
Dacia Jogger zaprezentowana! Siedem miejsc, dwie wersje silnikowe i przód „kopiuj, wklej” z Sandero
Dacia zaprezentowała dziś nowy model - Jogger, który jest następcą Logana MCV i Lodgy w jednym. Na pokładzie zmieści siedem osób lub bardzo dużo bagażu i będzie dostępny w dwóch wersjach silnikowych. Co jeszcze wiadomo o tym samochodzie?
Dacia Jogger bazuje na płycie płycie podłogowej aktualnego Logana i Sandero, stanowiąc po prostu wydłużoną odmianę tych pojazdów, mogącą pochwalić się trzema rzędami foteli. Styl nadwozia nawiązuje do sylwetki SUV-a.

Jogger zapożycza większość rozwiązań technicznych i wizualnych z Sandero i Logana. Widać to na pierwszy rzut oka. Przednia część nadwozia oraz wnętrze niewiele różnią się od Sandero Stepway. To co odróżnia ten model to wyżej poprowadzona linia dachu i kanciasty tył skrywający trzeci rząd siedzeń lub całkiem sporą przestrzeń bagażową.
Dacia Jogger ma 4,55 metra długości, 1,78 metra szerokości i 1,63 metra wysokości. Warto zauważyć, że długość samochodu jest mniejsza, niż w przypadku większości kompaktowych kombi.

Kierowcy będą mieli do wyboru dwie konfiguracje Dacii Jogger: pięcio- i siedmioosobową. W pierwszym wariancie bagażnik pomieści 708 litrów, a po złożeniu foteli przestrzeń wzrośnie do 1819 litrów. W wersji siedmiosobowej pojemność bagażnika to jedynie 160 litrów.

Dacia Jogger – silniki
Dacia Jogger będzie dostępna w dwóch wersjach silnikowych: z silnikiem benzynowym TCe 110 oraz z dwupaliwowym silnikiem TCe 100 LPG. Producent zapowiada, że 2023 roku oferta zespołów napędowych zostanie uzupełniona o wersję hybrydową.
Dacia na razie nie przedstawiła dokładnych specyfikacji, ani cen Joggera, a to od nich w dużej mierze będzie zależeć sukces tego samochodu. Więcej szczegółów powinniśmy poznać w najbliższych miesiącach.
Zamówienia na Joggera będzie można składać od listopada 2021 roku. Samochód powininen trafić do salonów w lutym 2022 roku.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON