Joanna Szymków-Matuszewska

Continental – kluczowe priorytety na rok 2018

Continental Opony Polska zaprosił nas na prezentację najważniejszych trendów na rynkach opon osobowych i ciężarowych w Polsce oraz Europie, na której przybliżył plany rozwojowe firmy na najbliższe lata.

Na wstępie warto zauważyć, że od 2007 roku eksperci z automobilklubów, niezależnych instytucji i magazynów motoryzacyjnych przeprowadzili przeszło 850 testów ogumienia. Opony Continental zdobyły najwyższe rekomendacje w ponad 700 z nich i niezmiennie od dekady są najwyżej ocenianymi oponami we wszelkich rankingach! Nie tylko jednak opinie ekspertów składają się na taką ocenę marki – Continental otrzymał także rekomendację konsumentów w postaci prestiżowego tytułu Superbrands 2018. Warto wiedzieć, że taki tytułu otrzymują jedynie firmy, które cieszą się doskonałą reputacją oraz rozpoznawalnością wśród konsumentów w Polsce.

Aktualnie niemal co trzeci samochód opuszczający fabrykę w Europie, wyjeżdża na oponach Continental. Marka poza obecnością na pierwszym wyposażeniu, postawiła w bieżącym roku na poszerzenie asortymentu, poprzez wprowadzenie do oferty opon do maszyn rolniczych, ciągników czy kombajnów. Continental będzie oferować ogumienie w rozmiarach 24-48 cali zaprojektowane z myślą o trudnych warunkach pracy, poprawie wydajności i produktywności z uwzględnieniem wymagań konkretnych typów urządzeń.

Najszybszy wzrost w segmencie oponiarskim odnotowano pośród opon Ultra High Performance (UHP) – przeznaczonych do aut o wysokich osiągach – w 2017 roku sprzedano o 4,2% opon więcej niż w poprzednim roku. Co ciekawe, segment opon UHP w naszym kraju odnotował 13% wzrost w ubiegłym roku i był to rekordowy wynik wśród dziesięciu największych rynków europejskich. W związku z rozwojem rynku samochodów elektrycznych, Continental nie pozostaje bierny w tym temacie i odpowiada także ofertą dedykowaną dla tych właśnie pojazdów.

Warto jednak pamiętać, że Continental Opony Polska poza dostarczaniem opon do różnych rodzajów i modeli pojazdów, oferuje także profesjonalne usługi serwisowe i wulkanizacyjne, pod szyldem globalnej sieci serwisów samochodowych BestDrive. Na rok 2018 Continental planuje dalszy rozwój sieci i  zwiększenie sprzedaży opon ciężarowych, wdrożenie zintegrowanej platformy e-commerce, a także wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań wspierających obsługę flot.

Jak co roku, Continental opracował także nowy wzór opony – EcoContact 6. Charakterystyką tej opony ma być mniejsze zużycie paliwa. Opona pojawi się w bieżącym roku na pierwszym wyposażeniu, jednak do nabycia będzie dopiero od 2019 roku.

Marka znana jest także z tego, że angażuje się w różne kampanie społeczne. W tym roku jest to ogólnopolska kampania edukacyjna #bezObaw, mająca na celu pokonywanie obaw przed prowadzeniem samochodu. Akcja jest skierowana do wszystkich osób, które nie czują się pewnie za kierownicą, ale jest skoncentrowana przede wszystkim na kobietach. Kampania jest kolejnym elementem realizowanej przez Continental Wizji Zero, która zakłada zredukowanie do zera wypadków drogowych, rannych i ofiar śmiertelnych. Z badań bowiem wynika, że Panie jeżdżą ostrożniej i bezpieczniej, w dodatku chętniej respektują przepisy drogowe. Niestety nie wierzą w swoje umiejętności – zaledwie 28% z nich uznaje się za lepszych kierowców niż płeć przeciwna. Z kolei tylko 13% mężczyzn palmę pierwszeństwa przyznaje kobietom. Organizatorzy akcji wierzą, że pokonanie obaw przed prowadzeniem auta to sposób na to, by niepewni swoich umiejętności kierowcy – zarówno kobiety, jak i mężczyźni – poczuli się bezpieczniej za kierownicą. W tym celu zostanie przeprowadzona ogólnopolska ankieta pozwalająca stwierdzić, czego najbardziej boimy się za kółkiem. Na podstawie wyników powstanie cykl materiałów poradnikowych, na temat tego w jaki sposób pokonać te obawy i stać się pewnym siebie, odpowiedzialnym kierowcą.

Najnowsze

Nowy Fiat 500 Collezione – relacja ze statycznej prezentacji w Madrycie

Europejska stolica mody, czerwony dywan, światła reflektorów, fotografowie, influenserzy, dziennikarze. Wszyscy czekają na gwiazdę wybiegu, by móc podziwiać jej kształty, charakter i styl. Oto ona, piękna i jedyna w swoim rodzaju - nowa 500 Collezione. Pojechałyśmy do Madrytu, aby sprawdzić, jak wygląda z bliska.

Fiat 500 Collezione przemierzył trasę, docierając do największych europejskich stolic stylu, mody i sztuki. Objazd urodziwej 500-setki rozpoczął się 18 kwietnia w Mediolanie, podczas Milan Furniture Fair, gdzie zaprezentowano urocze detale auta – chromowane wykończenia na zderzaku przednim, masce silnika i obudowach lusterek. Całość projektu wyraźnie nawiązywała do protoplasty. Po Mediolanie i Londynie, droga poprowadziła 500 Collezione do Berlina, nie mogło zabraknąć też Paryża, a metą europejskiego tournee okazał się Madryt. To tam mogłyśmy obejrzeć samochód z bliska – w imponującym hotelu Only You Atocha, sercu sztuki i kultury hiszpańskiej stolicy, w pobliżu najważniejszych muzeów i najbardziej stylowych butików w mieście.

W świetle reflektorów stylowy model, podobnie jak gwiazdy filmowe, dumnie prezentował się na czerwonym dywanie, aby można było podziwiać go w pełnej okazałości. 500 Collezione jest prawdziwą „top modelką”. Nieprzypadkowo. Od dziesięcioleci – jak głosi hasło „Forever cult” – ma wpływ na modę, społeczeństwo i upodobania.

30. edycją specjalną jest nowa 500 Collezione, która pojawia się po edycjach specjalnych 500 60th i Anniversario wyprodukowanych w zeszłym roku z okazji 60. urodzin tego kultowego Fiata. Samochód dostępny jest zarówno w wersji hatchback, jak i cabrio.

Dostrzegamy kolejne detale: 16 – calowe aluminiowe felgi, logo Collezione pisane kursywą, którego chromowane wykończenie prezentuje się pięknie na tylnej pokrywie. Wewnątrz deska rozdzielcza nawiązuje do koloru nadwozia. Jest biała dla dwutonowej wersji „Primavera”, zielona dla dwutonowej wersji „Acquamarina” lub pasująca do lakieru nadwozia dla pozostałych kolorów. Siedziska są jasno-szare mają wyhaftowane na wysokości ramion logo 500. Dywaniki przyozdobione są wyhaftowanym logo „Collezione” – wszystko to wyróżnia auto niczym modne logo na ubraniu od znanego projektanta.

500-setka dostępna jest w wiosennych kolorach nadwozia: dwukolorowe zestawienie „Primavera” (biało-szare), dwukolorowe „Acquamarina” (biało-zielone) oraz kość słoniowa „Taormina Ivory”, biały „Gelato White” i niebieski „Blu dipinto di Blu”, wszystkie ozdobione szaro-biało-szarym pasem.

Edycję specjalną Collezione napędza silnik benzynowy o pojemności 1.2 l i mocy 69 KM. Na zamówienie dostępne jest radio Uconnect 7” HD Live z wbudowaną nawigacją z mapami Tom Tom, które umożliwia integrację telefonu z Apple CarPlay i Android Auto. W opcji można dokupić 7-calowy ekran, a dla fanów słuchania muzyki w samochodzie świetne nagłośnienie Beats Audio.

Podczas hiszpańskiej prezentacji nowa 500 Collezione została powitana przez właścicieli Fiatów 500 i licznych członków oficjalnego klubu 500, jak i miłośników kultury włoskiej, oraz dziennikarzy. We wspanialej atmosferze w towarzystwie pysznych przekąsek i wytwornego wina mogliśmy podziwiać nie tylko uroczy samochód, celebrując jego ponadczasowy design, ale i przepiękne dodatki dla każdego właściciela tego samochodu: damskie torebki ozdobione zdjęciami Collezione oraz perfumy dla mężczyzn inspirowane 500-setką.


Najnowsze

Porsche Taycan – w pełni elektryczny

W 2019 r. ma ruszyć seryjna produkcja pierwszego całkowicie elektrycznego Porsche. W ramach przygotowań samochód otrzymał swoją oficjalną nazwę: studium „Mission E” - jak dotąd nazywano elektryczną ofertę Porsche - będzie znane jako Taycan.

Słowo to w wolnym tłumaczeniu oznacza żywiołowego, młodego konia i nawiązuje do grafiki w herbie Porsche, w którym skaczący rumak ma swoje miejsce od 1952 r. Orientalnie brzmiąca nazwa zapowiada też debiut pierwszego samochodu elektrycznego z duszą Porsche. Producent ogłosił ją podczas ceremonii „70 lat sportowych samochodów”.

Dwa silniki synchroniczne z magnesami trwałymi o mocy systemowej ponad 600 KM zapewniają elektrycznemu Porsche sprint od 0 do 100 km/h w czasie znacznie poniżej 3,5 s oraz przyspieszenie od 0 do 200 km/h w ciągu mniej niż 12 s. Maksymalny zasięg samochodu według NEDC przekracza 500 km.

Nazwa o rzeczywistym znaczeniu
Nazwy modeli Porsche mają na ogół konkretny związek z odpowiednim samochodem i jego charakterem. „Boxster” opisuje połączenie przeciwsobnego silnika – boksera – z nadwoziem typu roadster. „Cayenne” oznacza „ognistość”, Cayman jest wyrazisty i zwinny, a Panamera oferuje więcej niż zwyczajne Gran Turismo – co pozwoliło na wygraną długodystansowy wyścig Carrera Panamericana. Nazwa „Macan” wywodzi się z kolei od indonezyjskiego słowa „tygrys”, z konotacjami z gibkością, mocą, fascynacją i dynamiką.

Podwojone nakłady na inwestycje w przyszłość
Do 2022 r. Porsche planuje zainwestować w elektromobilność ponad 6 mld euro – dwukrotnie więcej niż pierwotnie planowano. Dodatkowe 3 mld euro zostaną przeznaczone na rozwój wariantów i odmian Taycana (około 500 mln euro), elektryfikację i hybrydyzację aktualnej gamy produktowej (około 1 mld euro), rozbudowę zakładów produkcyjnych (kilkaset milionów euro), a także na rozwój nowych rozwiązań, infrastruktury ładowania oraz inteligentnej mobilności (około 700 mln euro).

Obecnie w głównych zakładach Porsche w Zuffenhausen powstają: nowa lakiernia, strefa montażu Taycana oraz most przerzutowy do transportu polakierowanych nadwozi i jednostek napędowych na finalny montaż. Istniejąca fabryka silników jest rozbudowywana pod kątem produkcji jednostek elektrycznych; modernizację przejdzie też nadwoziownia. Inwestycje zostaną przeznaczone również na centrum rozwoju w Weissach. W związku z uruchomieniem produkcji Taycana tylko w Zuffenhausen powstanie około 1200 nowych miejsc pracy.

Najnowsze

BMW Z4 przeszło testy

Testy dynamiczne w centrum testowym BMW w Miramas na południu Francji dostarczają kluczowych informacji na temat właściwości jezdnych nowego roadstera.

Długa maska, krótkie zwisy karoserii, niski środek ciężkości, miękki dach: sportowe, dwuosobowe auto pokonujące okrążenia w centrum testowym BMW w Miramas na południu Francji – BMW Z4 – przechodzi ważny etap przegotowań do produkcji seryjnej, polegający na testach dynamiki jazdy.

Próby koncentrują się na dostrojeniu napędu i zawieszenia – fundamentalnych parametrów dla sportowych właściwości jezdnych. BMW Z4 M40i jest mocniejszą odmianą odmłodzonego roadstera. Nowy silnik 6-cylindrowy, sportowy układ jezdny z elektroniczną regulacją amortyzatorów, nowo opracowana oś przednia, obręcze kół M ze stopów lekkich z ogumieniem mieszanym, sportowy układ hamulcowy M oraz elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi – te cechy mają reprezentować odświeżony model.

Centrum testowe Miramas wykorzystywane przez BMW od ponad 30 lat do opracowywania i testowania nowych modeli obejmuje długi asfaltowy owal oraz pętlę autostradową do testów przy dużych prędkościach, a także slalomy, serpentyny i pętle okrężne oraz wiele torów o bardzo zróżnicowanych nawierzchniach. Obecnie są one wykorzystywane do szczegółowej analizy i optymalizacji przyspieszania, kierowania i hamowania roadstera. Na przykład adaptacyjny układ jezdny M oraz jego współpraca z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu na tylnej osi zostały opracowane na torze, który jest również wykorzystywany do testów przez BMW Motorsport.

Najnowsze

Toyota Camatte Petta dla małych podróżników

Dzieci kochają samochody. Specjalnie z myślą o nich Toyota tworzy serię elektrycznych pojazdów Camatte, które oswajają najmłodszych z technologią i rozwijają wyobraźnię. Najlepszym miejscem do ich prezentacji są międzynarodowe targi zabawek Tokyo Toy Show – Toyota co roku zaprasza na nich dzieci na swoje stoisko pełne technologicznych niespodzianek.

Najbliższa edycja tokijskich targów zabawek rozpoczyna się w sobotę 9 czerwca i potrwa przez cały weekend. Toyota zaprezentuje na swoim stoisku nową interaktywną wystawę Toyota Camatte Journey poświęconą podróżom. Jej główną atrakcją będzie prowadzenie trzyosobowego samochodu Camatte Petta w podróżniczej oprawie wśród wyświetlanych na zakrzywionym ekranie malowniczych scenerii, takich jak drogi porośnięte kwitnącymi drzewami wiśni. Podczas jazdy dzieci poznają pozycję pedałów przyspieszenia i hamowania. Dodatkową atrakcją będzie możliwość poprowadzenia modelu Camatte 57s Sport z 2013 roku.

Camatte Petta został po raz pierwszy zaprezentowany na Tokyo Toy Show w ubiegłym roku. Samochód służył do nauki jazdy na specjalnie przygotowanym torze, a każde dziecko mogło ozdobić go na swój własny sposób dzięki przyczepianym do karoserii magnesom. Auto jest napędzane silnikiem elektrycznym i osiąga maksymalną prędkość 5 km/h. Trzymetrowy pojazd o szerokości 1234 mm, wysokości 1315 mm i rozstawie osi 1800 mm mieści jedno miejsce z przodu i dwa z tyłu. W tym roku na jego karoserii umieszczono naklejki z różnych miejsc na świecie, a za tylnymi siedzeniami zamontowano walizkę.

Celem twórców serii Camatte jest rozbudzenie w najmłodszych motoryzacyjnej pasji. Nazwa Camatte pochodzi od japońskiego słowa oznaczająca troskę i kojarzy się z dbaniem o innych ludzi oraz o samochody. Pierwszy model zadebiutował na Tokyo Toy Show w 2012 roku. Był to Camatte Sora, którym nie tylko można jeździć, ale także samodzielnie dobierać jego kształty i kolory za pomocą łatwych do montażu paneli tworzących nadwozie. Rok później Toyota opracowała Camatte 57s. Jego karoseria składa się z 57 małych elementów, które można łączyć jak puzzle. Camatte Lab z 2014 roku wyświetlał obrazki narysowane przez dzieci na masce, a całe stoisko było poświęcone temu, jak działa samochód. W 2015 roku mali fani motoryzacji poznali modele Camatte Hajime i Camatte Vision. Instalacja rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality) pozwoliła dzieciom cieszyć się jazdą po mieście w zaprojektowanym przez siebie samochodzie. Przyczepa kampingowa Camatte Capsule z 2016 roku została tak zbudowana, aby dzieci mogły samodzielnie urządzić jej wnętrze.

Najnowsze