Co dalej z Sauberem?
Peter Sauber, który na początku lat 90-tych założył zespół F1, wyraził ostatnio swoją złość w stosunku do sytuacji, w jakiej znalazł się jego team, po rezygnacji koncernu BMW.
Peter Sauber w rozmowie z dziennikarzem, na tydzień przed decyzją BMW w lipcu 2008 |
fot. autorka
|
Zespół sprzedany przez BMW nieznanemu konsorcjum Qadbak nie posiada nadal pewności, że powinien przygotowywać się do rywalizacji na torach Formuły 1 w przyszłym sezonie, ponieważ jego miejsce zostało przekazane przez FIA teamowi Lotus. Ma wtedy współzawodniczyć 13 zespołów. Z powodu opóźnień w zamknięciu negocjacji pomiędzy BMW i Qadbak trzy dodatkowe miejsca zostały przekazane zespołom USF1, Manor i Campos. Williams zawetował aplikację Saubera o zagwarantowanie akceptacji jako zespół nr 14.
Peter Sauber, który posiadał 20 procent udziałów w teamie przez cały okres współpracy z BMW oraz rolę konsultanta, nazwał ostatnio całą tę sytuację „żartem”. Stwierdził, że mimo prac nad nowym samochodem, nie może on podjąć decyzji dotyczących zatrudnienia kierowców czy podpisania umów sponsorskich.
– Nikt nie musi niczego udowadniać, a jednak przeszkadzają nam w naszych planach – powiedział w rozmowie ze szwajcarskim Blick, Peter Sauber. Dodał także, że martwi go fakt, że team mający ustabilizowaną technologię i przeszłość, nie może znaleźć dla siebie miejsca, podczas gdy może się okazać, że któryś z nowych zespołów może nie posiadać funduszy na więcej niż jeden sezon.
Nadal nie wiemy więc, czy w przyszłym roku przekształcony zespół BMW Sauber wystąpi w Mistrzostwach Świata. Obecny szef BMW Motorsports, Dr Mario Theissen powiedział, że nie jest gotowy, aby przedstawić swoje plany wcześniej niż po zakończeniu sezonu 2009.
Najnowsze
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
7 grudnia już po raz XVI odbędą się warszawskie MotoMikołajki.pl -
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
DACIA DUSTER ZDOBYWA TYTUŁ CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
LEXUS RC SKOŃCZYŁ 10 LAT. PIERWSZE COUPE Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM I WERSJA RC F Z SILNIKIEM V8
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Zostaw komentarz: