Karolina Chojnacka

Czinger 21C – hipersamochód stworzony z pomocą sztucznej inteligencji. Pod maską ma 1250 KM!

Czinger 21C to hybrydowy samochód sportowy, którego większość komponentów została zaprojektowana przy użyciu sztucznej inteligencji. Powstanie tylko 80 egzemplarzy tego auta, każdy z ceną wyjściową 1,7 miliona dolarów. Czy imponuje osiągami?

Czinger to mało znany amerykański producent hybrydowych samochodów sportowych. Kiedy w 2019 roku amerykański przedsiębiorca Kevin Czinger założył w Los Angeles przedsiębiorstwo Czinger Vehicles, za cel obrał sobie rozwój niszowych samochodów sportowych. Pierwszym pojazdem opracowanym i skonstruowanym przez przedsiębiorstwo jest model 21C.

Czinger 21C
Czinger 21C, fot. materiały prasowe / Czinger Vehicles

Czinger 21C to samochód o napędzie hybrydowym. Układ tworzy 2,88-litrowy silnik V8 o mocy 937 KM oraz dwa silniki elektryczne zapewniającą łączną moc 1250 KM. Do „setki” sportowe auto przyspiesza w 1,9 sekundy. Od 0 do 300 km/h 21C rozpędza się w 8,5 sekundy. Jego prędkość maksymalna to 432 km/h.

Czinger 21C
Czinger 21C, fot. materiały prasowe / Czinger Vehicles

Czinger zapewnia, że 21C został zaprojektowany do korzystania z szeregu paliw, w tym metanolu z recyklingu węgla i innych e-paliw, dzięki czemu może być eksploatowany jako pojazd o zerowej emisji.

Czinger 21C to pierwszy model z serii ekskluzywnych samochodów wyczynowych amerykańskiej marki. Hipersamochód został zaprojektowany, zbudowany i wyprodukowany w Los Angeles przy użyciu najnowocześniejszych narzędzi technologicznych, które są zintegrowane z opatentowanym systemem produkcyjnym. System ten obejmuje zautomatyzowane oprogramowanie do projektowania i optymalizacji oparte na sztucznej inteligencji, opatentowane procesy wytwarzania przyrostowego, zautomatyzowany montaż o wysokiej dokładności i nowatorskie materiały eksploatacyjne. Ta rewolucyjna technologia umożliwia zespołowi projektowemu i inżynieryjnemu Czinger uwolnienie osiągów i stylizacji niespotykanych wcześniej w branży motoryzacyjnej.

Czinger po raz pierwszy zaprezentował model 21C w 2020 roku i potwierdził, że jego hipersamochód to dopiero początek rodziny ekskluzywnych pojazdów wyczynowych stworzonych na miarę XXI wieku. Czekacie na więcej?

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Rimac Nevera – elektryczny hipersamochód o mocy 1914 KM! Do „setki” przyspiesza w mniej niż 2 sekundy!

Rimac to nie jest zwykły hipersamochód. To elektryczny hipersamochód GT. Ma zapewniać kierowcy niezwykle przyjemne wrażenia podczas jazdy i być szybszy niż większość specjalnie skonstruowanych samochodów wyścigowych na tor. Wydaje się, że taki właśnie jest... Czy to zapowiedź rewolucji w świecie aut elektrycznych?

Chorwacki producent, Rimac, wreszcie zaprezentował światu produkcyjną wersję swojego elektrycznego hipersamochodu. Oto Rimac Nevera!

Rimac Nevera
Rimac Nevera, fot. materiały prasowe / Rimac

Rimac Nevera – dane techniczne i osiągi

Rimac Nevera, ku naszej radości, zachował imponujące osiągi i parametry znane z konceptów. Cztery silniki elektryczne (po jednym na każde koło) generują łącznie 1914 KM mocy i 2360 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala rozpędzać się elektrykowi od 0 do 100 km/h w 1,85 sekundy. Pokonanie ¼ mili ze startu zajmuje Neverze 8,6 sekundy, a sprint od 0 do 300 km/h trwa tylko o 0,7 sekundy dłużej. Jego prędkość maksymalna to 412 km/h.

Rimac Nevera
Rimac Nevera, fot. materiały prasowe / Rimac

Możemy więc oficjalnie napisać, że Rimac Nevera to najszybszy samochód elektryczne na świecie.

Rimac Nevera – zasięg i ładowanie

Nevera imponuje nie tylko swoim przyspieszeniem, ale także zasięgiem. Chłodzone cieczą, litowo-manganowo-niklowe baterie ukryto w podłodze. Wydajny system chłodzenia cieczą gwarantuje powtarzalność osiągów, nawet podczas wielokrotnych, ostrych przyspieszeń, a 120 kWh pojemności przekłada się na 550 kilometrów zasięgu. Korzystając z ładowarki o mocy 500 kW, w ciągu 19 minut uzupełnimy stan naładowania Rimaca od 0 do 80%.

Rimac Nevera
Rimac Nevera, fot. materiały prasowe / Rimac

Rimac Nevera – elektryczne Gran Turismo

Imponujące osiągi Nevery to przede wszystkim zasługa doskonale dopracowanej aerodynamiki. Inżynierom Rimaca udało się wypracować niemal idealny kompromis pomiędzy niskimi oporami powietrza i właściwym dociskiem. Chorwacki producent zapewnia, że unikatowa konstrukcja akumulatorów składających się na literę H podwyższa sztywność strukturalną kompozytowego nadwozia o 37%, zapewniając przy tym nisko położony środek ciężkości i rozkład mas w stosunku 48/52 pomiędzy osiami.

Rimac Nevera
Rimac Nevera, fot. materiały prasowe / Rimac

Rimac Nevera nie jest autem przeznaczonym wyłącznie do jazdy po torze. To samochód, którym, jeśli chcecie, możecie spokojnie pojechać rano po bułki. Rimac Nevera to coś w rodzaju bardzo szybkiego Gran Turismo o sportowo-luksusowym charakterze, wyposażonego w wiele nowoczesnych rozwiązań.

Samochód oferuje kierowcy kilka trybów jazdy – Sport, Drift, Comfort, Range, Track, rozbudowany system multimediów oraz wyjątkowe funkcje wsparcia kierowcy, które Rimac określa mianem AI Driver Coach. 12 sensorów, 13 kamer, 6 radarów i system operacyjny NVIDIA Pegasus maja wspierać kierowcę nie tylko podczas codziennej jazdy, ale i ostrej, torowej zabawy, wyznaczając np. idealną wyścigową linię czy punkt hamowania. Co istotne system AI Driver Coach ma być stale rozwijany i ulepszany za pośrednictwem automatycznych, zdalnych aktualizacji.

Rimac Nevera – cena

Rimac Nevera to mocno limitowany, elektryczny hipersamochód. Do produkcji trafi zaledwie 150 egzemplarzy, każdy z ceną wyjściową 2 milionów euro. Korzystając z bogatych możliwości personalizacji, klient bardzo łatwo zwiększy tę kwotę. Zresztą sam producent zapowiada już kilka wersji oraz edycji specjalnych różniących się detalami i wyposażeniem.

Rimac Nevera
Rimac Nevera, fot. materiały prasowe / Rimac

Czy Rimac Nevera to rewolucja w segmencie aut elektrycznych i hipersamochodów? Wszystko wskazuje na to, że tak.

Najnowsze

Paula Lazarek

BMW iX – elektryk gotowy do produkcji seryjnej. Sprint do „setki” w 4,6 sekundy!

Sprzedaż rozpocznie się od dwóch wariantów modelowych: BMW iX xDrive50 oraz BMW iX xDrive40.

Na rynku pojawią się: BMW iX xDrive50 o mocy 523 KM, zasięgu do 630 km (WLTP) oraz BMW iX xDrive40 o mocy 326 KM i zasięgu do 425 km (WLTP). W późniejszym terminie pojawi się BMW iX M60 o mocy ponad 600 KM ze szczególnie dynamicznym napędem na wszystkie koła.

Układ napędowy generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 765 Nm w BMW iX xDrive50 i 630 Nm w BMW iX xDrive40. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 4,6 s (BMW iX xDrive50), 6,1 s (BMW iX xDrive40). Akumulator wysokonapięciowy o pojemności brutto 111,5 kWh w BMW iX xDrive50 i 76,6 kWh w BMW iX xDrive40.

We wnętrzu znajdziemy w pełni cyfrowy zestaw ekranów obejmujący wyświetlacz wskaźników o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz centralny o przekątnej 14,9 cala. Nowoczesny interfejs graficzny i wydajne oprogramowanie oparte na systemie operacyjnym BMW 8.

Do wyboru trzy warianty wykończenia wnętrza: standardowe wyposażenie Atelier z powierzchniami Sensatec. Wariant Loft z wysokiej jakości tkaninami i mikrowłóknami oraz deską rozdzielczą z gradientowym nadrukiem kolorystycznym. Wyposażenie Suite z powierzchniami z naturalnej skóry.

Najważniejsze fakty:

  • Zdalne aktualizacje oprogramowania i „funkcje na żądanie” (Functions on Demand) umożliwiające bieżące aktualizowanie oprogramowania pojazdu.
  • Planowanie tras z uwzględnieniem przerw na ładowanie poprzez Connected Charging.
  • Wewnętrzna kamera umożliwia robienie zdjęć. 
  • Asystent parkowania z kamerą cofania i asystentem cofania w standardzie.
  • W wyposażeniu dodatkowym dostępny po raz pierwszy asystent parkowania Plus z funkcją zdalnego rejestrowania kradzieży.
  • Specjalna zasada konstrukcyjna silników elektrycznych umożliwiająca rezygnację z metali ziem rzadkich. Kontrolowane, transparentne i zrównoważone wydobycie kobaltu i litu do akumulatorów wysokonapięciowych.
  • Konsekwentnie zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne, współczynnik Cx: 0,25. Opcjonalnie dostępne koła Air Performance w rozmiarach 21 i 22 cali. Redukcja masy dzięki aluminiowej ramie przestrzennej i karbonowej klatce.
  • Dostępne do wyboru adaptacyjna lub indywidualnie regulowana rekuperacja energii hamowania zwiększa wydajność i umożliwia jazdę „na jednym pedale”, a także korzystanie z funkcji swobodnego toczenia w zależności od zapotrzebowania i sytuacji na drodze.

Najnowsze

Zmusił innego kierowcę do ucieczki w pole, więc na wszelki wypadek uciekł

Co zrobić, kiedy przez nas inne auto wypadnie z drogi? Według tego kierowcy lepiej nie ryzykować pomocy ofierze swojego błędu, tylko uciec.

Kierowca auta z kamerą jechał drogą z pierwszeństwem, gdy nagle z podporządkowanej wyjechał mu srebrny Opel Zafira. Autor nagrania szybko odbił w lewo, unikając zderzenia, ale złapał pobocze i stracił panowanie nad autem. Zjechał w pole i tam utknął.

W ciągu kilku sekund doprowadził do kilku kolizji i wypadku! Po wszystkim uciekł

Według opisu pod nagraniem sprawca zdarzenia zatrzymał się i „po krótkiej obserwacji” uciekł. Pomoc zaoferowała autorowi kierująca Mercedesem, która dokładnie w tym momencie nadjechała, ale nie dogoniła kierowcy Zafiry. Film ze zdarzenia trafił więc na policję.

Najnowsze

Jazda supersamochodem po torze wyścigowym. Niezapomniany prezent dla fanów motoryzacji

Jazda szybkim samochodem na torze wyścigowym to idealny prezent dla fanów i miłośników motoryzacji. Wysoka prędkość i możliwość poczucia przyśpieszenia supersamochodu sprawiają, że zakup vouchera na taką atrakcję to doskonały pomysł na każdą okazję. Zawsze chciałeś lub chciałaś wczuć się w rolę kierowcy sportowego? Być może to ktoś z Twoich bliskich jest miłośnikiem prędkości i szybkich samochodów? Jazda na torze to wyśmienity prezent dla wszystkich osób, które uwielbiają motoryzację!

Jazda supersamochodem po torze wyścigowym – pomysł na doskonały prezent dla fanów motoryzacji

Jazda na torze wyścigowym to jeden z najlepszych pomysłów na prezent dla kogoś, kto uwielbia auta. Obecnie w całej Polsce znajduje się kilkadziesiąt torów dostosowanych do bardzo szybkiej jazdy sportowymi samochodami. Klienci mogą sprawdzić, jak to jest jeździć Lamborghini, Ferrari lub nowym sportowym BMW. Jazda supersamochodem to popularny prezent dla mężczyzn (np. na dzień chłopaka, urodziny lub rocznicę), jednak na torze widać również coraz więcej kobiet. Jak zatem wygląda jazda na torze i jak odbywają się eventy motoryzacyjne?

Po zakupie vouchera na jazdę po torze przychodzi czas na ustalenie i zarezerwowanie terminu realizacji vouchera na torze. Całodniowe eventy, na których można przejechać się na torze, odbywają się w wyznaczonych terminów, zazwyczaj 1-2 razy w miesiącu od kwietnia do późnej jesieni (do października, a niekiedy nawet do listopada). W ustalony dniu trzeba przyjechać na tor wyścigowy i przystąpić do rejestracji jako uczestnik. Po wypełnieniu dokumentów otrzymuje się specjalny identyfikator, który upoważnia do jazdy na torze. Następnie można przejść do strefy wyjazdowe i przejść krótkie szkolenie z instruktorem, które pomoże poznać podstawowe zasady bezpieczeństwa. Po krótkim szkoleniu pozostaje tylko oczekiwanie najważniejszego punktu dnia – jazdy na torze za kierownicą samochodu. Zazwyczaj jazda obejmuje kilka okrążeń na torze wybranym wcześniej samochodem. Ciekawą atrakcją takich wydarzeń jest też możliwość obejrzenia innych aut i obserwacji przejazdów innych uczestników – w końcu eventy trwają cały dzień i są prawdziwym motoryzacyjnym świętem.

Jak przygotować się do jazdy na torze i o czym pamiętać?

Jazdy na torze zazwyczaj odbywają się pojedynczo, dzięki czemu nie ma ryzyka kolizji z innym autem. Jest to jeden z podstawowych sposobów na zwiększenie bezpieczeństwa na torze. Poza tym nad bezpieczeństwem przejazdu czuwa doświadczony instruktor, dlatego każdy kierowca, który słucha wskazówek i poleceń instruktora, nie musi się martwić o swoje zdrowie. Aby mieć pewność, że wszystko będzie się dziać w oczekiwany sposób, przed rozpoczęciem eventu trzeba pamiętać o wzięciu vouchera prezentowego, a także mieć przy sobie dowód osobisty i prawo jazdy. Bardzo ważny jest także wybór wygodnego stroju – na torze, w supersamochodzie, nic nie powinno krępować ruchów. Dotyczy to także butów – powinny być płaksie i dobrze dopasowane do stopy.

Go Racing – organizacji jazdy na torze supersamochodem

Jedną z firm, które regularnie organizuje eventy, na których można przejechać się supersamochodem jest https://go-racing.pl. Profesjonalizm, doświadczeni instruktorzy oraz ogromny wybór samochodów i torów na terenie całej Polski sprawiają, że GoRacing to firma, której warto zaufać. Serdecznie zapraszamy do kontaktu!

Artykuł sponsorowany

Najnowsze