Paula Lazarek

Dodge Super Charger Hellephant – „słoń” z piekła udowadnia, że Amerykanie nie lubią downsizingu

Mopar stworzył propozycję silnika dla miłośników niecodziennych wrażeń - ten potwór pod maską może generować moc ponad 1000 KM! Jednostkę Hellephant umieszczono w pokazowym koncepcie Super Charger, dla którego punktem wyjścia był Dodge Charger z 1968 roku.

Propozycja silnika od Mopar nie jest typowa dla tych „z punktu A do B”. Nieposkromiona, widlasta ósemka Hemi wyróżnia się pojemnością aż 426 cali sześciennych. Maksymalny moment obrotowy sięga tutaj 1290 Nm. 

Inżynierowie Mopar zmodyfikowali alternator, pompę wspomagania w układzie kierowniczym, czujniki temperatur i ciśnień oraz dodali moduły elektroniczne. Powiększono cylindry oraz tłoki, co w rezultacie zwiększyło pojemność z 6,2-litrów do 7 litrów. Silnik otrzymał nową turbosprężarkę oraz zestaw kutych tłoków i zaworów z Dodge Challenger Demon. Hellephant został opracowany z myślą o o wyścigach równoległych w klasie NHRA Factory Stock Showdown.

Dodge Super Charger Hellephant

W koncepcie Super Charger, zbudowanym na bazie Dodge Charger z 1968 roku, również wiele zmieniono. Nadwozie zostało poszerzone przy użyciu paneli z włókna szklanego, a koła rozstawione zostały szerzej z przodu i z tyłu. Słoń „z piekła” ma również wzbogacony układ hamulcowy o tarcze i klocki Brembo, a wydech groźnie prezentuje się z końcówkami – przywędrował wprost z Alfy Romeo Stelvio. We wnętrzu znajdziemy kubełkowe fotele z 4-punktowymi pasami Sabelt oraz klatkę bezpieczeństwa.”Piekielna” jednostka silnikowa została połączona z 6-stopniową, ręczną skrzynią biegów T-6060, rodem z modelu Challenger SRT Hellcat.

Dodge Super Charger Hellephant

Silnik może kupić już każdy chętny, ale nieco odstrasza cena, ustalona na 29 995 dolarów. Przy okazji warto dokupić zestaw akcesoriów – komputer sterujący, kable, czujniki i tym podobne, dedykowane drobiazgi, wycenione na dodatkowe 2265 dolarów. Jeśli jednak będzie za drogo, Mopar w swojej ofercie ma również jednostkę o mocy 707 KM, która napędza Chargera Hellcata oraz Jeepa Grand Cherokee Trackhawka za jedyne… 19 tysięcy dolarów. Silnik Hellephant według producenta przeznaczony jest do „wszystkich samochodów, do których pasuje”, czyli do klasycznych muscle carów i terenowych modeli wyprodukowanych przed 1976 rokiem. 

Najnowsze

Nowe MINI Countryman. Tak prezentuje się odświeżony model – zobaczcie zdjęcia!

Tak właśnie prezentuje się odświeżone Mini Countryman - na pierwszy rzut oka wydaje się, że po liftingu nie wiele rożni się od poprzednika. Może producent kieruje się zasadą - lepsze jest wrogiem dobrego? Przekonajcie się sami i zobaczcie obszerną galerię zdjęć.

W nowym Mini Countryman oprócz napędu hybrydowego plug-in oferowane są trzy silniki benzynowe i trzy wysokoprężne wyposażone w technologię Mini TwinPower Turbo. Gruntownie odświeżone jednostki obejmują zakres mocy od 102 KM do 190 KM. Cztery wersje można opcjonalnie życzenie połączyć z napędem na wszystkie koła ALL4.

Technologia eDrive dostępna w najnowszych modelach hybrydowych plug-in BMW Group obejmuje również wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej brutto wynoszącej 9,6 kWh. Dzięki temu nowe MiniCooper SE Countryman ALL4 uzyskuje samym napędzie elektrycznym zasięg od 55 do 61 km.

Nowe MINI Countryman

Nowy przód Mini Countryman ma teraz w standardzie reflektory diodowe. Światła zakrętowe wchodzące w zakres reflektorów diodowych zapewniają mocne doświetlenie bocznych obszarów drogi przy skręcaniu.Jako nowa opcja dostępne są diodowe reflektory adaptacyjne ze światłami drogowymi ze zmiennym rozkładem światła i funkcją matrycową. 

Nowe MINI Countryman

Nowością w ofercie są lakiery metalizowane w kolorze White Silver i Sage Green. W zależności od modelu dach i lusterka zewnętrzne nowego MINI Countryman, mogą być lakierowane – oprócz koloru karoserii – w kolorze czarnym, białym lub srebrnym.

Nowe MINI Countryman

W opcjonalnej stylistyce zewnętrznej Piano Black obramowania reflektorów, lamp tylnych, atrapy chłodnicy i ozdobników bocznych oraz klamki i oznaczenie modelu wykonane są w błyszczącym kolorze czarnym zamiast chromu.

Nowe MINI Countryman

W zależności od silnika nowe Mini Countryman wyposażone jest standardowo w 16-calowe lub 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. W wyposażeniu dodatkowym i w ofercie oryginalnych akcesoriów Mini dostępne są obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarach do 19 cali. Nowością w programie fabrycznego wyposażenia dodatkowego są 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Channel Spoke Black oraz 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich w stylistyce Turnstile Spoke 2-tone.

Nowe MINI Countryman

Nowością w ofercie tapicerek jest skórzana wersja Chester Indigo Blue i Chester Malt Brown. Dostępna dotychczas oddzielna opcja Colour Line obejmująca dolną część deski rozdzielczej i boczki drzwi stanowi teraz część tapicerki skórzanej w danej kolorystyce. Nowe Mini Countryman można wyposażyć opcjonalnie w cyfrowy wyświetlacz wskaźników. Czarny wyświetlacz umieszczony za kierownicą ma średnicę 5 cali. 

Nowe MINI Countryman

Najnowsze

Nadchodzi nowy Volkswagen Tiguan. Dyrektor marki w Polsce zdradza szczegóły

Podczas wideokonferencji prasowej Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen w Polsce omówił m.in. działania podjęte w sieci dealerskiej w świetle pandemii, ale także zdradził istotne szczegóły dotyczące ID.3 oraz nowego Tiguana.

Przez cały czas, od ogłoszenia lockdownu aż po dziś, nasze autoryzowane salony i serwisy pozostały otwarte. Wydaliśmy szereg rekomendacji, wprowadzono rozwiązania, podnoszące bezpieczeństwo i mające na celu zminimalizowanie ryzyka, związanego z rozprzestrzenianiem się wirusa. – zaznaczył Łukasz Zadworny. 

Jeśli chodzi o nowego Tiguana, dyrektor marki Volkswagen zdradza, że „wśród licznych systemów bezpieczeństwa, znaleźć będzie można Travel Assist – system, który został wprowadzony do aut naszej marki wraz z ubiegłorocznym debiutem nowego Passata. Niebagatelne znaczenie ma dla nas fakt, że Tiguan będzie dostępny w wersji hybrydowej plug-in, z zasięgiem ponad 50 kilometrów na energii elektrycznej”.

W bliższej i dalszej przyszłości Volkswagen stawia na samochody elektryczne. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, ID.3 zadebiutuje na naszych drogach już latem, ID.4 w pełnej krasie zostanie zaprezentowany w drugim półroczu.

Nadchodzi nowy Volkswagen Tiguan. Dyrektor marki w Polsce zdradza szczegóły

Osoby, które zdecydowały się zarezerwować ID.3 w limitowanej wersji 1st, już w czerwcu będą mogły go zamówić i poznają szczegóły związane z finansowaniem zakupu oraz z wyposażeniem auta. Cennik ID.3 zostanie zaprezentowany na przełomie lipca i sierpnia.

„Dotrzymamy słowa i w podstawowym wariancie ID.3 będzie kosztować mniej niż 130.000 złotych. Jestem przekonany, że dzięki bardzo bogatemu wyposażeniu i atrakcyjnej ofercie model ten będzie stanowić punkt odniesienia dla konkurentów.” – mówi Dyrektor marki Volkswagen.

W ofercie Volkswagena jest hybrydowy Passat GTE, do którego wkrótce dołączy Golf ósmej generacji zarówno w wersji PHEV, jak i GTE z zespołem napędowym o mocy 245 KM. Na szczycie hybrydowych modeli znajdzie się Touareg R o mocy 462 KM. W wersji PHEV dostępne będą także Arteon i nowy Tiguan.

Najnowsze

Od rowerów, przez motocykle, po samochody – Skoda ma już 125 lat!

Na 125-letnią historię Skody składa się wiele legendarnych modeli - dziś przedstawimy wam w jubileuszowej retrospektywie kultowe samochody, które cieszą się uznaniem miłośników motoryzacji na całym świecie.

Po sukcesach rowerów Slavia i motocykli Laurin&Klement pierwszym samochodem powstałym w miejscowości Mladá Boleslav był L&K Voiturette z jednolitrowym, dwucylindrowym silnikiem V o mocy 7 KM. Pojazd poruszał się z maksymalną prędkością 40 km/h.

Od rowerów, przez motocykle, po samochody – Skoda ma już 125 lat!

Laurin&Klement S
Produkcja modelu Laurin&Klement w serii S trwała aż 14 lat. W tym czasie powstało aż 2000 egzemplarzy tego pojazdu. Częściowo dzięki serii S Laurin&Klement szybko stał się największym zakładem motoryzacyjnym w Cesarstwie Austro-Węgierskim. W 1913 roku L&K Sg pojawił się w dziesięciu podstawowych wersjach designu nadwozia, w tym w wersji „Doktor” lub „Dama” w stylu coupé lub w wersji użytkowej „Progress”.

Od rowerów, przez motocykle, po samochody – Skoda ma już 125 lat!

L&K/Skoda 110
W 1925 roku firma Laurin&Klement połączyła siły z jednym z największych koncernów maszynowych i zbrojeniowych w Europie Środkowej, pilzneńskim gigantem Skody. Model przejściowy L&K/Skoda 110 był dostępny wraz z całą serią modyfikacji, w tym w wersji z nadwoziem Soft Top i Hard Top. Zasada „dwóch samochodów w jednym” mogła zostać wprowadzona dzięki oryginalnej modułowej konstrukcji z wyjmowaną tylną częścią, dzięki czemu samochód osobowy można było przekształcić w praktyczny dwuosobowy samochód dostawczy z płaską podłogą. Opcja ta sprawiała, że auto świetnie sprawdzało się w pracy, jak i podczas weekendowych rodzinnych wycieczek.

Od rowerów, przez motocykle, po samochody – Skoda ma już 125 lat!

Skoda Superb
Nazwa Superb pochodzi od łacińskiego słowa „superbus”, które oznacza „wspaniały” i symbolizuje najwyższą klasę. Wyprodukowany w 1934 r. pierwszy Superb Š 640 posiadał sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra i mocy 40,5 kW (55KM). Ponadto wyposażenie obejmowało odbiornik radiowy i panele z drewna różanego oddzielające przestrzeń kierowcy od strefy zarezerwowanej dla pasażerów tego prestiżowego modelu: polityków, dyplomatów i biznesmenów. Jednym z nabywców była m.in.: słynna, innowacyjna firma obuwnicza Bata z siedzibą w Zlinie, która produkowała również opony o tej samej nazwie,  stosowane w pojazdach Skody.

Od rowerów, przez motocykle, po samochody – Skoda ma już 125 lat!

Skoda Popular Monte Carlo
W styczniu 1936 r. Skoda Popular zajęła drugie miejsce w swojej kategorii w wymagającym rajdzie Monte Carlo. Po tym sukcesie marka zaoferowała klientom limitowaną edycję modeli inspirowanych samochodem rajdowym o nadwoziu typu roadster oraz coupé, dając tym samym początek usportowionej serii Monte Carlo. Oprócz postępowych rozwiązań technicznych skoda Popular Monte Carlo zdobyła serca klientów elegancką aerodynamiczną linią nadwozia.

Od rowerów, przez motocykle, po samochody – Skoda ma już 125 lat!

Najnowsze

Opona, która dostosuje się do temperatury i warunków – to możliwe

Pirelli właśnie przedstawił oponę z "inteligentną" mieszanką gumową, która dostosowuje się do warunków jazdy i temperatury. Przeprowadził również badania wśród kierowców - czego dotyczyły?

Zlecone przez Pirelli badanie, które odbyło się między końcem kwietnia, a początkiem maja wśród kierowców, korzystających z opon w rozmiarze 18 cali i wyższych, wykazało tendencję do zwiększonego korzystania z samochodów w przyszłości – zwłaszcza w chwili obecnej tj. stosowania dystansu społecznego. W Chinach 68% respondentów zadeklarowało, że będzie częściej korzystać ze swoich samochodów, we Włoszech – 31%, a w Niemczech – 20%.

Ponad 50% ankietowanych stwierdziło, że chce zmienić opony przed końcem roku, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo w poruszaniu się swoimi samochodami. Kryteria wyboru wykazały większe skupienie na niezawodności i jakości opon: odsetek respondentów, którzy priorytetowo traktowali cechy bezpieczeństwa, wzrósł do 59% w Niemczech, 78% we Włoszech i 86% w Chinach.

Innowacje techniczne w najnowszej oponie Cinturato obejmują nową mieszankę wyposażoną w rodzaj „inteligencji mechanicznej”, która może się zmieniać w zależności od temperatury otoczenia: podobnie jak na zasadzie posiadanie dwóch mieszanek w jednym modelu opony.

Innowacje wprowadzone przez inżynierów Pirelli poprawiają również komfort akustyczny (dzięki niższemu poziomowi hałasu na drodze) i komfort jazdy, a nowa opona może lepiej absorbować nierówności na drodze. Całkowita żywotność opon wzrasta o sześć procent, co oznacza, że opony muszą być zmieniane rzadziej.

Każda część, która składa się na wzór bieżnika nowej Cinturato P7 ma specyficzną funkcję: od bocznych i wzdłużnych rowków, których wzór jest specjalnie przeznaczony do odprowadzania wody w najbardziej efektywny sposób, po specjalne bloki barkowe zaprojektowane tak, aby zapewniały jak najkrótszą drogę hamowania zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni

Mniejsze zużycie mieszanki „o wydłużonym przebiegu” oznacza, że na komplecie opon można przejechać dłuższy dystans, a kierowcy mogą zaoszczędzić pieniądze. Dzieje się tak dzięki zastosowaniu polimerów w związku o dużej masie cząsteczkowej: innymi słowy łańcuchów pierwiastków chemicznych, które są bardzo długie i nadają oponie pewne właściwości mechaniczne, takie jak większą odporność na ścieranie i zwiększoną trwałość.

Rozwój nowej Cinturato P7 rozpoczął się około trzech lat temu. Przed wersjami opon dostępnych na rynku części zamiennych, powstały oryginalne opony homologowane do konkretnych samochodów największych producentów, które ruszą w trasę już w nadchodzących tygodniach. Nowa P7 ma już ponad 70 homologacji, a do końca 2020 roku liczba ta wzrośnie do ponad 100. Każda z tych konkretnych homologacji wymaga specjalnego programu badań i rozwoju, przeprowadzanego wspólnie z zaangażowanymi producentami samochodów. Przykładowo, dla opon „oznaczonych” w rozmiarze 17 cali lub większych, Cinturato P7 ma już 23 homologacje nie licząc ponad 100 uzyskanych przez swoją poprzedniczkę. 

Najnowsze