Damski Gore-Tex

Jestem wymagającą motocyklistką. Oprócz kręcenia się wokół komina, lubię czasem pojechać w trasę. Nawet w daleką trasę. Zdarza się też trochę jazdy w terenie. Deszcz mi nie straszny, upały również. Znacie to?

Wchodzimy do sklepu motocyklowego i… sprzedawca rozkłada ręce. Damskie ciuchy dla wymagających są niestety jeszcze rzadkością. Jeżeli już mówimy o ciuchach które spełniałyby nasze wysokie wymagania, to trzeba wspomnieć o Gore-Texie (rodzaj tkaniny wodno- i wiatroodpornej, a jednocześnie „oddychającej”, którą stosuje się w odzieży wierzchniej, również motocyklowej).

Firmy które oferują nam Gore-Tex, w dużej większości prezentują modele jedynie męskie. Przeglądając aktualne oferty, w oczy rzuca się oczywiście większości znana Rukka. Dalej wyłonił się jeszcze Held i kilka pomniejszych firm, które proponują pojedyncze sztuki ciuchów damskich z Gore-Texem – na przykład Alpinestars Stella Excursion.

Rukka pierwszy raz w tym roku, zaprezentowała (w końcu!)Gore-Texowe  rękawice dla kobiet (VILMA i QUEEN). Oprócz tego oferują dwa nowe modele kurtek damskich: AIR-Y oraz VILMA. Dalej modele ARMIINA, JULIA, ANNA i CHRYSTAL znane z wcześniejszych lat. Do każdej kurtki, odpowiednio dobrane spodnie (często o tej samej nazwie). Wszystkie ubrania Rukki to najwyższej jakości materiały, 5 letnia gwarancja oraz zamiłowanie Rukki do między innymi „malinowego” koloru kurtek dla kobiet i prostego kroju – który nie każdemu się podoba. O cenie nie wspominając…

Rukka Gore-Tex
fot. Rukka
Held Davina
fot. Held

. Dalej jest Held. Tegoroczna nowość to kurtka Davina – typowa turystka, co natychmiast rzuca się w oczy. Held zadbał o możliwość doboru kolorów kurtki pod kolor motocykla – co dla nas kobiet, jest przecież bardzo ważne. Do tego kurtka Alessia, Sento oraz Novara i spodnie Arese, Dorna czy typowo damskie Sciara. Rękawice damskie Gore-Texowe Held proponuje tylko – model Rachel. Ubrania Helda mogą przypaść do gustu tym, którzy nie dysponują wielkimi sumami na Rukkę ale zależy im na najwyższej jakości ubrań.

I… to by było na tyle z „szerokiego” wachlarza wyboru. Możemy szukać u innych firm, pojedynczych sztuk Gore-Texów. Lub zdecydować się na produkty równie wysokiej jakości ale bez znaczka „Gore-Texu”. Ciężki wybór.

Najnowsze

Do trzech razy Leslie

Zdawałoby się, że od momentu, kiedy Chuck Norris rozpoczął karierę w marketingu bankowym, stan Texas w USA bezpowrotnie utracił swojego reprezentanta. Nic bardziej mylnego. Nie słyszeliście jeszcze o Leslie Porterfield – bezwzględnie jednej z najszybszych moto-kobiet świata.

Piękna Leslie Porterfield w Bonneville
fot. materiały zawodniczki

Swoją przygodę rozpoczęła w wieku lat 16, kupując od sąsiada motocykl za 200 dolarów. Większość elementów znajdowała się niestety… w pudełku. Nietrudno się domyślić, że rekonstrukcji maszyny Leslie dokonała sama.

Kolejne lata życia Leslie upłynęły w salonie marki Yamaha. Najpierw była w nim zatrudniona, ale w bardzo krótkim czasie wykupiła część na własność. Ponieważ jednak dysponowanie jedynie połową własności było niewystarczające, w 2005 roku podjęła decyzję o otwarciu własnej placówki dealerskiej „High Five Cycles”, która świetnie prosperuje do dziś.

Wszystkie te działania stanowiły jednak tylko odskocznię od realizacji marzeń. Celem Leslie Porterfield było pobicie rekordu prędkości w Bonneville – wyschniętym jeziorze, które jest słynnym miejscem ustanawiania rekordów prędkości pojazdów dwukołowych; jednym z niewielu miejsc na lądzie, gdzie można dostrzec krzywiznę horyzontu; tym samym jeziorze, gdzie Burt Munro (Anthony Hopkins) ustanawiał rekord szybkości na swoim Indianie w filmie „The World’s Fastest Indian”.

W 2007 roku Leslie dosiadła motocyklu Suzuki Hayabusa. To sprzęt, o którym krąży więcej legend, niż o botoksie w polskim show-biznesie. Jej pierwszy start niestety zakończył się wypadkiem po osiągnięciu prędkości 177km/h. Wypadek wydawał się na tyle poważny, że Porterfield została przetransportowana do szpitala helikopterem. Ostatecznie doliczono się siedmiu złamanych żeber, przebitego płuca i wstrząsu mózgu.

Determinacja nie pozwoliła Leslie w żaden sposób zapomnieć o podjętym przez siebie celu. Już rok później, w 2008, wróciła do Bonneville na motocyklu typu „naked”, osiągając nowy rekord – 209mph (336km/h!). Osiągnięcie to było przepustką do członkostwa w elitarnym klubie „Bonneville 200 MPH” – udało się jej to jako pierwszej kobiecie w 61-letniej historii istnienia organizacji.

Nie spoczęła jednak na laurach. Podczas tego samego wydarzenia Leslie ustanowiła rekord 232 mph (373km/h) Hondą CBR 1000RR Fireblade, zdobywając tytuł najszybszej kobiety na motocyklu na świecie.

W 2009 roku wróciła po ostatnie trofeum, jakiego nie udało jej się zdobyć – nagrodę za osiągnięcie największej prędkości. I cóż, zrobiła to. 240 mph – to wynik, który pozwolił jej dzierżyć tytuł najszybszej kobiety w historii wyścigów Bonneville.

Mówi się „do trzech razy sztuka”. Dla Leslie to raczej „do trzech razy rekord”. A skoro już mowa o powiedzeniach, istnieje też takie: „baby do garów”. Jak widać jednak, kobiety potrafią dać po garach – nie tylko w kuchni.

 

Najnowsze

Damskie Mottowear Cora CT – jeszcze więcej bezpieczeństwa

Jeżeli wierzyć zapowiedziom, lato przyjdzie szybko i będzie gorące. A my znamy sposób, żeby nie było nam gorąco, podczas miejskich wojaży - damskie motocyklowe jeansy Mottowear.

O nowej serii jeansów motocyklowych Mottowear pisałyśmy już wcześniej.

Mottowear Cora CT
fot. Mottowear

Teraz czas na szczegóły.

Oprócz rewelacyjnego rozwiązania w nowych spodniach Kira X (z dodatkowym kominem ocieplającym na nerki), na świat przyszedł model Cora CT czyli zastępca znanego modelu Tora.

Jakie zmiany? Wyjątkowo zadowalające. „Nowy” jeans przepleciony jest odporną na ścieranie przędzą wielowłókienkową PA 6.6. Dzięki temu całe spodnie są wyjątkowo odporne na ścieranie, nie tylko części podszyte Kevlarem®.

Ochraniacze kolanowe to wysokiej jakości protektory D3O®.

Kolejny duży plus dla MOttoweara za pamięć o motocyklistkach!

Najnowsze

Team McLarena najszybszy w kwalifikacjach

Lewis Hamilton teamu McLaren wygrał dzisiejsze kwalifikacje do GP Malezji. Jako drugi na starcie ustawi się Jenson Button, a jako trzeci – Michael Schumacher.

Hamilton ma chrapkę na podium
fot. Pirelli

Kwalifikacje przebiegły w dość spokojnej atmosferze. Prognozy nie przewidywały opadów, jednak straszącą z niedalekiej odległości deszczowa chmura napędziła niektórym teamom nieco strachu.

Po rozpoczęciu kwalifikacji pierwsi kierowcy na torze pojawili się już po trzech minutach. Standardowo jako pierwsi na tor wyjechali kierowcy ze słabszych ekip: Marussia, HRT. Po minucie od ich wyjazdu dołączyli do nich kierowcy Red Bulla, McLarena i Schumacher. Oczywiście najsłabiej wypadli kierowcy HRT, ale mimo wszystko osiągnęli granicę 107% i jutro wystartują w wyścigu. Ledwo, ledwo do Q2 awansował Felipe Massa. Do drugiej części nie przeszli Karthikeyan, De la Rosa, Pic, Glock, Pietrow, Kovalainen i Vergne. Druga część czasówki miała być decydującą dla Felipe Massy, który z nowym podwoziem w bolidzie miał być szybszy. Niestety, mimo usilnych prób Brazylijczyk zakończył sesję kwalifikacyjną na dwunastym miejscu. Wyśmienicie w tej części spisywał się Schumacher, który pod koniec sesji wskoczył na czwarte miejsce. Rosberg również się poprawił i wskoczył na trzecie miejsce. Do finałowej części nie awansowali Maldonado, Massa, Senna, Di Resta, Ricciardo, Hulkenberg i Kobayashi.

Po rozpoczęciu finałowej części czasówki jako pierwsi na torze pojawili się kierowcy McLarena, Renault oraz Red Bulla. W boksie postanowili pozostać zawodnicy Mercedesa, Perez i Alonso. Od samego początku tempo dyktował Hamilton i było pewne, że Anglik nie odpuści zbyt łatwo. Czas, który osiągnął, okazał się nie do pobicia. Anglik po raz drugi w tym sezonie pewnie wygrał kwalifikacje, a jego partner z zespołu uplasował się tuż za nim. Jako trzeci ustawi się Michael Schumacher, coraz częściej przymierzany do podium. Dziwi na pewno postawa Red Bulla oraz to, że po raz drugi Webber pokonał Vettela. Czyżby teraz miała nastać era rodziny Mercedesa? Przekonamy się niedługo.

Poz.     kierowca         zespół              czas

1.        L.Hamilton    McLaren         1:36.219

 2.        J.Button         McLaren         1:36.368

 3.        M.Schumacher Mercedes      1:36.391

 4.        M.Webber      Red Bull         1:36.461

 5.        K.Raikkonen Lotus   1:36.461

 6.        S.Vettel          Red Bull         1:36.634

 7.        R.Grosjean     Lotus   1:36.658

 8.        N.Rosberg     Mercedes        1:36.664

 9.        F.Alonso        Ferrari 1:37.566

 10.      S.Perez           Sauber 1:37.698

 11.      P.Maldonado Williams          1:37.589

 12.      F.Massa                     Ferrari              1:37.731

 13.      B.Senna         Williams          1:37.841

 14.      P. di Resta      Force India     1:37.877

 15.      D.Ricciardo   Toro Rosso      1:37.883

 16.      N.Hulkenberg            Force India     1:37.890

 17.      K.Kobayashi  Sauber 1:38.069

 18.      J.E.Vergne     Toro Rosso      1:39.077

 19.      H.Kovalainen       Caterham        1:39.306

 20.      W.Pietrow      Caterham        1:39.567

 21.      T.Glock          Marussia         1:40.903

 22.      C.Pic  Marussia         1:41.250

 23.      P.de la Rosa   HRT F1           1:42.914

 24.      N.Karthikeyan           HRT F1           1:43.655

Najnowsze

Rosberg najszybszy przed kwalifikacjami

Nico Rosberg z teamu Mercedes okazał się najszybszy przed kwalifikacjami do GP Malezji. Drugi był Vettel, trzeci Webber.

Nico Rosberg okazał się najlepszy
fot. Pirelli

Trzeci trening został zakwalifikowany przez zespół sędziowski jako „mokry”, mimo iż nie padało od kilkunastu minut. W trakcie trwania treningu nie spodziewano się opadów, a nawierzchnia bardzo szybko wyschła. Najszybszy w takich warunkach okazał się Nico Rosberg, który osiągnął swój znakomity czas dopiero pod koniec sesji, bijąc rekord w pierwszym i trzecim sektorze. Za kierowcą Mercedesa znaleźli się obaj przedstawiciele Red Bulla. Czwarty był Kimi Raikkonen, którego zespół nie ma łatwo w Malezji. Najpierw zmuszony był wymienić skrzynię biegów w bolidzie Fina, a dziś media poinformowały, że w nocy spaliła się część gościnna oraz restauracja teamu Lotus. Mimo strat, zespół w dość pogodny sposób podszedł do zaistniałej sytuacji.

– Prosimy o wyrozumiałość. Część personelu, która przebywała w zniszczonych pomieszczeniach, dzisiaj będzie pachniała dymem. Przez krótki czas wielu pracowników może także mieć problemy z zaspokojeniem głodu – żartowali.

Pechowo sesję rozpoczął Lewis Hamilton. Po przejechaniu kilku okrążeń instalacyjnych i przymierzaniu się do rozpoczęcia pomiarowego kółka, Anglik wypadł z toru i był zmuszony powrócić do boksu. Na torze pojawił się dopiero na 10 minut przed końcem sesji.

Blado wypadło Ferrari. Massa, pomimo nowego zawieszenia, nadal nie może poradzić sobie z presją i zajął dopiero osiemnaste miejsce.

 

poz.     kierowca                     zespół              czas                 okr.

 1.            N.Rosberg               Mercedes        1:36.877          16

2.            S.Vettel                    Red Bull         1:37.320          15

3.            M.Webber                Red Bull         1:37.338          12

4.            K.Raikkonen           Lotus              1:37.356          13

5.            R.Grosjean              Lotus              1:37.382          13

6.            J.Button                   McLaren         1:37.404          12

7.            P.Maldonado           Williams          1:37.455          13

8.            M.Schumacher        Mercedes        1:37.663          15

9.            L.Hamilton              McLaren         1:37.776          8

10.          K.Kobayashi           Sauber             1:37.977          17

11.          B.Senna                   Williams          1:38.091          20

12.          S.Perez                    Sauber             1:38.178          15

13.          F.Alonso                  Ferrari             1:38.246          17

14.          N.Hulkenberg          Force India     1:38.285          16

15.          D.Ricciardo             Toro Rosso      1:38.423          13

16.          J.E.Vergne               Toro Rosso      1:38.640          11

17.          P. di Resta               Force India     1:38.794          18

18.          F.Massa                   Ferrari             1:39.209          16

19.          W.Pietrow               Caterham        1:39.704          15

20.          H.Kovalainen          Caterham        1:40.189          14

21.          C.Pic                        Marussia         1:41.901          14

22.          T.Glock                    Marussia         1:42.007          14

23.          P.de la Rosa             HRT F1           1:42.464          14

24.          N.Karthikeyan         HRT F1           1:43.378          17

Najnowsze