Cztery zawodniczki w Rajdzie Nadwiślańskim 2014
Tym razem nie zobaczymy żadnej zawodniczki w rundzie mistrzostw Polski, natomiast w Rajdowym Pucharze Polski, rozgrywanym w niedzielę - wystartują 3 kobiety w roli pilota i jedna za kierownicą.
Katarzyna Pytel – Majkowska |
![]() |
fot. archiwum zawodniczki |
W sezonie 2013 Rajd Nadwiślański był tylko rundą Rajdowego Pucharu Polski, a w tym roku debiutuje także w kalendarzu mistrzostw Polski. Przy czym trasy rajdu są, aż w 90% nowe i zostały zlokalizowane w niewielkich odległościach. Ich położenie w znacznym stopniu ułatwi kibicom obserwowanie rywalizacji i sprawne przemieszczanie się pomiędzy kolejnymi próbami.
Ponad 165 kilometrów odcinków specjalnych przygotował dla zawodników Automobilklub Polski, a rajdowe emocje rozpoczną się już w piątek – 26. września, spektakularnym 2,5 kilometrowym prologiem, który zostanie rozegrany w samym sercu Puław (w rejonie ulic Centralnej i Marszałka Józefa Piłsudskiego).
W sobotę, 27. września, pierwszy odcinek specjalny na wschód od bazy rajdu ruszy o godzinie 10:50. Niedziela, to zupełnie nowe odcinki i całkowicie inny kierunek. Tym razem kierowcy ruszą na południe od Puław i do rywalizacji dołączą, także kierowcy walczący o punkty Rajdowego Pucharu Polski. Będą mieli do pokonania dokładnie taką samą trasę, jak ci walczący w mistrzostwach Polski, z jednym małym wyjątkiem – trasa odcinka Wilków została dla nich skrócona. Walka w RPP rozpocznie się o godzinie 9:15.
W Rajdowym Pucharze Polski wystartują 3 kobiety w roli pilota i jedna za kierownicą. W Hondzie Civic z numerem 112 zobaczymy Kasię Pytel-Majkowską u boku kierowcy – Marka Temple:
– Nic nie wiem zbyt wiele na temat tego rajdu, bo jadę tam prosto z urlopu (śmiech). Ale, tym razem trasy rajdu są nowością, nie tylko dla mnie. Prognozy pogodowe są przychylne i mam nadzieję, że dojedziemy z Markiem do mety z dobrym wynikiem, a wszelkie awarie samochodu, ominą nas szerokim łukiem – mówi z uśmiechem zawodniczka.
Kolejna pilotka na liście zgłoszeń to Wioletta Siewierska, która towarzyszyć będzie Jackowi Aniołowi w Citroenie Xara z numerem 116. To debiut tej załogi z pucharze, ale zebrali już sporo doświadczenia w rajdach mistrzostw Śląska.
Przy okazji Rajdu Nadwiślańskiego na odcinki wraca także rajdowa para – Andrzej i Aleksandra Krawczyk, którzy startują w Renault Clio Sport z numerem 138.
Klaudia Temple |
![]() |
fot. Marcin Hennek |
A z numerem 139 w Hondzie Civic zobaczymy jedyną (i najbardziej wytrwałą w startach) przedstawicielkę płci pięknej za kierownicą – Klaudię Temple:
– Po Rajdzie Wisły moja Honda potrzebowała kilku poprawek blacharskich, wszystko jednak już gotowe i z niecierpliwością czekamy na Rajd Nadwiślański. Na prawym fotelu siądzie Kamil Wróbel z którym startowałam już kilkakrotnie. Nasza współpraca zawsze układała się pomyślnie i mamy nadzieję, że tym razem też tak będzie. Udało się nam potestować razem przed startem, wiec praca na rajdzie powinna być tym bardziej efektywna. Do zobaczenia na oesach – mówi zawodniczka.
Zachęcamy do kibicowania na trasach rajdu, a pomoże w tym wykaz najbardziej interesujących punktów widokowych – kliknij tu.
Po więcej informacji o Rajdzie Nadwiślańskim i możliwość śledzenia wyników, odsyłamy na jego stronę oficjalną – tu.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: