Co się dzieje z Michaelem Schumacherem?

Kilka miesięcy temu jeden z niemieckich tygodników napisał, że siedmiokrotny mistrz świata wraca do zdrowia i zaczyna chodzić. Rodzina kierowcy pozwała o to wydawcę gazety. Właśnie ruszył proces.

Niemiecki tygodnik „Bunte” napisał w grudniu, że siedmiokrotny mistrz Formuły 1 wraca do zdrowia, a nawet zaczyna chodzić. Prawnik rodziny Michaela Schumachera zaprzeczył tym rewelacjom i wystąpił z pozwem do sądu.

Gazeta opierała się na doniesieniach przyjaciela kierowcy twierdząc, że rehabilitacja po wypadku, do którego doszło w grudniu 2013 roku,  przebiega dobrze. Informator periodyku donosił, że Schumacher potrafi przejść kilka kroków i przy pomocy terapeutów robi duże postępy. Potrafi też unieść rękę. Takie wieści trafiły nawet na okładkę tygodnika. 

Prawnik Felix Damm, stwierdził jednak przed sądem, że Schumacher nie tylko nie chodzi, ale nie potrafi samodzielnie stać bez pomocy. Te informacje potwierdziła również w mediach menedżerka kierowcy. Dodała także, że ze względu na stan zdrowia kierowcy, prywatność jest bardzo ważna nie tylko dla niego, ale także jego rodziny, a takie artykuły jak w „Bunte” mogą dawać fałszywe nadzieje wielu osobom. 

Proces przeciwko tygodnikowi właśnie ruszył. Wyrok powinien zapaść w październiku.

Najnowsze

Fiat Panda – delikatny lifting

Trzecia generacja włoskiego malucha jest już od czterech lat na rynku. Właśnie przeprowadzono mały facelifting tego modelu. Zobaczcie, co się zmieniło.

Na próżno oczekiwać rewolucji w wyglądzie Pandy. Włoski producent wprowadził dwa nowe lakiery nadwozia: Amore Red i Colosseo Grey. Do tego doszły dwa nowe wzory obręczy aluminiowych. 

We wnętrzu zmieniono wygląd zegarów na desce rozdzielczej. Mają być teraz dużo bardziej czytelne. Do tego pojawiły się nowe wzory tapicerek oraz unowocześniony system multimedialny Uconnect. Urządzenie pozwoli odtwarzać multimedia i połączy się ze smartfonem. W razie potrzeby pozwoli na głosową obsługę.

Lista jednostek napędowych pozostaje bez zmian. Wersją bazową jest silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, dostarczający 69 KM. Kolejną opcją w gamie jest silnik TwinAir o pojemności 0,9 litra. Doładowana jednostka oferuje 65 lub 85 KM. Alternatywą jest silnik wysokoprężny o pojemności 1,3 litra. Rozwija maksymalną moc 95 KM.

Najnowsze

Seat Mii od Cosmopolitan

Hiszpański producent stworzył specjalną wersję modelu Mii. Samochód z myślą o kobietach powstał przy współpracy magazynu Cosmopolitan.

Siostrzany model Volkswagena up! i Skody Citigo jest teraz dostępny w nowej, dziewczęcej edycji powstałej przy współpracy międzynarodowego magazynu. Pracę nad samochodem trwały aż osiemnaście miesięcy.

Kobieca wersja Mii będzie dostępna w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Auto pojawi się w salonach na początku 2017 roku, a klienci, którzy zdecydują się na ten samochód będą mogli wybrać jeden z dwóch specjalnych kolorów: Violetto lub Candy White. Detale we wnętrzu pokolorowano w szampańskim odcieniu, a fotele obszyto Alcantarą. Na dywanikach pojawił się napis “COSMOPOLITANlovesMii”. Felgi w specjalnej wersji są dwukolorowe, a przednie reflektory zostały podciągnięte „eyelinerem”.

Pod maską pracuje trzycylindrowy silnik o pojemności litra. Jednostka o mocy 60 KM dostarcza napęd na przednią oś poprzez pięciobiegową skrzynię. W gamie jest dostępna mocniejsza odmiana o maksymalnej mocy 75 KM. Ten silnik można połączyć z pięciostopniowym automatem. Na wybranych rynkach auto będzie dostępne z zasilaniem CNG. Litrowy silnik dostarcza wtedy 68 KM maksymalnej mocy.

Premiera Seat Mii by Cosmopolitan miała miejsce podczas specjalnego eventu organizowanego przez magazyn, ale dla szerszej publiczności będzie dostępny podczas salonu w Paryżu.

Najnowsze

Karbonowe sukienki na bazie BMW

Niemieckie bliźniaczki, Daniela i Annette Felder, stworzyły dość osobliwą kolekcję sukienek wykonanych z włókna węglowego pochodzącego od BMW i3 oraz i8.

Świat mody bardzo często sięga po niekonwencjonalne rozwiązania z przemysłu samochodowego. Efekty bywają różne, ale najnowsza kolekcja stworzona przez dwie Niemki pracujące w londyńskim studio Felder Felder robi wrażenie. Zaprojektowano ją z okazji 10-lecia istnienia, a wszystkie materiały pochodzą z przerobionych materiałów wykorzystywanych do budowy samochodu. 

Kolekcja o nazwie „Carbon Dress” została zainspirowana ekologiczną gamą modelową BMW Serii „i”. Srebrna sukienka powstawała ponad 100 godzin, a 97 procent materiałów, które użyto to włókno węglowe. Dzięki temu udało się uzyskać oryginalny wygląd nawiązujący do modelu i3 oraz i8.

Co ciekawe, sukienkę stworzono dokładnie w tym samym miejscu, gdzie jest produkowany karbon na potrzeby bawarskich samochodów. To już drugi rok współpracy pomiędzy włoskimi projektantkami, a niemiecką marką. Jubileuszowa kolekcja miała premierę podczas wieczoru dla VIP-ów w Londynie. Niestety, nie znamy ceny sukienek, ale zakładamy, że będą adekwatne do cen BMW z ekologicznej serii.

Najnowsze

Edyta Klim

Actibump – inteligentne progi zwalniające

Pomysł aktywnego progu zwalniającego Actibump pochodzi ze Szwecji i świetnie się tam sprawdza. Jedziesz zbyt szybko? Wpadniesz w spowalniający dołek. Jedziesz przepisowo - drogę masz gładką jak stół!

 

Aktywne systemy ograniczania prędkości działają, jakby na zasadzie „karania winnego”, bo gdy pojazd porusza się zbyt szybko, w jezdni powstaje nierówność, dzięki której kierowca otrzymuje dyskomfortowy sygnał, informujący go o przekroczeniu dozwolonej prędkości.

Szwedzki Actibump kompletnie nie reaguje na pojazdy poruszające się z dozwoloną prędkością, a na piratów drogowych czeka pozioma przeszkoda, która opada kilka centymetrów w jezdnię tworząc zagłębienie.

System sterowany jest on-line. Administrator drogi może ustawić dozwoloną prędkość, ma też dostęp do statystyki czy zarządzania kalendarzem. Pojazdy uprzywilejowane nie aktywują progu, jeżeli zamontuje się w nich specjalne transpondery.

https://www.youtube.com/watch?v=KxpvwKiOpag

Tradycyjne, statyczne progi mają bardzo często niekorzystny wpływ na płynność ruchu drogowego, ruch pojazdów uprzywilejowanych oraz jakość warunków pracy zawodowych kierowców, a ponadto są przyczyną powstawania hałasu, wibracji podłoża itp. Actibump jest szeroko stosowany w Szwecji, a także testowany u naszych, czeskich sąsiadów. Czy aktywne systemy ograniczania prędkości przyjmą się na szeroką skalę?

Najnowsze