Dlaczego tam jeszcze nie ma Polki?

Tam, to znaczy w Infiniti Engineering Academy. Mamy przecież tyle zdolnych, wykształconych, ambitnych, przebojowych studentek pasjonujących się inżynierią w motoryzacji. Więc dlaczego? Może nie aplikowały o pracę marzeń na start kariery zawodowej? Teraz otwiera się przed nimi kolejna szansa.

Infiniti ogłosiło rozpoczęcie swojej udanej inicjatywy, Infiniti Engineering Academy edycji roku 2018. To piąty rok z rzędu rekrutującego najlepszych inżynierów z całego świata projektu. Akamedia współpracuje z Infiniti Motor Company oraz zespołem Renault Sport Formula One. Taka ścieżka kariery adresowana jest do najbardziej ambitnych studentów, chcących związać się z branżą inżynierii samochodowej, na której będą mogli współpracować z  doświadczonymi konstruktorami, w tym pracującymi przy bolidach Formuły 1.

Nowa edycja Infiniti Engineering Academy została wzbogacona o pracę na torach Formuły 1 w tygodniach Grand Prix, a sześć z siedmiu finałów Engineering Academy odbędzie się na torach F1 (Kanada, Silverstone, Singapur, USA, Meksyk i Abu Zabi). Finaliści Infiniti Engineering Academy (po dziesięciu w każdym regionie) będą mieli w związku z tym dostęp do alei serwisowych, garaży i zaplecza zespołu Renault Sport Formula 1 w czwartki przed poszczególnymi edycjami Grand Prix Formuły 1. Będą tam realizować zadania pod czujnymi spojrzeniami Boba Bella, Nico Hülkenberga, Carlosa Sainza i innych członków zespołu Renault Sport Formula One.

Tommaso Volpe (dyrektor ds. projektów Motorsport & Performance Infiniti Global), powiedział: – (…) W 2018 roku ponownie oferujemy życiową szansę zawodową siedmiu młodym inżynierom z całego świata, potwierdzając zaangażowanie firmy Infiniti w rozwój ich różnorodnych talentów.

W związku z nową edycją Engineering Academy, Infiniti nawiązało także współpracę z profesor Uniwersytetu Harvarda, dr Julią Minson, która specjalizuje się w badaniu procesów decyzyjnych. Dr Minson będzie współdziałała z Infiniti Engineering Academy, prowadząc nowatorskie badania w zakresie podejmowania decyzji w działalności inżynierskiej i obserwując, jak najlepsi inżynierowie pracujący pod presją, podejmują decyzje na podstawie masy otrzymywanych danych. Wnioski z badań zostaną następnie wykorzystane przez inżynierów i zespoły sportowe Infiniti w optymalizacji procesów decyzyjnych.

Dr Minson i jej zespół będą wspierać Infiniti także podczas procesu rekrutacji w ramach Infiniti Engineering Academy i pomagać sędziom podczas finałów, aby zapewnić wyłonienie najlepszych kandydatów na zwycięzców. Wraz z corocznym wzrostem liczby aplikujących (edycja 2017 przyciągnęła ponad 12000 kandydatów z 41 krajów, czyli prawie trzykrotnie więcej niż edycja poprzednia), konkurencja pośród dążących do zajęcia jednego z siedmiu miejsc w Akademii jest coraz większa, a poziom kandydatów wyższy, niż kiedykolwiek wcześniej.

– Dzięki temu, że Formuła 1 jest bardziej istotna dla branży motoryzacyjnej, niż kiedykolwiek w przeszłości, Infiniti potwierdza swoją zapowiedź stworzenia wielofunkcyjnej platformy motoryzacyjnej F1 dla młodych inżynierów, którzy mogą przyspieszyć swój rozwój dzięki tej wyjątkowej okazji współpracy w największej korporacji motoryzacyjnej na świecie – Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance – podsumował Volpe.

Engineering Academy oferuje niemożliwą do kupienia za żadne pieniądze życiową szansę, otwierającą możliwość pracy siedmiu studentom. Realizując jej program, będą mogli uczyć się od doświadczonych inżynierów i odgrywać aktywną rolę w partnerstwie technicznym Infiniti z zespołem Renault Sport Formula One.

W edycji 2018 bierze udział siedem regionów – Azja i Oceania, Kanada, Chiny, Europa (w tym Rosja), Meksyk, Bliski Wschód i Stany Zjednoczone – z których każdy oferuje jedno z siedmiu dostępnych w Akademii miejsc.

Z otrzymanych zgłoszeń tylko siedemdziesięciu najlepszych studentów inżynierii (dziesięciu najlepszych kandydatów z każdego regionu), przejdzie do jednego z siedmiu regionalnych finałów, w których zostanie wyłonionych siedmiu wspaniałych. Mają oni zagwarantowane pokrycie kosztów podróży, zakwaterowanie, samochód firmowy Infiniti oraz atrakcyjne wynagrodzenie.

Najnowsze

Kobiety za kierownicą autobusów

Komunikacja miejska stale się zmienia, a za kierownicą pojazdów coraz chętniej pojawiają się właśnie Panie. Kobiety coraz częściej wybierają karierę zawodową jako kierowca autobusu transportu miejskiego.

Spółka Mobilis, operując zarówno w Warszawie, jak i w Krakowie, bardzo chętnie zatrudnia kobiety i zapewnia im wiele udogodnień. Jak w tej pracy radzą sobie Panie i czym się kierują, wybierając ten zawód?

Wśród wykwalifikowanych kierowców znajdują się kobiety. Na przestrzeni lat ich liczba utrzymuje się na stałym, stabilnym poziomie. Zawód kierowcy nadal pozostaje silnie zmaskulinizowany.

Obecnie sektor transportu zbiorowego zyskuje także damskie oblicze, a liczba zatrudnionych pań – kierowców systematycznie rośnie. Naturalne predyspozycje kobiet, niezwykle rozwinięta empatia, sprawiają, że kierują się one życzliwością względem pasażerów. Dodatkowo kobiety są bardzo uważne, dzięki czemu potrafią szybko reagować na wszelkie pojawiające się sytuacje.

– Wpisując się w falę zmian, nasza spółka bardzo chętnie zatrudnia na stanowiska kierowców tak mężczyzn, jak i kobiety. Dobór pracowników nie jest absolutnie determinowany płcią. Dla nas najważniejsze są predyspozycje oraz kompetencje zawodowe przyszłego pracownika. Kobiety nadal stanowią znaczącą mniejszość w spółce. Mimo to, wspaniale wywiązują się ze swoich obowiązków zawodowych. Niezmiernie cieszymy się, że mimo silnej maskulinizacji, zgłaszają się do nas Panie, które chcą dołączyć do naszej komunikacyjnej rodziny. – powiedziała Mariola Jaworek, Dyrektor HR
w Mobilis sp z o.o..

– Do Mobilis dołączyłam w 2016 r. na kurs prawa jazdy kat. D prowadzony przez firmę, a pracę rozpoczęłam w styczniu 2017 r. Poszukiwałam wówczas zajęcia, które będzie przyjazne kobietom. Zależało mi przede wszystkim na elastycznym wymiarze godzinowym, Mam rodzinę, prowadzę dom i istotna jest dla mnie możliwość pogodzenia na co dzień wszystkich obowiązków. Natomiast Mobilis wychodzi naprzeciw takim kobietom jak ja, które chcą aktywnie pracować, nie zaniedbując swojej rodziny. Firma daje mi możliwość dogodnego ułożenia grafiku, który mogę dostosować tak do moich potrzeb, jak i pogodzić z koniecznością wyrobienia liczby godzin, wynikających z umowy o moim zatrudnieniu – mówi Jolanta, pracująca jako kierowca w krakowskim oddziale Mobilis.

Spółka oferuje szereg ułatwień i udogodnień wszystkim kobietom- kierowcom, które zazwyczaj pracują w pełnym wymiarze godzinowym. Firma zapewnia elastyczne godziny pracy, dzięki czemu bez problemu można pogodzić sferę zawodową z życiem rodzinnym. Dodatkowo w Wigilię po południu nie pracują w ogóle. Wychodząc naprzeciw, grafiki układane są w optymalny sposób tak dla zatrudnionej jak i firmy.

Najnowsze

„She’s Mercedes”, czyli Mercedes-Benz symbolicznie wyrównuje lukę płacową.

Gdyby cena samochodu różniła się ze względu na płeć, byłoby to w porządku? – pyta Mercedes-Benz Polska z okazji Europejskiego Dnia Równych Płac, i w dniach 8-10 marca obniża cenę aut dla kobiet o 8%. Tyle wynosi tzw. luka płacowa („gender pay gap”) w Polsce. W ten symboliczny sposób firma zwraca uwagę na problem nierównego wynagrodzenia za tę samą pracę ze względu na płeć.

W marcu obchodzony jest nie tylko Dzień Kobiet, ale również mniej znany Europejski Dzień Równych Płac. To ruchome święto, którego data zależy od jednego czynnika – różnicy w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn. Według obliczeń Eurostatu (Europejskiego Urzędu Statystycznego) 3 marca 2017 r. to symboliczna data, kiedy wynagrodzenie kobiet w Europie zrównało się z wynagrodzeniem mężczyzn, uzyskanym na dzień 31 grudnia 2016 roku. W 2018 roku dzień obchodów, po raz pierwszy od kilku lat, został ustanowiony na 28 lutego. Oznacza to, że aby osiągnąć jednakowy poziom wynagrodzenia, kobieta musiała pracować o dwa miesiące dłużej niż mężczyzna. Różnica ta określana jest jako „luka płacowa”.

Problem dotyczy także Polski, mimo że Konstytucja RP (1997, Rozdział II, Art. 33) oraz Kodeks Pracy (1974, Rozdział 2a, Art. 18) gwarantują Polkom i Polakom prawo do równych zarobków. Według światowego raportu dotyczącego skali występowania luki płacowej ze względu na płeć (Global Gender Gap Report 2016) Polska zajmuje 38 miejsce wśród 144 analizowanych krajów.

– Obniżenie przez trzy dni ceny samochodu dla kobiet nie rozwiązuje problemu luki płacowej, ale pozwala zwrócić uwagę na kwestię nierównego wynagrodzenia – mówi Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor komunikacji Mercedes-Benz Polska. – To część szerszej inicjatywy pn. „She’s Mercedes”, której celem jest wspieranie kobiet w życiu prywatnym i zawodowym. W biznesie zbyt często brakuje im odwagi i wiary we własne siły. Przykład? Mężczyźni aplikują na wysokie stanowiska, nawet jeśli spełniają tylko 70% wymaganych warunków. Kobiety – dopiero wtedy, gdy spełniają je w 110%.

Zdaniem Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, w zależności od przyjętej metody doboru danych i obliczeń, kobiety w Polsce zarabiają średnio od 7 do 18,5% mniej niż mężczyźni. Mimo to, według danych Eurostatu (za 2016.) w Polsce wartość tzw. luki płacowej jest na stosunkowo niskim poziomie. Różnica w zarobkach kobiet i mężczyzn w średnim wynagrodzeniu brutto za godzinę pracy wynosi 7,2%, podczas gdy średnia unijna to 16,2%. Dysproporcje w wynagrodzeniach brutto za godzinę pracy w sektorze prywatnym w Polsce wyniosły 16,1%, a w sektorze publicznym już tylko 2,8%.

– Biznes ma jeszcze dużo do zrobienia w kwestii zniwelowania nierówności w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn. Dbamy o to w Mercedes-Benz Polska, dlatego w naszej firmie średnia stawka wynagrodzenia na tym samym stanowisku jest taka sama dla kobiet i dla mężczyzn. – podkreśla Ewa Łabno-Falęcka.

Akcja symbolicznego wyrównywania luki płacowej w salonach Mercedes-Benz odbędzie się w dniach 8-10 marca 2018 roku. Przy podpisywaniu umowy na zakup nowego samochodu, kobiety otrzymają 8% zniżki na wybrany model.

Najnowsze

„Dla piratów nie ma kwiatów” – nietypowa akcja policji

Z okazji Dnia Kobiet straż miejska w Szczecinie wręczała pieszym i kierowcom tulipany, zawieszki do samochodu i opaski odblaskowe. Jednak nagroda dotyczyła tylko tych osób, które przestrzegały przepisów drogowych.

Rzeczniczka prasowa straży miejskiej w Szczecinie Joanna Wojtach powiedziała, że każda okazja jest dobra, żeby przypominać o przepisach ruchu drogowego. Dlatego wszystkie panie przestrzegające przepisy ruchu drogowego w Dniu Kobiet będą nagradzane odblaskami i upominkami w postaci tulipanów. 

Joanna Wojtach dodaje, że najlepsze życzenia dla kobiet-uczestniczek ruchu drogowego, to życzenia bezpieczeństwa i rozwagi. Dodaje też, żeby „nie malować oka na przejściu dla pieszych”, ponieważ takie sytuacje miały miejsce w przeszłości. Nagrodę w postaci zawieszki zapachowej do samochodu mogli otrzymać również mężczyźni. Warunkiem było zachowanie zasad ruchu drogowego przed przejściem dla pieszych.  

Upominki rozdawali przy ul. Mickiewicza w Szczecinie strażnicy miejscy, inspektorzy ruchu drogowego oraz pracownicy urzędu miasta i policjanci. W ramach akcji „Dla piratów nie ma kwiatów” rozdano 150 tulipanów, kilkaset zapachowych zawieszek oraz opasek odblaskowych. 

Najnowsze

BMW uderzyło w taksówkę – pasażerka wypadła z auta

W ubiegły weekend doszło do bardzo groźnego wypadku w Warszawie na ulicy Batorego. Zderzyły się dwa samochody osobowe, a uderzenie było tak mocne, że z jednego auta wypadła pasażerka.

Do wypadku doszło po godzinie 1 z piątku na sobotę. Samochód osobowy marki BMW uderzył w taksówkę marki Renault. Pasażerka taksówki wypadła z auta i w ciężkim stanie trafiła do szpitala.

Oprócz pasażerki nikt inny nie został poszkodowany, a kierowcy obu samochodów byli trzeźwi.  Policjanci z komendy na Mokotowie prowadzą postępowanie w tej sprawie. 

Najnowsze