Clarkson prezentuje jak szmuglować imigrantów

Trójka eks-prezenterów Top Gear znów wywołuje kontrowersje. W jednym z ostatnich odcinków The Grand Tour pokazali, jak przewozić przez granicę nielegalnych imigrantów.

Fala krytyki spadła na Clarksona, Hammonda i Maya po premierze czwartego epizodu The Grand Tour. Podczas programu emitowanego na stacji Amazon Prime znani dziennikarze zaprezentowali sposób na nielegalny transport pasażerów.

W rolę nielegalnego imigranta wcielił się Richard Hammond, którego ukryto pod tylnym zderzakiem w Audi TT. Pozostali prezenterzy poprosili widzów, żeby znaleźli popularnego „chomika”, ale mimo usilnych prób, próba się nie powiodła.

Po chwili Jeremy Clarkson odsłonił miejsce, w którym schował się Hammond sugerując, że jest to dużo lepsza metoda niż ukrywanie się na tyle kontenera. Scena przypadła do gustu wielu widzom, ale została równie mocno skrytykowana, także przez polityków.

W nowym show sponsorowanym przez firmę Amazon, trójka znana z kontrowersyjnego poglądu na wiele tematów, może dowolnie realizować swoje pomysły, czego nie można było powiedzieć za czasów BBC.

A co Wy sądzicie o tego typu pomysłach?

 

Najnowsze

Rusza sieć szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych

Kilka dni temu wystartowała pierwsza ogólnopolska sieć publicznych stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

To pierwsza stacja szybkiego ładowania zainstalowana w ramach sieci Greenway, która obejmie 75 publicznie dostępnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych w pobliżu autostrad i głównych dróg w całej Polsce. Ich lokalizacja umożliwi posiadaczom pojazdów napędzanych prądem poruszanie się po terenie całego kraju i sprawi, że główne polskie drogi staną się tzw. zielonymi korytarzami. Infrastruktura ładowarek jest niezbędna, aby samochody elektryczne mogły przemieszczać się na większe odległości, dzięki czemu stają się one faktyczną alternatywą dla pojazdów spalinowych.

Samochody elektryczne są przyjazną dla środowiska naturalnego alternatywą dla pojazdów spalinowych. Nie emitują zanieczyszczeń konwencjonalnych, takich jak tlenki siarki czy azotu, które są problemem wielu polskich miast. Są jednocześnie znacznie cichsze niż pojazdy spalinowe, co pozwoli obniżyć poziom hałasu zwłaszcza w większych aglomeracjach.

Pojazdy elektryczne to bez wątpienia technologia przyszłości w motoryzacji. Jesteśmy dumni, że nasza firma sprowadza jej najnowocześniejsze osiągnięcia do Polski. Projekt na taką skalę i o takim zasięgu może być przełomowym impulsem rozwojowym, który wesprze rynek pojazdów elektrycznych w Polsce, wpływając istotnie na poprawę stanu środowiska i gospodarki – powiedział Peter Badik z Greenway. – Cieszymy się, że elektromobilność została doceniona przez Ministerstwo Energii w Planie Rozwoju Elektromobilności, co daje przewidywalność na rozwijającym się rynku pojazdów i infrastruktury.

Cieszę się, że nasze działania w obszarze elektromobilności spotykają się z tak pozytywną reakcją ze strony przedsiębiorców, w tym inwestorów zagranicznych, którzy traktują Polskę jako wiarygodnego partnera. Projekt który dziś startuje wpisuje się w nasze działania w ramach Pakietu na Rzecz Czystego Transportu i stanowiący jego część Plan Rozwoju Elektromobilności – powiedział wiceminister energii Michał Kurtyka. – Mam nadzieję, że ten – pierwszy tego typu – projekt będzie inspiracją dla kolejnych inicjatyw, które przyczynią się do rozwoju ekosystemu transportu elektrycznego w Polsce. Będziemy się im przyglądać uważnie i z życzliwością – dodał.  

Stacja zlokalizowana w Galerii Mokotów pozwoli na ładowanie jednocześnie dwóch samochodów. Jednorazowe ładowanie odbywać się będzie w średnim czasie ok. 30 minut – zdecydowanie szybciej, niż w większości ładowarek publicznie dostępnych do tej pory w Polsce. Greenway wciąż szuka miejsc do instalowania swojej infrastruktury, dlatego chętnie nawiązuje współpracę i przyjmuje oferty od właścicieli gruntów i zarządców nieruchomości na terenie całej Polski.

Galeria Mokotów to szczególnie dobra lokalizacja dla pierwszego punktu ładowania, nie tylko ze względu na jej położenie w miejscu o dużym ruchu komercyjnym w stolicy ale przede wszystkim ze względu na  dbałość o wszelkie aspekty związane z ekologią, w tym dążenie do korzystania w 100 proc. z certyfikowanej energii odnawialnej.

Realizacja projektu, który finansowany jest przy wsparciu funduszy europejskich, potrwa dwa lata. Po ukończeniu instalacji, sieć tworzona przez Greenway połączy Polskę z istniejącymi szlakami ładowania pojazdów elektrycznych w całej Europie. Projekt będzie rozwijany wzdłuż głównych korytarzy transportowych w Polsce, ze wschodu na zachód i z południa na północ. Zielony korytarz połączy kraj z sąsiadami, od Bałtyku po Adriatyk, wchodząc w skład sieci obejmującej aż 12 proc. terenu kontynentalnej Europy, dostępną dla 60 milionów mieszkańców.

Biorąc pod uwagę problemy z zanieczyszczeniem powietrza w Polsce, pojazdy elektryczne o zerowej emisji będą odgrywać szczególnie ważną rolę w poprawie jakości powietrza w polskich miastach i miejscowościach.

Najnowsze

Niezawodny akumulator zimą – przyczyny awarii

Większość kierowców nie zastanawia się w jakim stanie jest akumulator, dopóki nie pojawi się problem z rozruchem, a to zdarza się częściej w trakcie zimnych i deszczowych dni szczególnie w okresie zimowym.

26 proc. polskich kierowców ma akumulator w samochodzie w słabej kondycji i 20 proc. z nich nadaje się do wymiany, gdyż może prowadzić do awarii lub gorszego działania pojazdu – wynika z badania Johnson Controls, producenta akumulatorów samochodowych, który we współpracy z partnerami przetestował ponad 67 000 pojazdów w Europie, w tym w Polsce.

Skrajne temperatury, nieregularne użytkowanie, krótkie trasy i wiek pojazdu wpływają na moc rozruchową akumulatora.

Oto cztery główne przyczyny awarii akumulatora oraz sposoby na to, by im zapobiec.

  1. Ekstremalne temperatury

Akumulator może tracić moc na skutek skrajnych temperatur. Niestety problem ten często kierowcy zauważają, dopiero gdy jest już za późno. Aby temu zapobiec, należy w miarę możliwości unikać parkowania samochodu na słońcu i przeprowadzać okresowe badania techniczne na stacjach kontroli pojazdów. Do ewentualnej wymiany niesprawnego akumulatora niezbędne są odpowiednie narzędzia i wiedza, ponieważ jest on połączony z innymi elementami instalacji elektrycznej samochodu.

Uszkodzenie obwodu elektrycznego między akumulatorem i komputerem pojazdu może skutkować utratą danych układu sterowania i systemów multimedialnych. W takiej sytuacji konieczne może okazać się ponowne zaprogramowanie radia lub innych podzespołów sterowanych ze strony komputera pokładowego.

  1. Nieregularne użytkowanie

Wielu kierowców błędnie zakłada, że samochód nie pobiera prądu, gdy nie jest użytkowany. Niektóre układy, jak np. alarm, zamek, elektronicznego systemu identyfikacji kierowcy, system bez kluczykowy, czy nawigacja pobierają prąd nawet wtedy, kiedy kierowca nie korzysta z pojazdu, co prowadzi do rozładowywania akumulatora. Po kilku tygodniach przerwy w użytkowaniu samochodu możemy mieć więc problem z jego uruchomieniem, zwłaszcza gdy jest zimno albo mamy stary akumulator. Ewentualnym problemom z uruchomieniem pojazdu można zapobiec prowadząc samochód raz w tygodniu przez przynajmniej 15 minut.

  1. Krótkie trasy

W samochodach użytkowanych na krótkich trasach niemożliwe jest pełne naładowanie akumulatora. W zimie należy dodatkowo liczyć się z intensywniejszym zużyciem energii, np. przez podgrzewane tylne szyby albo podgrzewane siedzenia. Warto zatem raz w miesiącu wybrać się w dłuższą trasę, aby akumulator mógł się naładować dzięki energii za alternatora.

  1. Wiek pojazdu

Im starszy pojazd, tym słabsza moc akumulatora. Dzieje się tak na skutek korozji i zasiarczenia, które zaburzają prawidłowe ładowanie. Kierowcy powinni regularnie sprawdzać jego sprawność i stan naładowania.

Najnowsze

Kobiety częściej znajdują „pod choinką” samochód

W okresie zbliżających się świąt, fani czterech kółek z pewnością marzą o nowym samochodzie. Częściej na taki podarunek bożonarodzeniowy mogą liczyć jednak kobiety. To mężczyźni chętniej kupują bądź chcieliby kupić samochód swojej drugiej połówce.

Według raportu „Komfort jazdy II”, prawie co czwarty Polak kupił sam, bądź zna osobę, która zdecydowała się na zakup auta w ramach prezentu dla bliskiej osoby. Częściej na tak wyjątkowy gest decydują się jednak mężczyźni. W przypadku kobiet, to 43 proc. z nich deklaruje, że mogłaby sprezentować samochód swojemu mężowi bądź partnerowi. Jeśli chodzi o mężczyzn, to odsetek ten jest znacznie większy. Prawie 60 proc. z nich chciałoby kupić auto swojej drugiej połówce.

W drugiej kolejności, Polacy najchętniej kupiliby samochód swoim dzieciom. Sami rodzice mają już nieco mniej szans na znalezienie auta „pod choinką”. Niewielki też odsetek, bo tylko 4 proc. respondentów deklaruje, że „cztery kółka” mogliby sprezentować osobie spoza rodziny, np.  przyjacielowi.

Zakup samochodu dla bliskiej osoby z pewnością powinien być przemyślaną decyzją. W szczególności w okresie przedświątecznym, kiedy to jesteśmy bardziej podatni na wszelkiego rodzaju chwyty marketingowe. W pierwszej kolejności należy rozważyć, czy ma to być nowe czy używane auto. W przypadku zakupu prosto z salonu, powinniśmy przede wszystkim pamiętać, że możemy zdecydować praktycznie o każdym elemencie wyposażenia takiego samochodu. Jak wynika z badania „Komfort jazdy II”, Polacy nie są jeszcze przyzwyczajeni do pytania sprzedawców o wszystkie dostępne na rynku opcje.

Polscy kierowcy przy zakupie nowego auta najczęściej zwracają uwagę na możliwość posiadania klimatyzacji. Połowę mniej respondentów pyta sprzedawcę o wyposażenie samochodu w kamerę cofania oraz podgrzewanie foteli (odpowiednio 22 proc. i 21 proc.). Co istotne, prawie 10 proc. badanych w ogóle nie zadaje pytania o dodatkowe opcje wyposażenia wnętrza samochodowego.

Źródło: Kongsberg Automotive Pruszków.

Najnowsze

Używane z automatem – jak uniknąć problemów?

Kierowcy coraz częściej biorą pod uwagę zakup używanego auta z automatyczną skrzynią biegów. Tylko jak sprawdzić, czy skrzynia będzie jeszcze działać bez zarzutu przez kolejne setki tysięcy kilometrów?

Na rynku aut używanych dominują cztery typy skrzyń automatycznych – tradycyjne automaty ze sprzęgłem hydrokinetycznym i wyczuwalnym opóźnieniem podczas przełączania biegów, skrzynie bezstopniowe, w których silnik wchodzi na wysokie obroty i utrzymuje je do chwili uzyskania oczekiwanej prędkości jazdy, skrzynie dwusprzęgłowe przekazujące moment obrotowy praktycznie bez strat oraz skrzynie mechaniczne z automatycznym sterowaniem, które są raczej wolne i czasem zacinają się.

Automatyczne skrzynie biegów są drogie w naprawie, nie mówiąc o ich wymianie, dlatego zanim zdecydujemy się na zakup auta z taką przekładnią, zawsze należy ją sprawdzić. Istnieją pewne wczesne oznaki, które mogą wskazywać na potencjalną awarię automatycznej skrzyni biegów.

  1. Zapach spalenizny – może być spowodowany przegrzaniem oleju przekładniowego. Jeśli poziom oleju jest niski, przepracowany lub złej jakości, to nie będzie spełniał swojego zadania m.in. w przekazywaniu momentu obrotowego. Jeśli nie zajmiemy się tym problemem, może dojść do nieodwracalnej szkody.
     
  2. Poślizg kół zębatych – choć jest to bardziej powszechny problem w samochodach z manualną skrzynią biegów, to może występowac także w przypadku automatycznych skrzyń biegów. Identyfikacja problemu nie jest trudna: jeżeli silnik zwiększa obroty i hałasuje, ale samochód nie przyspiesza, jest to spowodowane prawdopodobnie ślizganiem się kół zębatych przekładni.
     
  3. Wyciek oleju – olej przekładniowy nie jest konsumowany przez przekładnię, więc powinien pozostawać relatywnie na stałym poziomie. Jeśli jego poziom obniża się drastycznie, to najprawdopodobniej olej wycieka, co może doprowadzić w niedługim czasie do znacznie poważniejszych problemów w przekładni.
     
  4. Automatyczna skrzynia biegów szarpie lub nie wybiera biegów – zmiana biegów powinna być płynna. Jeśli zauważymy wstrząsy, albo zbyt gwałtowną zmianę biegu, jest prawdopodobne, że przekładnia ulegnie awarii. Podobnie, jeśli auto nie odpowiada na zmianę dźwigni biegów w kierunku parkowania lub jazdy wstecz, należy koniecznie sprawdzić skrzynię u mechanika.
     
  5. Świeci się kontrolka silnika – tylko mechanik posiadający narzędzia diagnostyczne będzie w stanie sprawdzić powód zapalenia się kontrolki. Sami, podczas jazdy testowej, nie zidentyfikujemy potencjalnej awarii.

Źródło: AAA Auto

Najnowsze