Dni otwarte salonu Porsche w Łodzi

W dniach 27 - 29 września w nowym salonie Porsche Centrum Łódź przy al. Bartoszewskiego 15 odbędą się dni otwarte. To wyjątkowa okazja, aby przetestować sportowe samochody, odwiedzić wystawę grafik Porsche oraz zapoznać się z flagowymi modelami marki. Na pasjonatów samochodów i sportu motorowego czekają także niespodzianki.

Nowy salon Porsche Centrum Łódź powstał w doskonałej lokalizacji w centralnej części Polski. Znajduje się w pobliżu autostrad A1 i A2 oraz trasy S8 – co umożliwia dogodny dojazd z wielu miejsc, aby podczas dni otwartych poznać możliwości ekskluzywnych i prestiżowych samochodów podczas jazd testowych i zapoznać się z ofertą legendy motoryzacji. W salonie można obejrzeć niemal wszystkie modele z aktualnej oferty Porsche oraz klasyczne modele marki.

Porsche to marka, która wzbudza ogromne emocje i tym emocjom warto dać się ponieść. Zespół Porsche Centrum Łódź z przyjemnością przybliży markę wszystkim odwiedzającym nasze dni otwarte, na które zapraszamy 27, 28 i 29 września. Eksperci chętnie odpowiedzą na wszelkie pytania, a nasi goście będą mogli także przetestować wybrane modele podczas jazdy próbnej.  – mówi Katarzyna Filipowicz, Dyrektor Zarządzający Porsche Centrum Łódź.

Na uczestników Dni Otwartych czeka dodatkowa atrakcja – Wystawa grafik i artworków Porsche. Będzie także słodki akcent – możliwość skomponowania własnej paczki czekoladek na stanowisku do samodzielnego pakowania. A to wszystko przy muzyce DJ’a.

Porsche Centrum Łódź jest częścią grupy Krotoski Cichy, która jest największą firmą dealerską w Polsce. Grupa powstała w 1987 r. i stanowi w całości kapitał polski. Posiada autoryzację dealerską Porsche, Audi, Volkswagen, Seat oraz Skoda. W swoim portfolio ma punkty dealerskie zlokalizowane w Łodzi, Warszawie, Poznaniu, Szczecinie, Koszalinie, Słupsku, Pile oraz Częstochowie.

Więcej informacji o salonie na stronach:

http://porschecentrumlodz.com

https://www.facebook.com/PorscheCentrumLodz/

Najnowsze

Mercedes-AMG A 35 4MATIC – nowość w rodzinie

Inżynierowie AMG pracują intensywnie nad topową wersją nowej klasy A, oznaczonej jako A 45. Zanim jednak ją zobaczymy, otrzymujemy przedsmak w postaci trochę słabszej, ale również sportowej, odmiany.

Mercedes-AMG wprowadza do oferty zupełnie nowy bazowy model – A 35 4MATIC. Bazuje on na najnowszej przednionapędowej platformie i jest zasilany nową benzynową jednostką 2.0 turbo o mocy 306 KM. Standardowo współpracuje ona z dwusprzęgłową skrzynią AMG SPEEDSHIFT DCT 7G, która przekazuje moc na wszystkie koła. Podział momentu obrotowego między osiami jest regulowany płynnie zależnie od warunków jazdy, a jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50.

Standardowa funkcja RACE-START zapewnia maksymalne przyspieszenie przy ruszaniu i pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 4,7 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. A 35 4MATIC wyposażone jest też w układ wydechowy z automatycznie sterowaną klapą. Jego brzmienie różni się zależnie od wybranego programu – może być dyskretne, zrównoważone, lub mocne i sportowe.

Wzorowe prowadzenie ma zapewniać sportowe zawieszenie z opcjonalnym systemem adaptacyjnego tłumienia. Pozwala on kierowcy na wybór spośród trzech różnych trybów pracy zawieszenia, a ich zakres sięga od konfiguracji zorientowanej na komfort aż do sportowej. System działa w pełni automatycznie, dostosowując siłę tłumienia każdego z kół do sytuacji na drodze oraz warunków jazdy.

Mercedes-AMG pamiętał też o układzie hamulcowym – przednią oś zaopatrzono w nowe czterotłoczkowe stałe zaciski oraz 350-milimetrowe tarcze, a tylną – w jednotłoczkowe zaciski oraz tarcze o średnicy 330 mm. Aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać spadkom skuteczności tarcze są wentylowane wewnętrznie i perforowane.

Z przodu A 35 4MATIC wyróżniają: osłona chłodnicy przedzielona podwójnym ostrzem, przedni zderzak z linii AMG, z prowadnicami powietrza i dolnym spojlerem, oraz poprzeczki bocznych wlotów powietrza z wykończeniem w kolorze srebrnego chromu. Z profilu uwagę zwracają 18-calowe obręcze z lekkich stopów z podwójnymi ramionami oraz panele progowe z linii AMG. Tył jest zdominowany przez zderzak z nową nakładką w kształcie dyfuzora, subtelny spojler dachowy oraz dwie okrągłe końcówki układu wydechowego.

W kabinie pojawiły się fotele pokryte mieszanką syntetycznej skóry ARTICO i mikrofibry DINAMICA, a jej czarny odcień przełamują czerwone przeszycia i pasy bezpieczeństwa w tym samym kolorze. Na życzenie dostępna jest też syntetyczna tapicerka skórzana ARTICO w dwóch odcieniach: czarnym i szarym. Uzupełnieniem jest czerwona lamówka na elementach ozdobnych wykończonych mikrofibrą DINAMICA oraz dysze nawiewów z czerwonymi pierścieniami.

Kierowca może wybierać spośród trzech wersji graficznych zestawu wskaźników AMG. Szczególnie atrakcyjnie prezentuje się tryb Supersport,z okrągłym obrotomierzem i dodatkowymi informacjami wyświetlanymi w postaci pasków po bokach.

Nowy Mercedes-AMG A 35 4MATIC będzie miał swoją światową premierę podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu (od 2 października 2018 r.), a jego sprzedaż ruszy jeszcze w październiku. W salonach Mercedesa w Europie Zachodniej model pojawi się w styczniu 2019 r.

Najnowsze

Edyta Klim

Motorcycle Relief Project – przygoda z motocyklem dla weteranów wojennych

Motorcycle Relief Project organizacja non-profit, która pomaga weteranom wojennym w powrocie do pełni życia, poprzez kontakt z motocyklami i naturą.

Motorcycle Relief Project zabiera weteranów z zespołem stresu pourazowego (PTSD) i innymi urazami na kilkudniowe wyprawy motocyklowe. Ich misją jest uhonorowanie weteranów i zachęcenie do rozwijania tej pasji. Organizacja zapewnia im możliwość rozładowania napięć,  uwolnienia się od traumy i kontaktu z innymi weteranami. Fundacja istnieje i może nieść pomoc jedynie dzięki sponsorom i darczyńcom.

Wyjazdy trwają ok. 5 dni i wiodą trasami asfaltowymi, a także drogami leśnymi o umiarkowanej trudności. Organizatorzy wymagają od weteranów min. rok doświadczenia w jeździe motocyklem, ale nie jest konieczne doświadczenie w jeździe w terenie. Można przyjechać na własnym motocyklu lub skorzystać z floty motocykli BMW: G650GS, F650GS, F700GS, F800GS oraz R1200GS. A każda grupa ma do dyspozycji dwóch opiekunów-trenerów oraz psychologów.

Organizację można wesprzeć na stronie: https://www.motorelief.org/

Najnowsze

„Baba” za kierownicą w King of Poland Ultra 4 Europe!

Już 11 – 13 października br. w polskiej rundzie ultra4 Europe czyli King of Poland wystartuje jedyna kobieta w roli kierowcy - Marzena Kaczmarek w teamie z pilotem Bartoszem Kulpińskim czyli Maszka Team.

Marzena – offr-oaderka z wieloletnim stażem, świetnie radzi sobie w najtrudniejszych terenach. W tym roku Maszka Team uplasował się w czołówce dwóch odbywających się równolegle zawodów: 3 miejsce w Breslau 500 i 4 miejsce  w najważniejszym maratonie off-roadowym Europy Breslau Poland w klasie extreme open. Ponownie spotkają się podczas rajdu King of Poland z międzynarodową obsadą m.in. Jimem Marsdenem, tym razem startują w różnych klasach.

– Podczas Breslau ścigaliśmy się w jednej klasie z Jimem Marsdenem i  stanęliśmy na podium. Rajd King of Poland  otwiera nowe możliwości dla polskich zawodników, daje szansę zmierzenia się z najlepszymi załogami z Europy i otwiera perspektywy startów za granicą w lidze Ultra4. Będzie to wymagało modyfikacji niektórych aut, a nawet ich zmiany, ale  warto. To nowa, ciekawa formuła rajdu w Polsce.  To połączenie stylu cross country z ekstremalnie trudnym rockcrawlingiem. Tor Olszyna  Motopark  daje duże możliwości, to jedyny  tak duży i profesjonalnie przygotowany tor w Europie. Polska edycja zapowiada się, że będzie zupełnie inna niż dotychczasowe europejskie i bardzo ciekawa dla zawodników z innych krajów. Organizatorzy Ultra 4 wprowadzą swoją jakość a my Polacy swoją i powstanie coś nowego, coś czego do tej pory nie było. A nam życzcie… mety w dobrym tempie – prosi zawodniczka.

King of Poland to pierwsza w Polsce i czwarta, ostania runda europejskich mistrzostw samochodów terenowych ULTRA4. Finałowa runda rozegra się w Olszyna Motopark – największym torze offroadowym w Europie.  W ramach ligii europejskiej Ultra4 odbyły się już trzy eliminacje: King of Britain, King of France, King of Portugal. Ultra4 Europe stanowią eliminacje do głównego, legendarnego już wyścigu organizowanego w USA – King of the Hammers.

Zwycięzca King of Poland zgarnie nagrodę w wysokości 10 tysięcy dolarów! To największa wygrana w historii rajdów Ultra4 w Europie! Dodatkowo dla najlepszej polskiej załogi w klasie Ultra4 organizator przewidział darmowe wpisowe na King of the Hammers 2019 wraz z pokryciem kosztów transportu auta do USA i z powrotem!

Rajd King of Poland daje możliwość polskim offroad-erom zmierzenia się z czołowymi zawodnikami Europy. Wyścig rozgrywany jest na odpowiednio przygotowanej pętli o długości 22 km. Całkowita długość trasy wyniesie ok. 400 km. Na zawodników czekają piaszczyste, szutrowe odcinki, szybkie proste, ciasne zakręty, zjazdy, podjazdy, trawersy oraz ekstremalnie trudne przeszkody w postaci kamieni i wielkich głazów. Właśnie ta seria rajdów słynie z widowiskowych i urozmaiconych tras.

Na trasie zobaczymy wielkie, wytrzymałe maszyny o mocy nawet 750 koni!

W czwartek 11 października w godzinach 9.00 – 10.30 w Olszynie odbędzie się parada załóg  na  rynku w Lubaniu, o godzinie 11.00 będzie miał miejsce uroczysty start. W tym samym dniu o godzinie 16.00 rozegra się prolog w Olszyna Motopark. W dniach 12-13 października, zawodnicy będą się ścigać na torze w godzinach od 9.00 do 16.00. Wygra ten team, który w swojej klasie zaliczy najwięcej okrążeń w wyznaczonym czasie. Rajd King of Poland zakończy się uroczystym wręczeniem nagród i wyborem zwycięzcy Ultra4 i King of Poland dnia 13 października o godzinie 18.00 na zamku Czocha. Koronacja Królów na prawdziwym tronie!

Zapraszamy do kibicowania!

Informacje po polsku  na stronie FB wydarzenia: https://www.facebook.com/Ultra4-King-of-Poland-2018-Pomoc-Techniczna-Porady-Informacje-430043110842531

HARMONOGRAM RAJDU KING OF POLAND 2018

CZWARTEK 11 Październik 2018

09:00 – 10.30 – Parada załóg w Olszynie ul. Wolności ( wydzielona strefa kibica) i  przejazd z Olszyny do Lubania  w eskorcie policji

11:00 – Prezentacja pojazdów  na rynku w Lubaniu i  start honorowy (wydzielona strefa kibica)

16:00 – King of Poland – Prolog dla wszystkich klas

PIATEK 12 Październik 2018

09:00 – 16. 00 Rajd King of Poland

SOBOTA 13 Październik 2018

09:00 – 16. 00 Rajd King of Poland

18:00 – Wręczenie nagród na Zamku Czocha

Najnowsze

Honda CR-V Hybrid – po raz pierwszy w Europie

Nowy model CR-V będzie pierwszym SUV-em Hondy w Europie wyposażonym w hybrydowy układ napędowy. W systemie Honda Hybrid Performance zastosowano inteligentny układ napędu z doborem trybu jazdy (i-MMD), obejmujący dwa silniki elektryczne, silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona i przekładnię bezpośrednią zapewniającą wysoki poziom wydajności.

CR-V Hybrid jest wyposażone w 2-litrowy silnik benzynowy i-VTEC, w silnik elektryczny oraz w akumulator litowo-jonowy. Moc maksymalna układu wynosi 184 KM, a maksymalny moment obrotowy to 315 Nm.

Zamiast konwencjonalnej skrzyni biegów zastosowano jednobiegową przekładnię o stałym przełożeniu, łączącą bezpośrednio ruchome elementy, co pozwoliło na płynne przenoszenie momentu obrotowego. Takie rozwiązanie odróżnia system Hondy od układów zazwyczaj spotykanych w innych pojazdach hybrydowych.

Unikalna technika systemu i-MMD Hondy zawdzięcza swoją nazwę bardzo płynnemu, automatycznemu przełączaniu pomiędzy trzema trybami jazdy: napęd elektryczny (wyłącznie silnik elektryczny napędzaj koła), napęd hybrydowy (silnik benzynowy zasila silnik elektryczny pracujący jako generator, który uzupełnia energię elektryczną w akumulatorze), napęd silnikowy (mechanizm sprzęgła blokującego tworzy bezpośrednie połączenie między silnikiem benzynowym i kołami).

W większości przypadków, podczas jazdy po mieście, źródło napędu w modelu CR-V Hybrid przełącza się automatycznie pomiędzy napędem hybrydowym i elektrycznym, utrzymując maksymalną wydajność pojazdu. Przy napędzie hybrydowym nadmiar mocy z silnika benzynowego może służyć do doładowywania akumulatora za pośrednictwem silnika elektrycznego pełniącego rolę generatora. Tryb jazdy silnikowej jest najbardziej wydajny w czasie szybkiej podróży autostradą.

Podczas spokojnej jazdy, CR-V Hybrid będzie zazwyczaj przemieszczało się w trybie elektrycznym, podczas gdy przy wyższych prędkościach, samochód będzie korzystał z napędu elektrycznego przez około jedną trzecią czasu. Oprogramowanie sterujące pracą systemu i-MMD będzie nieustannie decydowało, kiedy należy dokonać przełączenia pomiędzy tymi trybami, aby zmaksymalizować wydajność napędu, zależnie od sytuacji i warunków otoczenia.

Nowy model CR-V Hybrid wyposażono w ekran interfejsu kierowca-pojazd (DII), który wyświetla aktualny stan pracy układu i pozwala kierowcy zrozumieć, w jaki sposób realizowany jest napęd samochodu. Wyświetlany jest stan i status ładowania akumulatora litowo-jonowego, a także grafika bieżącego przepływu mocy.

Produkcja modelu Honda CR-V Hybrid na rynek europejski ma się rozpocząć już w październiku, a pierwsze dostawy do klientów zaplanowano na początek 2019 roku.

Najnowsze