Dacia Spring już w Polsce. Znamy ceny najtańszego elektryka w Polsce!

Ile będzie kosztować najtańszy elektryk w Polsce? Kupisz go już czerwcu!

Dacia Spring będzie już trzecim elektrycznym modelem we flocie Traficara, obok Renault ZOE i Renault Kangoo Z.E. W pierwszej kolejności pojawi się w Warszawie i dołączy do pojazdów osobowych Renault Clio i ZOE oraz dostawczych Renault Kangoo i Master.

Nowa Dacia Spring już w Polsce. Wersja Business dołącza do floty Traficara

Częścią warszawskiej floty Traficara będzie Dacia Spring w wersji Business, przeznaczonej specjalnie dla klientów biznesowych i operatorów carsharingu. Wersja dla klientów indywidualnych będzie kosztować 76 900 zł, pojawi się w Polsce jesienią 2021 r.

W wersji Business, w standardzie dostaniemy: klimatyzację manualną, radio Bluetooth, USB System, wspomaganie parkowania tyłem, światła dzienne LED, obręcze kół 14’’ Flexwheel, tapicerkę ze skóry ekologicznej oraz przewód do ładowania trybu 2.

Zamówienia będzie można składać od połowy czerwca br. Specjalnie dla klientów, którzy nie chcą czekać, została właśnie otwarta możliwość zamówienia nowej Dacii Spring w przedsprzedaży w najlepiej wyposażonej wersji Comfort Plus za 87 400 zł.

W standardzie wersji Comfort Plus dostaniemy: Pakiet High Tech z multimedialnym ekranem Media Nav 7’’ z funkcją duplikowania ekranu smartfona, USB, kamerę cofania, system wspomagania parkowania tyłem, koło zapasowe oraz lakier metalizowany. Dacia będzie dostępna w kolorach: Biel Arktyczna, Szary Diamond, Niebieski Morning Breeze. 

Nowa Dacia Spring już w Polsce. Wersja Business dołącza do floty Traficara

Dacia Spring to pierwszy model marki Dacia z napędem w 100% elektrycznym oraz najbardziej przystępny cenowo samochód elektryczny na rynku europejskim. Dacia Spring oferuje zasięg 230 km w cyklu WLTP (305 km w cyklu miejskim WLTP).

Silnik elektryczny ma moc 44 KM oraz 125 Nm momentu obrotowego. Wiemy już, że sprint do „setki” Dacii potrwa aż 19,1 sekund, a prędkościomierz zatrzyma się na 125 km/h. Bateria ma pojemność 26,8 kWh.

Nowa Dacia Spring już w Polsce. Wersja Business dołącza do floty Traficara

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Odcinkowy pomiar prędkości na S8. Kiedy powstanie i na jakiś odcinkach drogi?

Ten sam system nadzoru na autostradzie A1 zaowocował tysiącami mandatów. Należy pamiętać, że w przypadku odcinkowego pomiaru prędkości liczy się średnia prędkość. Zwolnienie przed początkiem i końcem odcinka pomiaru nic nie da i nie uchroni nas przed mandatem.

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że zestawy do odcinkowego pomiaru prędkości zostaną zainstalowane na dwóch odcinkach S8. To oznacza, że S8 będzie pierwszą w Polsce drogą ekspresową objętą odcinkowym pomiarem prędkości.

Pierwszy odcinkowy pomiar prędkości, o długości około 12 kilometrów, 12 km, powstanie pomiędzy węzłem Łabiszyńska a węzłem Piłsudskiego (Marki). Drugi, o długości około 5 kilometrów, powstanie pomiędzy węzłem Konotopa a węzłem Bemowo (ul. Lazurowa). Obydwa odcinkowe pomiary prędkości będą sprawdzały średnią prędkość kierowców dla obydwu kierunków jazdy.

Przeczytaj też: Kierowcy tirów też muszą czasem wyprzedzić na autostradzie? Ci zablokowali trzy pasy!

Obydwa systemy mają zostać zbudowane i uruchomione do końca października 2021 roku. Specjalne kamery mają zapewnić wysokiej jakości zdjęcia zbyt szybko poruszających się pojazdów oraz będą identyfikować  pas ruchu, po którym poruszał się kierowca łamiący przepisy.

Czemu zdecydowano się na pomiar prędkości właśnie na tych odcinkach S8? Główny Inspektorat Transportu Drogowego informuje, że decyzja została poprzedzona analizą bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz kilkoma wizjami lokalnymi. Między innymi liczba wypadków zdecydowała, że to te odcinki zostaną objęte dozorem.

Odcinkowy pomiar prędkości na S8

Przeczytaj też: Nowy system poboru opłat e-TOLL. Jakie zmiany wprowadzi i jak będzie działać? Jakie kary grożą za brak opłaty?

Gdy z końcem stycznia na odcinkach autostrady A1pomiędzy Częstochową a Łodzią uruchomiono dwa zestawy do odcinkowego pomiaru prędkości, tylko w ciągu pierwszej doby zarejestrowano 1300 przypadków łamania limitu prędkości. W sześć tygodni „złapano” 41 tysięcy kierowców, którzy nie przestrzegali przepisów.

Koszt inwestycji, która zostanie zainstalowana na odcinkach S8 to około 4 milionów złotych. Sądząc po tym co się działo na A1, zakładamy, że koszty te szybko się zwrócą za sprawą łamiących ograniczenia prędkości kierowców.

Najnowsze

Edyta Klim

1 maja 2021 – Międzynarodowy Dzień Motocyklistki

To już 15-ta edycja międzynarodowego święta motocyklistek, które przypada w pierwszą sobotę maja. Czy w czasie obostrzeń, związanych z Covid-19, obchody będą wyglądać inaczej?

International Female Ride Day® (IFRD) to największe na świecie święto motocyklistek, równocześnie obchodzone w wielu krajach i kulturach. Od 14 lat zwraca uwagę na kobiety, jeżdżące motocyklami i zawodniczki sportów motorowych, bo chociaż w ciągu ostatniej dekady liczba motocyklistek podwoiła się, to i tak kobiety stanowią zaledwie 19-24% wszystkich właścicieli motocykli.

Logo IFRD zostało stworzone w 2007 roku tak, aby pozostało ponadczasowe i niepowtarzalne dla motocyklistek. Kobieca twarz w kasku, odważnie patrząca w przyszłość, a także różne modele motocykli, które impreza jednoczy. To wszystko na tle świata, ponad podziałami, czyli jasne przesłanie zjednoczenia motocyklistek z całego świata w tym, szczególnym dniu. Motyw przewodni tegorocznej edycji to „Fokus Female Forward”.

Foto & logo: https://motoress.com/

Celem tego wydarzenia jest inspirowanie do zmian stereotypowych ról, związanych z motocyklami, także we wszystkich sportach motorowych. To przesłanie, nie tylko do przemysłu motocyklowego i sportowego jako całości, ale co ważne – do parytetu płci, we wszystkich aspektach naszego życia. Wnioski ze Światowego Forum Ekonomicznego wskazują, że równość płci nie zostanie osiągnięta przez prawie sto kolejnych lat: „Prognozując obecne tendencje w przyszłości, ogólna, globalna luka między płciami zmniejszy się średnio za 99,5 lat w 107 krajach, objętych nieprzerwanie monitorowaniem od pierwszej edycji raportu. Jednak przy tak powolnym tempie, jak w latach 2006-2020, wypełnienie tej luki zajmie 257 lat ” (źródło: Raport Global Gender Gap 2020).

Organizator IFRD jednocześnie apeluje o spotykanie się i przejażdżki w małym gronie, mając na względzie dostosowanie się do obostrzeń w danym regionie. A także o: zachowanie dystansu społecznego, częste mycie rąk, zasłanianie twarzy i nie bagatelizowanie żadnych objawów choroby. Wszystkie decyzje pozostają indywidualne, ale ważne jest to, aby zdawać sobie sprawę z rozprzestrzeniania się wirusa i postępować zgodnie z lokalnymi zaleceniami zdrowotnymi.

Najnowsze

Ładowanie pojazdów HDEV w 7 minut i LDEV w minutę? To możliwe!

To czas ładowania pojazdu na dystans 100 km z innowacyjnej stacji, nad którą pracuje Ekoenergetyka - Polska. Firma rozwija serię stacji ładowania o mocy od 750 do 1500 kW. Gdzie znajdziemy ładowarki?

Firma pracuje nad infrastrukturą ładowania wysokiej wydajności dla pasażerskich i ciężkich pojazdów z napędem elektrycznym. Czas ładowania pojazdu z rozwijanej w centrum badawczym Ekoenergetyki stacji o mocy startowej 750 kW wyniesie odpowiednio 1 minutę i 7 minut (przy zakładanym zużyciu energii 20 kWh/100 km i 90 kWh/100 km). Oznacza to, że do przejechania 400 km w przypadku LDEV wystarczą 4 minuty ładowania. W przypadku HDEV to jedynie niecałe pół godziny, czyli czas przewidziany na wymaganą przepisami przerwę w pracy kierowcy.

Zobacz: Ładowanie samochodów elektrycznych wejdzie na nowy poziom? Volkswagen ujawnił prototyp robota

W pierwszej kolejności Ekoenergetyka wdroży swoje rozwiązania w Niemczech i Polsce. Wspólnie z partnerami do końca 2023 roku uruchomi testowe instalacje, które zostaną zlokalizowane przy drogach szybkiego ruchu oraz w kilku aglomeracjach, z myślą m.in. o pojazdach użytkowych i służbach miejskich. Tym samym Ekoenergetyka przyczyni się – jak w przypadku transportu publicznego – do przyśpieszenia eRewolucji w europejskich miastach. Inżynierowie firmy w Centrum Nowoczesnych Technologii w Transporcie Elektrycznym rozwijają technologie w zakresie energoelektroniki, konstrukcji mechanicznych oraz optymalizacji urządzeń. 

Czytaj także: Elektryczne ciężarówki? Volvo Trucks twierdzi, że to ma sens

W nowym projekcie wykorzystują bogate doświadczenia z projektowania i wdrożeń dla europejskich liderów emobility oraz unikalne know-how wykorzystane podczas uruchomienia jednego z pierwszych w Europie i pierwszego w Polsce hubu ładowania – wielostanowiskowej stacji szybkiego ładowania Ekoen. Działający od ponad roku, dzięki rozwiązaniom Ekoenergetyki, hub jest otwarty 24/7 i pozwala na szybkie, niewymagające uwierzytelnienia ładowanie EVs.

Najnowsze

Ford Transit od kompaktowej wersji po duży autobus może przewieźć nawet 18 osób!

Samochody dostawcze mają zazwyczaj jedno, podstawowe zadanie – przewieźć możliwie jak najwięcej towaru w sposób szybki i ekonomiczny. Jak sprawdza się w tej roli Ford Transit?

Ofertę osobowych odmian Transita otwiera wersja Connect Kombi. To model, który sprawdzi się zarówno jako środek transportu np. dla pracowników firmy, jak również obszerne i funkcjonalne auto rodzinne. Dostępny w dwóch długości nadwozia L1 i L2 (4425 lub 4825 mm).. Maksymalna objętość ładunkowa po złożeniu foteli to nawet 2,81 m3 (w wersji długiej L2). Ford Transit Connect Kombi już w standardzie oferuje m.in. manualną klimatyzację, komputer pokładowy czy też elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka.

W przypadku eksploatacji firmowej, to w zupełności wystarczy, ale użytkownicy prywatni mogą skonfigurować wyposażenie według własnych potrzeb. W topowej odmianie Active znajdziemy m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzację, czy też 17” aluminiowe obręcze kół. Na uwagę zasługują również liczne udogodnienia tj. duża liczba pojemnych schowków, kilka miejsc przeznaczonych na odłożenie smartfona, czy też dużo uchwytów na napoje. Funkcjonalność pełni tu nadrzędną rolę.

Ford Transit Custom Kombi
Prawdziwy kalejdoskop odmian i wersji oferuje Ford Transit Custom Kombi. Tradycyjna wersja Kombi dostępna jest w czterech różnych wariantach nadwozia tj. jako krótka i długa (odpowiednio 4973 i 5340 mm) oraz niska i wysoka (od 1925 do 2426 mm w zależności od konfiguracji). To daje ogromne możliwości dostosowywania modelu do potrzeb i sprawia, że każdy jest w stanie znaleźć odpowiedni model dla siebie. Oprócz tego do wyboru są 3 wersje wyposażenia. Ofertę otwiera wersja Trend posiadająca mnóstwo praktycznych dodatków, które ułatwiają codzienną eksploatację i podnoszą komfort jazdy zarówno kierowcy, jak i pasażerów.

W standardzie umieszczono w niej, m.in. klimatyzację, tempomat, skórzaną kierownicę, przednie i tylne czujniki parkowanai, centralny zamek, przesuwane drzwi boczne, regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy, elektrycznie sterowane szyby przednie, uchwyty na 2-litrowe butelki, mnóstwo schowków i dwa gniazda 12V. Dla tych, którzy potrzebują większej mobilności w cięższych warunkach, przygotowano odmianę Trail z dedykowanymi 16-calowymi felgami aluminiowymi, ochronnymi nakładkami na nadwozie, dodatkowymi stopniami bocznymi czy też skórzaną tapicerką.

Ford Transit Autobus
Ford Transit w odmianie Autobus to nic innego, jak rozwinięcie doskonałych pomysłów i właściwości mniejszych odmian, zamknięte w imponującym nadwoziu, które pomieści nawet 18 osób. Dwie wersje do wyboru Trend i Limited, mnóstwo pomysłowych schowków i bardzo wygodne wnętrze pozwolą przewieźć kilkanaście osób w komfortowych warunkach, nawet na dalekich trasach. Prowadzenie auta jest bardzo proste i bezproblemowe dzięki zaawansowanym technologiom na pokładzie.

Transit Autobus może być bowiem wyposażony m.in. w inteligentny tempomat, który automatycznie utrzymuje prędkość dostosowaną do pojazdu poprzedzającego. Na bezpieczeństwo wpływa również system Pre-Collision Assist z funkcją wykrywania pieszych,  który ostrzega przed potencjalną kolizją. Poruszanie się tak dużym pojazdem po mieście ułatwi również system Active Park Assist, który aktywnie wspiera kierowcę podczas parkowania.

Najnowsze