Coraz więcej jednośladów rejestruje się w Europie. Dobre wyniki z 2020 roku!
Rok 2020 był trudny dla sektora motocyklowego w Europie. Krajowe obostrzenia nałożone na wiosnę w związku Covid-19, kiedy rynek motocyklowy zazwyczaj ożywia się, spowodowały ostry spadek...
Największe europejskie rynki motocykli i motorowerów odżyły po wiośnie, osiągając łącznie w 2020 roku wzrost o 4% w porównaniu z danymi z 2019 roku, choć ze zróżnicowanymi wynikami w poszczególnych krajach. Niektóre z nich, jak Holandia (+30,3%) i Niemcy (+27%) odnotowały znaczne wzrosty, podczas gdy inne, jak Włochy (-5,3%) i Hiszpania (-8,8%) nadal utrzymują poziom poniżej wyników z 2019 roku.
Podsumowując, rynek stopniowo odrobił straty w drugim półroczu, chociaż pozytywne wyniki uzyskane pod koniec 2020 r. są po części związane z przyspieszonymi rejestracjami przez samych importerów i dealerów, ze względu na koniec ważności homologacji Euro 4 (31 grudnia 2020 r.), w przypadku pojazdów nie objętych tzw. końcową partią produkcji.
{{ gallery(3164) }}
W 2020 roku na pięciu największych rynkach europejskich (tj. we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii) zarejestrowano łącznie 923 002 motocykle. Oznacza to minimalny wzrost o 1,1% w porównaniu z wynikami z 2019 roku.
Do największych rynków motocyklowych w Europie w 2020 roku należały: Niemcy (220 304 szt.), Włochy (218 027 szt.) i Francja (191 231 szt.).
Największe europejskie rynki motorowerów (tj. Belgia, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia i Hiszpania) wzrosły łącznie z 252 464 szt. w 2019 r. do 287 096 szt. w 2020 r., co przełożyło się na wzrost o 13,7% w ujęciu rok do roku. Największe europejskie rynki motorowerów to Francja (98 592 sztuki), Holandia (84 732 sztuki) i Niemcy (35 010 sztuk).
Komentując dane dotyczące rejestracji w 2020 roku, sekretarz generalny ACEM – Antonio Perlot stwierdził, że „ożywienie rynku w dużej mierze wynikało z przywrócenia atrakcyjności i wygody korzystania z jednośladów jako środka transportu miejskiego i podmiejskiego, zwłaszcza w warunkach zaostrzonych wymagań sanitarnych, w których transport publiczny przez wielu mieszkańców nie został uznany za bezpieczną opcję. Ponadto, przy ograniczonych możliwościach zagranicznych wyjazdów wakacyjnych, większość klientów, którzy planowali zakup jednośladu na wiosnę, zdecydowała się na nowy motocykl drugiej połowie roku, tak, by móc skorzystać z możliwości aktywnego wypoczynku i wycieczek bliżej domu.”
Sekretarz generalny ACEM stwierdził ponadto, że „sektor motocyklowy dość dobrze poradził sobie w tak trudnym roku, jednak patrząc w przyszłość, nadal nie ma pewności stabilizacji, bo wciąż pozostaje zbyt wiele niewiadomych odnośnie wpływu trwającej pandemii na gospodarki UE i dla mobilności.
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Zostaw komentarz: