Co dalej z Sauberem?
Peter Sauber, który na początku lat 90-tych założył zespół F1, wyraził ostatnio swoją złość w stosunku do sytuacji, w jakiej znalazł się jego team, po rezygnacji koncernu BMW.
| Peter Sauber w rozmowie z dziennikarzem, na tydzień przed decyzją BMW w lipcu 2008 |
![]() |
|
fot. autorka
|
Zespół sprzedany przez BMW nieznanemu konsorcjum Qadbak nie posiada nadal pewności, że powinien przygotowywać się do rywalizacji na torach Formuły 1 w przyszłym sezonie, ponieważ jego miejsce zostało przekazane przez FIA teamowi Lotus. Ma wtedy współzawodniczyć 13 zespołów. Z powodu opóźnień w zamknięciu negocjacji pomiędzy BMW i Qadbak trzy dodatkowe miejsca zostały przekazane zespołom USF1, Manor i Campos. Williams zawetował aplikację Saubera o zagwarantowanie akceptacji jako zespół nr 14.
Peter Sauber, który posiadał 20 procent udziałów w teamie przez cały okres współpracy z BMW oraz rolę konsultanta, nazwał ostatnio całą tę sytuację „żartem”. Stwierdził, że mimo prac nad nowym samochodem, nie może on podjąć decyzji dotyczących zatrudnienia kierowców czy podpisania umów sponsorskich.
– Nikt nie musi niczego udowadniać, a jednak przeszkadzają nam w naszych planach – powiedział w rozmowie ze szwajcarskim Blick, Peter Sauber. Dodał także, że martwi go fakt, że team mający ustabilizowaną technologię i przeszłość, nie może znaleźć dla siebie miejsca, podczas gdy może się okazać, że któryś z nowych zespołów może nie posiadać funduszy na więcej niż jeden sezon.
Nadal nie wiemy więc, czy w przyszłym roku przekształcony zespół BMW Sauber wystąpi w Mistrzostwach Świata. Obecny szef BMW Motorsports, Dr Mario Theissen powiedział, że nie jest gotowy, aby przedstawić swoje plany wcześniej niż po zakończeniu sezonu 2009.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?

Zostaw komentarz: