Cristina Gutiérrez – najszybsza zawodniczka Rajdu Dakar

Cristina Gutiérrez – najszybsza zawodniczka wśród kobiet startujących w tegorocznej edycji rajdu Dakar w kategorii samochodów - po raz trzeci ukończyła ten najcięższy maraton na świecie. Gutiérrez za kierownicą Mitsubishi Eclipse Cross osiągnęła metę słynnego Dakaru na 26. pozycji w klasyfikacji generalnej.

Cristina Gutiérrez spędziła za kierownicą Mitsubishi Eclipse Cross 55 godzin, 56 minut i 14 sekund, przez 10 dni pokonując 3 096 kilometrów peruwiańskiego Dakaru. Oprócz 26. pozycji w klasyfikacji generalnej, dojechała także jako siódma w swojej kategorii T1.2 (modyfikowanych samochodów terenowych z napędem 4×4). To jedyny hiszpański kierowca, któremu udało się ukończyć Dakar w rywalizacji samochodów.

Cristina Gutiérrez znacząco poprawiła wynik w stosunku do swoich poprzednich startów w Dakarze, który kończyła na 38. w 2018 i 44. pozycji w 2017 r. Tym razem dojechała tuż za 25 najlepszymi zawodnikami, a metę przekroczyła prowadząc najwyżej sklasyfikowany pojazd Mitsubishi.

„Jesteśmy bardzo szczęśliwi. Wrażenia są nie do opisania, ponieważ samochód prowadził się doskonale od pierwszych minut i wszystko szło świetnie. Było kilka dni z problemami, które skończyły się dla nas karnym czasem – według mnie niezasłużonym – który uniemożliwił nam ukończenie rajdu na wyższej pozycji”. – podsumowała Cristina, po przekroczeniu mety w Limie.

Choć Cristina Gutiérrez walczyła o wyższą pozycję, zmniejszając pod koniec rajdu różnicę czasu, zabrakło jej niecałych 13 minut do wpisania się na listę 25 najlepszych w tej edycji Dakaru. Zapewnia jednak, że jest zadowolona z wyniku: „26. pozycja w klasyfikacji generalnej, w trzecim roku startów w Dakarze, to duży sukces.”

Dakar 2019 był nietypowy, krótszy niż zwykle i zorganizowany w całości w jednym kraju, co oznaczało, że niektóre fragmenty trasy przejeżdżano kilkukrotnie. Jednak tegoroczna edycja była również niezwykle trudna technicznie: „Ciężko powiedzieć, który Dakar oceniam jako najtrudniejszy, ale w tym roku były momenty szczególnie dla nas ciężkie” – przyznała zawodniczka. Niełatwo było stawić czoła wyjątkowo upalnemu drugiemu tygodniowi zawodów, kiedy w przedostatnim dniu temperatura we wnętrzu samochodu przekroczyła 60 stopni. Udało się uniknąć większych problemów dzięki niezawodności i dobremu przygotowaniu Mitsubishi Eclipse Cross, w którym Cristina czuła się bardzo pewnie: „Samochód reagował doskonale i daje wiele frajdy z jazdy.” Gutierrez jako oficjalny kierowca Mitsubishi Motors Hiszpania zaprezentowała się w tej edycji Dakaru bardzo dobrze, unikając większych błędów. Przyczynił się do tego cały zespół i jej partner w tej przygodzie, Pablo Huete, który w swoim pierwszym Dakarze okazał się równie dobrym mechanikiem, jak pilotem: „Był bezbłędny, niesamowity od pierwszego dnia. Jestem bardzo wdzięczna za zaufanie, jakim mnie obdarzył. Ma przed sobą wspaniałą przyszłość.”

W podobny sposób Paul mówił o Cristinie i swoim starcie w Dakarze: „Muszę jej podziękować za szansę, którą mi dała, dzięki której mogłem tu przyjechać i przeżyć to doświadczenie. To niesamowite, jak ona pracuje i jak jeździ. Udowodniła, że równie dobrze mogłaby przyjechać w dwudziestce najlepszych.”

Hiszpański zespół po ukończeniu rywalizacji podziękował wszystkim fanom, którzy wspierali ich podczas rywalizacji „Dziękujemy wszystkim, którzy codziennie nam kibicowali, przesyłając posty i wiadomości. Odczuwaliśmy to wsparcie bardzo mocno.”

Najnowsze

Agresywne zachowanie kierowcy BMW

Niektórzy kierowcy uważają, że inni użytkownicy dróg mają wręcz obowiązek ustępowania im drogi i robienia wszystkiego, aby ci nie musieli dotykać hamulca.

Samochód z kamerą i poprzedzające go auto wyprzedzały inne pojazdy poruszające się prawym pasem. Za nimi jechało, ze znacznie większą prędkością, BMW, którego kierowca nie chciał czekać, aż ci zakończą wyprzedzanie. Próbował się wepchnąć między te dwa samochody z prawego pasa, ale kierujący autem z kamerą mu tego w żaden sposób nie ułatwił.

Zaraz potem oba auta zjechały na prawo, aby przepuścić narwańca w BMW. Ten natychmiast z tego skorzystał, ale wcześniej kilka razy zajechał drogę kierowcy, który chciał wcześniej zakończyć wyprzedzanie w swoim tempie i nie miał powodu, aby ustępować mu miejsca.

Najnowsze

Tak się kończy hamowanie bez ABS-u

Dzisiaj wielu kierowców zapomniało już jak kiedyś hamowało się zimą bez ABS-u. To nagranie im to przypomni.

Według opisu nagrania za kierownicą Seicento siedziała mama odwożąca dziecko do szkoły. Nie poruszała się szybko, ale kiedy nacisnęła hamulec auto nagle wpadło w poślizg, zjechało na chodnik i o mały włos nie wpadło w rosnące obok drzewa.

Zdarzenie było potencjalnie bardzo niebezpieczne, ponieważ Seicento mogło uderzyć w drzewa, w auta jadące z naprzeciwka, albo w przechodnia. Na szczęście udało się tego uniknąć, a na chodniku nie było nikogo.

Najnowsze

Volkswagen Golf ósmej generacji niemal bez kamuflażu!

Do oficjalnej premiery nowego Golfa zostało jeszcze kilka miesięcy, ale do sieci wyciekły już pierwsze zdjęcia tego modelu.

Fotografie niemal niezamaskowanego egzemplarza Volkswagena Golfa VIII nie pozostają wątpliwości – nowy kompakt z Wolfsburga nie przejdzie żadnej rewolucji stylistycznej. Szczególnie z tyłu można go pomylić z nadal jeszcze produkowanym modelem, natomiast przód trochę nawiązuje do nowego Polo.

Nie udało się niestety uchwycić na zdjęciu deski rozdzielczej nowego Golfa, ale według pojawiających się doniesień prasowych, jej najważniejszym wyróżnikiem będą duże ekrany. Prawdopodobnie system infotainment znajdzie się w jednej linii z cyfrowymi zegarami (jak w Polo), tworząc wrażenie jednej całości. Nie można też wykluczyć zabiegu podobnego do tego w Touaregu – zaoferowania w opcji bardzo dużego ekranu, który wziąłby na siebie też rolę panelu do sterowania klimatyzacją.

Z technicznego punktu widzenia Volkswagen Golf VIII będzie bazował na zmodyfikowanej płycie obecnej generacji (MQB Evo). Poza niewielką poprawą wymiarów wnętrza oraz spadku masy auta, możemy liczyć na lepsze dostosowanie jej do napędów alternatywnych. Pewne są odmiany hybrydowa oraz elektryczna (ma je już obecny Golf), a mówi się także o „miękkich” hybrydach, korzystających z rozrusznika zintegrowanego z alternatorem oraz instalacji elektrycznej 48V. Z drugiej strony nie powinno zabraknąć najbardziej ekscytujących odmian, czyli GTI oraz R. 

Według wcześniejszych informacji, ujawnionych przez samego Volkswagena, produkcja Golfa ósmej generacji rozpocznie się w czerwcu tego roku. Bardzo prawdopodobne więc, że auto będzie miało swoją premierę na marcowym salonie samochodowym w Genewie.

Najnowsze

Volkswagen Golf GTI TCR – znamy osiągi i polską cenę

Nowa generacja Golfa majaczy już na horyzoncie (produkcja ma ruszyć w czerwcu), ale obecna nie ma zamiaru odejść po cichu. Na polskim rynku debiutuje właśnie Golf GTI TCR.

Najszybszego Golfa GTI w historii pokazano rok temu na imprezie nad jeziorem Wörthersee. Bardzo wyjątkowa wersja ojca hot hatchy, wyróżnia się jedynie drobiazgami, takimi jak nakładki na progi czy inny dyfuzor. Wnętrze utrzymano  w czarnej tonacji, urozmaiconej jedynie czerwonymi elementami na tapicerce.

Źródłem napędu Golfa GTI TCR jest silnik 2.0 TSI wzmocniony do 290 KM. Standardowo zestawiono go z 7-stopniową przekładnią DSG. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 5,6 s, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h.

Za trzydrzwiowy egzemplarz trzeba zapłacić przynajmniej 153 590 zł (pięciodrzwiowy 155 400 zł). To stawia Golfa GTI TCR w gamie dokładnie między GTI Performance (245 KM, 131 590 zł) oraz R (310 KM, napęd 4×4, 172 690 zł). Wyposażenie standardowe modelu przewiduje felgi ze stopów lekkich o średnicy 18 cali, reflektory LED Mid z doświetlaniem zakrętów, automatyczną klimatyzację Climatronic, aktywny tempomat działający do 210 km/h, system radiowy Composition Media (8 cali) oraz Active Info Display (cyfrowe zegary).

Najnowsze