Datsun powraca

Od ćwierćwiecza zapomniany, powróci w 2014 roku. Carlos Ghosn, dyrektor generalny Nissana, zapowiada wskrzeszenie Datsuna.  

Datsun 240Z (1969)
fot. Nissan

Samochód, jeszcze pod nazwą „Dat Son” narodził się w 1931 roku pod auspicjami firmy DAT Motorcar. Nazwa została zmieniona, kiedy markę przejął koncern Nissan. Była produkowana do roku 1981, kiedy to koncern zdecydował się zmienić strategię. Przez pięć kolejnych lat samochody z tej serii oznaczano jako „Datsun by Nissan”, względnie „Nissan-Datsun”, a w 1986 roku zaprzestano całkowicie ich produkcji.

Ghosn zapowiada, że Datsun ma powrócić jako nowa, obok Infiniti, submarka Nissana. W założeniu mają to być auta niedrogie i oszczędne, a na początku głównym kierunkiem sprzedaży staną się rynki rozwijające Rosji, Indonezji i Indii.

 

Datsun Cherry Coupe (1974)
fot. Nissan

„Datsun kryje w sobie niemal 80 lat doświadczenia w tworzeniu samochodów z japońską duszą, będąc tym samym bardzo ważnym składnikiem marki Nissan” powiedział Carlom Ghosn.

 

Najnowsze

Mieć Ferrari w łazience

Jeżeli kogoś nie stać na prawdziwe Ferrari, zawsze może się pocieszyć przynajmniej jego namiastką. Niedawno była to suszarka, teraz do kompletu pojawiła się również maszynka do strzyżenia włosów.  

fot. Babyliss

O suszarce pisałyśmy na motocainie tutaj. Maszynka do strzyżenia włosów BaByliss Pro Volare X1 Clipper to kolejny gadżet stworzony pod auspicjami zespołu kreatywnego Ferrari, wyposażony w precyzyjnie wymodelowane ostrza, moc firmowaną przez Ferrari i charakterystyczny jaskrawoczerwony design.

 

Zawsze to krok bliżej do własnego Ferrari.

Najnowsze

Zmotoryzowana Barbie

Przyszła na świat w 1958 roku (co oznacza, że jest w wieku mojej mamy, obie trzymają się równie dobrze). Nazywa się Barbara Millicent Roberts. Na całym świecie jest jednak znana pod czułym zdrobnieniem: Barbie.

Barbie typu Harley z 1999 roku
fot. galeria-barbie.blogspot.com

Co jakiś czas powracają głosy oburzenia, że kultowa lalka wypacza w oczach dziewczynek obraz wyglądu prawdziwej kobiety i utrwala w ich podświadomości szkodliwe wzorce (niebotycznie wąska talia, nieproporcjonalne biodra, nogi do nieba i tak dalej), co owocuje groźnymi kompleksami. Jednak pomimo tychże głosów, lalka Barbie od wielu dekad pozostaje ulubioną zabawką dziewczynek, niemal ikoną popkultury, zajmuje też 43. miejsce na liście „101 najbardziej wpływowych postaci, które nigdy nie istniały”.

Popularność Barbie w połączeniu z jej zawodową elastycznością (na przestrzeni swojej kariery imała się kilkudziesięciu różnych zajęć, od pracownicy McDonalda po kierowcę rajdowego) kusi znane marki. Twarz słodkiej blondyneczki jest wręcz idealna marketingowo.

 

Barbie może wszystko. Łącznie z podbijaniem bezdroży i autostrad.

 

Barbie typu Harley z 2009 roku
fot. flickr.com

W 1984 roku dzieci oszalały na punkcie uśmiechniętej Barbie na skuterze. Skuter był różowiutki, dzięki czemu pasował idealnie do równie różowiutkiego kasku Barbie, ubranej w niebieski strój do jazdy i z poręcznym plecakiem na zakupy zarzuconym na ramię. „Motorino” zrobiło nieprawdopodobną karierę wśród włoskich dzieci, prawdopodobnie z uwagi na (wciąż rosnącą) popularność skuterów w Italii.

 

W 1990 roku Barbie w towarzystwie swojego umiłowanego Kena i G.I. Joe pojawiła się w reklamie Nissana 300ZX. Zrobiona na rudo, w seksownej obcisłej sukience, przedkłada Joe, właściciela czerwonego Nissana, nad opatrzonego Kena… enjoy the ride!

W 1999 roku Barbie po raz pierwszy usiadła na siodełku Harleya. Wystąpiła w skórzanych spodniach nabijanych ćwiekami, z klamrą w kształcie logo firmy, i skórzanej kurtce z prawdziwym zamkiem. Towarzyszący jej Ken zaprezentował się w skórzanej kamizelce i dżinsowej koszuli, czarując dwudniowym zarostem. W zestawie nie zabrakło gogli, apaszki, chusty, kasków (czarny dla pani, czarny z wzorem płomienia dla pana), plecaka i maleńkich kluczyków do motocykla.

W 2009 roku Harley pochylił się nad Barbie po raz kolejny. Tym razem wersja jest bardziej drapieżna. Barbie ma włosie przefarbowane na czarno, kremową kamizelkę i spodnie, a Ken ulizaną blond grzywkę, ale za to prawdziwy tatuaż z wzorem trupich czaszek.

Najnowsze

Mitsubishi Mirage w Tajlandii

20 marca Mitsubishi Motors Corporation ogłosiła, że jeszcze w tym miesiącu planuje rozpocząć sprzedaż nowego samochodu kompaktowego Mirage w Tajlandii.

Zółciutki Mitsubishi Mirage
fot. Mitsubishi

Mirage został pomyślany jako odpowiedź na zapotrzebowania klientów z rynków wschodzących, ale również zwolenników aut niewielkich i ekologicznych z innych krajów. Zadebiutuje w Tajlandii, z czasem jednak ma trafić na inne rynki, tak azjatyckie, jak i europejskie.

Model oferowany w Tajlandii będzie wyposażony w silnik 1,2 l MIVEC, pozwalający przejechać 22 km na jednym litrze paliwa. Jego wprowadzenie na rynek to kolejny etap ogłoszonego w styczniu 2011 roku biznesplanu „Jump 2013″, którego założeniem jest skupienie zasobów finansowych na rynkach wschodzących, głównie w obrębie Azji Południowo-Wschodniej.

Mitsubishi Mirage to niewielki samochód kompaktowy, jednak z wystarczającą powierzchnią dla pięciorga pasażerów. Zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla pozostają na jednym z najniższych poziomów w klasie, a zoptymalizowana struktura nadwozia pozwoliła obniżyć wagę samochodu o ok. 7% w porównaniu z konkurentami. Dodatkowo opracowana przez Mitsubishi struktura nadwozia RISE absorbuje i rozprasza siły uderzenia podczas wypadku, zapewniając wysoki poziom bezpieczeństwa pasażerów.

A poza tym jest uroczy.

Najnowsze

Buty na miarę kierowcy

Dwie słynne brytyjskie marki Aston Martin i John Lobb łączą siły, by wspólnie zaoferować kierowcom projekt Winner Sport - niezwykle lekkie buty do jazdy o aerodynamicznej linii.

Do wyboru, do koloru
fot. motorward.com

Projekt jest efektem współpracy Marka Reichmana, kierownika projektowego Astona Martina, i Andresa Hernandeza, dyrektora kreatywnego John Lobb.

Wywoławczą formą Winner Sport jest model John Lobb 8695. But został wykonany z niewyprawionej skóry cielęcej i wykończony skórą owczą. Wyściółka wokół kostki jest miękka i komfortowa. W odróżnieniu od bardziej formalnych modeli John Lobb, buty Winner Sport mają bardziej opływową i sportową linię, a ich podeszwy są specjalnie wyprofilowane z myślą o jeździe samochodem.

Buty będą dostępne w szerokiej gamie kolorystycznej: grafitowej szarości, kilku odcieniach bieli, piaskowej – te modele będą wyposażone w białą podeszwę. Natomiast czarne, czekoladowe i zielone wyróżniają się podeszwą czerwoną. Odpowiednio białe i czerwone będą również sznurówki.

Buty zostaną zaprezentowane publiczności podczas otwarcia sklepu Astona Martina W-One Store na London’s Park Lane i sklepu John Lobb na Jermyn Street w Londynie jeszcze w marcu. Zgodnie z planem w maju mają trafić na rynek i będą dostępne w wybranych butikach obu marek na całym świecie.

Najnowsze