
Co trzeci motocyklista korzysta ze smartfona podczas podróży
Z ankiety przeprowadzonej przez firmy Bosch oraz Innofact AG wynika, że obecnie prawie 90% ankietowanych motocyklistów w Niemczech używa smartfona podczas podróży - na przykład do zaplanowania trasy lub podczas postoju.
Jedna trzecia (34 %) respondentów sięga po swój smartfon nawet w czasie jazdy – takie zachowanie jest niezwykle niebezpieczne.
Badanie wskazuje, że motocykliści chcą używać swoich smartfonów podczas jazdy. Dlatego inżynierowie w Boschu opracowali narzędzie mySPIN do integracji smartfonów z jednosladem, dzięki czemu kierowcy nie będą rozpraszali swojej uwagi. Celem nadrzędnym jest bezpieczeństwo – zarówno samych kierowców, jak i innych użytkowników dróg. „Dbanie o bezpieczeństwo na drogach bez zmniejszania przyjemności z jazdy lub zmiany charakteru poruszania się motocyklem – to jest to, co chcemy osiągnąć” – mówi Geoff Liersch, szef zespołu „Two-Wheeler & Powersports” w firmie Bosch.
Więcej bezpieczeństwa, mniej rozproszonej uwagi
Dzięki narzędziu mySPIN do integracji smartfonów z jednośladami użytkownicy mogą przeglądać ekrany telefonów komórkowych na wyświetlaczu motocykla. mySPIN przycina aplikacje dla smartfonów tak, aby wyświetlacz pokazywał tylko najważniejsze informacje. Po podłączeniu telefonu do pojazdu można korzystać z przycisków i pokręteł na kierownicy, aby uzyskać dostęp do danych na wyświetlaczu telefonu, takich jak kontakty, kalendarz, a nawet ulubione aplikacje. Komunikacja między aplikacjami ułatwia, na przykład, wprowadzenie miejsca docelowego trasy dzięki bezpośredniemu dostępowi do kontaktów zapisanych w telefonie. System jest połączony z szyną CAN motocykla i chmurą. Jeśli na przykład motocykl ma mało paliwa w zbiorniku, to kierowca może być z wyprzedzeniem informowany o stacjach benzynowych w pobliżu. Bosch współpracuje z kilkoma dostawcami aplikacji na mySPIN, w tym Calimoto, Sygic i Mireo.
Ankieta
W ankiecie przeprowadzonej przez Innofact AG na zlecenie firmy Bosch wzięły udział 1062 osoby w Niemczech w wieku od 16 do 69 lat. Wszyscy respondenci jeżdżą motocyklami lub skuterami. Badanie przeprowadzono w czerwcu 2017 r.
Najnowsze
-
Płatne parkowanie a wzrost wypadków motocyklowych – to szokujące dane! Jak jeździć bezpieczniej?
Wydaje się, że przesiadka na jednoślad w mieście to same korzyści - dowiedz się, czy ma to sens i czy jesteś na to gotowy. -
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Zostaw komentarz: