Daytona 500: Danica Patrick na ósmym miejscu

Wyścig Daytona 500 inaugurujący sezon NASCAR Sprint Cup Series wygrał Jimmie Johnson. Danica Patrick finiszowała jako ósma.

Danica zaliczyła świetny start, wyprzedził ją tylko Jeff Gordon. Niestety gorzej jej się wiodło po pierwszej turze postojowej – musiała odrabiać straty, spadłszy na dziewiąte miejsce. Również Gordon nie utrzymał prowadzenia, wyprzedził go Johnson. Na 33. okrążeniu z winy Kaseya Kahne, który stracił kontrolę nad pojazdem, doszło do karambolu z efektem domina. Odpadli m.in. Harvick i Stewart.

Po restarcie na 36. okrążeniu Danica przytarła nosa złym prorokom, którzy wróżyli jej szybki spadek szybkości, i podciągnęła się na trzecie miejsce.

fot. materiały prasowe

Pierwsze postoje pod zieloną flagą rozpoczęły się po 70. okrążeniu. Na stanowisko serwisowe zjechała po kolei cała czołówka. Restart zbił Danikę na ósmą pozycję, dodatkowo przeszkadzały jej wibracje samochodu. Nie poddała się jednak i na 85. okrążeniu objęła prowadzenie, niestety utraciła je po dwóch kolejnych, spadając na czwartą pozycję. Dwadzieścia siedem okrążeń przed metą rozpoczęły się ostatnie zjazdy na serwis. Dziewięć okrążeń przed metą dyrekcja wyścigu zdecydowała się na szóstą neutralizację, a to z uwagi na niesamowicie dużo fruwających po torze odłamków. Jeszcze dwa kółka przed końcem ważyły się losy wyścigu. Wygrał Jimmie Johnson, drugie miejsce – za sprawą błyskotliwego manewru na ostatnim zakręcie – zajął Dale Earnhardt Jr, a trzecie Mark Martin. Danica ostatecznie zajęła ósmą pozycję.

Życzymy jak najwięcej sukcesów zdobywczyni historycznego pole position!

Najnowsze

Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów już w weekend

Motocykliści, zarezerwujcie sobie najbliższy weekend! W dniach 1-3 marca odbędzie się V Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów w Centrum Targowym MT Polska przy ulicy Marsa 56 w Warszawie.

Już po raz piąty odbędzie się największa w Polsce impreza wystawienniczo motocyklowa. To czas na pomyślenie o nabyciu pierwszej lub nowej maszyny, a może o poszerzeniu zainteresowań? Czeka na nas masa akcesoriów, ubiorów, butów, kasków i wyposażenia dodatkowego. A motocykle? Też znajdzie się wiele nowości. Oto najciekawsze z nich.

Aby uczcić 90-lecie marki, na stoisku BMW Będzie można zobaczyć specjalne, limitowane wersje modeli R 1200 R, R 1200 RT oraz R 1200 GS Advenutre. Przy ich tworzeniu inspirowano się klasyczną prezencją pierwszych jednośladów BMW. Wyróżnia je elegancja czerń, zaakcentowana złotymi oznaczeniami modelu, anodowane na złoto elementy układu zawieszenia oraz ekskluzywna mosiężna okolicznościowa plakietka.

A co u Ducati? Importer bolońskiej marki zadbał by także w 2013 roku zapewnić wiele atrakcji fanom motocykli. Z nowości będziemy mogli zobaczyć najnowsze dziecko Ducati – Hypermotard. Koncepcja motocykla miejskiego w nowej odsłonie. Tegoroczna rodzina Hypermotard to zaprojektowany na nowo silnik w sprawdzonej technologii Testastretta, nowe zawieszenie Sachs, kontrola trakcji DTC, ABS i niesamowity charakter miejskiego wojownika.

fot. materiały organizatora

Całkowicie nowym motocyklem który pewnie będzie królował na stioisku Triumpha, będzie Triumph Trophy. To reinkarnacja kultowego turystyka brytyjskiej marki. To prawdziwy długodystansowiec na miarę swoich czasów. Wyjątkowy silnik „triple”, elektronicznie regulowane zawieszenie, tempomat, kontrola trakcji, ABS, system audio z Bluetooth, napęd wałem, podgrzewane fotele, zintegrowane kufry i dziesiątki mniejszych lub większych szczegółów które mają wpłynąć na przyjemność z najdalszej nawet trasy.

fot. materiały organizatora

Yamaha Poland Position pokaże szeroką gamę pojazdów, a wśród nich premierowy model nowej FJR1300A, oraz nowy model kultowego skutera Aerox R 50 cm3, zaś maxi skutery reprezentować będzie T-MAX 530 cm3. Nie zabraknie oczywiście Yamahy R1, a Super Tenere prezentowana będzie w swojej najostrzejszej wersji – World Crosser. Jako, że Yamaha znana jest z dużej oferty ATV, dlatego nie mogło by nie być quada Grizzly.

To zaledwie kilka maszyn z całej gamy, która będzie można poznać podczas V Ogólnopolskiej Wystawy Motocykli i Skuterów. Nazwa imprezy jest zaledwie hasłem wywoławczym, gdyż nie sposób pominąć quadów marki ATV Sweden czy Arctic Cat. To również cała gama akcesoriów wyposażenia dodatkowego jak kufry, gmole, zabezpieczenia, alarmy, nawigacje. To wreszcie, a przede wszystkim nader bogata oferta dla jeźdźców jak: kaski, kurtki, spodnie, ochraniacze, buty itp. Firmy takie jak choćby: Lem, AGV, Shoei, Tucano Urbano, Naxa, znane są wszystkim motocyklistom.

Godziny otwarcia hal dla gości odwiedzających targi:
Piątek , 1 marca – 10.00 – 12.00 TYLKO AKREDYTACJE PRASOWE
Piątek, 1 marca – 12.00 – 20.00
Sobota, 2 marca – 10.00 – 18.00
Niedziela, 3 marca – 10.00 – 18.00

Bilety na targi można nabyć bezpośrednio w kasach targowych. Kasy targowe nie obsługują kart płatniczych, na terenie hali MT Polska znajduje się bankomat Pekao SA.
Koszt biletu normalnego – 25 zł
Koszt biletu ulgowego – 15 zł
Bilet ulgowy przysługuje dzieciom do lat 10 za okazaniem legitymacji szkolnej. Zakupiony bilet jest ważny na jeden dzień. Istnieje możliwość wielokrotnego wychodzenia i wchodzenia na targi w dniu, w którym zakupiono bilet za okazaniem pieczątki, którą można otrzymać przy wyjściu.

Najnowsze

Izabela Monika Bill – erotycznie o samochodach

Erotyki motoryzacyjne Izabeli Bill to skutek połączenia jej poetyckiej duszy z… pracą w salonie samochodowym. Wrocławska poetka dostrzegła w samochodach czujące istoty.

Izabela Monika Bill mieszka we Wrocławiu i jest z wykształcenia nauczycielką języka polskiego. Ale jej prawdziwą miłością jest poezja, której głównie poświęca swój czas. Jest m.in. promotorką kultury i twórców z regionów dolnośląskiego i śląskiego, wydała swoje własne dwa tomiki – „Seksapil duszy” (2011) i „Kameleony” (2012). Oprócz poezji w kręgu jej zainteresowań pozostaje grafika, fotografia, podróże, kolej, motoryzacja, góry, koty, opuszczone miejsca, pozowanie.

fot. archiwum własne

W twórczości Izabeli naszą uwagę zwróciły szczególnie erotyki… motoryzacyjne. O ile miłość do motoryzacji nie jest nam obca, to ujecie jej w piękne, poetyckie słowa – już dość zaskakujące. Pytamy więc autorkę – skąd taki pomysł?

– Moja przygoda z motoryzacją zaczęła się, gdy mieszkałam w Warszawie. Nie miałam żadnych predyspozycji do pracy z samochodami, oprócz jakiegoś (nieznanego pochodzenia) pociągu do salonów samochodowych. Składałam tam CV, w kwalifikacjach mając tylko doświadczenie biurowe. Przyjęto mnie na stanowisko sekretarki/asystentki handlowej do salonu Skody. Pracując w sekretariacie miałam ograniczony kontakt z autami, ale znałam je dobrze, ponieważ zajmowałam się wszystkimi dokumentami i wprowadzaniem danych do Autostacji. Mimo 2 lat pracy w salonie Skody, nie napisałam żadnego erotyku motoryzacyjnego. Powstały dopiero wtedy, gdy wróciłam do Wrocławia i zaczęłam pracę w salonie Renault na recepcji. Przy boku miałam piękne samochody i zaczęłam czuć do nich miętę (śmiech). Każdy był dla mnie wyjątkowy i nie widziałam w nim tylko pojazdu, ale osobę, która czuje… Ponieważ miałam na recepcji foldery o każdym z aut, to czytałam je i uczyłam się ich specyfikacji, aby zrobić dobre wrażenie na okresie próbnym. Po pewnym czasie znałam je już na wylot. Napisałam też dwa erotyki w pociągu, jeden na statku, jeden w samolocie, jeden na pętli tramwajowej i jeden w autobusie. Więc, chyba mam jakąś tendencję do pisania erotyków w środkach transportu (śmiech) – podsumowuje Izabela.

fot. archiwum własne

Z rozważań nad życiem części pod maską Renault Laguny powstał erotyk „Rubaszne auto”, które na tegorocznym konkursie walentynkowym w Saloniku 3 Muz we Wrocławiu otrzymał 2. miejsce.

 

Rubaszne auto

 

gładko uczesana lakierem maska

opatrzona mądrymi oczami reflektorów

dołeczki świateł przeciwmgielnych

a pod  tajemniczym uśmiechem zderzaka

świat części spragnionych miłości

wystarczy tylko przekręcić kluczyk

a tysiące trybików zaczynie taniec godowy

setki części szaleńczo zawspółżyje ze sobą

cylindry rozchylą się ochoczo

w stronę rozrządnych głowic

tłoki zaczną przesuwać się

w górę i w dół  w górę i w dół

kilka tysięcy suwów na minutę

rozpala wolę prędkości

układ smarowania rozprowadza olejowe lubrykanty

suwy sprężania i ssania wymieniają zalotnie spojrzenia

silnik spręża się ekstatycznie  z podniecenia

czeka niecierpliwie na wytrysk z gorącego paliwa

poci się i  drży  w oczekiwaniu

moment obrotowy nadchodzi

zaraz osiągnie samozapłon szczęścia

rozpłynie się życiodajny płyn

po ciele

tupot 150 tysięcy koni ucichnie

a konserwatywny układ chłodzenia

i wstrzemięźliwy układ hamowania

zaczną się panoszyć z triumfem

 

Miłość i pewne reflektory stały się natchnieniem do kolejnych wierszy:

– Później przyszła wiosna i zakochałam się, a zakochany poeta pisze erotyki. Więc jeśli ma obok auta – to erotyki motoryzacyjne. Wiersze powstały z moich wyobrażeń i tęsknot, a nie autentycznych historii. Tak powstało „Moje Kangoo”. Wiersz poświeciłam temu modelowi ze względu na urocze przednie reflektory – opowiada poetka

fot. Elżbieta Styrcz

Moje Kangoo

 

budzi mnie w środku nocy

mruczenie mechanicznego kota

podgląd przez okno

ogromnymi reflektorami oczu

wie że nie śpię

pragnie bliskości

urzeka mnie wyglądem

sierść błyszczy mu się we mgle

jak krople rosy na pajęczynie

namaszcza się światłem ulicy

niepokorny jak sierpniowa burza

gna ogier hartowany blachą i stalą

trzyma mnie w masywnie zbudowanych ramionach

mam nim nasycone całe ciało

jak zawsze było głośno

nie lubimy ciszy

szybko i elegancko

na przednim siedzeniu

on wie jak rozgrzać wnętrze

muszę go czasem poskramiać

rozumie że musi pohamować swój głód

by nie zmiażdżyć mnie swoim ciałem

żeby jego żelazne serce

nie stygło na moich zimnych kolanach

żebyśmy czuli się razem bezpieczni

kiedy siedzimy wtuleni w siebie

na dworze cykają świerszcze

brak tylko latarni jak świece

ciepłego asfaltu pościeli

i palców zaciskanych w ekstazie

 

O kolejnych wierszach opowiada tak:

-„W aucie” było wyobrażeniem spotkania kochanków poetów w aucie.„ Megane” to utwór powstały z niespełnienia i wątpliwości. To auto miało mi dać bezpieczeństwo cierpienia w samotności.

 

W aucie

 

Flakonik jej perfum

rozlał się zapachem

na tapicerkę

wsiąkając w materiał

trwałym atramentem

Złożyła mu autograf

zapisany jego dłonią

Jej wiersz wzbił się

razem z niespokojnymi

ptakami pocałunków

niepisaną przysięgą

złączonych w ekstazie dłoni

które tworzą i czują

poezję zakazanej miłości

Kiedy poczuła

drżenie silnika

poprosiła raz jeszcze

żeby policzył groszki

na jej sukience

Nie odmówił

odtąd drżała tylko ona

 

Megane

 

niemy spowiednik myśli

które układam pośladkami

na kolanach skórzanego fotela

rozciera chłód serca

kołysanką silnika

zamyka mój oddech

na szybie kiedy

usta zgubione w tłoku miasta

tłuką się w korku

pustką ubraną w ludzką skórę

pod palcami kierownica

miękko wchodzi w dłonie

słowa toczą się

pod powiekami kół

kocha nie kocha

do domu za daleko

opowieść opon niesie się

z każdym kilometrem

cel znany nieznany

samotności rozpala

pęd ucieczki od

odpiętego pasa bezpieczeństwa

na fotelu pasażera

 

Autorka ma swój ulubiony motoryzacyjny erotyk:

– Najbardziej lubię „Rubaszne auto”. Do tej pory zastanawiam się, jak mi się udało opisać życie seksualne tych części. Czytelnicy również nie mogą wyjść z podziwu, szczególnie panowie – mówi z uśmiechem Izabela.

 

Zapraszamy na stronę autorki, gdzie można znaleźć także inne erotyki, nie tylko motoryzacyjne, oraz pozostałe wiersze: www.kochankapoezji.jimdo.com .

 

 

Najnowsze

Chevrolety Captiva i Trax zadebiutują w Genewie

Chevrolet ma ponad 75-letnie doświadczenie w projektowaniu SUV-ów – od wprowadzenia na rynek w 1935 roku modelu Suburban. Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie marka zaprezentuje po raz pierwszy w Europie przeprojektowaną wersję SUV-a Captiva.

Nowy projekt Captivy obejmuje kilka zmian w przedniej oraz tylnej części samochodu, takich jak nowe tylne światła LED, chromowane, kwadratowe końcówki układu wydechowego oraz zmieniony tylny zderzak. Z przodu wyróżniają się takie elementy jak obniżony zderzak, nowa kratka osłony chłodnicy oraz zmienione lampy przeciwmgielne. Odświeżony wygląd nowej Captivy dodatkowo podkreślają nowe, 18-calowe obręcze aluminiowe.

Chevrolet Captiva
fot. Chevrolet

Wszystkie Captivy w wyższych wersjach będą standardowo wyposażone w bezkluczykowy system otwierania oraz uruchamiania samochodu. W wybranych wersjach dostępne będą także dodatkowe elementy wyposażenia jak dwustrefowa klimatyzacja, pakiet oświetlenia wnętrza oraz podgrzewane tylne siedzenia.

Chevrolet Trax
fot. Chevrolet

Nowa Captiva będzie typowym SUV-em rodzinnym. Jeśli zaś chodzi o segment małych SUV-ów, Chevrolet na wiosnę wprowadzi model Trax, dostępny w wersji z napędem na przednią oś oraz na wszystkie koła. W Polsce sprzedaż rozpocznie się na początku lata. Linia silników obejmuje turbodoładowaną jednostkę benzynową o mocy 140 KM (103 kW) i pojemności 1,4 l, silnik benzynowy o pojemności 1,6 l oraz silnik wysokoprężny o mocy 130 KM (96 kW) i pojemności 1,7 l. Wszystkie wersje z manualną skrzynią biegów wyposażone będą w technologię Start/Stop.

Chevrolet Trax w bogatszych wersjach wyposażeniowych będzie standardowo oferowany z technologią Chevrolet MyLink, która pozwala wyświetlać zawartość smartfona nasiedmiocalowym, kolorowym wyświetlaczu dotykowym. Chevrolet MyLink będzie umożliwiał również korzystanie z nawigacji poprzez specjalną aplikację na smartfona o nazwie BringGo, a także korzystanie z internetowego radia TuneIn.

Najnowsze

Leśniak, Strycharz i Paśnik wygrywają w 1 rundzie Motocaina Cup

Tradycyjnie już, emocji podczas zawodów było co niemiara. Ale to sportowa walka o setne części sekundy decydowała o miejscu w klasyfikacji finałowej. Zanim zamieścimy relację z I rundy, warto zapoznać się z wynikami pierwszej eliminacji Kartingowego Pucharu Kobiet Motocaina Cup 2013.

Prosta start meta – początek Kartingowego Pucharu Kobiet Motocaina Cup 2013!
fot. Jan Zagrodzki

 

Motocaina Cup – klasa AMATOR
L.p. Nazwisko i imię
1 Strycharz Wiktoria
2 Górska Marysia
3 Walny Karolina
4 Siemieniuk Katarzyna
5 Cisowska Kasjana
6 Zimoląg Paulina
7 Kurek Sonia
8 Bartosek Edyta
9 Olszewska Karolina
10 Bieniek Katarzyna
11 Dimapils Anna
12 Fruba Edyta
13 Poniatowicz Klaudia
14 Michalska Marta
15 Stachurska Monika
16 Ziółkowska Agnieszka
17 Aleksandrowicz Malwina
18 Ali Dorota

 

Zawodniczki Motocaina Cup.
fot. Jan Zagrodzki

 

Motocaina Cup – klasa PROFESJONALNA
L.p. Nazwisko i imię
1 Leśniak Anna Maria
2 Białorucka Patrycja
3 Gałązka Eliza
4 Zielińska Dana
5 Leszczyńska Julia
6 Gałązka Zuzanna
7 Białorucka Izabela
8 Chałupka Marzena
9 Rudnicka Anna

 

W ferworze walki – podczas Motocaina Cup.
fot. Jan Zagrodzki

 

Motocaina Cup – klasa GOŚĆ
L.p. Nazwisko i imię
1 Paśnik Marta

Nagrody dodatkowe:

I miejce w finale C – Anna Rudnicka

I miejsce w finale B – Karolina Walny

Najszybsze zgłoszenie do zawodów – Dana Zielińska

Ostatni będą pierwszymi – Ali Dorota

Najmłodsza uczestniczka eliminacji – Klaudia Poniatowicz

Marta Paśnik, licencjonowany kierowca kartingowy w drodze po dobry czas.
fot. Jan Zagrodzki

 

Motocaina Cup – zbiorcze
L.p. Nazwisko i imię klasa
1 Leśniak Anna Maria P
2 Białorucka Patrycja P
3 Strycharz Wiktoria A
4 Gałązka Eliza P
5 Zielińska Dana P
6 Leszczyńska Julia P
7 Paśnik Marta G
8 Gałązka Zuzanna P
9 Górska Marysia A
10 Walny Karolina A
11 Siemieniuk Katarzyna A
12 Białorucka Izabela P
13 Cisowska Kasjana A
14 Chałupka Marzena P
15 Zimoląg Paulina A
16 Rudnicka Anna P
17 Kurek Sonia A
18 Bartosek Edyta A
19 Olszewska Karolina A
20 Bieniek Katarzyna A
21 Dimapils Anna A
22 Fruba Edyta A
23 Poniatowicz Klaudia A
24 Michalska Marta A
25 Stachurska Monika A
26 Ziółkowska Agnieszka A
27 Aleksandrowicz Malwina A
28 Ali Dorota A

Partnerzy:

 

Najnowsze