girls On Track – pierwsze eliminacje w Tychach za nami!

Wystarczyło przyjść 26 lub 27 maja do Gemini Park w Tychach, żeby spróbować swoich sił w slalomie kartingowym i poczuć sportowe emocje.

W dniach 26 oraz 27 maja przy Gemini Park w Tychach odbyły się pierwsze polskie eliminacje projektu Międzynarodowej Federacji Samochodowej FIA „The Girls On Track – Karting Challenge”. Organizatorem tych eliminacji był Polski Związek Motorowy we współpracy z Automobilklubem Ziemi Tyskiej. Projekt skierowany do dziewcząt w wieku 13-18 lat, cieszył się dużym zainteresowaniem również wśród chłopców i w szerszej grupie wiekowej, najmłodsza uczestniczka miała 11 lat. Co ciekawe, niektóre dziewczyny przybyły z naprawdę odległych krańców Polski, m.in. z Gdyni czy z Sanoka, by usiąść za kierownicą karta. Odnotowano niemal 100 przejazdów na ustawionym specjalnie na potrzeby eliminacji slalomie kartingowym. Dziewczyny przekonały się, że strach ma wielkie oczy, a karting slalom to nic trudnego. Większość uczestniczek chętnie wracała na tor po chwilowym odpoczynku.

Biorąc pod uwagę wysoki poziom eliminacji, jury podjęło decyzję, aby oprócz wskazania trzech regulaminowych uczestniczek, z każdego dnia wyróżnić również po jednej dodatkowej zarówno w sobotę jak i w niedzielę. Wśród finalistek znalazły się: Sara Kałuzińska z Gdyni, Marcelina Czepiel ze Szczyrzyca, Aleksandra Buziewicz z Sanoka, Alicja Gaj z Częstochowy, Joanna Piwowarek z Piaseczna, Natalia Lelek ze Zgłobienia, Kinga Wójcik z Wielogóry oraz Agnieszka Wysogląd z Pisarzowic. Jesienią tego roku wszystkie finalistki wezmą udział w eksperckich szkoleniach Gosi Rdest, ambasadorki polskiej edycji programu, jednej z najszybszych Polek na torach wyścigowych świata.

Projekt składa się z kilku etapów. Eliminacje krajowe odbywają się w 2018 roku w 8 krajach europejskich (Polsce, Belgii, Finlandii, Holandii, Niemczech, Portugalii, Słowacji i Szwecji).

Drugie i ostatnie polskie eliminacje tego europejskiego programu odbędą się w dniach 11-12 sierpnia 2018 w Rzeszowie. Wszelkie niezbędne informacje oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie www.GirlsOnTrack.pl

The Girls on Track to nowy projekt FIA skierowany do dziewczyn, mający na celu odkrycie talentów oraz stworzenie łatwiejszego dostępu do rozpoczęcia kariery w motorsporcie. Celem długofalowym jest stworzenie kultury, która ułatwia i docenia pełny udział kobiet we wszystkich aspektach motorsportu. Ambasadorem polskiej odsłony programu jest także Rafał Sonik, najlepszy polski quadowiec, zwycięzca Rajdu Dakar oraz sześciokrotny zdobywca Pucharu Świata FIM.

Uczestnictwo jest bezpłatne i otwarte dla wszystkich dziewczyn w wieku 13-18 lat, zarówno tych posiadających licencję sportową, jak i dla tych, które licencji nie mają. Trzy zwyciężczynie eliminacji krajowych pojadą na Finał Europejski w 2019 r, a sześć jego najlepszych zawodniczek weźmie udział w profesjonalnych Obozach Szkoleniowych dla Kierowców FIA w 2019 r.

Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka objął Patronat Honorowy nad krajowymi eliminacjami projektu.

Więcej informacji o projekcie oraz zapisy na www.GirlsOnTrack.pl

Najnowsze