„Czarna książka. Zostać mistrzem” Joanny Radosz debiutuje podczas meczu żużlowego

2 kwietnia podczas Supermeczu Startu Gniezno z Unią Leszno odbędzie się premiera zbioru opowiadań sports fiction autorstwa Joanny Krystyny Radosz – „Czarna książka. Zostać mistrzem”. To antologia jedenastu tekstów ze sportowym tłem, w którym odnajdzie się każdy kibic żużla.

„Jest dużo motocykli, silny wątek kobiecy (chociaż tak mogę wesprzeć starania dziewczyn chcących rywalizować w sporcie żużlowym), ale też normalne ludzkie historie i emocje. To ma być książka nie tylko dla kibiców, ale dla wszystkich miłośników prędkości, namiętności i pokręconych postaci” – opowiada o książce Joanna Krystyna Radosz.

Tego jeszcze nie było. Pierwsza w Polsce proza żużlowa. Fikcyjni bohaterowie, fikcyjne wyścigi – prawdziwe emocje. Taki żużel zawsze jest na żywo.

Ich codzienność to prędkość, adrenalina i gra ze śmiercią.  Ich życie przypomina wyścig z czasem – wiecznie w rozjazdach, dziś w Wielkiej Brytanii, jutro w Rosji, za tydzień gdzieś na Antypodach. Oni sami są jak mityczni herosi – twardzi faceci (i nie tylko), którzy potrafią odjechać turniej Grand Prix ze złamaną ręką, jeśli na końcu czeka upragniony puchar.

Nastolatek z prowincji, który niespodziewanie dostaje życiową szansę na wielką karierę. Człowiek bez tożsamości i swojego miejsca na świecie, który traci jedyną bliską mu osobę. Dwóch wielkich wojowników w pełnej zwrotów akcji walce o mistrzowski tytuł. Ojciec i syn – podobni i tak różni. I ona, młoda dziewczyna w męskim świecie, która nie zamierza nikogo prosić o pomoc i sama tworzy własną legendę.

Ale pod kaskiem kryją się tylko ludzie, którzy czasem wcale nie chcą igrać z losem, czasem płaczą, czasem się boją. Jedenaście historii zawartych w tej książce łączy żużel – ale niekiedy wcale nie są o żużlu, tylko o zwyczajnym życiu zwyczajnych-niezwyczajnych postaci. Zdarza się bowiem, że to wcale nie na torze odjeżdżają swój najważniejszy wyścig.

Publikacja ukazuje się we współpracy z agencją Speedway Events, portalem PoKredzie.pl oraz Fundacją Speedwaya. Całkowity dochód z książki zostanie przeznaczony na cele charytatywne związane ze sportem żużlowym.

Na co dzień Joanna Krystyna Radosz jest rusycystką, tłumaczką, dziennikarką (również sportową), a po godzinach pisze opowiadania i powieści o żużlu. Jest autorką pierwszej w Polsce prozy żużlowej. Nie możemy się doczekać, gdy podzielimy się z czytelnikami motocaina.pl recenzją książki „Czarna książka. Zostać mistrzem” Joanny Radosz.

Najnowsze

Zgłoszenia do Pucharu Pań Motocaina.pl już ruszyły!

Serdecznie zapraszamy do udziału w Pucharze Pań Motocaina.pl podczas Track Day Modlin - I Runda Liqui Moly Classicauto Cup 2018 (14-15.04.2018). Impreza jest jedną z 5 zaplanowanych na sezon 2018. Zgłoszenia już ruszyły!

Pierwsza runda odbędzie się na najnowszym polskim torze, który miał swoją premierę podczas Rajdu Barbórka 2017. Idealna nawierzchnia, lokalizacja zaledwie 36 km od centrum Warszawy i rozległość toru sprawiają, że impreza będzie prawdziwym świętem dla miłośników prawdziwych samochodów i motorsportu.

Przeczytaj więcej o Pucharze Pań motocaina.pl i regulaminie – tutaj.

W sobotę 14 kwietnia odbędą się treningi na jednej z dwóch części toru (175 zł w godz.16:00-19:00). W przypadku chęci skorzystania z instruktora będzie taka możliwość (400 zł za pół dnia).

W niedzielę 15 kwietnia odbędą się zawody na całym torze tj. dwóch jego częściach (350 zł do 06.04.2018 oraz 450 zł po 06.04.2018). Odcinek będzie przejeżdżany 8 razy: 2 przejazdy zapoznawcze i 6 z pomiarem czasu.

Jak się zgłosić?
Jest to impreza dedykowana przede wszystkimi dla miłośników klasyków, jednakże organizatorzy przewidzieli dla Pań możliwość startu w każdym aucie.

Aby się zapisać należy:

  • Wejść na stronę http://classicautocup.pl/tor-modlin i kliknąć na link Zapisz się.
  • Po podaniu swoich danych należy wybrać swoją grupę klasyfikacyjną uzależnioną od roku wprowadzenia modelu danego auta i jego wersji silnikowej do produkcji.
  • Nowsze auta, wyprodukowane pomiędzy 1996 a 2018 rokiem są klasyfikowane w Grupie Modern Classics pod warunkiem, że są na short liście znajdującej się na końcu Regulaminu Technicznego i Klasyfikacji (regulamin dostępny m.in. w formularzu zgłoszeniowym) i nie mieszczą się w Grupie WRC (4×4 turbo powyżej 1800 ccm do 2000 roku).
  • Jeżeli Twój samochód nie mieści się w żadnej grupie, wybierz Grupę Open. 
  • Potem należy wskazać odpowiednią kategorię modyfikacji: Classic (dla samochodów seryjnych lub z niewielkimi modyfikacjami) lub Sport. W przypadku Grupy Open należy wybrać: nie dotyczy. Szczegółowy opis poszczególnych kategorii znajduje się w Regulaminie Technicznym i Klasyfikacji.
  • Kolejnym etapem jest wybór klasy pojemnościowej (nie dotyczy to zawodniczek w Grupie Open) i odznaczenie chęci udziału w Pucharze Pań Motocaina.pl.

{{ download(210) }}
{{ download(211) }}

Zapraszamy! Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody. Liczba miejsc jest ograniczona.

Link do zapisów: http://classicautocup.pl/
Link do FB: https://www.facebook.com/ClassicautoCup/Link do wydarzenia na FB:
https://www.facebook.com/events/603069746696197/

Najnowsze

Motocykle pojadą po buspasach już w maju

Wszystko wskazuje na to, że już od maja motocykle będą mogły w ramach testów jeździć dwoma buspasami w Warszawie. Takie ustalenia zapadły kilka dni temu na spotkaniu motocyklistów z urzędnikami stołecznego ratusza.

Spotkanie motocyklistów z urzędnikami i policją odbyło się w Biurze Polityki Mobilności i Transportu. Ustalono, że w ramach testów, już od długiego weekendu majowego motocykle pojadą buspasem po ul. Radzymińskiej, a także Trasą Łazienkowską. W tym celu miasto przygotuje się do zmiany organizacji ruchu, a w całym mieście pojawi się duża kampania informacyjna.

Wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska zapowiedziała, że miasto będzie monitorować sytuację na dwóch testowych odcinkach, gdzie będą się poruszać motocykliści. Jeżeli test wypadnie negatywnie, motocykliści znikną z buspasów.

Paweł Lenarczyk z inicjatywy „Tak dla motocykli na buspasach” powiedział w rozmowie z dziennikarzami, że jednym z argumentów jest bezpieczeństwo motocyklistów, którzy do tej pory korzystali z buspasów nielegalnie lub przeciskali się pomiędzy samochodami. Dodał też, że kierowcy nie będą musieli ciągle rozglądać się w lusterka, żeby mieć pewność, że z tyłu nie nadjeżdża jednoślad.

Policjanci dodają, że na potrzeby testów będzie konieczne wprowadzenie nowego oznakowania. Funkcjonariusze nie chcą doprowadzić do sytuacji, gdy ułatwienie życia jednym użytkownikom drogi utrudni je jednocześnie innym. Jakiś czas temu Komenda Stołeczna Policji wydała negatywną opinię w sprawie wpuszczenia motocykli na bupasy. Jednym z argumentów było to, że buspasy zostały utworzone i zaprojektowane w celu w celu przejazdu komunikacji miejskiej zbiorowej, oraz że znajdują się tam przystanki autobusowe bez zatoczek. To mogłoby powodować sytuacje, że motocykliści będą tam wyprzedzać autobusy. Żeby to zrobić kierujący motocyklami byliby zmuszeni do przekroczenia linii ciągłej, a co za tym idzie do złamania przepisów. Zaznaczono jednocześnie, że opinia policji nie jest dla miasta wiążąca.

Najnowsze

Hostessy nie znikną z wyścigów żużlowych

W szwedzkim mieście Hallstavik miały miejsce protesty władz związane z organizacją czwartej rundy żużlowego Grand Prix. Organizator jest nieugięty - hostessy pokazujące przed startem kolory kasków pozostaną.

W rozmowie ze szwedzkim dziennikiem „Dagens Nyheter” Torben Olsen, wicedyrektor firmy BSI, która organizuje cykl powiedział, że wykluczenie kobiet z tych zawodów byłoby pogwałceniem ich praw, a przede wszystkim równouprawnienia. 

Ta wypowiedź wywołała burzę w szwedzkich mediach, które od dawna uważają, że podczas żużlowych Grand Prix nie ma miejsca dla skąpo ubranych kobiet. Lokalni dziennikarze okrzyknęli Olsena „aroganckim męskim szowinistą”. Jednak mimo tego podkreślił, że jego decyzja o pozostawieniu dziewczyn jest niepodważalna.

„Prawdopodobnie chodzi o jakieś sprawy kulturowe lub polityczną poprawność, lecz my nie usuniemy naszych dziewczyn, uwielbianych przez fanów żużla. One pełnią ważną funkcję i nie znajdują się na torze tylko z powodu swojego wyglądu” – powiedział Torben Olsen. 

Cykl Grand Prix, który wyłoni mistrza świata w jeździe na żużlu, rozpocznie się już 12 maja na stadionie PGE Narodowym w Warszawie.

Najnowsze

Volkswagen Touareg debiutuje na Motor Show w Poznaniu

Dopiero co zamaskowany nowy Volkswagen Touareg przemierzał Polskę w drodze na światową premierę w Pekinie, która miała miejsce 23 marca, a już 5 kwietnia będzie gwiazdą tegorocznego Poznań Motor Show. Obok niego na stoisku marki Volkswagen będzie można podziwiać model studyjny I.D. BUZZ – następcę kultowego Bulliego sprzed 70 lat.

Touareg trzeciej generacji to kolejny krok największej ofensywy modelowej Volkswagena. Za kilka lat – oprócz T-Roca, Tiguana, Tiguana Allspace’a i Touarega – Volkswagen będzie miał w ofercie na świecie blisko 20 samochodów typu SUV, które będą stanowiły aż 40 procent gamy modelowej. Samochody tego typu cieszą się ogromną popularnością i reprezentują jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku pod względem sprzedaży.

Podobnie jak Touaregi dwóch poprzednich generacji także najnowszy należy do samochodów wszechstronnych. Do najważniejszych zalet największego SUV-a Volkswagena należą mocne silniki, pneumatyczne zawieszenie, skrętne koła tylnej osi, innowacyjne systemy asystujące oraz Innovision Cockpit, czyli potężnych rozmiarów ekran, który łączy w jedną całość elektroniczne wskaźniki i wyświetlacz systemu multimedialnego.

Z kolei I.D. BUZZ – studyjny van z napędem elektrycznym – wyznacza drogę Volkswagena na przyszłość. Van, który podobnie jak pozostałe modele rodziny I.D. już za kilka lat trafi do produkcji seryjnej, pokazuje, że modułowa platforma skonstruowana przez Volkswagena na potrzeby samochodów elektrycznych (MEB) doskonale nadaje się do konstrukcji pojazdów różnych rozmiarów i o różnych cechach. Akumulatory i układ napędowy w I.D. BUZZ są umieszczone w podłodze, nad nimi znajduje się przestronna kabina, która zapewnia sporo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Zasięg I.D. BUZZ na jednym ładowaniu wynosi ok. 600 km.

Najnowsze