Dlaczego Nurburgring to „zielone piekło”?

Pewnie wielokrotnie zastanawialiście się, dlaczego niemiecki tor Nurburgring Nordschleife jest nazywany przez niektórych "zielonym piekłem"? Odpowiedź znajdziecie w tym filmie.

Autorem tego określenia jest sir Jackie Stewart, czyli człowiek który potrafił ujarzmić bardzo szybkie maszyny. Nordschleife to bardzo wymagający tor, który zweryfikował umiejętności wielu kierowców, szczególnie tych którzy zajmują się sportową jazdą zawodowo. 

Ten wyjątkowy tor znany jest z tego, że mogą się na nim pojawić „zwykli śmiertelnicy” w całkowicie cywilnych samochodach. Wystarczy tylko uiścić przy wjeździe odpowiednią opłatę i wybrane dni sprawdzić swoje umiejętności.

Jakiś czas temu w sieci pojawił się film, który prezentuje wyczyny kierowców BMW. Jak widać wymagający tor nie oszczędził nawet kilku bardzo rzadkich egzemplarzy.

https://www.youtube.com/watch?v=WHbIdR9B99c

Najnowsze

Volvo V40 odmłodzone

Cztery lata po premierze to najwyższy czas żeby coś zmienić. Już za kilka dni w Genewie zostanie oficjalnie zaprezentowane Volvo V40 po delikatnym face-liftingu.

Szwedzki producent uważa model V40 za najbezpieczniejszy kompakt świata. Statystyki potwierdzają z całą pewnością, że jest to najlepiej sprzedający się model Volvo W Europie. Auto zadebiutowało w 2012 roku, a właśnie teraz przyszedł czas na jego face-lifting. 

Standardowe V40 oraz wersja Cross Country zostały wyposażone w nową atrapę chłodnicy, na której pojawiło się nowe logo Volvo. Zmieniono także wygląd przednich reflektorów. Umieszczono w nich światła dzienne w technologii LED, które do tej pory były umieszczone w zderzaku. Ich wzór nawiązuje do motywu „młota Thora” znanego chociażby z nowego Volvo XC90.

Poza delikatnymi zmianami w wyglądzie, zaktualizowano paletę lakierów oferowanych dla teo modelu. W gamie pojawią się trzy nowe kolory znane z innych modeli Volvo oraz dwa całkiem nowe. Klienci będą mogli wybierać spośród ośmiu wzorów felg. Pojawiły się także nowe tapicerki i kolorystyka kokpitu. Zmieniono także kluczyk, na którym także pojawiło się nowe logo.

Pojawią się nowe funkcje w aplikacji Volvo On Call, która ma być nie tylko wygodniejsza w obsłudze, ale obsługiwać nowe urządzenia mobilne takie jak Apple Watch oraz Android Wear czy Microsoft Band 2. Ten ostatni pozwoli na wykorzystanie sterowania głosowego.

W gamie silników nie było rewolucji. Ulepszono tylko wersję D2, która w połączeniu z manualną skrzynią biegów będzie emitowała 89 g/km CO2.  

Najnowsze

Moto Expo 2016 w Warszawie – relacja

Tegoroczna wystawa motocykli i skuterów wróciła na swoje stare miejsce do hal Expo. Organizator wydarzenia, firma Motoroni, postanowiła nadać imprezie bardziej międzynarodową nazwę: Moto Expo Polska. Czy było zatem światowo?

Na wystawie – tradycyjnie już – wystawili się główni gracze naszego rynku. Pojawiła się Honda, Yamaha, Suzuki, BMW, Ducati, Triumph. Nie zabrakło również firm, które sukcesywnie zdobywają serca polskich wielbicieli jednośladów, takich jak Junak, Romet, Zipp. Wystawili się również liderzy wśród niższych pojemności z ofertą dla zamożniejszych – Piaggio czy Vespa. Zabrakło kilku znanych marek – nie pojawili się m.in.: KTM, Kawasaki i Harley Davidson (Ci ostatni pojawią się na Motor Show w Poznaniu).

Prezentowano motocykle, skutery i quady mogące zaspokoić potrzeby odwiedzających wystawę, niezależnie od rodzaju upodobań motoryzacyjnych i zasobności portfeli. Mogliśmy zobaczyć przekrój motocykli w różnych klasach, od turystyki motocyklowej, miejskiej łobuzerki, przez customy, scramblery czy motocykle torowe.

Minusem okazał się parking, który nie mieścił aut osób zwiedzających, zaś koszt parkowania na przepełnionym parkingu podziemnym był astronomiczny (np. 14 złotych za 1,5 h). Dla ryzykantów pozostało parkowanie w trawie, co mogło się skończyć źle dla pojazdu i portfela właściciela samochodu.

Sama wystawa była podzielona na dwie hale i kilka tzw. stref tematycznych. Wszystko wydawało się dość chaotycznie rozplaowane. Hala numer 1 mogła już na wstępnie rozczarować, bo liczba i rodzaj wystawców – dla osób żądnych nowości motocyklowych – mogła nieco wystudzić emocje. Po przejściu na halę numer 2 można było się dopiero poczuć jak na targach motocyklowych. Podobnie jak w zeszłym roku dominowało tu (dosłownie, bo miało jako jedyne „pięterko”) ogromne stoisko BMW. W ekspozycji znalazły się poza najnowszymi maszynami – akcesoryjne nowinki bawarskiej marki, np. pompowana poduszką gazową kurtka motocyklowa. Oczywiście największą radość sprawiała możliwość przymierzenia się do praktycznie każdej klasy motocykla poczynając od nowego nineT poprzez GS 700, 800, 1200, przez serię F, R i K. Na stoisku BMW można było również skorzystać z symulatora pochyleń przygotowanego przez California Superbike School.

Ciekawą ofertę zaprezentowała Husqvarna pokazując maszyny przeznaczone dla osób lubiących poziom 130% adrenaliny we krwi. Tego typu motocykle pojawiły się też na stoiskach AJP i Beta.

Można było odnieść wrażenie, że mniej doceniani gracze, powracający na nasz rynek, rozwijają swoje portfolio ofertowe i prezentują coraz to ciekawsze modele. Takim przykładem jest Romet, który zaprezentował motocykl turystyczny o pojemności 250 cm3, ubrany w kufry. Nowinką na stoisku był także model Romet SCRMb 250.

Na niewielkij ekspozycji Hondy królowała nowa Afryka Twin, która wzbudzała duże zainteresowanie odwiedzających.

Ducati pokazało swoją propozycję na sezon 2016: Multistradę enduro.

Pojawiło sie także kilka firm specjalizujących się w doszkalaniu motocyklistów w jeździe codziennej, zdobywania kolejnych poziomów bezpiecznego poruszania się po polskich drogach, czy doszkalających jazdę w trudnym terenie (na przykład Akademia Enduro współpracująca z BMW). Sporo było również popularnych organizatorów wyjazdów grupowych w bardziej egzotyczne zakątki świata, takich jak ADV factory (o kobiecej wyprawie Tylko dla Orlic więcej tutaj). Można było również odwiedzić stoisko Weroniki Kwapisz i porozmawiać z nią o wyjazdach na dwóch kółkach.

Rynek polskiej motoryzacji w dziedzinie jednośladów zmienia się z roku na rok, zdobywając kolejnych klientów. Za sprzedażą motocykli idzie również sprzedaż odzieży motocyklowej, jej producenci przedstawiają nowe rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa. Na targach nie zabrakło Modeki, Spidi, Alpinestar oraz – jak co roku – outletu motocyklowego Inter Motors. Osobiście ubolewam nad brakiem stoiska Revitt.

Z ciekawą propozycją wyszedł również Touratech prezentując swoje gadżety, ubrania oraz długo oczekiwany kask Touratech Aventuro Mod na bazie kasku Schuberth C3 pro.

Na Moto Expo pokazano również część wystawy starych motocykli z Drohiczyna nad Bugiem, cafe racery, oraz motocykle customowe biorące udział w konkursie dealerskim Yamaha Yard Built. Miło było także zawiesić oko na takich ciekawostkach rodem z Mad Maxa jak Recydywista czy motocykl Behemot (pisałyśmy o tym tu).

W zorganizowanych konkursach można było wygrać nawigację, skuter czy też motocykl na weekend.

Zadbano o rozrywkę dla najmłodszych uczestników wystawy – dzieciaki mogły podejrzeć pokazy pierwszej pomocy, spędzić czas w towarzystwie funkcjonariuszy Komendy Stołecznej Policji oraz przekonać się, jak działa serce motocykla.

Podsumowując weekend w halach EXPO XXI – warto było wybrać się na targi i przyjrzeć ofercie dealerów motocykli, firm produkujących odzież oraz oferujących wszelkiego rodzaju usługi związane z turystyką motocyklową. Dowodem na ich ciekawą ofertę były tłumy zwiedzających, korki na Prądzyńskiego i Bema oraz problemy ze znalezieniem miejsca parkingowego.

Autorka relacji jest twórczynią bloga http://life-xpedition.blogspot.com/, którego serdecznie Wam polecamy 🙂

Najnowsze

Goodc

„Rydwany Szatana” zrobią najazd na Polskę!

Unimoto to bardzo widowiskowa dyscyplina sportu pochodząca z USA, której popularność nieśmiało wzrasta w naszym kraju. W lipcu będziemy gościć Mistrzostwa Świata w tej dyscyplinie.

Idea wyścigów Unimoto Drag Racing sięga lat 80-tych, gdy wymyślił ją w Stanach Zjednoczonych William Nassau. W roku 1994 Unimoto dotarło do Europy, a pierwsze wyścigi odbyły się w Szwajcarii i tam też w 2002 roku po raz pierwszy rozegrano Mistrzostwa Świata.

W naszym kraju Międzynarodowe Otwarte Mistrzostwa Polski odbyły się po raz pierwszy w 2014 roku. A w tym roku będziemy gościć Mistrzostwa Świata Unimoto Drag Racing:

Według zasad Unimoto zawodnik ma do przejechania tor o długości 30,49 metra na gruncie naturalnym (pole, łąka). By przejazd był zaliczony – kierowca musi cały czas znajdować się na pojeździe, a płozy muszą na starcie opierać się na ziemi. Jednak już podczas jazdy, żadna część pojazdu poza kołem, nie może dotknąć ziemi!

Z zawodach może wystartować każdy, kto dysponuje pojazdem spełniającym wymogi zawodów. Silnik pojazdu unimoto musi być seryjny (może być też elektryczny) i mieć co najmniej 5 lat. Pełna dowolność panuje, co do konstrukcji i materiału z jakiego będzie jedyne koło pojazdu (zachować należy jedynie normę w wymiarach konstrukcji). Wygrywa kierowca, który spełni te warunki i trasę pokona najszybciej. Podejmiecie wyzwanie?

Najnowsze

Piekielny trójkołowiec z turbo od Can-Am

Can-Am Spyder to bardzo nietypowy pojazd. Nie jest quadem, nie jest też typowym motocyklem. Wszystko przez to, że posiada trzy koła, a do tego teraz bardzo mocny.

Firma Can-Am postanowiła wprowadzić na rynek ekstremalną wersję modelu Spyder F3 Turbo. Od zwykłej wersji różni się przede wszystkim wyglądem zewnętrznym. Specjalna edycja została pomalowana w kolorach nawiązujących do teamu NASCAR, a z przodu pojawił się większy grill oraz Splittem poprawiający aerodynamikę.

Za zasilanie odpowiada trzycylindrowy silnik Rotax o pojemności 1,33 litra. Jest on dodatkowo wspomagany przez turbosprężarkę. Dzięki takiemu obrotowi spraw maszyna rozwija moc 150 KM. To wystarczy by rozpędził się do setki w czasie poniżej 4,5 sekundy. Trójkołowiec jest w stanie przejechać ćwierć mili w 12,3 sekundy.

Klienci, którzy zdecydują się na tą nietypową maszynę będą mogli doposażyć go w wyczynowe zawieszenie firmy Fox oraz pakiet opon typu slick. W nowej maszynie pojawił się tryb Sport Mode, który pozwala na robienie poślizgów niczym w napędzanych na cztery koła samochodach sportowych.

 

Najnowsze