Czy to najdziwniejsza stłuczka miesiąca?

Zwykle oglądając nagrania z wypadków oraz stłuczek łatwo się domyślić kiedy one nastąpią i wysnuć wniosek na temat tego, jak do nich doszło. Tu jednak mamy problem.

Kierujący autem z kamerą jedzie z pomału, skręca z drogi wewnętrznej na drogę z pierwszeństwem przejazdu i kontynuuje poruszanie się z niewielką prędkością. Po prawej stronie, na drodze podporządkowanej, pojawia się Opel Astra, którego kierowca chce skręcić i pomału wjeżdża w bok samochodu z kamerą.

Jak doszło do tego wypadku? Naprawdę trudno powiedzieć. Kierowca Astry miał sporo czasu na rozejrzenie się, nic nie zasłaniało mu widoku, a drugi pojazd jechał z niewielką prędkością i był tuż przed nim. Jak można było go nie zauważyć?

Najnowsze

O włos od potrącenia pieszego na przejściu

Kierowca poważnie złamał przepisy i omal nie potrącił przechodnia, ale sam przechodzień nie słyszał chyba o zasadzie zachowania szczególnej ostrożności.

Wyprzedzanie innego pojazdu, który zatrzymał się przed przejściem dla pieszych, to poważne wykroczenie. W tej sytuacji auto z kamerą zatrzymało się, ponieważ samochody znajdujące się przed nim również stanęły. Z tej okazji skorzystał pieszy, który wszedł na przejście.

W ten sposób pieszy nabył pierwszeństwo, ale to nie znaczy, że nie obowiązuje go konieczność zachowania szczególnej ostrożności. Której nie zachował, ponieważ nie zwrócił uwagę na drugi z pasów ruchu, po którym jechał kierowca wcale nie zamierzający się zatrzymać (chociaż ma taki obowiązek). Sytuację uratował kierowca auta z kamerą, który ostrzegł pieszego klaksonem.

Najnowsze

Zaśnięcie za kierownicą doprowadziło do czołowego zderzenia

Do wypadku doszło na drodze krajowej nr 94. Wszystko wskazuje na to, że prowadząca Toyotę Yaris zasnęła za kierownicą.

Zmęcznie za kierownicą potrafi być bardzo niebezpieczne. Nawet kilkusekundowe „wyłączenie się” może sprawić, że nasz samochód zjedzie ze swojego pasa ruchu i w coś uderzymy. Tak jak na tym nagraniu.

Kamera zarejestrowała moment, w którym czerwona Toyota Yaris nie skręca na łuku drogi, ale jedzie nadal prosto – wprost na nadjeżdżający z naprzeciwka samochód. Jego kierowca próbował uniknąć zderzenia, ale nie mógł wiedzieć, że kierująca Yarisem nie będzie próbowała wracać na swoją stronę jezdni.

Najnowsze

Kierowcy ignorują pojazd uprzywilejowany

Każdy kierujący, widząc pojazd uprzywilejowany, ma obowiązek ułatwić mu przejazd. Jak to wygląda w praktyce, można zobaczyć na tym nagraniu.

Zdarzenie miało miejsce we Wrocławiu na rondzie Regana. Na nagraniu widzimy jak samochody i motocykl wjeżdżają na skrzyżowanie, mając zielone światło, a z prawej strony pojawia się pojazd uprzywilejowany. Jak reagują kierowcy?

Nijak. Jadą dalej. Jedynym, który zachował się prawidłowo, był kierujący Mercedesem, nagrywający całe zajście. Dopiero kiedy wszyscy pokonali rondo, ambulans mógł pojechać dalej.

Najnowsze

Porsche Macan po liftingu już w Polsce

Zmodernizowane Porsche Macan wyróżnia się nowym designem i systemem multimedialnym przejętym z Panamery. Zastanawia jedynie ograniczenie oferty do tylko jednego silnika.

Zgodnie z nowym designem Porsche nowy Macan otrzymał trójwymiarowy panel LED z tyłu nadwozia i charakterystyczne czteropunktowe światła hamowania. Zaprojektowane na nowo przednie lampy standardowo korzystają z oświetlenia LED-owego, a na życzenie dostępne są z adaptacyjnym układem dystrybucji światła Porsche Dynamic Light System Plus. Także przedni pas Porsche Macan został kompleksowo przeprojektowany – optycznie wydaje się teraz jeszcze szerszy. Nabywcy zyskali dodatkowe możliwości personalizacji za sprawą czterech nowych odcieni nadwozia (zielony Mamba Green Metallic, srebrny Dolomite Silver Metallic, niebieski Miami Blue oraz szary Crayon).

Nowy system multimedialny ma teraz ekran o przekątnej 10,9” (wcześniej: 7,2”). Podobnie jak w modelach Panamera i Cayenne, interfejs użytkownika można dostosować do osobistych wymogów za pomocą ruchomych „kafelków”. Standardowo w pełni skomunikowany nowy system oferuje nawigację online, przygotowanie do integracji telefonu komórkowego, dwa interfejsy audio oraz inteligentne sterowanie głosowe. Lista seryjnych funkcji obejmuje również Porsche Connect Plus (z modułem telefonicznym LTE i czytnikiem kart SIM), hotspot WLAN oraz szereg usług Porsche Connect.

https://www.youtube.com/watch?v=ReuqdysawHQ

Nowy Macan oferuje poszerzoną gamę opcji, w tym udoskonalone systemy wspomagające. Dostępna na życzenie sportowa kierownica GT naśladuje styl Porsche 911. W skład opcjonalnego pakietu Sport Chrono wchodzi zintegrowany z kierownicą przełącznik trybów jazdy wraz z przyciskiem Sport Response. Nowy asystent jazdy w korku (działa z prędkościami do 60 km/h), poza funkcjami adaptacyjnego tempomatu, wspomaga kierowcę w utrzymaniu samochodu na pasie ruchu w korkach oraz w powolnym ruchu. Porsche rozszerzyło również listę opcji z zakresu komfortu. Obejmuje ona teraz podgrzewaną przednią szybę i jonizator powietrza, który – w połączeniu z montowanym w standardzie filtrem przeciwpyłkowym – poprawia jakość powietrza w kabinie pojazdu.

Nowy Macan debiutuje z 4-cylindrowym benzynowym silnikiem turbo o pojemności 2 litrów i z filtrem cząstek stałych. Rozwija moc 245 KM oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 370 Nm. W połączeniu z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK kompaktowy SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 s i osiąga prędkość maksymalną 225 km/h. Jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 8,1 l/100 km.

Jedną z najmocniejszych stron Porsche Macan pozostaje jego dynamika jazdy – zmodyfikowane podwozie zapewnia większy komfort i daje więcej przyjemności z prowadzenia. Zachowanie na drodze poprawiają też nowo opracowane opony. Rozmiar obręczy sięga od standardowych 18 do 21 cali.

Nowe Porsche Macan można zamawiać już w Porsche Centrach. Produkowany w fabryce Porsche w Lipsku kompaktowy SUV jest dostępny w cenie od 248 800 zł z VAT. Standardowa specyfikacja została wzbogacona o LED-owe przednie reflektory, nowy system PCM z nawigacją online oraz Connect Plus, a także o układ antywłamaniowy z nadzorem kabiny.

Najnowsze