
Czego potrzeba, aby w Polsce rok 2021 był rokiem elektromobilności?
Branża elektromobilna spodziewa się dobrego roku 2021. Mają zacząć się procesy, którym w 2020 roku przeszkodziła pandemia.
Branża spodziewa się szybkiego wzrostu – ponieważ i w Europie i w Polsce sektor elektromobilności rozwija się – pomimo ograniczeń związanych z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. W Polsce dotyczy to prac nad mechanizmami wsparcia – które mają pomóc w szybkim, skokowym powiększeniu się branży – dofinansowaniem do kupna samochodów, budową infrastruktury i wprowadzeniem odpowiednich legislacji. – W Polsce szczególnie potrzebujemy jeszcze większej dynamiki rozwoju i wzrostu skokowego.
Liczba samochodów elektrycznych i innych pojazdów zeroemisyjnych, takich jak samochody dostawcze i autobusy, musi być coraz większa. Mamy nadzieję, że przyczyni się do tego w 2021 roku zapowiadany system wsparcia – powiedział Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych. – System ten został wdrożony w obszarze komunikacji zbiorowej. Już 4 stycznia rusza nabór z budżetem 1,3 miliarda złotych.
W ślad za tym konkursem pójdą także nabory w obszarze samochodów osobowych i samochodów dostawczych, a w następnej kolejności infrastruktury. To pozwoli, by rzeczywiście w roku 2021 elektromobilność wkroczyła w Polsce na salony. Obecne 80%-owe wzrosty rok do roku mogą być dzięki temu zdecydowanie wyższe, jeśli uda się uruchomić mechanizmy wsparcia, nad którymi prace trwają już miesiącami – zapowiada Mazur.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: