ConceptCamper 2021 na bazie Fiata Ducato

23 września 2020
1
Indywidualne wakacje w kamperze, w dobie koronawirusa, zyskały na popularności. Jednak całoroczne utrzymanie dodatkowego samochodu to znaczny koszt. A gdyby tak kampera zrobić z transportera i odwrotnie?

Vöhringer ponownie opracował samochód koncepcyjny, który wyznacza nowe standardy. Unikalny system modułowy ConceptCamper 2021 oparty jest na 6-metrowym Fiacie Ducato i pozwala spełnić jednocześnie odmienne wymagania, dotyczące przeznaczenia pojazdu. Taki samochód może być używany w celach transportowych lub jako pojazd rekreacyjny. Na co dzień może służyć w celach zarobkowych, a w weekendy i wakacje – być domem na kółkach.

Vöhringer wykorzystał pandemię Covid-19, jako punkt wyjścia, do zbadania przyszłości rozwiązań modułowych. Stwierdzono, że nabywcy kamperów poszukują lepszych rozwiązań, w odpowiedzi na zmiany i niepewność, które odczuliśmy w 2020 roku. W niepewnych czasach, gdy latanie, hotele i duże, zatłoczone przestrzenie nie są wskazane, taki kamper, stworzony na życzenie z furgonetki, przynosi podwójną korzyść. 

Moduły można instalować częściowo lub w całości, a także w dowolnym momencie zrobić konwersję i Fiata Ducato z łatwością przekształcić z furgonetki w przestronnego kampera, i odwrotnie. Zastosowanie lekkich elementów konstrukcyjnych sprawia, że dodatkowy komfort nie oznacza zmniejszenia ładowności.

 

Układ wnętrza ConceptCampera jest zgodny europejską formułą: tylna sypialnia, przednia jadalnia oraz centralna łazienka i kuchnia. Moduły mebli są funkcjonalne, mocowane do szyn podłogowych. A także lekkie, łatwe do usunięcia z wnętrza auta, w typie „plug-and-play”. Łóżka są długie na 2 metry, z możliwością ich składania w ciągu dnia (dla większej powierzchni użytkowej w kamperze). Łazienka składa się z prysznica, umywalki i toalety, przedzielonych ścianką rolowaną. Do tego przestronna jadalnia z wykorzystaniem obrotowych siedzeń z kabiny auta. Okładziny ścienne są poliestrowe, a podłoga z trwałego kompozytu.

Na europejskim rynku kamperów są modułowe rozwiązania, ale większość opiera się na modelach małych i średnich aut dostawczych, z kompaktowymi wnętrzami. Często brakuje im komfortu i udogodnień pełnowymiarowych kamperów, zwłaszcza odpowiedniej łazienki. Vöhringer ze swoim projektem ConceptCamper 2021 wychodzi naprzeciw wyższym oczekiwaniom klientów.

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!