Daytona 500: Danica Patrick na ósmym miejscu
Wyścig Daytona 500 inaugurujący sezon NASCAR Sprint Cup Series wygrał Jimmie Johnson. Danica Patrick finiszowała jako ósma.
Danica zaliczyła świetny start, wyprzedził ją tylko Jeff Gordon. Niestety gorzej jej się wiodło po pierwszej turze postojowej – musiała odrabiać straty, spadłszy na dziewiąte miejsce. Również Gordon nie utrzymał prowadzenia, wyprzedził go Johnson. Na 33. okrążeniu z winy Kaseya Kahne, który stracił kontrolę nad pojazdem, doszło do karambolu z efektem domina. Odpadli m.in. Harvick i Stewart.
Po restarcie na 36. okrążeniu Danica przytarła nosa złym prorokom, którzy wróżyli jej szybki spadek szybkości, i podciągnęła się na trzecie miejsce.
![]() |
| fot. materiały prasowe |
Pierwsze postoje pod zieloną flagą rozpoczęły się po 70. okrążeniu. Na stanowisko serwisowe zjechała po kolei cała czołówka. Restart zbił Danikę na ósmą pozycję, dodatkowo przeszkadzały jej wibracje samochodu. Nie poddała się jednak i na 85. okrążeniu objęła prowadzenie, niestety utraciła je po dwóch kolejnych, spadając na czwartą pozycję. Dwadzieścia siedem okrążeń przed metą rozpoczęły się ostatnie zjazdy na serwis. Dziewięć okrążeń przed metą dyrekcja wyścigu zdecydowała się na szóstą neutralizację, a to z uwagi na niesamowicie dużo fruwających po torze odłamków. Jeszcze dwa kółka przed końcem ważyły się losy wyścigu. Wygrał Jimmie Johnson, drugie miejsce – za sprawą błyskotliwego manewru na ostatnim zakręcie – zajął Dale Earnhardt Jr, a trzecie Mark Martin. Danica ostatecznie zajęła ósmą pozycję.
Życzymy jak najwięcej sukcesów zdobywczyni historycznego pole position!
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?

Zostaw komentarz: