Deszczowe testy F1 w Jerez

10 zespołów pojawiło się dzisiaj na torze w Jerez, aby kontynuować przygotowania do sezonu 2010. Brakuje części, zdarzają się awarie, a pogoda nie rozpieszcza.

Nico Rosberg na torze w Jerez
fot. Mercedes GP

Nico Rosberg, występujący w barwach Mercedesa 
w tym sezonie, był najszybszy podczas pierwszego dnia drugiej rundy testów w Hiszpanii. Wynik był najlepszy, ale jego samochód odmówił posłuszeństwa po przejechaniu 58 okrążeń.

Jerez nie było dzisiaj łaskawe dla kierowców.
Po pół godzinie od rozpoczęcia sesji zaczął padać intensywnie deszcz, co ograniczało bardzo widoczność. Najlepsze czasy ustanowione zostały w związku z tym w pierwszej godzinie pracy zespołów.

Nie może do udanych zaliczyć dzisiejszego dnia na Jerez Mark Webber. Australijczyk przejechał 47 okrązeń, ale wyciek oleju spowodował konieczność wymiany silnika, a po zatrzymaniu się Nico Rosberga na torze kierowca Red Bulla mógł już pokonać tylko trzy dodatkowe okrążenia. Narzekali na pogodę także kierowca Renault Vitalyi Petrov, który jak stwierdził, nie mógł jeździć tak szybko jak chciał i Vitantonio Liuzzi z Force India, mający problemy z balansem samochodu na mokrej nawierzchni.

Niezależnie od pogody, młody Nico Hulkenberg, który przejechał największą liczbę okrązeń, dostarczył dziś zadowolenia teamowi Williamsa. Zarówno na suchym torze, jak już podczas opadów był jednym
z najszybszych zawodników. Czwartym najszybszym kierowcą był zasiadający drugi raz w samochodzie Ferrari Fernando Alonso. Jego bolid zachowywał się dobrze i łatwo prowadził jak stwierdził Hiszpan, wyrażając także nadzieję, że w drugim dniu testów będzie miał możliwość treningu i zebrania danych dotyczących jazdy na suchym torze. W środku stawki, przed obecnym Mistrzem Świata Jensonem Buttonem uplasował się Kamui Kobayashi z teamu Petera Saubera. Być może, jednak Mistrza za kierownicą McLarena spowalniał dodatkowy zainstalowany na bolidzie czujnik zbierający dane.  

Nowy w stawce bolid Virgin prowadzony przez Timo Glocka pojawił się na torze dopiero po południu. Opóźnienie spowodowane było oczekiwaniem na części, ktore dotarły do Hiszpanii dopiero we wtorek wieczorem. Glock przejechał tylko 5 okrążeń toru.

Poz.

Kierowca

Zespół

Czas

Różnica

Liczba okrążeń

1

Nico Rosberg

Mercedes

1:20,927

57

2

Sebastien Buemi

Toro Rosso

1:21,031

+0,104

84

3

Nico Hulkenberg

Williams

1:22,243

+1,316

118

4

Fernando Alonso

Ferrari

1:22,895

+1,968

88

5

Kamui Kobayashi

Sauber

1:23,287

+2,860

55

6

Jenson Button

McLaren

1:24,947

+4,020

68

7

Vitantonio Liuzzi

Force India

1:24,968

+4,041

71

8

Vitaly Petrov

Renault

1:25,440

+4,513

27

9

Mark Webber

Red Bull

1:26,502

+5,575

50

10

Timo Glock

Virgin

1:38,734

+17,807

5

Najnowsze

Wyścig Ducati dla kobiet!

15 wyścigów, osiem rund, cztery mistrzowskie tory i wart ponad 9500 złotych pakiet Ducati Corse Riding Gear -  oto 848 Challenge. Motocyklistki ścigające się na Ducati wkrótce powalczą o tytuły!

fot. Ducati

„UK Ducati Women Riders Race Your 848” to wspólna inicjatywa brytyjskiego Ducati i Klubu Motocyklowego New Era (New Era Motorcycle Club), a jednocześnie wspaniała okazja dla kobiet do wzięcia udziału w prestiżowej serii wyścigów 848 Challenge, podczas których wszystkie zawodniczki zaprezentują się na motocyklach 848 lub 848 Dark.

848 Challenge to osiem rund (sześć w Wielkiej Brytanii i dwie w Europie), po dwa wyścigi każda. Jedynym wyjątkiem będzie wyścig w Assen. Zawodniczki będą miały okazje spróbować swoich sił na słynnych torach w Silverstone, Brands Hatch i Assen, a podczas Światowego Weekendu Ducati 12 i 13 czerwca, który zgromadzić może nawet 50 tysięcy fanów, wystartują w nie mniej słynnym Misano.

Szybkie kobiety, które chcą spróbować swoich sił w wyzwaniu Ducati mogą zamawiać 848 i 848 Dark (134 KM) u oficjalnych dealerów Ducati – kampanię tych motocykli w World Superbikes uskuteczniali tacy zawodnicy jak np. Troy Bayliss, Noriyuki Haga, Michel Fabrizio i Shane Byrne. W cenie jest już wart ponad 9500 złotych Ducati Riding Gear Set – zestaw, w którego skład wchodzi skórzane ubranie, kask Arai, rękawiczki, Dainese protektory i buty Pumy. Alternatywą jest zamówienie 848 z drugiej ręki (również u dealera).

Do 848 Challenge jeszcze chwila. Na pewno będziemy was informowały o jego wynikach.

Najnowsze

Zapinanie pasów niebezpieczne?

"Ważysz więcej niż 75 kilogramów i jedziesz szybciej niż 64 km/h, nie ma pewności, że pas bezpieczeństwa wytrzyma zderzenie". Norweska Komisja ds. Wypadków Drogowych bada 8 śmiertelnych wypadków, do których doszło w ostatnich miesiącach, ze względu na sprawność pasów bezpieczeństwa.

Kilka dni temu norweski dziennik „VG” przedstawił relację z prac komisji. Czytelników mocno zaniepokoiła postawiona tam teza: „Jeśli ważysz więcej niż 75 kilogramów i jedziesz szybciej niż 64 km/h, nie ma pewności, że pas bezpieczeństwa wytrzyma zderzenie”. Członkowie komisji uspokajają, że do konkluzji jeszcze bardzo daleko, do wyciągnięcia wniosków brakuje im bardzo wielu danych, między innymi dokładnych wyników autopsji ofiar.

fot. Motocaina

Wiele teorii
Śmiertelne wypadki, jakie zdarzyły się na norweskich drogach, postanowiono dokładnie przeanalizować, bowiem powstało podejrzenie, że pasy bezpieczeństwa nie zapewniały pasażerom takiej ochrony, jaką gwarantują europejskie normy. Problem miałby dotyczyć aut różnych marek oraz zarówno pasażerów aut, jak i ich kierowców. W badanych przypadkach kierowcy odnieśli poważne obrażenia w wyniku zderzenia z kierownicą, choć teoretycznie użycie pasa bezpieczeństwa powinno zapewnić im skuteczniejszą ochronę.

Śledczy badają jednocześnie kilka teorii. Niektórzy spodziewają się wykryć usterkę pasów (przedstawiciele różnych koncernów montują w swoich autach pasy bezpieczeństwa tych samych producentów). Inni są zdania, że pasy mogły nie być w pełni sprawne, bowiem ich mechanizmy zostały naruszone w czasie wcześniejszych kolizji. Na ostateczne wyniki prac komisji trzeba będzie poczekać nawet kilka tygodni.

Utrzyma nawet słonia
W opublikowanym 8 lutego w „VG”  kolejnym artykule dotyczącym tego problemu, szef grupy badającej bezpieczeństwo na drogach w szwedzkiej firmie ubezpieczeniowej Folksam twierdzi, że pasy bezpieczeństwa są znacznie bardziej wytrzymałe, niż to się zdaje przeciętnemu kierowcy. Jego zdaniem, podczas kolizji są w stanie wytrzymać nacisk kilku ton. Szwedzi przeanalizowali dane z 2500 wypadków drogowych i znaleźli… jedną usterkę pasów bezpieczeństwa. Analityk Folksamu stwierdził, że faktycznie pas zapewnia tym mniejszą ochronę, im szybciej poruszało się auto w momencie zderzenia, ale z jego danych wynika, iż w Szwecji zaledwie w kilku procentach wypadków samochody w chwili kolizji poruszały się szybciej niż z prędkością 70 km/h.

Szwedzka firma Autoliv, największy na świecie producent pasów bezpieczeństwa o śledztwie Norwegów dowiedziała się od dziennikarzy. Przedstawiciel firmy oświadczył, że jak dotąd na 110 milionów wyprodukowanych pasów nie otrzymano ani jednego zgłoszenia, iż w chwili wypadku odmówiły one posłuszeństwa.

Zdaniem analityka Folksamu, zalety zapinania pasów bezpieczeństwa są nie do przecenienia. Ponad 90% szwedzkich kierowców zawsze używa pasów bezpieczeństwa. Aż 50% Szwedów, którzy w ostatnich latach zginęli w wypadkach samochodowych, zapomniało zapiąć pasa.

Najnowsze

Bolid Force India gotowy do startów

Wszyscy mają wielkie oczekiwania związane z nadchodzącym sezonem F1. Niewątpliwie dotyczy to także jednego z najmłodszych, gdyby nie brać pod uwagę tegorocznych debiutantów, zespołów - Force India.

VJM03
fot. Force India

9. lutego swój nowy pojazd na sezon 2010 zaprezentował już także team Force India. Bolidy VJM03 będą prowadzone w tym roku podobnie jak
w końcówce ubiegłego sezonu, przez Antonio Liuzziego i Adriana Sutila.

Szef teamu dr Vijay Mallya ma nadzieję, że napędzany silnikiem Mercedesa nowy bolid będzie osiagać lepsze wyniki niż w zeszłym roku
– Celem jest poprawienie wyników końcówki roku 2009. Mam nadzieję, że nie wyjdę na zbyt pewnego siebie mówiąc, że był to dla nas wyjątkowy rok. Jedno podium, jedno pole position, jedno najszybsze okrążenie, pięć startów w pierwszej dziesiątce i 13 punktów. Zdobyliśmy doświadczenie i wiele nauczyliśmy się. Oby nasz rozwój następował w tym samym tempie.

VJM03 został zaprojektowany w siedzibie zespołu w Wielkiej Brytanii pod kierownictwem MarkaSmitha. Konstrukcja dostosowana została oczywiście do wymogów obowiązujących w tym roku przepisów.
– Bolid jest oczywiście następcą poprzedniego pojazdu i kontynuacją wypracowanej przez nas filozofii, dlatego rozwijaliśmy go, a nie korygowaliśmy. Z powodu ilości paliwa potrzebnego do przejechania całego wyścigu, trzeba było zaprojektować samochód dłuższy albo szerszy, lub wybrać kompromis czyli użyć kombinacji, tak jak my to zrobiliśmy. To oczywiście miało wpływ na rozwiązania mechaniczne i aerodynamiczne, szczególnie w odniesieniu do dyfuzorów i nadwozia powiedział Smith.

Vitantonio Liuzzi zapytany czy ufa VJM03, stwierdził:
– Zespół wykonał fantastyczną pracę. W zeszłym roku pracowali nad samochodem 2009, ale równocześnie przygotowywali bolid na 2010. Naprawdę ufam, że prace w trakcie zimy zaowocują punktami w każdym wyścigu. To także moje założenie. Ponadto chciałbym, żeby moje występy były bardziej konkurencyjne i spójne.

Adrian Sutil, który już kilkakrotnie pokazał duże umiejętności i chyba trochę brakowało mu szczęścia zapewnia:
– To będzie pierwszy sezon, kiedy prace postępują zgodnie z planem, więc czuję, że będę w stanie pokazać od samego początku do końca, jak można wykorzystać samochód i na co mnie stać.

Force India rozpoczyna w środę testy na hiszpańskim torze w Jerez. Pierwszy za kierownicą VJM03 usiądzie Vitantonio Liuzzi.

Najnowsze

Odlotowe drobiazgi Mustanga od Ashley Force

28-letnia Ashley Force kojarzyła się dotychczas z niesamowitą jazdą samochodem, czynną zawodniczką drag racingu, sportową rodziną, pięknym ciałem i prowadzonym przez nią reality show. Teraz jej nazwiskiem sygnowana jest kolekcja różowych gadżetów dla fanek Forda Mustanga.

fot. Ford

Ashley Force Mustang to kolekcja akcesoriów Forda sygnowana nazwiskiem znanej i najszybszej w Stanach Zjednoczonych Ashley Force. Jest córką 14-krotnego mistrza wyścigów dragsterów (NHRA – National Hot Rod Association w klasie Funny Car) – John Force.

Ashley jest pierwszą kobietą, która w 2008 roku wygrała klasę Funny Car w NHRA Summit Southern Nationals. Prowadziła ze swoim tatą i siostrami popularny w stanach reality show pt. Driving Force.

W kolekcji sygnowanej wiele znaczącym nazwiskiem Force znalazły się zarówno ubrania: różowa baseballówka, T-shirt, praktyczny polar w kolorze czerwonego Mustanga, czy skórzana kurtka, jak i różowe akcesoria zdobione zwinnymi mustangami: długopis, kubek i breloczki. Naszym faworytem jest szybki jak błyskawica, różowy mustang na klucze. Ceny akcesoriów zaczynają się od 10 złotych i kończą na 550 (cena skórzanej kurtki).  

Ashley Force
fot. asheyforce.com

Aby odwiedzić stronę Ashey kliknij tu http://www.ashleyforce.com/

Kolekcję można obejrzeć i kupić na stronie Forda

 

Najnowsze