
Wiesz, co różni tani kask od drogiego? To nagranie wyjaśnia wszystko
Niektórzy już zaczynają sezon motocyklowy, a to dobry moment, żeby zrobić przegląd swojej maszyny po zimie i przejrzeć swoją garderobę. Odpowiedni strój to podstawa bezpiecznej jazdy, a najważniejszym elementem całego kompletu jest oczywiście kask.
Nikogo chyba nie trzeba przekonywać, że jazda na motocyklu jest nieporównywalnie bardziej niebezpieczna, niż poruszanie się samochodem. Podczas gdy kierowcy mają wokół siebie strefy kontrolowanego zgniotu, zapięci są pasami i otoczeni są poduszkami powietrznymi, motocyklistę chroni tylko to, co ma na sobie.
Mimo to nie wszyscy pamiętają o właściwym ubiorze na jednoślad, szczególnie osoby jeżdżące na skuterach. Takie osoby często zakładają zwykłe ubranie, a jednym motocyklowym elementem ich garderoby, jest wymagany przez prawo kask. Prawo zaś jest w tej kwestii dość liberalne i mówi tylko, że:
Kierujący motocyklem oraz osoba przewożona taki pojazdem są obowiązani używać w czasie jazdy kasków ochronnych odpowiadających właściwym warunkom technicznym.
Kask taki musi mieć jedynie odpowiednią homologację, ale by ją uzyskać, wcale nie musi być to drogi sprzęt. W sieci znajdziecie kaski kosztujące poniżej 200 zł, co dla niejednej osoby może wydać się atrakcyjną propozycją. Po co wydawać kilka tysięcy złotych, zwłaszcza gdy jeździmy okazjonalnie.
Znaki D-52 i D-40 mylą się kierowcom, a różnice między nimi są kluczowe
Odpowiedzią na takie pytanie jest poniższy filmik, na którym ktoś najeżdża jednym kołem busa na tani, a następnie na drogi kask. Zobaczcie to nagranie i zastanówcie się, co by było, gdyby w jednym z tych kasków znajdowała się wasza głowa.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Komentarze: