Dacia wprowadza jubileuszową serię limitowaną Celebration

Dacia wprowadza jubileuszową serię limitowaną Celebration

18 maja 2020
Marka Dacia, powstała w Rumunii w 1966 roku, od zawsze była związana z Renault. Jej pierwszym modelem, dostępnym wyłącznie na tamtejszym rynku, było Renault 8, sprzedawane pod nazwą Dacia 1100. Samochód montowano z części produkowanych we Francji.

W 1999 roku Grupa Renault kupiła rumuńską markę z jasnym planem: chciała wykorzystać doświadczenie i lokalizację Dacii, aby wejść z najtańszym sedanem na rynki krajów Europy Wschodniej, które przechodziły wówczas etap transformacji.

Grupa Renault postanowiła zrealizować ten cel, przełamując obowiązujące kanony. Po raz pierwszy w branży motoryzacyjnej w projektowaniu nowego modelu wykorzystano innowacyjne podejście projektowe „design to cost”. Polega ono na odwróceniu tradycyjnej logiki projektowej – optymalizacja kosztów stała się nadrzędną wytyczną na wszystkich etapach projektowania samochodu, oczywiście bez żadnych kompromisów w zakresie niezawodności czy bezpieczeństwa. Od początku do końca przy określaniu specyfikacji technicznej bierze się pod uwagę końcową cenę sprzedaży. Zgodnie z tą strategią ważnym atutem jest wykorzystanie sprawdzonych i zamortyzowanych części i technologii Grupy Renault.

Oba nowe modele były zgodne z wartościami marki Dacia. Rekordowo duże wnętrze, prosta i solidna konstrukcja oraz bezkonkurencyjna cena przyczyniły się do ich sukcesu handlowego. Sandero (i Sandero Stepway) było w 2018 roku najlepiej sprzedającym się samochodem dla klientów indywidualnych. Od debiutu rynkowego sprzedano 2,1 mln sztuk tego modelu. Od 2010 roku sprzedaż Dustera wyniosła łącznie 1,6 mln sztuk.

Dacia zadebiutowała w Polsce w 2004 r. i przez 15 lat odnotowała spektakularny wzrost sprzedaży. Na początku obecności marki na polskim rynku sprzedano 2 403 egzemplarze aut, a w 2019 r. już 33 034. W sumie klienci w Polsce zakupili już ponad 180 tys. samochodów Dacii.

W 2019 r. marka mogła pochwalić się największym przyrostem sprzedaży – 5700 egzemplarzy r/r (wzrost o 21%). Największą popularnością cieszy się Dacia Duster, która w 2019 roku już po raz kolejny utrzymała pozycję lidera segmentu SUV i była najchętniej wybieranym autem przez klientów indywidualnych w Polsce.

Dacia jest jedynym producentem, który w odpowiedzi na wyzwania środowiskowe proponuje silniki dwupaliwowe (benzyna/LPG) w całej gamie swoich samochodów osobowych.

Najbliższa rewolucja Dacii będzie związana z wprowadzeniem przystępnego cenowo samochodu elektrycznego, w którym zostanie wykorzystane 10-letnie doświadczenie Grupy Renault w tej dziedzinie. Zaprezentowany w marcu 2020 roku elektryczny show-car Spring to zapowiedź pierwszego w 100% elektrycznego modelu marki. Będzie to jednocześnie pierwszy samochód miejski Dacii! Będzie miał 5-drzwiowe nadwozie, 4 pełnowymiarowe miejsca i zasięg blisko 200 km.Dacia Spring to dowód, że stawiając na odważne rozwiązania zgodne z wyznawanymi wartościami, marka może zapewnić ekologiczne środki transportu dostępne dla wszystkich.

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!