Dni technologii BMW M3 i BMW M4 Coupe
Debiut nowego BMW M3 Limuzyna oraz nowego BMW M4 Coupe zwiastuje wejście na rynek nowej generacji samochodów sportowych o wysokich osiągach, stworzonych przez BMW M GmgH, a także oznacza zaszczepienie filozofii BMW M w modelu M3 piątej generacji.
BMW M3 i BMW M4 mają przenosić technologie wykorzystywane w sportach motorowych z toru wyścigowego na publiczne drogi. |
fot. BMW
|
Oznaczenie „M4” to odniesienie do serii modelowej stanowiącej bazę dla nowego auta spod znaku M. Po raz pierwszy w dziejach wersja Coupe zadebiutuje równocześnie z wariantem czterodrzwiowym, który zostanie nazwany BMW M3.
– Wszystkie cztery generacje BMW M3 cechują się sportowymi genami, bezkompromisową użytecznością w codziennej eksploatacji oraz emocjonującą koncepcją stylizacyjną nadwozia – wyjaśnia dr Friedrich Nitschke, prezes BMW M GmbH. – BMW M3 Limuzyna i BMW M4 Coupe kontynuują tę filozofię. Sercem każdego auta serii M jest silnik, a jednostka napędowa pracująca pod maskami nowych modeli łączy zalety wysokoobrotowego motoru wolnossącego z ogromną siłą będącą zasługą turbodoładowania. Co więcej, dzięki zastosowaniu zasad lekkiej konstrukcji udało się utrzymać wagę obu modeli na poziomie poniżej 1 500 kilogramów. BMW M3 i BMW M4 przenoszą technologie wykorzystywane w sportach motorowych z toru wyścigowego na publiczne drogi, co jest zasługą pokonania tysięcy okrążeń testowych na Nürburgring Nordschleife, czyli północnej pętli najbardziej wymagającego toru wyścigowego na świecie. Wynikiem skrupulatnie prowadzonych prac rozwojowych są więc dwa sportowe samochody o wysokich osiągach, które ustanawiają nowe standardy w kwestii ogólnej koncepcji, precyzji i zwrotności.
Sześciocylindrowy, wysokoobrotowy silnik rzędowy z technologią BMW M TwinPower Turbo, opracowany specjalnie dla nowego BMW M3 Limuzyna i BMW M4 Coupe, daje maksymalną moc 430 KM. Maksymalny moment obrotowy znacząco przekracza 500 Nm, przewyższając o ponad 30 procent wartość osiąganą przez poprzednie wcielenie BMW M3. Masa własna obu modeli została zredukowana do poziomu poniżej 1 500 kilogramów.
Najnowsze
-
Podatek od samochodów spalinowych jednak nie wejdzie w życie? Jasna deklaracja minister
Coraz częściej mówi się o nowych podatkach od samochodów, z których pierwszy miałby zostać wprowadzony już w tym roku. Teraz okazuje się, że polscy kierowcy mogą nie zostać obciążeni kolejnymi opłatami. -
Co się stanie, gdy wrzucisz wsteczny podczas jazdy? Spróbował przy 120 km/h
-
Policja zatrzymała auto pijanego kierowcy. Odtrąbiła sukces, a dzień później musiała auto oddać
-
Motocyklista przeciska się między samochodami w korku. Należy mu się mandat czy nie?
-
Jest pierwszy kierowca, któremu zabiorą auto za jazdę po pijaku. Tylko jest problem z przepisami
Zostaw komentarz: